Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: harrier46 - 22 Heinäkuu, 2011, 21:33:51
-
aloitetaanpa tämmönen aihe jossa kirjottelen omista mokista ja kokemuksista joita mahtuu yli 20 vuoden harrastus aikaan paljon :o
ainaki nuita mokia kun kantapään (lue lompakon) kautta opeteltu aika paljon
toissapäivänä tuli hankittua eka trex kopteri tuon torpatun tz tilalle ja onhan koptereilla ero (niinkuin yö ja päivä) eilinen päivä meni sähköjä asennellessa pähkäillessä yms ja tänään otettiin eka leijutukset ja säätelyä.
mitenkähän tuo covernoor sääjetään? sitä pitäs seuraavana ihmetellä.
täsäpä vanhasta ja uudesta kuvat
-
tuli sitte kahesti nuo kuvat??
-
niin näyttäis olevan
-
nyt kyllä täytyy sanoa että meni servoista rattaat melko helposti siliaksi. eli ensimmäinen lievä torppi rexillä.
laskeuduin ja käännyin katsomaan mitä lapset touhuaa kaukana selän takana ja kun käännyin takasi oli tuuli pukannut kopteria kyljelleen lavat hipoi maata (kaasu oli jo kiinni) kopu kyljelleen ja kaikista nupin servoista rattaat paskana. nyt huomasin että myös tt rattaista oli hampaita pois. että tämmöstä tällä kertaa.
-
onneksi kopterin mukana tuli nuihin servoihin ratas sarjoja ja yks tt rataskin mutta on just väärä. :-\
-
Eipä ole enään tupla kuvia muokkasin ;)
-
Eipä ole enään tupla kuvia muokkasin ;)
kiitos.
minkälaisilla nupin kierroksilla te nuita trexejä veivaatta?? ja miksi kukanenki on kyseiseen kierrokseen päätyny
-
nyt kyllä täytyy sanoa että meni servoista rattaat melko helposti siliaksi. eli ensimmäinen lievä torppi rexillä.
Oliko metallirattaat? Itselläni on muovirattaita mennyt ihan pienistäkin maakosketuksista.
-
Oliko metallirattaat? Itselläni on muovirattaita mennyt ihan pienistäkin maakosketuksista.
muoviahan nuo. mietin että jos laittas metallirattailla olevat.
-
Kopterissa on hyvä olla ns "sulakeosia" jotka menee torpeissa jne suojellakseen muita osia...
Esim muoviset servonrattaat kestää kyllä hyvin 250-500 kokosissa käyttöä mutta hajoaa sitte torpissa eikä paljon rattaita kalliimmat nupin osat väänny niin pahasti ja jotain saattaa säästyä! Rattaat on servoihin kuitenkin helppo ja halpa vaihtaa ainakin yleensä.
-
onhan se kyllä nuinkin.
-
nyt on ladista tillattu uusia osia rexiin ja vähä muutakin. Aina se näyttää pari sataa menevän :o
-
jos osia odotellessa kävis lennättään lentokoneita. kävin just leikkaan pyhäjoelle uuden kentän kun parhalahden kenttä meni uudelleen kylventään.
-
reilu tunti tuli u can do:lle lentoa tänään. oli ihan mukava lentää pitkästä aikaa vaikka sivutuuli haittas laskuja aikalailla.
-
no nyt tuli ladilta loput osat niin pääsee kasaan kopterin ja jatkaan sääätämistä. pitää koittaa jotanki ruuvata tuota govia...
-
muutama akullinen 450 lentelyä ja eilen tuli tehtyä kingille tilaus kaikkea mukavaa tuota skaala projektia varten.
-
niin siis ostin foorumilaiselta Hughes MD500 kopan jompaan kumpaan 450:seen tai sitte hommaan akilikin sisukset sille.
-
oli kyllä mukava käyä uuestaan muutama akullinen lentään 450:stä kun kerranki täälä paisto aurinko vapaa päivänä ;D
toivottavasti huomenaki. jos aamulla kävis hakeen kärsyltä pari akkua lisää ja loppu päiväksi lentään.
mukavia v.loppuja kaikille.
-
te viisaammat jotka eksyttä tänne niin kertokeepa mulle kun mulla on tuo hk450 pro ja tuo md 500 koppa+5lapanen nuppi jos ne yhdytän keskenään niin pitäskö moottoria yms päivittää entä akkuja isommaksi?
-
vai jätänkö tuon hk:oon räppäilyyn "harjotteluun" ja hommaan akilikin tuohon skaalaan??
-
vai jätänkö tuon hk:oon räppäilyyn "harjotteluun" ja hommaan akilikin tuohon skaalaan??
mitä enemmän ottaa olvia sitä enemmän tulee visioita ja tekstiä ;D
-
te viisaammat jotka eksyttä tänne niin kertokeepa mulle kun mulla on tuo hk450 pro ja tuo md 500 koppa+5lapanen nuppi jos ne yhdytän keskenään niin pitäskö moottoria yms päivittää entä akkuja isommaksi?
Moi noissa scaalakopissa kierrokset on aika pienet koska koppa rupee resonoimaan tietyillä kierroksilla rajusti pienistä en tiiä mutta isommissa ainaki.
-
Moi noissa scaalakopissa kierrokset on aika pienet koska koppa rupee resonoimaan tietyillä kierroksilla rajusti pienistä en tiiä mutta isommissa ainaki.
No sitä minäki olen lukenu että kierroksia vähemmän 5 lapasen nupin takia ja kopanki. taidan kokeilla miten pyörii tuosa 450:ssä tuommosennaan kun laskee vaan kierroksia. mitä viisaammat meinaa ajatuksesta??
-
No sitä minäki olen lukenu että kierroksia vähemmän 5 lapasen nupin takia ja kopanki. taidan kokeilla miten pyörii tuosa 450:ssä tuommosennaan kun laskee vaan kierroksia. mitä viisaammat meinaa ajatuksesta??
No en päivittäs moottoria, pinjonin voi vaihtaa jos kierrokset ei osu + 75% kaasulla oikeaksi.
-
No sitä minäki olen lukenu että kierroksia vähemmän 5 lapasen nupin takia ja kopanki. taidan kokeilla miten pyörii tuosa 450:ssä tuommosennaan kun laskee vaan kierroksia. mitä viisaammat meinaa ajatuksesta??
No mä teen just tollein että katon kopterin manuaalista ne lapakulmat millä kopteri leijjuu, ja sit katon idleupin ja holdin ja moottori aika rikkaalle ja sitte nostan kierroksia sillein että kopteri leijjuu. Ja alan säätää tarkemmaks tämä siis polttis koneella.
-
muutaman akullisen kävin harjotteleen (450) ja vähä flippejäki tuli kokeiltua sitte ajattelin kokeilla rotaatiota ja tuli vähä turhan lujaa maahan joten telineet meni vaihtoon :o ei onneksi muuta.
-
peräki pitäs saaja paremmin pitään kun nopeissa nostoissa ja liikkeissä ei pidä. heilahtaa sivulle...
-
peräki pitäs saaja paremmin pitään kun nopeissa nostoissa ja liikkeissä ei pidä. heilahtaa sivulle...
Minkälaiselle kaasukäyrällä tuota tekee? Eli muuttuuko kierrokset samaan aikaan, kun lapakulmat muuttuu?
-
kyllähän se kaasukäyräki jonkin verran muuttuu. minkälaisia käyriä muilla on?
-
käyrä on tasanen satanen ja lapakulmat noin +/-12.
-
jaa kyllä mulla on vähä v mallinen :o
-
sähköihin ei kannata laittaa, tehoa piisaa paremmin, v-käyrä on oikeastaan polttiksia varten ettei mee ylikierroksille, eli pistä vaan flat käyrä, toimii varmasti paremmin :)
-
joo pitääpä laittaa. tullu nuita nitroja harrastettua enemmän.
-
Ei kait siitä haittaakaan oo jos pienellä V käyrällä mennään? Äkkiseltään se tuntuisi sähkössäkin ihan loogiselta sillä enempi se kuormittaa kun isoilla kulmilla käydään. Saataisi kai pienempi kierrosten vaihtelu alue jos siellä on ihan aavistuksen verran V käyrää. Näin minä ainakin ajattelisin mutta en minä tiiä kunhan vaan tuumailin. ;D Beltissä ainaki päädyin lopuksi muistaakseni kaasukäyrään 85-83-81-83-85 ja ihan tuntui hyvältä. Liekö edes mitään eroa noin pienellä V:llä ja suoralla käyrällä tuommosella E_Sky laadulla. Tämä on kai taas sitä hifistelyä. ;)
-
joo pitää tänään kokeilla mikä tuntuu hyvältä. no miten sitten polttiskoneissa käytätte tuota govia? oottako ohjelmoinu sen että menee samalla päälle kun laittaa idlen1/2 vai vielä eri vivulle? kun eilen pähkäilin että onko siitä haittaa jos on aina päällä idleillä.
-
Itsellä mulla,on eri kytkimelle asennettu.
On toiminut hyvin.
-
eipä ole kerenny lentään muutamaan päivään. pitäny maalailla nuita auton romuja. mutta jos huomena kävis pikkusta lennättään muutaman akun jos keli sallii.
-
Itsellä mulla,on eri kytkimelle asennettu.
On toiminut hyvin.
onko tuohon jotain perusteluita että eri kytkimelle? tietenki ois ehkä paremmin hallittavissa jos goviin tulee joku vika mutta taasen helpompi käyttää jos ohjelmoi idle kytkimeen suoraan....
-
kuinka moni painottaa lavat? laitoin 450:een toiset lavat (kiinalaiset nämäki) ja 1500 kierrosten kohalla vatkaa aika lailla. lisää kierroksia niin rauhottuu.
-
kuinka moni painottaa lavat? laitoin 450:een toiset lavat (kiinalaiset nämäki) ja 1500 kierrosten kohalla vatkaa aika lailla. lisää kierroksia niin rauhottuu.
Taitaa olla niin et, harvempi jättää painottamatta lavat..
-
aikanaan minäki painotin kaikki potkuritki mutta sittemmin todennut sen turhaksi.
mutta onhan nuissa lavoissa tietenki enemmän massaa.
-
Joo, ja arsinkin noi kiinalavat on joskus todella eri painosia. Itsellä ollu josku niin eri painoset et ei ole meinannu teippirulla riittää =)
-
joo no pitää varmaan rueta painottaan ;D
-
meni tuosta 450:stä remmi siliaksi ja sitten ajattelin laittaa akilikin remmin ku niitä sattuu hyllysä pari olevan (siitä kiitos lauri p) niin mitä v.... sehän on paljo lyhempi! no ei siinä mitään sattuu olemaan akilikin peräputkiakin hyllyssä no sitä aloin survoon peräkasettiin niin taas mitä v.... putki on 0.1 milliä paksumpi kuin kiinan putki, no kyllähän se sinne meni ku vähä käytti voimaa mutta irti ei taida lähtä ilman väkivaltaa.
taitaa kohta olla hk akiliki sekotus myynnissä ja tulla alkuperäinen tilalle.
-
taitaa kohta olla hk akiliki sekotus myynnissä ja tulla alkuperäinen tilalle.
ei se väärin ole :)
-
X:n perä on jonku verran lyhyempi kuin nykyisten trexien jos niitä retron remmejä tarkotat.en tiedä miten perässä riittää voima jos laitat sen lyhyemmän putken ja kuitenki 325mm lavat...kaikkeahan voi aina kokeilla.. ;)
-
X:n perä on jonku verran lyhyempi kuin nykyisten trexien jos niitä retron remmejä tarkotat.en tiedä miten perässä riittää voima jos laitat sen lyhyemmän putken ja kuitenki 325mm lavat...kaikkeahan voi aina kokeilla.. ;)
niitä retro remmejäpä hyvinki. ajattelin kokeilla. noin 20 mm lyhyempi putki.
-
remmi tuli niin he.....tin kireelle että ei vihtiny laittaa paikoilleen asti on vissiin tuo etupukki pidempi ja sitte tajusin että onhan mulla oiken pituinen remmiki tuosa varaosa hk450:sessä. [spoiler]tyhmästä päästä kärsii koko ruumis ::) tai huonosta muistista...[/spoiler]
-
oli ihme värinää kopussa kun pitkästä aikaa kokeilin vissiin viime torpissa sai akselit kipiää. no vaihdoin pää lepari ja stapparin akselit niin johan on värinätön. muutaman akun kävin änään lentään mutta perä ei oikeen taho pitää tic toc harjotuksissa muutaman kerran menee hyvin ja sitten oudosti muljahtaa sitte mennäänki vähä aikaa miten sattuun ;D