Kopterit.net
Kuvagalleria => MyFleet => Aiheen aloitti: Zenda - 18 Elokuu, 2011, 15:56:14
-
No nyt se sitten saapui perille, ensimmäinen rc kopteri!
Align Trex 450 Sport
Päädyin tähän koska varaosia on helppo saada ja eivät maksa kauheita summia, ja kopteri pitäisi olla sopiva aloittelijalle.
Ja lähettimenä toimii Spektrum DX6i, tämä kitti vaikutti itselle sopivalta ja kuullut niin paljon hyvää tästä.
Simuna toimii Phoenix V3 jota tässä ahkerasti nyt harjoitellaan, eipä tuo lähettimen kanssa säätäminen ym ollutkaan niin vaikeaa kuin pelkäsin, mutta silti on vielä paljon paljon opittavaa!
Tästä se lähtee! :D
(http://img268.imageshack.us/img268/3073/86635463.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/268/86635463.jpg/)
(http://img221.imageshack.us/img221/3306/img1316yrrv.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/221/img1316yrrv.jpg/)
(http://img21.imageshack.us/img21/8283/mcpxn.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/21/mcpxn.jpg/)
(http://img703.imageshack.us/img703/7645/gaui.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/703/gaui.jpg/)
Uusi kuva, muokkasin vähän perää, että olis helppo huomata sen suunta.
+ pieni MSR, mainio pieni härpätin. ;D
EDIT: Ja pitihän se mennä hankkimaan joululahjaksi tuo mcpx, vaikuttaa jopa msr hauskemmalta mitä nyt meinaa karata useemmin hyppysistä.
EDIT2: Syntymäpäivä lahjaa itelle, GAUI 500X.. pitää vielä bindaa, säätää ESC ja vaihtaa liittimet sopiviksi, aikasintaan maanantaina.
EDIT3: Nyt myös videota.
-
Tästä se lähtee! :D
Kuvan liittäminen ei näytä nyt onnistuvan syystä tai toisesta, pitänee lisätä joku toinen kerta.. :-\
Hienoa!
Kuvien skaalauksesta alle 300 kilotavuun vinkkejä esim. tässä (http://www.kopterit.net/index.php?topic=4178.msg38809#msg38809) ja tässä (http://www.kopterit.net/index.php?topic=4178.msg38818#msg38818).
-
Hienoa!
Kuvien skaalauksesta alle 300 kilotavuun vinkkejä esim. tässä (http://www.kopterit.net/index.php?topic=4178.msg38809#msg38809) ja tässä (http://www.kopterit.net/index.php?topic=4178.msg38818#msg38818).
Kiitos, nyt onnistu.
-
Poikkeuksellisen hyvä aloitus-setti; phoenix, radio ja 450 t-rex. Onnittelut.
-
Poikkeuksellisen hyvä aloitus-setti; phoenix, radio ja 450 t-rex. Onnittelut.
samaa katsoin, säästyy monelta murheelta, onnea!
Vielä joku enempi rassannut katsoo että kaikki on varmasti ok. Simulla suunnat haltuun ja räksä ilmaan, "apupyörät" kannattanee ottaa alle ensimmäisiä pomputteluja varten.
-
samaa katsoin, säästyy monelta murheelta, onnea!
Vielä joku enempi rassannut katsoo että kaikki on varmasti ok. Simulla suunnat haltuun ja räksä ilmaan, "apupyörät" kannattanee ottaa alle ensimmäisiä pomputteluja varten.
Juu, tässä just listaamassa ja hankkimassa ihan kunnon työkalut ja noi apujalakset ym, varmaan kerralla kannattaa ottaa myös kunnon työkalut.
Ja kiitos!
-
http://www.trex-store.com/hexagon-screw-driver-p-319.html (http://www.trex-store.com/hexagon-screw-driver-p-319.html)
noi ollut käytössä ja toiminut hyvin, sitten pallolinkkipihdit ja lapakulmamittari.
-
http://www.trex-store.com/hexagon-screw-driver-p-319.html (http://www.trex-store.com/hexagon-screw-driver-p-319.html)
noi ollut käytössä ja toiminut hyvin, sitten pallolinkkipihdit ja lapakulmamittari.
noi avaimet on täälläkin palvellu ja ovat niin kovaa kamaa ettei mene miksikään :)
niissä linkkipihdeissäkään ei kannata ostaa niitä kopioita koska ovat ihan kuraa ja hajoavat heti... allun pihdit on ihan jees!
http://www.trex-store.com/pallolinkkipihdit-ball-link-plier-p-147.html (http://www.trex-store.com/pallolinkkipihdit-ball-link-plier-p-147.html)
-
Mä aattelin tätä settiä http://www.fast-lad.co.uk/store/heli_tool_with_aluminum_carry_case_jrpa1201-p-11792.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/heli_tool_with_aluminum_carry_case_jrpa1201-p-11792.html) ja sitte tuohon viel yks setti noit avaimia + läjä varaosia ym, oisko tuo hyvä alotus setti?
Sitte sisäleluksi tuo Trex 100, täällä meinaa sataa ym usein. ;D
Ja vielä 1 lisä akku vois olla jees.
EDIT: Tuo säilytysboxi plussaa itelle, pysyy tavarat tallessa.
EDIT: Saapi ehdottaa tuota toista akkua, että mikä olis hyvä. Laturina Fusion Ethos LX41B pro
EDIT3: Eipä ole enään tuolla noit, näköjään loppu..
-
Mä aattelin tätä settiä http://www.fast-lad.co.uk/store/heli_tool_with_aluminum_carry_case_jrpa1201-p-11792.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/heli_tool_with_aluminum_carry_case_jrpa1201-p-11792.html) ja sitte tuohon viel yks setti noit avaimia + läjä varaosia ym, oisko tuo hyvä alotus setti?
Sitte sisäleluksi tuo Trex 100, täällä meinaa sataa ym usein. ;D
Ja vielä 1 lisä akku vois olla jees.
EDIT: Tuo säilytysboxi plussaa itelle, pysyy tavarat tallessa.
EDIT: Saapi ehdottaa tuota toista akkua, että mikä olis hyvä. Laturina Fusion Ethos LX41B pro
EDIT3: Eipä ole enään tuolla noit, näköjään loppu..
Sisäleluks voin suositella myös E-Flite Blade mSR:ää jota voit lentää sillä DX6i:llä mutta jos se Align on ainoa vaihtoehto.. :D
-
Sisäleluks voin suositella myös E-Flite Blade mSR:ää jota voit lentää sillä DX6i:llä mutta jos se Align on ainoa vaihtoehto.. :D
Pitääkö tuohon ostaa se vastaanotin palikka? Meinaa voi tulla kalliiksi jos pitää?
-
Ei tarvi. On DSM2 yhteensopiva suoraan. Itse suosittelen lämpimästi mSR:ää. Perä toimii paljon paremmin ja on ilmassa tarkempi kuin 100s.
R
-
Ei tarvi. On DSM2 yhteensopiva suoraan. Itse suosittelen lämpimästi mSR:ää. Perä toimii paljon paremmin ja on ilmassa tarkempi kuin 100s.
R
Siis tämä enemmin tämä http://www.fast-lad.co.uk/store/eflh3080i_blade-p-7883.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/eflh3080i_blade-p-7883.html) ?
Oppis tuossa sitten samalla tuon bindaamisen varmaan, tuskinpa se ylivoimasen vaikea, entäpä millanen homma laittaa noit säätöjä?
-
Bindaaminen on todella helppoa. Teet radioon uuden "profiilin" ja sammutat sen. Laitat mSR:ään akun kiinni ja siinä alkaa sininen led vilkkua. Sitten käynnistät radion bind modessa eli vedä trainer kytkin (vasemmalla etusormella se taaempi) pohjaan ja käynnistä radio. Vähän aikaa vilkuttelee mSR ja sitten saa yhteyden. Sitten päästä trainer kytkimen vapaaksi ja you are good to go!
Niistä säädöistä sen verran että naputtele esim nämä
http://www.youtube.com/watch?v=chH6e7BIKSY# (http://www.youtube.com/watch?v=chH6e7BIKSY#)
Itse sain mSR:n todella hyväksi noilla. Tuota mSR saa myös suomesta SABE:lta jos heti nopsaa haluaa.
E: Siinä vielä sabelta http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43254&grpid=5007&order_id=WO1314089917 (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43254&grpid=5007&order_id=WO1314089917)
Ei hirveä ero ole Ladilta tilaamiseen. Hinnassa siis.
-
Bindaaminen on todella helppoa. Teet radioon uuden "profiilin" ja sammutat sen. Laitat mSR:ään akun kiinni ja siinä alkaa sininen led vilkkua. Sitten käynnistät radion bind modessa eli vedä trainer kytkin (vasemmalla etusormella se taaempi) pohjaan ja käynnistä radio. Vähän aikaa vilkuttelee mSR ja sitten saa yhteyden. Sitten päästä trainer kytkimen vapaaksi ja you are good to go!
Niistä säädöistä sen verran että naputtele esim nämä
http://www.youtube.com/watch?v=chH6e7BIKSY# (http://www.youtube.com/watch?v=chH6e7BIKSY#)
Itse sain mSR:n todella hyväksi noilla. Tuota mSR saa myös suomesta SABE:lta jos heti nopsaa haluaa.
E: Siinä vielä sabelta http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43254&grpid=5007&order_id=WO1314089917 (http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=43254&grpid=5007&order_id=WO1314089917)
Ei hirveä ero ole Ladilta tilaamiseen. Hinnassa siis.
Ahaa, kiitos! Taidanpas sitten ostaakin tämän kun vielä saa tähän samaan lähettimeen bindailtua! ja elä deletee tuota viestiä, tulen tarvimaan tuon ohjeen! ;D
Aattelin nuo työkalut ja varaosat tilata tuolta yhestä ja samasta, sitte seuraavan kerran kun tarvii varaosia niin ihan täältä Suomen Trexstoresta esim, mites tuohon mSR:ään saapi noit varaosia, meinaa itselle toi on tärkeä, samoin kuin tuo että työkaluille sais mukana tuollasen säilytysboxin.
Ei viittis tilailla monesta eri paikkaa siis.
EDIT: Loppu Fast Ladiltä noi mSR koput! :(
-
Ahaa, kiitos! Taidanpas sitten ostaakin tämän kun vielä saa tähän samaan lähettimeen bindailtua! ja elä deletee tuota viestiä, tulen tarvimaan tuon ohjeen! ;D
Aattelin nuo työkalut ja varaosat tilata tuolta yhestä ja samasta, sitte seuraavan kerran kun tarvii varaosia niin ihan täältä Suomen Trexstoresta esim, mites tuohon mSR:ään saapi noit varaosia, meinaa itselle toi on tärkeä, samoin kuin tuo että työkaluille sais mukana tuollasen säilytysboxin.
Ei viittis tilailla monesta eri paikkaa siis.
EDIT: Loppu Fast Ladiltä noi mSR koput! :(
mSR ei kuulemma mene ikinä rikki. :D Mutta SABE myy varaosia ja samoin Trexstore. Fas Ladilta saa myös mutta helpoiten ja nopeiten taitaapi suomesta tulla ellet samalla tilaa Ladilta jotain muutakin. Lavanpitimet ja lavat sekä perämoottori taitaa olla särkyvät paikat torpeissa jos haluat etukäteen jo varata. Itse juuri heitin jotain pirotusta ja rinkulaa tässä olohuoneessa ja joku tikkuvirhe tuli ja paiskasin koneen täydellä kaasulla seinään. Muutaku takasi pöydälle ja nousuun eli ei se särki mene helpolla. Koko perä uutena eli moottori lapa sekä "putki" maksavat 10€ Sabelta ellen väärin muista. Youtubesta löytyy noita säätö hommia haulla mSR DX6i.
-
mSR ei kuulemma mene ikinä rikki. :D Mutta SABE myy varaosia ja samoin Trexstore. Fas Ladilta saa myös mutta helpoiten ja nopeiten taitaapi suomesta tulla ellet samalla tilaa Ladilta jotain muutakin. Lavanpitimet ja lavat sekä perämoottori taitaa olla särkyvät paikat torpeissa jos haluat etukäteen jo varata. Itse juuri heitin jotain pirotusta ja rinkulaa tässä olohuoneessa ja joku tikkuvirhe tuli ja paiskasin koneen täydellä kaasulla seinään. Muutaku takasi pöydälle ja nousuun eli ei se särki mene helpolla. Koko perä uutena eli moottori lapa sekä "putki" maksavat 10€ Sabelta ellen väärin muista. Youtubesta löytyy noita säätö hommia haulla mSR DX6i.
Ok, kiitos. Kylläpä taitaa mennä tämä ostaan sisäleluksi! ;D
Tuskinpa tuolla Sabella kalliit postimaksut jos ihan Suomessa toi varasto ym, sitte vaan pitäs päättää noi työkalut, mielellään sais olla säilytysboxin kanssa.
-
Ok, kiitos. Kylläpä taitaa mennä tämä ostaan sisäleluksi! ;D
Tuskinpa tuolla Sabella kalliit postimaksut jos ihan Suomessa toi varasto ym, sitte vaan pitäs päättää noi työkalut, mielellään sais olla säilytysboxin kanssa.
Ei pitäis kalliit olla. Liike on suomalainen ja mikäli Turun lähellä asut niin käy itse liikkeestä hakemassa mSR.
-
No nyt on tilattu loput puuttuvat härpättimet ja se mSR! Tuskaa odotella.. ;D
-
Travel adjustin rudder kohdassa mulla on nuoli samaan suuntaan kuin ailerionissa, mitäs ihmettä?
Joo, sain oman MSR, tosin se aina ponkaisee sivuille eikä suoraan ylös... hmm, osaako joku selventää/auttaa alottelijaa? ???
-
Travel adjustin rudder kohdassa mulla on nuoli samaan suuntaan kuin ailerionissa, mitäs ihmettä?
Joo, sain oman MSR, tosin se aina ponkaisee sivuille eikä suoraan ylös... hmm, osaako joku selventää/auttaa alottelijaa? ???
mikä mankka?
jos spectrum niin ohjaus pitää olla 1servo90... sama futabassa mutta en tiedä oikeita termejä siihen (jos vaikka jollain modulilla ajelet)
jos meinaat että vetää nousussa hieman vasemmalle niin se kuuluu kopterin ominaisuuksiin ja johtuu perän työnnöstä :)
-
mikä mankka?
jos spectrum niin ohjaus pitää olla 1servo90... sama futabassa mutta en tiedä oikeita termejä siihen (jos vaikka jollain modulilla ajelet)
jos meinaat että vetää nousussa hieman vasemmalle niin se kuuluu kopterin ominaisuuksiin ja johtuu perän työnnöstä :)
Spektrum DX6i, joo vois olla tosiaan tuosta johtuvaa, en hoksannu ! :D
Sain jo yhdesti kunnolla ilmaan ja sitten alas.. melkosen hauska härpätin tämä! ;D
Viikonloppuna jos pääsis ulkoiluttamaan jo Trex 450:sta, saa nähdä millon ne osat tulee ym, kauan näillä akuilla kestää lentää ettei ne "kuole", itse en viittynyt kovin kauan lentää etten vahingossa "tapa" akkua, onneksi älysin tilaa mokomia lisää! Erittäin hauska lennettävä, kyllä tämä taitaa olla se oma harrastus, mukava säätää ja lennättää.. :)
EDIT: Ja kiitos teille kaikille avusta ym, olette mahtavia, yleensä tosiaan foorumeilla ei meinaa saada mitään järkevää keskustelua saati sitten apua. Kiitän!
-
Minä päästelen mSR:ää Turnigy 130mah akuilla 4:30 ajan, vaikka ei kai noita tuon hintasia tarvis hirveästi säästellä, mutta tuleepahan vielä hallitusti alas ja onhan niissä pitkä toimitusaika jos pitää alkaa lisää tilailemaan HK:lta.
-
Siirtyy taas tuo Trex lennätys, puuttuu se pirun kaapeli.. noh pitänee hankkia niin pääsee lataileen akkuja... Mokoma kun ei tullu laturin mukana..
Noh pitää lentää MSR:llä, ja tuossa uus kuva vielä, muokkasin vähän perää, että se on helppo huomata.
-
Nyt on kokeiltu, että kaikki toimii kuten pitää.. MUTTA kun lisään kierrosia kopteri alkaa pyörimään oman akselinsa ympäri, trimmeissä ei ole mitään tälläistä, onko vika gyron säädöissä vai missä?
Gyron säädöt on: RATE SW-Gyro
0 : <- 50.0%
1 : 50.0%
Millaiset säädöt teillä on Trex 450 sporttiin? Nämä on valmiiksi laitettu Fast ladissä, mutta parempi silti tarkistaa kaikki eikö?
-
Nyt on kokeiltu, että kaikki toimii kuten pitää.. MUTTA kun lisään kierrosia kopteri alkaa pyörimään oman akselinsa ympäri, trimmeissä ei ole mitään tälläistä, onko vika gyron säädöissä vai missä?
Gyron säädöt on: RATE SW-Gyro
0 : <- 50.0%
1 : 50.0%
Millaiset säädöt teillä on Trex 450 sporttiin? Nämä on valmiiksi laitettu Fast ladissä, mutta parempi silti tarkistaa kaikki eikö?
Onko gyron korjaussuunta oikea?
-
Onko gyron korjaussuunta oikea?
Alkaa pyörimään vasemalle kopterin takaa katsoen, korjausuunta olisi siis just päinvastainen, nämä on muka testattu ym Fast ladillä, en jaksa uskoa.. ::)
Miten tuota kannattais lähtä muokkaileen? Sori pöhköt kysymyset, parempi olla varmistaa eikä mennä vahingossakaan mokailemaan.
-
pistä toinen gaini yli 50% ja toinen alle, en tiiä mite noi tos radios menee mut kokeile, sit se tila pitäs olla HH ei rate.
eli yli 50% gainia vaik joku 75 ja kokeile sitte uusiks, pitäs mennä HH päälle
-
Nyt on kokeiltu, että kaikki toimii kuten pitää.. MUTTA kun lisään kierrosia kopteri alkaa pyörimään oman akselinsa ympäri, trimmeissä ei ole mitään tälläistä, onko vika gyron säädöissä vai missä?
Gyron säädöt on: RATE SW-Gyro
0 : <- 50.0%
1 : 50.0%
Millaiset säädöt teillä on Trex 450 sporttiin? Nämä on valmiiksi laitettu Fast ladissä, mutta parempi silti tarkistaa kaikki eikö?
Siis häh, sulla on kytkimen molemmissa asennoissa sama arvo? mulla on 0 : 69% (heading hold mode) ja 1 : 28% (rate mode) ...
Kuten oletettavasti tiesit spektrumin radioissa kaikki 0-49 arvot ovat rate modelle ja 50-100 heading holdiin ...
-
se alignin gyro ei reagoi tikkuun eikä korjaa ollenkaan jos gainit on 50%
-
Pitää testailla nuo, kiitos.
Nämä oli muka valmiiksi laitetut ja testatut Fast ladissä, ei siltä näytä.. ;D
Btw, ei ole vielä itelle mikään itsestään selvää Ice :(
Kaikken on testannu ja säätäny itelle passeliksi nyt, mutta gyro ahistaa.. pitää jatkaa tässä joku päivä.. :(
-
Alkaa pyörimään vasemalle kopterin takaa katsoen, korjausuunta olisi siis just päinvastainen, nämä on muka testattu ym Fast ladillä, en jaksa uskoa.. ::)
Miten tuota kannattais lähtä muokkaileen? Sori pöhköt kysymyset, parempi olla varmistaa eikä mennä vahingossakaan mokailemaan.
Omassakin Fast Ladin kasaamassa ja testaamassa oli radion asetukset ihan mitä sattuu. Ekan epäonnistuneen lennätys yrityksen jälkeen nollasin asetukset ja säädin kaikki alusta alkaen :)
Gyro 68% on aika hyvä.
-
Omassakin Fast Ladin kasaamassa ja testaamassa oli radion asetukset ihan mitä sattuu. Ekan epäonnistuneen lennätys yrityksen jälkeen nollasin asetukset ja säädin kaikki alusta alkaen :)
Gyro 68% on aika hyvä.
Juu säädin ne tuolleen, pitää testaa taas kun kelit suotuisat ym. Vähän hakusessa vielä mulla nämä systeemit, toi oli ns eka lento, jos sitä lennoksi voi sanoa.
Tarkistin asiat ja säädin lähinnä.
Kiitti viel kaikille, kun jaksatte auttaa ym, jospa ne asiat alkais pikkuhiljaa mennä jakeluun ym.. :)
-
Kiitti viel kaikille, kun jaksatte auttaa ym, jospa ne asiat alkais pikkuhiljaa mennä jakeluun ym..
Eipä tuossa mitään, itsekkin ensialkuun taisi tulla oltua foorumilla enemmän lukemassa kuin kopterin vieressä säätämässä / lentämässä. Kyllä ne siitä pikkuhiljaa iskostuu ja kohta huomaat että kun torpin jälkeen saat kopun kasaan, ei mene kuin tuo maaginen 15 minuuttia niin kopu on taas säädöissä ;D
-
Piti sitten mennä vaihtaan osia mSR, nyt kun on jo pimeät illat ym tästä voi irrota vielä lisää riemua ja ihmetystä! :D
Unohtu sitten tilaa peräänkin ne lavat, noh.. next time!
(http://img713.imageshack.us/img713/4720/msrg.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/713/msrg.jpg/)
-
Piti sitten mennä vaihtaan osia mSR, nyt kun on jo pimeät illat ym tästä voi irrota vielä lisää riemua ja ihmetystä! :D
Unohtu sitten tilaa peräänkin ne lavat, noh.. next time!
(http://img713.imageshack.us/img713/4720/msrg.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/713/msrg.jpg/)
Mistä tilailit ja mitä tuli hintaa? Itekki joskus katon jostain noita mutta oli kyllä törkeän hintasia siellä sivustolla.
-
Ihan Fast Ladiltä tarttu messiin kun etin niitä työkaluja ym..
Jos hajoaa niin menee tilaukseen ne metalliset osat.. ::) Tosin ei mSR saa rikottua... ;D
Päälavat: €8.30
Runko: €8.59
Landerit: €6.08
Flybar: €6.92
Vertical fin: €3.31
Ja tail rotor jonka unohdin, mutta en ala erikseen tilaan ei maksa vaivaa, katsoo sitten joskus.. €2.49
-
Ihan Fast Ladiltä tarttu messiin kun etin niitä työkaluja ym..
Jos hajoaa niin menee tilaukseen ne metalliset osat.. ::) Tosin ei mSR saa rikottua... ;D
Päälavat: €8.30
Runko: €8.59
Landerit: €6.08
Flybar: €6.92
Vertical fin: €3.31
Ja tail rotor jonka unohdin, mutta en ala erikseen tilaan ei maksa vaivaa, katsoo sitten joskus.. €2.49
Ite ajattelin että vois laittaa vaikka pelkät lavat vaan nii vois näyttää hienolta. ;D JOS innostun tilailemaan lähiaikoina nii voisin laittaa sullekki sen takalavan tulemaan ja kirjeessä pistää tulemaan lavan + postimerkin hinnalla jos haluat.
-
Ite ajattelin että vois laittaa vaikka pelkät lavat vaan nii vois näyttää hienolta. ;D JOS innostun tilailemaan lähiaikoina nii voisin laittaa sullekki sen takalavan tulemaan ja kirjeessä pistää tulemaan lavan + postimerkin hinnalla jos haluat.
Pitää kattella, tuskinpa maltan olla kauan ostamatta taas jtn sieltä.. ;D
Pitää toivoa että nämä glow-in-the-dark osat yhtä kestävät kuin perus, tullu korkeelta alas tämä pari kertaa eikä tää ole moksiskaan.. ;D
Pitää täältä Suomesta tilata se laturikaapeli ja liittimiä ym, ja ostaa jostain kunnon kolvi.. tuskin suomesta saa noit osia, mene ja tiedä.. ???
Oli aika mahtavaa ekakertaa kokeilla tuota isompaa muuten, ohikulkijat ihmetteli ja ite myös sitä ääntä mikä tuosta lähtee kun kierrokset nousee.
Ei, en lennätä ihmisten lähellä vaan turvallisen matkan päässä, itse otin lisää takapakkia kun huomas ja kuuli, että kierrokset on kovat ym..
Eri mukava härpätin tämä mSR kyl! ;D
-
Kyllähän siitä ääntä lähtee. Itekki tyhjensin läheisen baarin ku omistajat käväs pihalla kattomassa ku kattelin lapauran ja koitin testi pyöritellä maassa vasta kovan tuulen takia. Mutta eihän nämä mitään oo ku isompiin verrataan. Viime kesänä kattelin Tohtorin 700E heittelyä niin siinä oli kyllä vaikuttava laite ja ÄÄNI. ;D
-
Kyllähän siitä ääntä lähtee. Itekki tyhjensin läheisen baarin ku omistajat käväs pihalla kattomassa ku kattelin lapauran ja koitin testi pyöritellä maassa vasta kovan tuulen takia. Mutta eihän nämä mitään oo ku isompiin verrataan. Viime kesänä kattelin Tohtorin 700E heittelyä niin siinä oli kyllä vaikuttava laite ja ÄÄNI. ;D
Niinpä, ja noiden pro tyyppien 3D:t kyllä saa itelle melkeen sydänkohtauksen aikaan.. hurjaa menoa! ;D
-
Huoh... länderit meni ja toi tailfin... eivät kestä mitään kun ei anna toi muovi periksi, lisäksi kun yritti iroittaa länderiä niin se nuppi jäi sinne koloon ja katkesi..
Ja kopterin säädötkin päin mäntyä kun seilaa minne sattuu ym vaikka kaikki pitäisi olla oikein kasattu...
Ei tämä päivä meni päin honkia.. :'(
Edit: Ei maksa vaivaa glow-in-dark osat, ei kestä torppausta kuten noi perus osat, liian kovaa muovia..
******* on massiivinen.. ostaako toinen samanlainen ja suoraan ne metalliset osat ym vai mitä.. saa ehdottaa eri vaihtoehtoja..
EDIT2: Näyttää että toinen servo ei reagoi kunnolla, eteenpäin kun pistää niin lähtee sivuille, wash plate ym on oikein laitettu ym.
-
Ei vaan meinaa onnistua saamaan asetuksia oikein, vaikka kuinka yrittää niin silti pyörii maassa kuin väkkärä vastapäivään, ja muutenkin tuntuu, että se tulee maahan vaikka saisi gyron säädöt oikein..
-
Ei vaan meinaa onnistua saamaan asetuksia oikein, vaikka kuinka yrittää niin silti pyörii maassa kuin väkkärä vastapäivään, ja muutenkin tuntuu, että se tulee maahan vaikka saisi gyron säädöt oikein..
Onko kummatkin lavat tasapainoitettu? Kuinka lujaa pyörii? Laita kierroksia melkein hoveriin saakka ja mitä sitten tekee?
-
Onko kummatkin lavat tasapainoitettu? Kuinka lujaa pyörii? Laita kierroksia melkein hoveriin saakka ja mitä sitten tekee?
Vastapäivään pyörii, heitin kierroksia siihen asti, että nousee maasta.
Ei nyt meinaa millään päästä alkuun tämän isomman kopterin kanssa, tuntuu, että kaikki säädöt päin honkia, en luota, että olisivat säätäneet Fast ladillä ne, koska gyron säädöt oli 50% ja 50% alussa...
-
Vastapäivään pyörii, heitin kierroksia siihen asti, että nousee maasta.
Ei nyt meinaa millään päästä alkuun tämän isomman kopterin kanssa, tuntuu, että kaikki säädöt päin honkia, en luota, että olisivat säätäneet Fast ladillä ne, koska gyron säädöt oli 50% ja 50% alussa...
Onhan rudderin trimmi keskellä kun laitat kopua päälle? Lisäksi kopun init-prosessin aikana ei saa koskea mihinkään kontrolliin.
edit: toi olikin trex 450 eikä msr? Katoin väärin.
-
Gyro-teipin vaihtoa täällä porukka on kuulemma harrastanut peräongelmiin.
-
joku videon pätkä siitä mitä kepakko tekee voisi avata montakin solmua ;)
-
Ei vaan meinaa onnistua saamaan asetuksia oikein, vaikka kuinka yrittää niin silti pyörii maassa kuin väkkärä vastapäivään, ja muutenkin tuntuu, että se tulee maahan vaikka saisi gyron säädöt oikein..
Vaikuttas, että gyron korjaussuunta on väärä. Ei sen pitäs mihinkään pyöriä maassa. Ainoa jos ei oo kovin soft-start, niin potkasee sivulle, mutta gyro on kyllä heti korjaamassa (HH-tilassa). Tuon voi kokeilla vaikka maassa. Virrat päälle, holdi päälle (ettei tökkää vahingossa kaasua) ja käännät kopua vaikka sinne vastapäivään 90 astetta. Tällöin perään pitäisi tulla lisää kulmia kompensoimaan kiertoa eli slideri tulee kohti perähubia. Olettaen taas, että perä pyörii oikeaan suuntaan (eli perälapa nousee ylös tailboomin vierestä).
-
Juu on rudder ym perus asennossa.
Muuten vois laittaa videoo, mutta en omista välineitä joilla voisi videoida mitään..
Ongelmana on se, että kopteri alkaa pyöriä vasemmalle (olen kopterin takana) ja vaikka kuinka säädän tuota gyroa niin näyttää ettei se lopeta tuota.
RATE SW-Gyro
0 : <- 79.0%
1 : 21.0%
Tuohon ne säädöt jäi, ei riitä aika säätää paljon kun akkuja käyttäny alle sen 4 kertaa, ei viitti käyttää ekoilla kerroilla sitä 80% ettei ne kuole.
mSR oli helppo säätää ja lennättää.. tätä en saa edes säädettyä, surkuhupaisaa..
Entä pitääkö noi Mix 1 ja Mix 2 inh muuttaa act, vai olenko lukenut väärin tuolta ulkomaalaisilta foorumeilta. (Joku tyyppi sääti kans saman ongelman omaavaa 450 trexiä)
Pää meinaa hajota, mutta periksi en anna! ;D
Säätöapua vaikea saada kans kun en omista autoa saati ajokorttia.. :-\
-
No jopa on värkki. Pari asiaa tarkistettavaksi ja kerro tulokset:
- perä pyörii oikeaan suuntaan? Pyöritä lapoja oikeaan suuntaan, pyöriikö perä edellä kuvatulla tavalla?
- rudder-tikku keskellä, onko slider about keskellä akselilla?
- rudder-tikku laitoihin, käykö slider aivan reunoissa akselilla?
Edit, lisäksi vielä:
- rudder-tikku oikeaan reunaan, tuleeko slider tail hubin viereen?
-
On kaikki kuten pitää, äsken tuossa lattialla tarkistin nuo kun kerran mainitsit, kiitos. :)
Tässä nyt mietin tuota, että jos gyro korjaa väärään suuntaan saako sen muunnettua tuolla DX6i:n Reverse optionista koska siellä näkyy tuo gyro, vai pitääkö irrottaa gyro (laitettu hankalaan paikkaan tailboomin alle) ja säätää itse gyrosta?
Tässä nyt ihmettelet, että saanko muuttaa tuota korjaussuuntaa tuolla reversellä, vai onnistuuko edes tuolla säätäminen.
Että olen surkea alottelijan kuvatus.. Kaikki pitää vääntää rautalangasta..
-
On kaikki kuten pitää, äsken tuossa lattialla tarkistin nuo kun kerran mainitsit, kiitos. :)
Tässä nyt mietin tuota, että jos gyro korjaa väärään suuntaan saako sen muunnettua tuolla DX6i:n Reverse optionista koska siellä näkyy tuo gyro, vai pitääkö irrottaa gyro (laitettu hankalaan paikkaan tailboomin alle) ja säätää itse gyrosta?
OK, eli liikeradat ja sun muut on about kohillansa. Tarkistitko gyron suunnan että se korjaa kuten yllä neuvoin, ei oikein selviä tuosta kysymyksestä? Sullahan on siinä GP780, palaako vihreä vaiko punainen valo?
Että olen surkea alottelijan kuvatus.. Kaikki pitää vääntää rautalangasta..
Kaikki ovat aloittaneet joskus, toisilla on sujunut helpommin kuin toisilla. Jos rautalanka riittää, nou hätä. Ratakisko sitten asia erikseen ;)
-
Punainen valo palaapi.. ???
-
Se on eriasia mihin gyro korjaa jos perää käännetää tai mihin peräslideri liikkuu tikusta!
Jo perän korjaus suunta on perää käsin lattialla käännellessä väärä niin sitä ei saa mankasta muutettua vaan sun pitää näppäillä itse gyrosta reversevalinta päinvastoin kun mitä se nyt on... Rekkulan ohjekirjassa neuvotaan tämä toimenpide :)
Käytännössä siinä pitää painella sitä gyron nappia ja sitte kääntää mankan ruddertikkua sopivassa kohtaa...
-
Korjaussuunta muutetaan gyrosta ittestään. Lähettimestä käännetään vain perän ohjaus-suunta :). E: Tohtori ehtikin ensin.
-
Tästä videosta selviää aika hyvin miten gyron pitää korjata kohdasta 0:30 eteenpäin: http://www.youtube.com/user/nexgenRC#p/u/28/825Lc4vzJYc (http://www.youtube.com/user/nexgenRC#p/u/28/825Lc4vzJYc)
-
Punainen valo palaapi.. ???
Nonih, tais syy löytyä. Sulla gyro asetettu radiosta rate-moodille. Eli silloin se ei pyri pitämään kopteria samassa asennossa. Nyt kun slider ei aivan täysin ole oikeassa kohdassa, lähtee kopu pyörimään ja sitä pitäs rudderilla sitte kompensoida.
Nyt etsit sieltä mankasta gyro-valikosta RATE-tekstin tilalle jotain muuta (en tiedä mitä se DX6i:ssä pitää olla, mutta ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa). HH-tilassa gyroon syttyy vihreä valo. Kun saat vihreä valon, testaa vielä korjaussuunta ja sitten pihalle testaamaan :)
-
Nonih, tais syy löytyä. Sulla gyro asetettu radiosta rate-moodille. Eli silloin se ei pyri pitämään kopteria samassa asennossa. Nyt kun slider ei aivan täysin ole oikeassa kohdassa, lähtee kopu pyörimään ja sitä pitäs rudderilla sitte kompensoida.
Nyt etsit sieltä mankasta gyro-valikosta RATE-tekstin tilalle jotain muuta (en tiedä mitä se DX6i:ssä pitää olla, mutta ei ole kuin kaksi vaihtoehtoa). HH-tilassa gyroon syttyy vihreä valo. Kun saat vihreä valon, testaa vielä korjaussuunta ja sitten pihalle testaamaan :)
Lukee edelleen rate mutta gyrossa valo on vihreä, asetukset nyt
0: <- 26.0%
1. 74.0%
Enään ei pyöri paikallaan vaan perä vapattaa, mutta nyt taitaa säädöt olla lähellä, en voinut jatkaa säätämistä koska akut on uusia ja ei saa käyttää tuota 80%, eli jatkuu myöhemmin jos tuuli ei ylly.
Tosin kopteri lähtee nyt lähtä seilaamaan takaa katsottuna vasemmalle, jos pitää tuosta gyrostä jtn säätää niin joudun kait irottaan sen ja ostaan gyroteippiä, koska se on hankalasti tailboomin alla..
Noh, ainakaan nyt se ei pyöri kuin väkkärä, vielä kun sais säädettyä ne kohdalleen ettei se perä heilu edes takaisin.
-
Lukee edelleen rate mutta gyrossa valo on vihreä, asetukset nyt
0: <- 26.0%
1. 74.0%
Enään ei pyöri paikallaan vaan perä vapattaa, mutta nyt taitaa säädöt olla lähellä, en voinut jatkaa säätämistä koska akut on uusia ja ei saa käyttää tuota 80%, eli jatkuu myöhemmin jos tuuli ei ylly.
Tosin kopteri lähtee nyt lähtä seilaamaan takaa katsottuna vasemmalle, jos pitää tuosta gyrostä jtn säätää niin joudun kait irottaan sen ja ostaan gyroteippiä, koska se on hankalasti tailboomin alla..
Noh, ainakaan nyt se ei pyöri kuin väkkärä, vielä kun sais säädettyä ne kohdalleen ettei se perä heilu edes
Ongelma ainakin vaihtui :D Jos perä vispaa ees taas (kerran pari sekunnissa), gaini on liian isolla. Eli tuota 74% arvoa lasket vähä kerrallaan. Kaikki yli 50% arvot on edelleen HH-tilaa. Mulla on kans gyro siellä boomin alla hyllyllä, mutta säätöön riittää että pääsee esim meisselillä painamaan sitä nappia.
Seilaamaan vasemmalle? Kopu kallistuu vasemmalle?
-
Lukee edelleen rate mutta gyrossa valo on vihreä, asetukset nyt
0: <- 26.0%
1. 74.0%
Missä asennossa sulla on se Gyro vipu mankassa?
Ja tuota toista rate arvoa ei tarvitse laittaa niin, että yhteenlaskettu summa on 100.. Eli toiseen vaikka 72,5 ja toiseen 75. Sitten voi helposti sillä gyro vivulla kokeilla kummalla toimii paremmin.
-
Ongelma ainakin vaihtui :D Jos perä vispaa ees taas (kerran pari sekunnissa), gaini on liian isolla. Eli tuota 74% arvoa lasket vähä kerrallaan. Kaikki yli 50% arvot on edelleen HH-tilaa. Mulla on kans gyro siellä boomin alla hyllyllä, mutta säätöön riittää että pääsee esim meisselillä painamaan sitä nappia.
Seilaamaan vasemmalle? Kopu kallistuu vasemmalle?
En onnistu säätään tuota valoa vihreäksi tuolla gyron napilla ja rudder valikolla, ainoa miten saan sen vihreäksi on vaihtaa noi luvut ylös pieni ja alas iso.
Mutta rateen ei tule mitään HH SW-Gyro.. :-\
-
en voinut jatkaa säätämistä koska akut on uusia ja ei saa käyttää tuota 80%
mikä juttu tää nyt on? aina saa käyttää 80% :)
-
En onnistu säätään tuota valoa vihreäksi tuolla gyron napilla ja rudder valikolla, ainoa miten saan sen vihreäksi on vaihtaa noi luvut ylös pieni ja alas iso.
Mutta rateen ei tule mitään HH SW-Gyro.. :-\
juuri näin! valon väri toimintatilassa ei liity mitenkään korjaus suuntiin! sekotat nyt monta asiaa keskenään
nyt kuullostaa siltä että sun tarvii laskea enää gainia sopivasti alaspäin niin perä rauhoittuu!
DX6i mankassa 0-50% = rate ja 50-100% on HH
HH on se mode jolla ajetaan ja hyvä nyrkkisääntö on se ettei alle 60% arvoja käytettäisi (tai jos niin joutuu tekemään on kopterissa luultavasti jotain tärinää, todella hidas peräservo tai joku perän mekaniikasta jumissa...
laitat vaikka 65% alkuun ja koitat jos ei vägää nostat vaikka 2% tätä jatkat kunnes alkaa vägäämään... sitte pari prosenttia takaspäin ja se on luultavasti siinä :)
jos vielä esim kovaa ajettaessa vägää tms niin laskee vähän lisää!
laskeudut siis aina välillä ja vaihdat mankasta gyron gainia jonka jälkeen uutta yritystä :)
-
juuri näin! valon väri toimintatilassa ei liity mitenkään korjaus suuntiin! sekotat nyt monta asiaa keskenään
nyt kuullostaa siltä että sun tarvii laskea enää gainia sopivasti alaspäin niin perä rauhoittuu!
DX6i mankassa 0-50% = rate ja 50-100% on HH
HH on se mode jolla ajetaan ja hyvä nyrkkisääntö on se ettei alle 60% arvoja käytettäisi (tai jos niin joutuu tekemään on kopterissa luultavasti jotain tärinää, todella hidas peräservo tai joku perän mekaniikasta jumissa...
laitat vaikka 65% alkuun ja koitat jos ei vägää nostat vaikka 2% tätä jatkat kunnes alkaa vägäämään... sitte pari prosenttia takaspäin ja se on luultavasti siinä :)
jos vielä esim kovaa ajettaessa vägää tms niin laskee vähän lisää!
laskeudut siis aina välillä ja vaihdat mankasta gyron gainia jonka jälkeen uutta yritystä :)
Tuo ei siis ole väärin että vaihdoin ne silleen, että ylhäällä on pienempi luku ja alhaalla se isompi, meinaa tuolleen sain sen vihreänvalon gyrossa ja ohjeissa on että se on HH ?
Tuon tailwag saan kyllä säädettyä pois kun akku on taas ladattu ja ellei taas ala tuulemaan paljon kuten Oulussa yleensä ;D
Mitenkäs tuon kanssa sitten toimia kun kopteri alkaa seilaan voimakkaasti vasemmalle (ei siis pyöri enään sinne suuntaan!) ?
-
Lukee edelleen rate mutta gyrossa valo on vihreä, asetukset nyt
0: <- 26.0%
1. 74.0%
Enään ei pyöri paikallaan vaan perä vapattaa, mutta nyt taitaa säädöt olla lähellä, en voinut jatkaa säätämistä koska akut on uusia ja ei saa käyttää tuota 80%, eli jatkuu myöhemmin jos tuuli ei ylly.
Tosin kopteri lähtee nyt lähtä seilaamaan takaa katsottuna vasemmalle, jos pitää tuosta gyrostä jtn säätää niin joudun kait irottaan sen ja ostaan gyroteippiä, koska se on hankalasti tailboomin alla..
Noh, ainakaan nyt se ei pyöri kuin väkkärä, vielä kun sais säädettyä ne kohdalleen ettei se perä heilu edes takaisin.
Voisko sulla olla radiossa reverse päällä(en muista oliko se nyt gyro vai rudd kohdassa) ja sen takia menee noi mankan gain säädöt rate ja hh moden kanssa nurinperin.
Mä tuossa kesällä hommasin Fast-Ladilta valmiilla setupilla 450 sportin ja mulla oli aseuksissa mm. tuo vialla.
-
Voisko sulla olla radiossa reverse päällä(en muista oliko se nyt gyro vai rudd kohdassa) ja sen takia menee noi mankan gain säädöt rate ja hh moden kanssa nurinperin.
Mä tuossa kesällä hommasin Fast-Ladilta valmiilla setupilla 450 sportin ja mulla oli aseuksissa mm. tuo vialla.
Siis tuo menis että isompi luku ylös ja pienempi alas jos heitän reverset gyroon lähettimen säädöstä?
Muuten tuntuu kaikki toimivan oikein.
Paitsi, että kopteri lähtee seilaan kovaa vasempaan takaa katsottuna..
-
Paitsi, että kopteri lähtee seilaan kovaa vasempaan takaa katsottuna..
Mikä on kovaa? :) Tuotahan ne kopterit tahtovat tehdä kunnes nostat tarpeeksi korkealle, eli kuinka korkealle olet tuon ottanut?
-
Mikä on kovaa? :) Tuotahan ne kopterit tahtovat tehdä kunnes nostat tarpeeksi korkealle, eli kuinka korkealle olet tuon ottanut?
Enpä uskalta nostaa kuin muutamat kymmensenttiä, korjaillu tuota tailwag lähinnä.. noh silleen lähtee sinne vasempaan kaartaan heti, että saa vetää tikusta kokoajan oikealle, jotenkin tuntuu, että toi ei ole oikein.
Jopa mSR:ssä se ei lähtenyt seilaan noin paljon sivulle.
-
Sitten kannattaa swashplaten suoruus tarkastaa jos sivulle kampeaa lujaa.
-
Sitten kannattaa swashplaten suoruus tarkastaa jos sivulle kampeaa lujaa.
Näyttää olevan suorassa, mutta jossain kyllä jtn vikaa kun seilaa niin rajusti vasempaan..
-
tuuli vaikuttaa seilaamiseen, pitäs lähtee tuulen suuntaan, sitte nosta se metriin ennenkö trimmailet mitää ku muute on maaefekti ja sitte tyynellä se trimmeihin, muute ei onnistu ja paibopiste myös kohilleen
-
tuuli vaikuttaa seilaamiseen, pitäs lähtee tuulen suuntaan, sitte nosta se metriin ennenkö trimmailet mitää ku muute on maaefekti ja sitte tyynellä se trimmeihin, muute ei onnistu ja paibopiste myös kohilleen
Ok, pitää seuraavan kerran vaan uskaltaa nostaa se sitten kunnolla kun saan tuon tailwagin pois, jospa tässä taas joku aamu sitä olis eivan tyyntä ja menis kokeileen jos kolmaskerta olisi se oikea.
-
Jos tuntuu maassa muuten hyvältä, mutta hakee vaan vasemmalle niin rohkeasti ylös. Ei se ylempänä pahemmaks mee. Jos meinaa maassa heti kaataa kyljelleen tai perä pyörähtää niin sitten ei kannata ylös kokeilla. Tuonkin voisi videosta sanoa, että hakeeko se normaalisti vai normaalia enemmän sinne vasemmalle. Mutta Oulun suunnaltahan löytyi kopteristejä mikäli haluat apuja saada niin saisit varmasti apuja ja hyväksi säädetyn koneen.
-
mikä juttu tää nyt on? aina saa käyttää 80% :)
Olen kait lukenu väärin, että ensimmäiset 4 kertaa ei sais ylittää puolia tms.
Noh aina oppii uutta!
-
No nyt metallinen mSR, taakse en vielä laittanut sitä alumiini tailboomia, pitää erikseen tilata moottori siihen joskus.
Tulipa pähee pieni mSR ja taas pääsee lennättämään, jes! 8)
-
Akut vissiin kuollu kun moottori ei pyöri kun alle sekunnin, ja laturi näyttää että ei edes lataa osaa akuista..
Vai kuulostaako siltä, että akut kaput?
-
Mulla oli saman tyylinen vika itelläni. Tai no tarkemmin sanottuna puolella kaasulla pyöri vähän aikaa ja tappiin ku veti kaasun nii katkas virrat. Mietin eka et akut ois kaput mutta tais olla nopeudensäätimessä tai moottorissa häikkä. Takuuhuollossa kävi ja sen jälkeen toiminu ku junan vessa.
-
Mulla oli saman tyylinen vika itelläni. Tai no tarkemmin sanottuna puolella kaasulla pyöri vähän aikaa ja tappiin ku veti kaasun nii katkas virrat. Mietin eka et akut ois kaput mutta tais olla nopeudensäätimessä tai moottorissa häikkä. Takuuhuollossa kävi ja sen jälkeen toiminu ku junan vessa.
Voi myrkky, just sain tuon uuden piirilevyn tuohon tilattua, muuten toimii oikein, akkuja laturi ei kuitenkaan itsellä lataa kunnolla, puhti näyttäis olevan poissa.
Ite en saa edes puoleen kun sammuu, ei pyörähdä edes kierrosta, tuosta ajattelin että akut olis kuollu kun, ei ole päässyt lennättään koska osat solmussa (glow in darkit oli huonot) ja nyt öaturin valot palaa miten sattuu ja akuista näyttäis olevan puhti poissa totaalisesti.
-
No nyt mcpx leijutettu kaikki neljä akkua, hauska vehje tosin karkaa käsistä välillä, piti säätää vähemmän aggressiiviseksi. ::)
Ja mitä tulee tuohon msr:ään niin se moottori kärys ja pitäs hankkia uus, saa oottaa tammikuuhun koska sillon menee synttärilahjaksi itelle tuo GAUI 500X-s todennäköisesti, tulee samalla, pitänee ottaa varalta tuohon mcpx:n kanssa moottoria ym.
Onko tuossa se syy miksi porukka modaa mcpx ja jopa msr harjattomaksi ettei toi motti käryä tuolleen..? Vai ihan tehon takia?
-
Mcpx:iä modataan ihan puhtaasti tehon takia. msr:rästä en sitten sano mitään :D
-
Mcpx:iä modataan ihan puhtaasti tehon takia. msr:rästä en sitten sano mitään :D
Pitänee kuitenki hankkia pari moottoria ym varastoon kun näyttää kärsivän vaikka en ole edes pahasti murjonu sitä.. ???
Noh, vaikka välillä tympäsee niin loppujen lopuksi silti hauskaa korjailla ym. Onneksi sai tuon mcpx:n niin edes yksi jolla saa sisällä vähän leijutella ja lentää. ;D
-
Tulipa mcpx pärrättyä, kaikki meni hyvin kunnes mahdottoman itsevarma tunne sai vallan ja sitten se karkas lapasesta.. linkki hajos ja tietenkään en ollu moisia ostanut.
Noh, tulipa palattua äkkiä takaisin maanpinnalle ja huomattua, että olen tumpelo aloittelija vielä, parit pussilliset linkkejä tilaukseen.
Tätä on kyllä hauska lennättää kun vaikeampi mitä msr, eli tämä on varmasti parempaa harjoitusta.
Typerä kysymys: Mitä ihmeen lapoja ne bullet-lavat ovat mistä tyypit puhuu ? ???
-
Typerä kysymys: Mitä ihmeen lapoja ne bullet-lavat ovat mistä tyypit puhuu ? ???
Niissä on ne painot (a ka bulletit) lapojen etureunassa. Kuva: http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg (http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg)
-
Niissä on ne painot (a ka bulletit) lapojen etureunassa. Kuva: http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg (http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg)
Ahaa, asia harvinaisen selvä.
Kiitos!
-
mCPX mukana tuli muutama ylimääränen linkki! katoppa laatikosta jos sullakin olis ;)
-
mCPX mukana tuli muutama ylimääränen linkki! katoppa laatikosta jos sullakin olis ;)
Niinpä muuten on, menin hätäilemään.. :o
Noh, onpahan kohta lisää, ei pitäisi päästä loppumaan aivan heti! Tulipa tilattua kuitenkin niitä, kun tuolla postauksessa luki, että pamahtaa vissiin useinkin päreiksi nämä.
Eikun lisää lennätystä siis, kiitos! Ja anteeksi typeryyteni.. ;D
-
Niissä on ne painot (a ka bulletit) lapojen etureunassa. Kuva: http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg (http://www.gshobby.com/images/BLH3511-450.jpg)
On muuten ihmeen kesyn tuntonen nyt noilla lavoilla.. :o
-
Lisätty mcpx, siitä puuttuu vielä se bling nuppi, mutta se saa odottaa ainakin seuraavalle kuulle, tilaa samalla kun GAUI 500X:n
Nyt pysyy hyvin lapasessa tuo mcpx, tuli leijuteltua muutama akullinen, sitten kun yritin nopeaa huoneesta toiseen niin linkit lensi.
Ehkäpä lisää leijutusta ja simussa nokka itseä kohti.
Märkä ja tuulee perkeleesti niin ulos ei asiaa lennättään.. :-\
-
No nyt on tullu lennäteltyä mcpx aika paljon, ja pysyy hyvin hyppysissä (en käytä enään harjotusjalaksia, tuntuu vakaammalta ilman) taas meni 2 akkua eikä kopteri karannut käsistä kertaakaan kun leijutin ja lensin eteen ja taaksepäin tuossa olohuoneessa, mahtava fiilis kun alkaa sujumaan tämä lennätys, tiedä sitten miten tuon rekkulan kanssa homma sujuu keväällä/kesällä jos en nyt talvella uskalla lennätellä (pelkään että elektroniikat hajoaa kosteudesta ym)
Voisi yrittää kuvata jos kaveri sattuupi paikalle.
Mutta näin yleisesti tosi hyvä fiilis kun alkaa homma sujumaan ja ei karkaa kopu lapasesta. :D
(Saakohan mcpx mistään night flying gearia? ???)
-
Jos tätä nyt kukaan edes lukeepi, niin pysyykö keväällä/kesällä tuo 450 nyt lapasessa kun mcpx pysyy jo suht hyvin hanskassa kun leijuttelen ym, ei tosin pysy aivan paikallaan, seilaa minimissään sentin pari parhaillaan.
Mitä mieltä olette? ???
-
Jos tätä nyt kukaan edes lukeepi, niin pysyykö keväällä/kesällä tuo 450 nyt lapasessa kun mcpx pysyy jo suht hyvin hanskassa kun leijuttelen ym, ei tosin pysy aivan paikallaan, seilaa minimissään sentin pari parhaillaan.
Mitä mieltä olette? ???
Veikkaisin, että kyllä pysyy. Jos sulla on nyt toi 450:n (en muista koko säiettä..), niin sopivan ilman tullen kentälle kokeneempien kopteristien kanssa jotka katsoon sen säätöihin ja eiku ilmaan vaan --- paluuta ei ole! ;D
-
Veikkaisin, että kyllä pysyy. Jos sulla on nyt toi 450:n (en muista koko säiettä..), niin sopivan ilman tullen kentälle kokeneempien kopteristien kanssa jotka katsoon sen säätöihin ja eiku ilmaan vaan --- paluuta ei ole! ;D
Juu on 450 sport, ekassa postauksessa näkyy, jäi säätäminen vähän kesken kun tuli huonot ilmat, tässä varmaan keväällä/kesällä uskaltaudun, en halua kosteutta ja lunta elektroniikkaan.
Ei tuo säätäminen nyt niin kauheaa ole mitä oletin, selkeät valikot ym, muistaakseni gyroa en ehtiny kokonaan säätämään, pitäs olla helppo homma ja mennä vaivatta.
Itse opin hyvin kun testaillut ja lukenut noista säädöistä, vähän vain arveluttaa tuo, jos torppaan sen heti.
Ja eikö tuon kuitenkin pitäs olla vakaanpi kuin mcpx:n ? ;D
Pitäs tosiaan vaan uskaltatua ulos sen kanssa.
Huomenna tulossa GAUI 500X ja sen laittaminen kasaan ja lentokuntoon, toivotaan että onnistun.
Pakko vielä tähän heittää, että on se mahtava fiilis kun onnistuu ja saa pysymään edes tuon mcpx:n lapasessa, menee jo koko akullinen, ilman että osuu maahan ym. :)
-
aika jännä tää kehityskaari 3D lennossa :)
1. kopteri edes ilmaan
2. mahollisimman vähän maakosketuksia
3. korkeella ja kovaa, mitä isompaa sen parempi
4. paikallaan pyörittelyä
5. lähemmäs maata
6. matalalla ja kovaa
7. täysiä maata kohti ja pientä pyörittelyä, mitä pienempää sen parempi
8. mitä enemmän maakosketuksia sen parempi ;D
;D ;D ;D
-
Olen itse täys noviisi ja tonen koptereistani on HK450GT. Olen yrittänyt hakea samanlaisia säätöjä simuun kun mitä ite kopteri on, jotta voisin lentää simussa samantyyppisellä tuntumalla kun ite kopterilla.
Säädin 'Hover stability' tms säädön simusta arvoon 80 (asteikko 0-200 ja simun oletusarvo on 100), tämä tekee ton 450:n lentämisen aikalailla yhtä kiikkeräksi kuin mitä se on oikeallakin (kevyillä kiinalavoilla, mitkä mulla on ;)). sun Allun lavoilla toi sportti on varmaankin stabiilimpi.
Kopterin ekaa lentoa varten suosittelen kokemuksen syvällä rintaäänellä pyytämään joku osaava säätämässä sen ensin lentokuntoon, jotta pystyt itse sitten keskittymään kopterin ilmassa pysymiseen jossa on työtä ihan riittäminn hyvin säädettynäkin. Säätäminen mistä puhun on paras tehdä ilmassa trimmeillä ja myöskin radiota säätämällä (gain, kaasu- ja lapakäyrät yms.).
Paremmin näistä henkimaailman asioista ymmärtävät täällä voivat oikaista / neuvoa lisää.
-
aika jännä tää kehityskaari 3D lennossa :)
1. kopteri edes ilmaan
2. mahollisimman vähän maakosketuksia
3. korkeella ja kovaa, mitä isompaa sen parempi
4. paikallaan pyörittelyä
5. lähemmäs maata
6. matalalla ja kovaa
7. täysiä maata kohti ja pientä pyörittelyä, mitä pienempää sen parempi
8. mitä enemmän maakosketuksia sen parempi ;D
;D ;D ;D
Luokittelen itseni onnekkaaksi kun olen päässyt seuraamaan hyvin läheltä tätä kehitystä rivistä 6 eteenpäin jo jonkin aikaa ja vielä sivustakatsojana :D (itse olen edelleen kohdassa 2 huiman lentataitoni kanssa ::))
-
Simu jääny vähemmälle koska ainoa apu mitä saan irti siitä on noi ilmansuunnat + nokka itseäni kohti leijutus josta apua.. :-\
3D ei erikoisemmin inspaa itseä, lähinnä tuo jos joskus laittaa kameran kyytiin, siksi tuli nyt tilattua tuo 500X joka tulee huomenna.
Itse olen tämmönen outo joka vierastaa muita niin, en ilkeä alkaa kyseleen muita auttamaan ym, jtn sosiaalisia ongelmia kait.
Uskoisin, että onnistuu ja jos ei niin tulen foorumeille huuteleen missä voisi olla vikaa.. ::)
On muuten raivostuttavaa ladata mcpx:n akkuja tällä mukana tulevalla laturilla, pitää yksitellen latailla ne ja kestää suht kauan. >:(
-
Simu jääny vähemmälle koska ainoa apu mitä saan irti siitä on noi ilmansuunnat + nokka itseäni kohti leijutus josta apua.. :-\
3D ei erikoisemmin inspaa itseä, lähinnä tuo jos joskus laittaa kameran kyytiin, siksi tuli nyt tilattua tuo 500X joka tulee huomenna.
Itse olen tämmönen outo joka vierastaa muita niin, en ilkeä alkaa kyseleen muita auttamaan ym, jtn sosiaalisia ongelmia kait.
Uskoisin, että onnistuu ja jos ei niin tulen foorumeille huuteleen missä voisi olla vikaa.. ::)
On muuten raivostuttavaa ladata mcpx:n akkuja tällä mukana tulevalla laturilla, pitää yksitellen latailla ne ja kestää suht kauan. >:(
Minä oon suht koht sosiaalinen mutta kriittisillä aloitus hetkillä ei lähellä ollut kopteristejä. Sain kuitenkin beltin säätöihin ja olen myös saanut tuon poron säätöihin. PALJON lukemista ja kyselyä niin kyllä yksinkin pärjää mutta kyllä jos mahis on saada osaavaa väkeä paikalle se on todella suositeltavaa.
-
Hyvin se onnistuu yksinkin, nimimerkillä kokemusta on. Tosin torppasin kopun ekalla lennollani joten mahtoiko sittenkään onnistua ;). Vähän hankalaahan se on, paljon testailua ja hiomista.
Ps. Icharger lataa 7 mäsä äksän akkua viidessä minuutissa ;)
-
Lisäilin tuohon uuden kuvan MCPX:stä kun vaihdoin tuon nupin ja lavat, ihan hyvät hiilikuitu lavat nämä mitkä löyty fast ladistä, ei mitään moitittavaa vielä ainakaan.
Ainoa että linkit tuntuu hieman väljiltä kun alhaisilla kierroksilla tahtoo vähän täristä kopu, muuten ei tärise eikä ongelmia.
ja sitten tuo GAUI 500X, perjantaina aikasintaan saan loput osat ym ja pääsee bindaan ja säätän ne noparit, saa nähdä mitä siitäkin tulee, vai onkohan Oulussa ketään jolla olisi kans tämä? Itse tosin haluan yrittää saada tämän lentokuntoon, jos ei niin sitten kyselen täältä, olen hieman epäsosiaalinen otus.
Onneksi asioilla on tapana aina järjestyä.
-
No nyt on kokeiltu saada ilmaan tuo 500X ja ei onnistunut kuten arvelin, ei nouse suoraan ylös vaan lähtee heti harhailemaan, vika on vissiin ESC:ssä ja moottorit ei pyöri yhtä aikaa tms?
Joku viisas jos viittis heitellä neuvoja missä vika voisi olla.
-
gyrojen korjaussuunnat oikein?
starttaako moottorit yhtä aikaa maassa?
gyro tärinättömällä alustalla?
-
gyrojen korjaussuunnat oikein?
starttaako moottorit yhtä aikaa maassa?
gyro tärinättömällä alustalla?
Tuota miettiny kun näyttää että ei starttaa aivan yhtä aikaa, ja just hankalin itselle tää noparien säätö.
-
http://www.youtube.com/watch?v=vM7gbYyFXfA# (http://www.youtube.com/watch?v=vM7gbYyFXfA#) videota sain otettua, mutta kuvanlaatu on luokkaa kökkö, pahoittelut.
Rentoa kuunnella musaa ja leijutella.. ;D
EDIT: Saa kommentoida vapaasti, varsinkin jos on jotain rakentavaa palautetta!
-
Lisää videota, ei paljon tilaa tehdä erikoisia juttuja, paitsi mcx2:lla.
Tiedä sitten viitsiikö tällä tuonne ulos lähteä kun kosteata ym.
(http://www.youtube.com/watch?v=e-2a0PktryE#[/url)
-
Lisää videota, ei paljon tilaa tehdä erikoisia juttuja, paitsi mcx2:lla.
Tiedä sitten viitsiikö tällä tuonne ulos lähteä kun kosteata ym.
(http://www.youtube.com/watch?v=e-2a0PktryE#[/url)
Ei muutaku ulos vaan! Itehän oon lentäny 99% mCPX:llä pihalla. Pari kertaa torpannu lumihankeen suoraan niin että piirilevylle on tarttunut lunta ja sulanut servojen sisään ja moottorin sisään. Servot lakkas toimimasta, mutta puhdistamalla ne kone pelaa taas täysin ja jopa paremmin ku uutena tuon servo puhistuksen jälkeen. ;D
-
On se p*rkele, vaikka kuinka säätänyt gyroa kopteri vaan pyörii perkeleen nopeasti akselinsa ympäri.. :-\
Sain sen gyron vaihdettua siihen head holdiin/vihreä valo, mutta ei auta.
Olisiko jollakin Trex 450 säätöjä omassa Dx6i:ssä tai vastaavassa ja viitsisi postaa/videoida ne, homma ei edisty sitten yhtään ja kelit olisi mitä parhaat.. :(
(Vaikka gyroa säätää niin se ei edes hillitse tuota pyörimistä)
EDIT: Jos Oulussa ketään joka voisi auttaa tämän säätämisessä, että pääsisi harjottelemaan olisi mukavaa, pistä vaikka YV:tä.
-
On se p*rkele, vaikka kuinka säätänyt gyroa kopteri vaan pyörii perkeleen nopeasti akselinsa ympäri..
Kuulostas siltä että gyron korjaussuunta on vaan pielessä?
-
Kuulostas siltä että gyron korjaussuunta on vaan pielessä?
Yritetty säätää vaikka ja miten, ja nyt tuntuu siltä että aivan kaikki on päin mäntyä.
EDIT: Ei pyörinyt näin perhanan paljon kun se gyron valo oli punainen eikä vihreä.
EDIT2: Ja swashplate tuntuu liikkuvan miten sattuu kun katsoo videoita miten se pitäisi kallistua eteen, taakse ja sivuille, itsellä mokoma liikkuu ylös ja alas.
(Ja paskat fast lad näitä valmiiksi säädä ym, tässä se nähdään.)
-
Noh, lennättelin tuossa mCPX:ää pari akullista, se sentään toimii ja on säädöissä kuin unelma, sentään sen osannu säätää lentokuntoon.
Kaikki sujui ilman mitään ongelmia, tosin länderi on hieman hajalla, pitänee käyttää taasen jeesusteippiä, ei näytä hienolta, mutta toimii ihan kympillä!
Pahin ketutus on laantunut, kiitos mCPX! ;D
-
Mikä gyro sulla on tossa 450:ssä?
-
Ja paskat fast lad näitä valmiiksi säädä ym, tässä se nähdään.
Eli onko tuo joku noista fastladin 450 RTF comboista?
Mikäs niistä? PRO, PRO 3GX vai Sport V2
-
(Ja paskat fast lad näitä valmiiksi säädä ym, tässä se nähdään.)
Ei niin ja tarkasta peränlavanpitimien lukitteet, ne on puuttunut todella monelta.
-
Trex 450 Sport Super Combo (KX015076T) Ei lue V2 tässä
Gyro: GP780 Head Lock Gyro
(Anteeksi, edelleen alottelija tasolla.. Ainoastaan tuo mCPX sujuu ja toimii)
-
liikkuuko sulla peräslideri laidasta laitaan peräakselilla,eli onko limitit asetettu oikeen?
kannattaa säätää sitä perää rate tilassa eli laitat gainit alle 50%
-
liikkuuko sulla peräslideri laidasta laitaan peräakselilla,eli onko limitit asetettu oikeen?
kannattaa säätää sitä perää rate tilassa eli laitat gainit alle 50%
Toimii se oikein, kokeilin sitä perää siirtää puolelta toiselle ja se pistää vastaan.. :-\
-
Ja swashplate tuntuu liikkuvan miten sattuu kun katsoo videoita miten se pitäisi kallistua eteen, taakse ja sivuille, itsellä mokoma liikkuu ylös ja alas.
Tuo vaikuttaa kyllä siltä, että tuossa on muutakin fundamentaalisesti pielessä, ei pelkkä perä? Onko piuhat vastarissa oikeissa paikoissa ja oikein päin?
Onko perä hihnavedolla, voivatko lavat pyöriä väärään suuntaan? Ovatko lavat oikeinpäin kiinni?
-
Tuo vaikuttaa kyllä siltä, että tuossa on muutakin fundamentaalisesti pielessä, ei pelkkä perä? Onko piuhat vastarissa oikeissa paikoissa ja oikein päin?
Onko perä hihnavedolla, voivatko lavat pyöriä väärään suuntaan? Ovatko lavat oikeinpäin kiinni?
On oikein kaikki, tosin viimevuoden syksyllä viimeksi kun oli kelejä niin kaikki toimi ja pääsin vaiheeseen jossa perä vain hieman heilu, eli muutamasta prosentista kiinni.
Se tässä ihmetyttää ja paljon.