Kopterit.net

Helikopterit => Thunder Tiger => Kopterivalmistajat => Thunder Tiger Sähkö => Aiheen aloitti: Juhani - 25 Lokakuu, 2007, 22:54:02

Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: Juhani - 25 Lokakuu, 2007, 22:54:02
Jahas, loppui kopteroinnit tänään laakista, kun päätti nopari syttyä tuleen ...  :-\

Akun kerkesin normaalisti lennellä loppuun ja laskeutumisen jälkeen alkoikin kabiinin ilma-aukoista puskea savua ja iski lievä paniikki ...
Pelkäsin akun menneen, mutta noparihan se siellä alla savusi ja kopan pois oton jälkeen syttyi tuleen. Puhaltaminen vain yllytti paloa  ;D, joten en siinä muuta keksinyt kuin heittää hiekkaa sekaan (tajusin jo siinä vaiheessa, että nopari ei ehkä enää toimi  8)).

Toistaiseksi ei ole mitään tietoa mikä meni vikaan, mutta reklamaatio lähti vetämään ...

Setuppi on/oli:
1.Titan E325  Kit
2.Titan 40A ESC
3.Titan Brushless Motor
4.MAXWELL MX56 Ball Bearing Servo
5.MAXWELL MX56 Ball Bearing Servo
6.MAXWELL MX56 Ball Bearing Servo
7.Maxwell MX65 Metal Gear Digital Rudder Servo
8.Telebee Head Lock Mini Gyro
9.Aplus 3S1P 2200mAh 25C LiPo XP
10.Futaba PCM R146ip Receiver

Eli perus kitin mukana tuleva ESC siis kyseessä.
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: sniiki - 26 Lokakuu, 2007, 17:15:44
No jopas  :o Onneks ei ehtiny polttaa muita osia pahemmin.

Hetkeen ole foorumilla käynytkään, saati ehtiny kopua lennättää, mutta kiva huomata että Mini Titaneita on tullu lisää näin paljon.
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: sniiki - 28 Lokakuu, 2007, 15:59:28
Taitaa olla huono akku rääkättynä turhan kovaa jos niin paljo kuumenee että muovit sulaa.
Kyllä nuo Dualskyn 2200 GT:tkin kuumenee aika paljo, mutta ei kuitenkaa niin polttaviksi.
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: fatboy - 28 Lokakuu, 2007, 16:05:25
Mittasin uudehkon 3s pakan normaalin taivasajon jälkeen, 45 astetta ja moottori 60 astetta,  tämä riitti kuomun muodon muutokseen!
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: sniiki - 01 Marraskuu, 2007, 15:09:46
Joo no se on varmaan tuo moottori. Se kyllä käy ittelläki helkkarin kuumana (liian kuumana?).
Mietityttää vaan kun joitaki e325:n arvosteluja luin jostain ja siä luki että moottori pysy tosi viileänä. En oo kyllä testannu viäkää muutaku orkkis puulavoilla.
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: JRu - 25 Maaliskuu, 2008, 18:00:50
Jahas, loppui kopteroinnit tänään laakista, kun päätti nopari syttyä tuleen ...  :-\

Akun kerkesin normaalisti lennellä loppuun ja laskeutumisen jälkeen alkoikin kabiinin ilma-aukoista puskea savua ja iski lievä paniikki ...
Pelkäsin akun menneen, mutta noparihan se siellä alla savusi ja kopan pois oton jälkeen syttyi tuleen. Puhaltaminen vain yllytti paloa  ;D, joten en siinä muuta keksinyt kuin heittää hiekkaa sekaan (tajusin jo siinä vaiheessa, että nopari ei ehkä enää toimi  8)).

Toistaiseksi ei ole mitään tietoa mikä meni vikaan, mutta reklamaatio lähti vetämään ...

Setuppi on/oli:
1.Titan E325  Kit
2.Titan 40A ESC
3.Titan Brushless Motor
4.MAXWELL MX56 Ball Bearing Servo
5.MAXWELL MX56 Ball Bearing Servo
6.MAXWELL MX56 Ball Bearing Servo
7.Maxwell MX65 Metal Gear Digital Rudder Servo
8.Telebee Head Lock Mini Gyro
9.Aplus 3S1P 2200mAh 25C LiPo XP
10.Futaba PCM R146ip Receiver

Eli perus kitin mukana tuleva ESC siis kyseessä.

Selvisikö sulle koskaan, mikä kyseisen palamisen aiheutti? Mulla lämpenee titanin nopari ihan älyttömästi ja alkaa pätkimään kuumana eikä vikaa ole löytynyt.. koskahan mulla palaa koko mylly?? Eikä oo kopterilla lennetty varmaan kun puoli tuntia eli nopari on uusi..
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: Syrjäniemi - 25 Maaliskuu, 2008, 18:28:48
Mulla on mennyt toi alkuperänen nopeudensäädin vaihtoon jo pari kuukauta hankkimisen jälkeen. Alko pätkinään...
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: JRu - 25 Maaliskuu, 2008, 18:35:47
Minkä noparin laitoit?
Otsikko: E325:n kärähtänyt nopari
Kirjoitti: Syrjäniemi - 26 Maaliskuu, 2008, 17:30:27
Se on tämmönen kun BMI SPITZ 45-55 A:n säädin, jossa on mukana tää ohjelmointikortti (gold card). ESC-45.
    Olikohan ollut jotain 85 e.

Hyvin on toiminut.   8)