Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => JR Helikopterit => Aiheen aloitti: Einari Lindberg - 01 Kesäkuu, 2011, 21:23:02
-
Pistetääs vähän JR kopteria Suomen taivaalle, ollu aika hiljaista tässä osiosssa. ei taida suomessa kovinkaan montaa JR kopteria tulla vastaan, ainakaan käyttöpelinä.
-
Herrajee!
Tämä Sylphide on vähän niinkuin taruolento, juttua on mutta kukaan ei ole nähnyt.
Sarjassa Henkseli TDR, mutta tarunhohtoisempi.
Kuvia ja muuta tänne, pliis.
-
Nonnii tosta paljo kuvia ja kertomusta ja sitte jos vielä kertosit että paljo köyhdyit ja paljo tulli makso.
-
mistä tuon tilasit?
-
Kokkalan Janin piti tällainen tilata joskus pari vuotta sitten mutta sitten laittoi pillit kokonaan pussiin ja se homma jäi.
Sylphidehän on muutaman vuoden vanha mutta koska JR hinnoittelee itsensä pihalle, ei näitä suomessa nähdä.
EDIT: Niin, silloin taannoin oli kyse nitrokoneesta, tämä lienee alunperinkin sähkölle tehty joten periaatteessa kyse on eri koneesta.
-
Tarkoitus oli alun perin laittaa vastaavaa hiroboa suomesta ostamalla, mutta kun hirobo on hinnoitellut itsensä pilalle (ainakin suomessa ja mulle) niin tämä oli parempi vaihtoehto ja vähän erilainen. Kun kopteria katselin niin suomalaiselta maahantuojalta ei ainakaan saanut valmista sähkövehjettä, joten olisi tullut hintoihin ostaa sähkökonversio erikseen. Nyt valmista sähkö eaglea saa ainakin world of helistä josta myös tämän sylphiden tilasin. Lista hinta on hirobolla ja JR:llä sama world of helissä. Toimitukseen meni 5 viiikkoa aikaa. Kaikki sähköt on valmiina ja kuvia tulee, enköhän huomenna ala kasaa. Tämä paketti sisältää kaiken paitsi päälavat.
-
Moikka,
Hienon kopterin olet hankkinut, onnittelut! Olen nähnyt näitä laitteita viimeksi Göteborgissa ja hienostihan tuo lentää. Ilmeisesti Norjassa on aktiivinen maahantuoja (HeliZone?) joten ainakin sinnepäin on noita laitteita rantautunut. Suomessa luotetaan Hiroboon kun varaosia saa nopeasti ja muutenkin Tonilla on euroopan paras palvelu, JR maahantuonti jos olisi Tonilla niin...
Sähkö E3 esiteltiin vasta juuri, ja kopteria tulee saamaan kohta myös Suomesta. Saksassa on ollut myynnissä jo aiemmin niiden oma konversio mutta sen moottoripukki ei ole ollut Hirobon oma. Meillekin tuli vielä tuo polttisversio ja nyt onkin ylimääräisiä polttisEaglen osia paljon, jos joku tarvitsee esim runkolevyjä.
- Jukka
-
Siis world of helistä on saatavina sitä oikeaa sähköversiota, ei mitään konvertoitua. varmaan ollu jonkun 3-4 viikkoa jo.
-
Ihan samasta kopterista on kyse, siinä sähköversiossa on vaan jo valmiiksi mukana se konversiokitti ja polttisosat puuttuu. Se esiteltiin vasta joku viikko sitten jollain messuilla, eli kovin kauan ei ole ollut vielä saatavana, varmaan joitakin viikkoja tosiaan.
-Jukka
-
Tässä olisi päivän saldo
-
Suurin osa sähköistä on asennettu ja seuraavaksi pääsee keskittämään linkistöä. Linkistön vivut saa lukittua nollakohtaan mukana tulleilla pinneillä. Linkistösssä ja rungossa on reijät joista työnnetään pinnit läpi. Servoiksi valitsin nuppiin Futaban S9252. Alunperin valitsin säätimeksi castlen 120 ja erillisen regun lipo akulla, mutta käänsin takkia ja vaihdoin ne kontronikkiin ja rinnallle pikkuinen Ni-Mh akku, niitä odotellessa.
-
Ihanan kallista... :P
-
Sylphide on säädintä ja vastarin vara akkua vailla. Ainut pieni pettymys on ettei Turnigyn 5000 akut mahdu kyytiin korkeuden suhteen. leveyttä kyllä on vaikka muille jakaa. Asia tosin korjautuu erikseen hankittavilla palikoilla koilla akkujen kiinnitys levyä saadaan alemmas. Itse päädyin hankkimaan Funtecin valmistaman kiskoston, jolla akut tulevat alemmas ja ne voidaan irroittaa näppärästi pohjan kautta, jolloin ei tarvitse koppaa irroittaa akun vaihdon yhteydessä.
-
Ei pitäisi olla päärattaan kestävyyden kannalta ongelmia, kuvassa Hirobon ratas vertailun vuoksi.
-
Nyt se olisi lentokunnossa. Ajoakut on vielä väliaikais asennuksella, ennen kuin päivitys osat saapuu.
-
Huomio,
tuo Align hook'n loop sträppi olis kyllä syytä vaihtaa punaiseen JR Propo strappiin;)
-Samppa
-
Ei pitäisi olla päärattaan kestävyyden kannalta ongelmia, kuvassa Hirobon ratas vertailun vuoksi.
Helical-hammaspyörä vaatii suuremman pinta-alan koska se ei kestä yhtä paljon kuormaa kuin suora hammastus. Myös tehokkuus on hieman suoraa huonompi. Etuna on sitten se äänettömyys. Esimerkkinä auton peruutusvaihde versus eteenpäinvaihteet.
Mutta on se silti parempi ja hienompi kuin hirobon ratas... :P
-
Asia on juurikin päinvastoin. Vinohampaisen pyörän kuormitettavuus on parempi kuin suorahampaisen, koska rynnössä on aina useampia hampaita ja kuorma ei tule hampaalle yhtäkkiä. Äänettömyys tulee samoista tekijöistä, koska värähtely on tällöin vähäisempää.
JR on pelannut tässä tapauksessa varmanpäälle ja hyvä niin.
-Tero
-
Asia on juurikin päinvastoin. Vinohampaisen pyörän kuormitettavuus on parempi kuin suorahampaisen, koska rynnössä on aina useampia hampaita ja kuorma ei tule hampaalle yhtäkkiä. Äänettömyys tulee samoista tekijöistä, koska värähtely on tällöin vähäisempää.
JR on pelannut tässä tapauksessa varmanpäälle ja hyvä niin.
-Tero
Olet oikeassa, harhauduin hieman. Helical tuottaa akselin suuntaista voimaa joka aiheuttaa ongelmia mm. Sähkömoottoreiden laakereissa.
Olen pahoillani virheellisestä informaatiosta...
-
Pääsin tänään sitten kokeilemaan Sylphideä ja tuntui nopealla testillä varsin hyvälle laitokselle. Muutoinkin laatu miellyttää silmää tuossa koneessa ;)
-
On todella hieno kopteri!! Mistä tuollaisia on tilattu?
-
No niinku Jukka sano ni jos Sabesta sais noita ni varmaan niitä olis enemmän isoja koptereita ei paljo kannata ulkomailta tilata ku tulliin menevät varmasti ja sitte ne varaosat tuleeko ajoissa? Niin ja mä laittasin ton nitrolla ;D
-
No niinku Jukka sano ni jos Sabesta sais noita ni varmaan niitä olis enemmän isoja koptereita ei paljo kannata ulkomailta tilata ku tulliin menevät varmasti ja sitte ne varaosat tuleeko ajoissa? Niin ja mä laittasin ton nitrolla ;D
Tosin aika monessa tapauksessa tulevat halvemmaksi vaikka tulliin jäisivätkin. Fast lad on hyvä esimerkki kuinka nopeaan tulee ulkomailta, viikossa on yleensä osat kädessä.
-
No niinku Jukka sano ni jos Sabesta sais noita ni varmaan niitä olis enemmän isoja koptereita ei paljo kannata ulkomailta tilata ku tulliin menevät varmasti ja sitte ne varaosat tuleeko ajoissa? Niin ja mä laittasin ton nitrolla ;D
On kyllä silmiä hivelevän hieno mekaniikka!!
Tarttee kysellä Tonilta lisää... No mä en ainakaan tällä hetkellä halua plarata noitten "mämmien" kanssa, eli bensa ja akut riittää mulle.
-
Ehkä offtopikkia...
Ruottin www.rcheli.se (http://www.rcheli.se) palstan myyntipuolella on ollut pari viikkoa myynnissä E12 hintaan 8900 kroonaa. Kylläkin konversiokitillä tehty.
-
Huomio,
tuo Align hook'n loop sträppi olis kyllä syytä vaihtaa punaiseen JR Propo strappiin;)
Vaihdoin sitten punaisiin, vaikkei olekaan JR logolla, mutta onpahan punaista :)
-
Nyt on asennettu Funtec Quick battery release tray, tai mikä lie. Lisää punaista alumiinia. Turnigyn akut mahtuu kyytiin ja varaa jäi vielä 2mm.
-
Muutama mun ottama kuva kisoista
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9859%20%28Custom%29.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9860.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9863%20%28Custom%29.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9864%20%28Custom%29.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9865%20%28Custom%29.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9869%20%28Custom%29.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9867.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9870%20%28Custom%29.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9871%20%28Custom%29.jpg/_big.jpg)
(http://vispaaja.kuvat.fi/kuvat/Lenn%C3%A4tys/F3C%202%20J%C3%A4ms%C3%A4/IMG_9872.jpg/_big.jpg)
-
Ruuvasin tommoset vermeet päälle, kirkas huomio oranssi maalaus vielä päälle, niin pitäisi erottua taivaalla.
-
Edelleenkin mun mielestä yyberein kopu täällä. F´ck da peikko yms. ;)
Onse hienoo, seon hienoo, se on hienoo...
-
Jaa no mä en taas tykkää tosta kopasta.
-
Jaa no mä en taas tykkää tosta kopasta.
Sä olet niin hirobokyllästetty että jos tarraa ei ole, sinä et syö!! :D
Ege, ole hiljaa... ;)
-
Sä olet niin hirobokyllästetty että jos tarraa ei ole, sinä et syö!! :D
Ege, ole hiljaa... ;)
Kone on hyvä mutta en pidä tollasesta kopasta vaikka lukis 10 hioroboo.
-
Mökömökö...
-
EIKÖ?!?!?
-
Tuommosen värin oon todennu hyväksi taivaalla. Ei huku tummaksi möykyksi tummemmassakaan kelissä.
-
Mitäs tälle kopterille nykyään kuuluu?
-
Se on muutettu FBL kopteriksi, ihan perus 2 lapamalli. 3 lapasta en raaskinu laittaa, kun ois pitäny varmaan myllykin päivittää isommaks ja Lapakustannukset ois moninkertaistunu jos rikkoo. Autorotaatio harjotuksia kun tekee niin lapoja menee kuitenkin silloin tällöin mulla ainakin.