Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Henseleit Helicopters => Aiheen aloitti: SJo1 - 21 Kesäkuu, 2011, 00:41:56
-
Henseleitit tulivat klo11:30 Perjantaina 17.06.2011 minulle ja purin kitit laatikosta ja lajittelin oikeat palikat oikeille hempoille:)
Perjantai ja lauantai tuota tuli rakennettua ja Sunnuntaina oli testi lento, tosin aika lyhyt tuulen ja sateen vuoksi.
Kuvat rakennuksesta ja muissa verrokki koptereista koon selvittämiseks ovat täälä, kun saan vaan ne tunkattua sivulle. http://www.jouhki.fi/gallery2/main.php?g2_itemId=5357 (http://www.jouhki.fi/gallery2/main.php?g2_itemId=5357)
-Samppa
-
Noniin, nyt olisi kuvia tarjolla mun TDR rakennuksesta täälä (http://www.jouhki.fi/gallery2/main.php?g2_itemId=5460)
-Samppa
-
Päivän Röylä kuvia myös täältä (http://www.jouhki.fi/gallery2/main.php?g2_itemId=5672)
Kuvia napsi Pekka, kiitokset sinulle.
Tulihan Röylässä myös autettu Trex 500 setupissa.
-Samppa
-
on toi kyllä tosi hieno vehe :o ;)
-
on toi kyllä tosi hieno vehe :o ;)
Muuutta! Ku pitäs osata vielä lentää ;)
-
Muuutta! Ku pitäs osata vielä lentää ;)
Tuolla jos jollain se on makia opetella.
-
Muuutta! Ku pitäs osata vielä lentää ;)
koska nähdään ensimmäinen hensu apulandareilla?
-
koska nähdään ensimmäinen hensu apulandareilla?
vähän tähän liittyen pisti silmään ku jani kävi oman hensulinsa kanssa meillä kääntymässä että siinä on todella pienet länderit ja vieläpä 6 astetta etukenossa... Liekko ovat sitten suorassa kun ajetaan kovaa eteenpäin eli mahdollisimman vähän otsapintaa ;) kaikki tuntuu olevan suunniteltu isot nopeudet silmällä pitäen :)
-
Omat apulandarit jäi 90-luvulle;)
Kukin tyylillään, enköhän mä jokupäivä pääse eteenpäin, kun vaan kerkeis treenata.
-Samppa
-
Pitääkin olla melkoset apupyörät että niistä jotain hyötyä olis ;D
-
Futaban Square opetuskaapeli tilattu:)
Jiven asetukset:
- Mode 4
- Lipo
- Soft cut out 3V / cell
Muutokset
- Spoolup 6s.
- BEC 5.6V
- -Smooth
- +I
- +P
-Samppa
-
VBar trimmi lentoa by Mnentwig
Eilen Kivikossa eka lento meni suht OK, perän pitch control arm ruuvi löystyi ja aiheutti pikku pirotukset. Kiristys ja homma toimi. (Nyt on kopun kaikki ruuvit käyty läpi ja laitettu puuttuviin kohtiin lukitetta)
Kakkos lennolla Tail Pitch arm slider yoken toinen tappi (1mm x 7mm) katosi ja aiheutti kumman äänen ja toinen perälapa liikkui vapaasti (kontrolloimattomasti)
Mitään isompaa damagea ei tullut.
JLog2 logista katselin vähän lentojen arvoja:
Peak Wattage 4500W
Max Peak Amp 130A
Max temp BEC 58C
-Samppa
-
Hensulla on nyt lennelty kevyttä ajoa 30kertaa, loistava peli:)
On aika liukas peli, mutta Vbarin ja radion asetuksista tuon on saanut rauhoitettua aika hyväksi Hover Masterille;)
Kopukin on punnittuilman akkua, 3100gr näytti vaaka.
-Samppa
-
Edit: Tietääkö joku kuinka pitkät Hensun omat lavat on?
710mm ruuvin reiästä kärkeen.
http://www.cr-modelltechnik.de/hliefe1.htm (http://www.cr-modelltechnik.de/hliefe1.htm)
Tilasin lavat kitin mukana. Tuli tommoset mustat missä lukee "Raven"
Lavan kärjessä on hopealla maalattu osa siitä komeetasta mikä kabiinin kylkeä koristaa.
-
Mä ajattelin kans ottaa vakiolavat, mutta mietin jos hommais toisenlaiset myös. Ehkä nyt sitten lyhyemmät kun nuo oli kerta 710mm.
olisko jollain heittää jotain ihan erilaista lapavaihtoehtoa vakioiden rinnalle?
Nopeuslentoa ei ole tarkoitus harrastaa mitenkään aktiivisesti.
-
Lavan kärjessä on hopealla maalattu osa siitä komeetasta mikä kabiinin kylkeä koristaa.
Ai se on komeetta.
Pähkäilin joskus että jollakin lienee tribaalin piirtäminen tuottanut suurta tuskaa.
-
olisko jollain heittää jotain ihan erilaista lapavaihtoehtoa vakioiden rinnalle?
Asymmetriset SpinBladesit?
-
Ei ole edes kalliit.
http://www.spinblades.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&Itemid=82&category_id=&product_id=52 (http://www.spinblades.com/index.php?option=com_virtuemart&page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&Itemid=82&category_id=&product_id=52)
Saisiko vielä hieman perusteluja tällä ehdotukselle?
Sori! SJo1 kun me sotketaan sun ketjua :-\
-
Halusit jotain erilaista; ne on sitä. :)
-
Nopeuslentoon Radix 710 FAI ja muuhuun Edge 690FBL
Vaihdoin Spinbladet 710FBL lavat pois, ei oikein vakuuta tuo perälapojen laatu.
Lavat ei ole osunut mihinkään, silti kiinnitys reijän puolin halkeamat, eikä nuo ole olleet edes liian tiukalla!
Edget 105mm tilalle.
-Samppa
-
Päivitelläänpäs tilannetta vähän.
Gens Ace 4400mAh 55C 12S akkupakka uutena virta varastona.
Scorpion 4525 Ultimate moottori.
Moottori projektina on Scorpion 4525 LE uudelleen käämintä Ultimateksi 1.5mm langalla YY.
Moottori projektina on myös Scorpion 4530 kit moottori joka tulee myös imemään jotain 1.4 - 1.5 lankaa YY moodissa.
VBar päivitetty 5.3 Prolle ja trimmilento myös sille tehty.
-Samppa
-
Päivitelläänpäs tilannetta vähän.
Gens Ace 4400mAh 55C 12S akkupakka uutena virta varastona.
Scorpion 4525 Ultimate moottori.
Moottori projektina on Scorpion 4525 LE uudelleen käämintä Ultimateksi 1.5mm langalla YY.
Moottori projektina on myös Scorpion 4530 kit moottori joka tulee myös imemään jotain 1.4 - 1.5 lankaa YY moodissa.
VBar päivitetty 5.3 Prolle ja trimmilento myös sille tehty.
-Samppa
Mä en ole muuten vielä tehnyt mun VBarille trimmilentoa vaikka sillä jo yli sata lentoa on takana. Koskaan ei ole ollut tyventä tai läppäriä oikeaan aikaan.
-
Mä en ole muuten vielä tehnyt mun VBarille trimmilentoa vaikka sillä jo yli sata lentoa on takana. Koskaan ei ole ollut tyventä tai läppäriä oikeaan aikaan.
Trimmi lentoon ei tartte läppäriä ;)
-
eipä, kotona vaan täppä trimmilentoon. Sitte kentällä akku kiinni pitchitikku ylälaidassa. käynnistyksessä muistaakseni 3 nykäsyä kahden sijaan ja sitte vaa leijuttelemaan :)
-
Akku kiinni tikku ylhäällä two twitches tiku alas ja leijuttelua, pirotusta hard stopilla pitch pumppia .
Noin ainalin mrmel autotrim videossa.
-
Enpä ole minäkään muistanut trimmata ::) Ei se enää kannata ;D
-
Enpä ole minäkään muistanut trimmata ::) Ei se enää kannata ;D
Sormet jo trimmaantunut ;D
-
Ultimate söi Hensun hampaat...
-
Thats my boy ;D
-
Hiljasta on ollut tääläkin, joten pikku päivitys.
Moottorina on nyt ite kääritty Scorpion 4530 kitti 540kv 4+5YY 1.5mm langalla.
Moottoripukki on GMauro
Tulipas tuossa värkättyä GPS teline alkuperäisen gyron päälle ja osina käytin JR 26mm hex studeja*2 ja punaisella lukitteella katkaistut M3*16 ruuvit kiinni ja päälle vielä toinen hensun gyro levy alkuperäisillä ruuveilla kinni.
Helppo modi ja kaikki osat oli varaosa varastosta.
Gepsi on SM modelbaun palikka joka on linkattu Jlog2 purkkiin firmis modin avulla.
Nyt tulee logiin myös korkeus ja nopeus.
-Samppa
-
Gepsi on SM modelbaun palikka joka on linkattu Jlog2 purkkiin firmis modin avulla.
Nyt tulee logiin myös korkeus ja nopeus.
-Samppa
mikä juttu tää nyt on? mulla on noi molemmat kikkareet mutta olishan se kiva jos sais samalle kortille kerralla. ::)
-
Moikka Doc,
Helppo nakki:
haet Jlog2 G firmiksen (http://jlog.hacknet.eu/wp-content/uploads/2011/08/JLog2_3.2.2G_82.139.bin)
GPS BUSMASTER option. Speed+ALT from a SM GPS-Logger via MSB
Tässä kuva kytkennästä (http://jlog.hacknet.eu/wp-content/uploads/2011/06/JLog_SM-GPS-Logger.jpg)
Väliin tarvii tälläsen johdon SM-Telemetriekabel #2556, minkä modasin niin että saan virran vbarilta tuolle GPS yksikölle.
Jos tarviit lisää tietoja, niin kysy ;)
-Samppa
-
Päivtetääs taas, kun uus vuosi koittaa.
Hensu putsattu ja moottori vaihdettu HK-4525 5+6x1.5YY 535KV mosaan.
HK-4530 5+4x1.5YY 540KV mosa siirtyy Goblin Speedyyn.
-Samppa
-
Hensu saanut Jeti päivityksen.
-
Paska viesti ilman kuvia ;D
-
En postaile kuvia juurikaan mistään, kun ei ole mitään "kuvauksellista" tuotosta tarjota.
-
höh, tylsää :)