Kopterit.net

Tekniikka => Polttomoottorit, turbiinit, äänenvaimentimet ja polttoaineet => Aiheen aloitti: kaardian - 16 Kesäkuu, 2011, 20:48:10

Otsikko: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: kaardian - 16 Kesäkuu, 2011, 20:48:10
Yssiä olisin laittamassa ja Hatoria kaveriks. Onko kenelläkään mitään kokemuksia näistä?

Lähinnä kiinnostaa kokemukset tehon puolesta. Miten YS 50 vs. YS 56? OS 50 vs. OS 55? Onko tehon lisäys merkittävästi suurempi? Onko joku päässyt testaan YSsiä ja OSsia vastakkain?
Sinänsä varmaan ihan sama millä noista koittaa mennä, mutta olis kiva kuulla kokemuksia.

Itellä on nyt YS 50 ST kiinni tuossa 600 FBL reksässä kovalla vauhdilla perä edellä alaspäin ja siittä aika kovalla pitchillä ja elevatorilla kun tekee silmukan ja flipin siinä matkalla, niin meinaa puutua niin että "lavat näkyy". Tick-tock-liikettä ei ihan meinaa jaksaa tehdä kun se oma tekniikkani ei ole ihan kovin hyvin hallussa.
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Eelis - 17 Kesäkuu, 2011, 12:26:39
Ensi viikolla pitäis olla vertailupohjaa OS 50 vs. OS 55. Otin kaveriksi OSsin powerboost pipen ja odotukset on kyllä korkealla. Ei se niin harmita vaikka vähän kone puutuukin, mutta jos meinaa tulla kierrokset powerbandiltä pois joissain tempuissa, niin ottaa pattiin  >:(
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: flykari - 17 Kesäkuu, 2011, 17:03:06
Kyllä tehoero on selkeä ja 55:n kaasari on huomattavasti helpompi saada kohdilleen.

kari
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: kaardian - 24 Kesäkuu, 2011, 18:48:51
Nyt on tullu vertailtua omakätisesti 600N FBL reksässä YS 50 ST vs. YS 56 SR.

56 Yssi tuntuu tekevän tehon tunnun samalle tasolle, kuin miltä 700 reksässä tuntuu tuo 91:nen yssi. Teho piisaa ainakin omien taitojen puitteissa hyvin ja taitaa jäädä vähän reserviinkin. Govi tuntuu äkkiseltään likimain pakolliselta, jotta saa kiekat rajotettua tolkulliselle tasolle. Ärhäkän olonen pannu kaiken kaikkiaan.
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: SJo1 - 31 Heinäkuu, 2011, 21:58:36
Mulle on tulossa OS 55HZ-R drs ja OS power boost putki parinviikon sisään, saas nähdä kuinka sit kuljettaa vakio Vibeä, vai pitäiskö sekin heti äfbeeällätä;D
-Samppa
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: kaardian - 31 Heinäkuu, 2011, 23:53:51
Mulle on tulossa OS 55HZ-R drs ja OS power boost putki parinviikon sisään, saas nähdä kuinka sit kuljettaa vakio Vibeä, vai pitäiskö sekin heti äfbeeällätä;D
-Samppa

Kerkesit sen Viben ostaan ennen mua. Olin kovasti harkinnut sitä, kun se on niin kaunis. No hyvä että säästyy mun tilat :D
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: SJo1 - 01 Elokuu, 2011, 10:46:32
Saahan noita Vibe kittejä ihan sopuhintaan, jos haluat uuden;)
Esim 3drotor.com (http://www.3drotor.com/dk/JR_Vibe_50-21-1376.asp) 2599DKK

Kävin eilen Helkotilta hakemassa ja on se nyt ainakin 130 jo kulkenut Porvoon motarilla Repussa.
Meinas usko loppua paketin koon kun näin, josko se edes mahtuu reppuun, mahtui se kun jätti pahvit ja fyllit pois;D

-Samppa
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Eelis - 02 Elokuu, 2011, 19:39:15
Mulle on tulossa OS 55HZ-R drs ja OS power boost putki parinviikon sisään, saas nähdä kuinka sit kuljettaa vakio Vibeä, vai pitäiskö sekin heti äfbeeällätä;D
-Samppa
Mulla on tuo perusversio tuosta O.S. 55HZ:sta ja siihen powerboost pipe. On kyllä loistava yhdistelmä! Veikkaan että kuljettaa kelvollisesti Vibeä, kun omaa kuussatkuakaan en meinaa saada enää tällä padalla puutumaan.
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: SJo1 - 02 Elokuu, 2011, 20:22:41
Kiitos tiedosta Eelis:D

-Samppa
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: SJo1 - 11 Elokuu, 2011, 14:58:33
Kylläse hienosti toimii ja tehoakin on, pitää vaan lisätä kulmia tuosta 9-9 -> 11-11, niin johan poistuu;D

-Samppa
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 16 Lokakuu, 2011, 19:48:56
Mulla on YS56 :). Vaihdoin Outragen (tai miten se nyt kirjoitetaan ??? ???) Hatoriin ;D.
Lentoaika pidentyin 7min to 10 min :D.
Tenhon lisayksesta ei tieda kun sita on riittavasti eika neulat ole kovin tiukalla ::).
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 23 Lokakuu, 2011, 23:15:12
Mun YS lähtee huonosti käyntii kun on seissut pidempään (esim. yön yli).
Lähtee kun aikansa sahailee ja säätää tyhjäkäyntiä suuremmalle.
Kun tankkaa lennon jäkeen ja starttaa niin läähtee käyntiin hyvin.

Onko vinkkejä miten sais helposti käyntiin myös päivän eka tankilliselle ?
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: JariN - 25 Lokakuu, 2011, 11:19:33
Mun YS lähtee huonosti käyntii kun on seissut pidempään (esim. yön yli).
Lähtee kun aikansa sahailee ja säätää tyhjäkäyntiä suuremmalle.
Kun tankkaa lennon jäkeen ja starttaa niin läähtee käyntiin hyvin.

Onko vinkkejä miten sais helposti käyntiin myös päivän eka tankilliselle ?

Koita vaihtaa tulppa, jos ei auta, vaikuttaa, että mosa on syystä tai toisesta vähän väljistynyt.
Onko se mahdollisesti päässyt joskus käymään vähän laihalla?
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 25 Lokakuu, 2011, 23:29:30
Tulppa on vaihdettu.
Laihallakin on saattanu olla.
Toimii kuitenkin hyvin kun olen saanut aamun ensimmäisen kerran käyntiin.
Riittäkö männän renkaan vaihto vai pitääkö vaihtaa rengas ja mäntä
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: JariN - 26 Lokakuu, 2011, 00:15:29
Jos sylinteri on virheetön, eikä pahoja naarmuja männässä, voi vaihtaa pelkän renkaan.
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 23 Marraskuu, 2011, 18:46:00
YS 56 lakkas viime viikonloppuna kokonaan käymästä eikä lähtenyt millään enään käyntin. >:(
Ostin uuden männän ja renkaan MUTTA vanhasta männästä oli katkennut toisen G renkaan sisäsakara, josta saa kikotettua sen G renkaan irti  ???. Vaihdoin pelkästään uuden renkaan.
Noita G renkaita ei saa SABELTA eikä näy olevan Ladillakaan. Mistähän niitä saisi ostaa ?

No kokeilin vanhalla männällä ja uudella renkaalla, lähti käymään :D. Nyt täytyy leijjuttaa muutama tankilinen ja koetta sada tyhjäkäynti kohdalleen.
Saas nähdä miten rokkaa.

Joku tietysti kirjoittaa kohta että varo männäntappin täytyy olla kiinni kahdella G renkalla. On siinä vanhassa männässä G renkasta jäjellä se osa mikä pitää männäntapin paikoillaan.




Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 27 Marraskuu, 2011, 00:46:02
Nyt on männärengas vaihdettu ja YS rokkaa taas MUTTA.

Tänään ajelin sisään tehdas asetuksilla. Sitten toisen tankillisen lopulla kun ajelin hienman IDLE:llä paloi tulpa.
Vaihdoin uuden kun ajattelin että tulppa on varmaan saannut siipeensä remonteissa.
Tankin loppu IDLE:ä ( noin 1 min) ja alas taas tulppa sökönä. Muistin, että kesällä kun kaikki oli OK motti 'röpötti' hiukan leijutuksessa.
Aukaisin hower neulaa asentoon 3,3 kierrosta, sitten motti alkoi käydä himan rikaalla leijutuksessa mutta ei vieläkään selvää röpellystä.
Nyt ei pala tulppa mutta tankilisen lopussa motti meinas sammua,normi mode pelasti tilanteen.

SETUP
TREX 600,YSS56 , hatorin putki, OS8 tulppa, Optifuel 30% liemi, LT n.3 astetta

Kysymys 1 Mikä on vialla, keskineula on yli kierroken auki yli suosituksen.
Kysymys 2 Eikö noi YS motit toimi enää noissa lämpötloissa ?
Kysymys 3 ajanko liian suurila kiekoilla nyt govi on säädetty siten että nuppi kiekat on 2100.
Kysymys 3 Olisko OS 55 helpimpi säätää?
KYsymys 4 Enkö ymmärrä jotain jippoa?

Kommentti nitro on toimiessaan tois kiva, mutta ei nyt.
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: SJo1 - 27 Marraskuu, 2011, 12:52:10
Vika voi olla kaasarissakin, pura se ihan kokonaan ja katso että kaikki on puhdasta ja ehjää.

Kokoa kaasari ja laita kaikki neulat tehdas arvoihin.

Uus tulppa myös.

Onhan sulla fuili filtteri tankin ja kaasarin välissä.

Osia voit katsoo rcjapan.net puljusta.

-Samppa
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 27 Marraskuu, 2011, 15:35:06
Kun motti oli puretuna
Otin kaasarin kaikki neula pois ja puhaltelin painelmalla kanavia.
Irroitin myös regun kalvon.
Tuleehan regun kalvo se reunapaksunnos kaasariin päin ?

Miten motti oireilee kun regu on rikki?

Voiko kalvo olla viallinen vaikka se näyttää ehjältä ?

Edit:
Polttoaine järjestelmä testattu laittamalla fuilia tankkiin ja painetta yhdensuuntais ventiilin kautta. Fuili tuli tasaisena virtana ulos eikä ilmakuplia ilmestynyt ennen lopua. Sitten tulppasin kaikiletkut ja laitoin painetta koeaika n. 30min paine pysyi järjestelmässä, joten vuotoja ei pitäis olla.

Mitäs sitten tehdään ???
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: SJo1 - 28 Marraskuu, 2011, 09:25:06
Otitko myös luistin pois vai vain pelkät neulat?

Luistissa menee pienet kanavat ja myöskin sinne on voinut roska päästä virtauksia heikentämään.
Luistin päässä on tuo tyhjäkäynti seos ruuvi jossa myös o-rengas.

En tuota YS 56 SR moottoria tunne, mutta omassa kalustossa on neljä YS .91SR pataa ja yksi OS .55HZ-R DRS.

-Samppa
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 28 Marraskuu, 2011, 10:35:03
En purkannu kaasaria kokonaa.
Suunnitelma on purkaa kaasari tänään kokonaan ja laittaa osat likoamaan fuiliin yöksi.
Sitten kasaan ja kokeilemaan.

Muutama kysymys?
Onko Alignin ja OS:n 55 motissa mitään eroa.

Onko OS 55 helpompi kuin YS 56 ?

EDIT:
Moottori purettu ja läydetty todenäköinen syy. Taempi laakeri oli rikki. Lakerin kuulien pidätinrengas oli katkennut muutamasta kohdin. Tietysti pidätinrengas oli vioittunut siltä puolelta mistä sitä ei näe ottamatta laakeria irti. Kampiakseli ja laakeri on jauhanut paloista metalin mujua, joka on sitten pääsyt kulkeutumaan palotilaan jne.
 
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: JariN - 29 Marraskuu, 2011, 08:03:57
En purkannu kaasaria kokonaa.
Suunnitelma on purkaa kaasari tänään kokonaan ja laittaa osat likoamaan fuiliin yöksi.
Sitten kasaan ja kokeilemaan.

Muutama kysymys?
Onko Alignin ja OS:n 55 motissa mitään eroa.

Onko OS 55 helpompi kuin YS 56 ?

EDIT:
Moottori purettu ja läydetty todenäköinen syy. Taempi laakeri oli rikki. Lakerin kuulien pidätinrengas oli katkennut muutamasta kohdin. Tietysti pidätinrengas oli vioittunut siltä puolelta mistä sitä ei näe ottamatta laakeria irti. Kampiakseli ja laakeri on jauhanut paloista metalin mujua, joka on sitten pääsyt kulkeutumaan palotilaan jne.
 

Kaasari tosiaan pitää purkaa kokonaan, että putsaamisesta on mitään hyötyä, samoin regu siinä samalla.

Alikilin ja OSsin eroista en tiedä.

YS on yleensä helpompi säädellä kuin OS.

Siinä laakerissa myös tulppien tuhon syy. Viallisesta laakerista irtoava rautamuju pimentää tulpat.

Laakerit on kulutustavaraa, pitäis uusia oikeestaan aina, kun mosa on auki, ja ainakin kerran vuodessa.

Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: SJo1 - 29 Marraskuu, 2011, 17:15:27
hyvä että mahdollinen vika löytyi.-Samppa
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 03 Joulukuu, 2011, 20:16:24
Noniin sanottiin aikoinaan.
Vaihdoin siis YS 56 laakerit ja pursailin paikat, männänrengas oli vaihdetttu aiemmin. Mäntä oli alkuperäinen.
Leijuttelin pari tankillista tehdas asetuksilla. Motti kävi hyvin. Sitten kiristin hieman ja tehoa rupesi tulemaan, mutta ei kuitenkaan entiseen malliin.
Tais olla neljäs tankillinen säädöt keskineula n. 1,75 ja yläneula hieman yli 1 kierros auki. Motti sammui kuin seinään.

Onneksi treenasin tota autorotaatiota silloin kun YS lauloi kunnolla.

Vauriot reikä männässä  ???.
Aluminni mujua koko mylly täynnä, vaihdettava ainakin mäntä(löytyy pakista), männänrengas ja takalaakeri ehkä.
Nyt loppuu ton YS:n rassaaminen. (tarjousksia otetaan vastaaan :o ::)

Täytyy osta uusi YS vaiko OS?

Edelleen nitro on kivapeli kun toimii, nyt ei oooooooo, (pitänee ottaa tää motoksi).

On tässä se hyvä puoli että fuilit säästyy.
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: JariN - 03 Joulukuu, 2011, 22:32:08
Miten lukitsit motin, kun kiristit mutterin kampiakselin päästä?
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 04 Joulukuu, 2011, 09:42:21
Laitoin kampiakselin jumiin tiikkisellä(kovapuuta) puutikulla. Laitoin kytkin asetelman paikoileen jo ennen männän ja sylinteriputken asentamista.
Otsikko: Vs: YS 56 R vs. OS MAX 55HZ-R vs. Novarossi R57 HR
Kirjoitti: Matti Häkkinen - 27 Joulukuu, 2011, 20:25:02
Hermot petti ton YS:n kanssa OS 55:n lennetty n. 6 tankllista hyvin pelaa, tosin on vielä sika rikkaalla ja tehoa puuttuu.
Lentoaika on alle 8 min.

Millaisiin lentoaikoihin olette päässeet OS 55:llä tollaisessa harrastajan 3D pyörityksessä?