Kopterit.net

Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Nitrokopterit => Aiheen aloitti: mrsaila - 17 Kesäkuu, 2011, 14:25:40

Otsikko: 700N + YS-91
Kirjoitti: mrsaila - 17 Kesäkuu, 2011, 14:25:40
Miten syvälle tuo kytkinpaketin pitäisi upota YS:n akselille? Pohjaan astiko?
Manuaalin mukaan väliin tulee prikka ja fan sen jälkeen. Mulla paketti ei vain uppoa perille asti. Rakoa jää 3-4 milliä. Onko tämä normaalia? liukasteet eivät auttaneet.

-T
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: JRu - 17 Kesäkuu, 2011, 14:41:26
Kyllä pitäisi mutteri kiristämällä upota pohjaan asti.
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mrsaila - 17 Kesäkuu, 2011, 14:58:48
ok, kiitos tiedosta

-T
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: kaardian - 17 Kesäkuu, 2011, 16:40:00
Tarttee aukasta moottorin takakansi ja pistää se kiertokanki / kampiakseli estäen liikkumasta semmosella nylon-pulikalla, tai hamamsharjalla tai jollain vähän elastisella. Sit on vaan väännettävä, eka kerta tuntuu ehkä pahalta, mutta... sit toisella kerralla hommaat ulosvetäjän ja tuntuu pahemmalta ;D
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mrsaila - 08 Heinäkuu, 2011, 13:06:49
Moi,

kiitos vinkeistä, tuo ulosvetäjä on erinomainen apuväline. Onko normaalia että kytkin ja kytkinkello ovat todella tiukat uutena? Välystä tuntuu olevan hieman mutta kun nuppia pyörittää niin tuntee kuinka hakaavat yhteen. Moottoria en ole vielä käynnistänyt kertaakaan.
700N:ssä ei voi säätää kuin kytkimen korkeutta. Kytkinkellon alareuna on linjassa kytkimen alareunan kanssa.

-Teemu
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mnentwig - 08 Heinäkuu, 2011, 13:44:02
Hi,

- use a file on the top of the fan hub and make sure that the clutch shoe is seated correctly.
- same for the clutch shoe, grind away any edges on the lower side
- Attach the heli's bottom plate with the two middle screws before tightening the engine bolts. Reason: They set the frame width.
- When you tighten the engine bolts, push the motor with one hand downwards so that it ends up as far from the clutch as possible.
- I recommend the metal clutch mount, Align upgrade.

In my experience, the clutch shoe grinds against the clutch bell if the engine leans to one side. So make sure it's all the way down when tightening the screws.
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mrsaila - 08 Heinäkuu, 2011, 17:42:45
Lainaus
Attach the heli's bottom plate with the two middle screws before tightening the engine bolts. Reason: They set the frame width.
Do you mean before tightening bolts for engine to mount or engine mount to frame?

-Teme
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mnentwig - 08 Heinäkuu, 2011, 19:45:01
engine mount to frame should be unproblematic. Those are self-centered, I never remove those.
The way I assemble is
- insert bolts (between engine and engine mount)
- attach bottom plate and tighten. This sets the correct distance of the mount
- push engine down and tighten engine bolts.

basically all the screws except the engine bolts are self-centering.
And the fan shroud is tightened last.
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mrsaila - 09 Heinäkuu, 2011, 08:40:37
Thanks for your clarification.

I was just checking because in my heli the self centered engine mounts are not even with frame edge and causes bottom plate to make slight curve. I think that it's not correct.

-Teme
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mnentwig - 09 Heinäkuu, 2011, 09:37:45
yes, I'm sure there are a couple of possible "gotchas". If in doubt, re-assemble.
When assembling anything related, I work extremely carefully to avoid the kinds of problems you described (which I know only too well).

For example: When attaching a motor mount
- insert both screws loosely, until the "centering ring" between thread and screw head touches the frame
- tighten both alternately, so that both center properly
sounds like a rather arcane procedure for a simple task. Well, it requires some thinking, maybe.

BTW, careful with threadlock on the motor mounts and screws:
Clean the surface (gently with a file) of both mounts and engine.
And clean the motor mounting screws from loctite. Hold the thread (gently) with pliers and turn, so it scrapes off. Ball link pliers have a notch that works perfectly as "M4 screw cleaner".
Otherwise, old threadlock thickens the screw and as a result, the motor gets misaligned in left/right direction..
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: 4D - 09 Heinäkuu, 2011, 10:55:05
Hei vielä,

sinne moottoriin ei kannata/tarvitse tunkea mitään ja sen kampiakselin kiinnipito työkalu (muovinen hammasharja?) on tarpeen vain irrotustyökaluna. 700N:ssä tuon kytkiniasetelman ja YSsin väliin pitää laittaa se ohuempi aluslevy. Jos laitat paksumman tulee ongelmia kytkimen kanssa. Itse tein tuohon tarkoitukseen 'työkalun' alumiinilatasta, mikä kiinnitetään kytkimen alkuperäisillä ruuveilla asetelmaan ja siinä on reikä hylsylle, millä moottorin kampiakselin mutteri kiristetään - moottoria ei siis tarvitse avata, koska astelma pysyy kiinni omilla ruuveillaan ja keskittää itsensä kiinnitettäessä. Kiinnitys siis edellisten viestien mukaan.

- 4D -
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mnentwig - 09 Heinäkuu, 2011, 11:01:58
>> muovinen hammasharja?
rather not  :)

http://www.fast-lad.co.uk/store/crankshaft_locking_tool_30-90_helis_edn-1122wht-p-5874.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/crankshaft_locking_tool_30-90_helis_edn-1122wht-p-5874.html)

Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: 4D - 09 Heinäkuu, 2011, 11:05:39
>> muovinen hammasharja?
rather not  :)

http://www.fast-lad.co.uk/store/crankshaft_locking_tool_30-90_helis_edn-1122wht-p-5874.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/crankshaft_locking_tool_30-90_helis_edn-1122wht-p-5874.html)


Of course only in that case that you are in hurry and you don't have tool - yet ;)
But you need that tool only when you take out that clutch assembly - it is easier put in with my tool, you don't have to even open the engine :o


- 4D -
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: mnentwig - 09 Heinäkuu, 2011, 11:30:19
well, but only as long as there is no force whatsoever.
Otsikko: Vs: 700N + YS-91
Kirjoitti: 4D - 09 Heinäkuu, 2011, 12:34:45
well, but only as long as there is no force whatsoever.


Yes, it is better have right tool, otherwise you can destroy your connecting rod or some other things inside your engine.

- 4D -