Kopterit.net
Kuvagalleria => Kuvia torppauksista ja vahingoista => Aiheen aloitti: sniiki - 10 Heinäkuu, 2011, 10:37:54
-
700 gasseri päätti lähtee ohranjyvään hieman ennen kuskia. Minä olisin vielä viimiset loopit tehnyt mutta ei sitten. Turhan matalalla kikkailin minikieppejä ja mittarissakin oli jo 20min yhtäjaksoista lentelyä niin ote herpaantui ja kopu tuli aika vauhdikkaasti nokka edellä ohrapeltoon. Vaihtoon lähti ainakin kabiini, päälavat, stabbaritanko, landarit ja läjä linkkejä.
Kasvatin varaosalaskua hieman vielä itse kun olin aikeissa tarkistaa nupin kuntoa, enkä saanut leparin päätypultteja auki ja niitä vääntäessä nupin stopperikiekko otti ja lähti matkalle. Olisi siihen uudet jengat varmaan saanut porattua mutta eipä tuo kallis ollut joten uutta kalikkaa siihenkin. Nuppi joutui lopulta viilapenkkiin pylväsporan alle jotta pultit aukesi. Myös rungon ruuveille sai välillä näyttää tohoa (niin lujassa oli että yksi laadukas kuusiokoloavain otti ja pamahti poikki ja tuli sormesta läpi ruuvia avatessa :) )
-
Gassereiden runkolevyt tarraavat jotenkin erityisen hyvin etenkin alkuperäisiin runkoruuveihin. Mullakin on runkolevyt melkoisen kuplivassa kunnossa jokaisen ruuvinkannan alta, kun en kerrasta oppinut, että näissä EI käytetä lukitetta. :P
Sittemmin vaihdoin laadukkaisiin Lynxin ruuveihin, eikä minkäänlaista ongelmaa ole ollut.
-
Joo no mulle on tosiaan tohon tulossa ne RC Screwzin nippelit. Ootko nyt käyttäny lukitetta noiden Lynxin ruuvien kans?
-
No ei siinä setissä sitten niitä runkoruuveja ollut. Hienoa mainontaa. Eikä muuten toiminu kaikki muutkaan ruuvit. Muunmuassa leparin pultit olivat aavistuksen liian pitkät ja jättivät pitkittäisklappia systeemiin.
Nupista meni lopulta lähes kaikki laakeritkin vaihtoon. En tiä oliko aiemmin jo huonossa hapessa vai veikö torppi muka kaikki. Jopa pääakseli oli kiero ja sen laakeritkin sitä myötä selvät (kuvittelin ettei nuon paksua jöötiä saa taipumaan muutaku nuppi edellä laskeutumalla).