Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: JCA - 29 Huhtikuu, 2011, 13:55:28
-
http://www.flynano.com/ (http://www.flynano.com/)
http://www.hilavitkutin.com/2011/04/19/flynano-on-kotimainen-alle-70-kilon-lentokone-jonka-lentajalta-ei-vaadita-lupakirjoja/ (http://www.hilavitkutin.com/2011/04/19/flynano-on-kotimainen-alle-70-kilon-lentokone-jonka-lentajalta-ei-vaadita-lupakirjoja/)
Lentokoneeksi ei voi sanoa, mutta lentävä esine.
Painoa alle 70 kiloa, ei siis vaadi lentäjältään lupakirjaa.
Hinnat 25-27k€.. + alvi
Ihan snadisti vaan siisti laite!
(http://thecoolgadgets.com/wp-content/uploads/2011/04/flynano-microlight-aircraft.jpg)
Lentonopeus: 140km/h
Teoreettinen kantomatka: 70km
Lentokorkeus max: 2km
-
Tolla pääsee vielä "miljonäärit" hengestään :D
"hei hauska laite! käynpä sunnuntaiksi ostamassa tuollaisen ja koitan sitä tossa järvellä" :D
-
Joo, saa nähdä millon joku ottaa noita tusinan kaivariin ja alkaa kesäsin vuokraamaan.
Vuokrahinnat voi kyllä olla aika tylyt, kun ottaa vakuutukset huomioon.
Pakko silti joskus päästä kokeilemaan, ihan varma että tulee johonkin joskus vuokrattavaksi. :D
Sinällään kaivari voi olla hankala paikka, jos toi kerta nousee kahteen kilsaan asti ja vieressä on malmi + efhk, eikä mitään käsitystä muusta lentoliikenteestä.. Alkaa Airbusseja tippumaan taivaalta kun "iso lintu" lentää turbiinista läpi.
-
Mä katsoin kanssa ilmailu-lehdestä tota, hieno kikotin 8)
Se toinen lehdessä ollut kuva oli juuri sellainen 'hei me lennetään ja leikitään'-kuva, jossa siipi piirsi viivaa veteen
Editti: typerä minä, kuvahan on webbisivuillakin ensimmäisenä vastassa :D
-
Heh, ite kuulin tuosta kaverilta, joka ilmeisesti oli lukenut Ilmailu -lehteä.
Mulle kun ei Ilmailu -lehteä enää tule :)
-
Ilmaliikenteen mopoauto.
-
-
Ilmaliikenteen mopoauto.
-
Kelpais varmaan sullekkin? ;D
-
mä odottelen että tulee turnigyltä lipomalli :P
-
olikos tää johny nyt se sun loppuelämään vaikuttava päätös alkaa loelentäjäks tuommoselle?? :D :D :P
lyhyt loppuelämä tiejosa! ;)
mutjoo,aika siisti vehje.voi olla vaan aika tyynten kelien laite,jos laite painaa sen 70kg ja siihen ukon paino päälle ni ei vältsi ihan hulluna tuulta kestä..
ja olihan tuo näköjään lennellykki jo..
-
Tolla vehkeellä ku ajaa ni kannattaa jättää turvavyö laittamatta. Mikäli sen laittaa, ja kun ja KUN tullaa tonttii ni koskee kovaa, jos sitä ei laita, lentää ku leppäkeihäs tuon roottorin läpi ja mikää ei tunnu missää.
Kumpi on parempi?
Vastaus:
Ei kumpikaan, tuhlaa rahasi mielummin Rc Johoki neljän ilmansuunnan BeastX Gyrostabiiliin ja lennätä sitä elämästäsi sellaset 40 vuotta, ole onnellinen ja asu Hawaijilla Bambumajassa Olvin mojito kourassa 8)
Tästä on enään lyhyt matka avioliittoon, sama "kone" vuodesta toiseen.
Vaikka mite lentää ja vääntää ni yhtä laiskalta tuntuu ;D
Mut mie en sentään floodaa iltalehti:fi:tä ..
Joo, joo Kemistillä lähti taas Jopo lapasesta, äiskän kutomat lapaset on tosin kyllä aika hienot... Niistä se ote vaan kirpoaa
-
Tuollaisia amfibioultria on Suomessa yritetty ennenkin, joskus 90-luvulla Rollon suunnalla kehiteltiin Atolia
http://www.youtube.com/watch?v=wKpGlwm9yA4# (http://www.youtube.com/watch?v=wKpGlwm9yA4#)
ja taidettiin niitä jokunen myydäkin ennen kuin homma koki Suomessa ihan turhan tavallisen lentokoneprojektin kohtalon. Se tosin oli ihan ultra, jonka lentämiseen vaaditaan lupakirjat koulutuksineen ja medikaaleineen. Saas nähdä kuinka pitkään menee että 70kg painorajankin aiheuttama porsaanreikä lentosäännöissä tukitaan.
Sinänsä kyllä ihmettelen, onhan näitä A-luokan painopisteohjattuja ultriakin/moottoroituja riippuliitimiä, joiden lentopaino ei sekään ole kummoinen, ollut maailman sivu, mutta kyllä niilläkin lentelyyn on kai tähän asti pahvi tarvittu.. ??? Osaako joku valistaa tällaista vanhaa pierua, jonka CVFR-pahvi meni vanhaksi jo joskus viime vuosituhannella?
Joo, mutta ei kun onnea vaan Suokkaan yritykseen.
-
Tuossa mikälie mikrolentolaite luokassahan on sellainen pykälä että noilla vehjaksilla EI saa lentää valvottuun ilmatilaan, esim pääkaupunkiseudulla ei saa lentää mistään tuommosella... Täällä Raahessa on eräs ingenjööri rakennellu itte tuollasen alle 70 kiloisen lentokoneen jossa on voimalähteenä MVVS 150cc lennokkimoottori...
-
Tuossa mikälie mikrolentolaite luokassahan on sellainen pykälä että noilla vehjaksilla EI saa lentää valvottuun ilmatilaan, esim pääkaupunkiseudulla ei saa lentää mistään tuommosella... Täällä Raahessa on eräs ingenjööri rakennellu itte tuollasen alle 70 kiloisen lentokoneen jossa on voimalähteenä MVVS 150cc lennokkimoottori...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14427 (http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14427)
pari tollasta ja ilmaan!
-
Niin siis tosta flynanostahan on se sähköversiokin suunniteltu. Ei sitä tarvitse erikseen alkaa kikkailemaan. Tosin sen E-mallin toimintamatka on 40km kun se noilla kahdella polttomoottoriversiolla on 70km.
--
Timo
-
Ilmailu-lehden jutun pohjalta meni mun osalta kategoriaan aprillipilat. Jos kone tulee markkinoille kesällä 2011 ja siitä ei ole nähtävillä yhtään oikeaa valokuvaa julkaistuna, edes protoa. Ei oikein vakuuta mua.
-T
-
aika vähällä googlaamisella löyty tommonen http://www.hansto.fi/purjelentoforum/download/file.php?id=583&sid=e2eb2ca30a369b739a0d364af0775bd0 (http://www.hansto.fi/purjelentoforum/download/file.php?id=583&sid=e2eb2ca30a369b739a0d364af0775bd0)
Toi mun kiinanmoottorihomma oli vaan vinnknä omatoimirakentajille josta lainauksessa puhuttiin :)
-
Ilmailu-lehden jutun pohjalta meni mun osalta kategoriaan aprillipilat. Jos kone tulee markkinoille kesällä 2011 ja siitä ei ole nähtävillä yhtään oikeaa valokuvaa julkaistuna, edes protoa. Ei oikein vakuuta mua.
-T
Tuo koneen parissa oleva lentokonediplomi-insinööri pitää toimistoaan pari kerrosta oman työhuoneeni alapuolella. Kaveri on suunnitellut muitakin ihan toimivia lentokoneita työkseen muunmuassa uusin PIK-27 purjekoneiden hinauskone. Mitä tulee suomalaiseen osaamiseen lentomekaniikkan ja aerodynamiikkan saralla, niin kyllä tuo Suokkaan Aki on ihan kärkipäätä suomessa.
Tuon koneen suunnittelijan firman sivut on tässä http://www.windcraft.fi/aloitus.htm (http://www.windcraft.fi/aloitus.htm)
--
Timo
-
http://www.iconaircraft.com (http://www.iconaircraft.com)
Samantyyppinen toiseltakin valmistajalta, joskin tämä ei täytä ilmeisesti noita "ei tartte lupakirjaa" -ehtoja.
Hintaakin on melkeen viisinkertaisesti.
"They created an entirely new category of aircraft (Light Sport Aircraft) as well as a new category of pilot license (Sport Pilot), both aimed specifically at consumer recreational flying. Now, the dream of flight is more accessible and more affordable than ever before. Satisfy your sense of adventure… It’s time to join the ICON revolution."
http://www.youtube.com/watch?v=T-aZTi8bY3Q#ws (http://www.youtube.com/watch?v=T-aZTi8bY3Q#ws)
-
http://www.iconaircraft.com (http://www.iconaircraft.com)
Samantyyppinen toiseltakin valmistajalta, joskin tämä ei täytä ilmeisesti noita "ei tartte lupakirjaa" -ehtoja.
Hintaakin on melkeen viisinkertaisesti.
Hintaa selittää ainakin umpiohjaamo (kahdelle..?), sisäänvedettävät landarit, radiot/intercom ja ilmeisesti muutakin avioniikkaa. Olisiko tämä kuitenkin tavallinen ultrakevyt tai ehkä ihan tyyppihyväksyttykin laite, tuolla kokoonpanolla olisi aikamoinen saavutus puristaa massa alle 70kg:n. Ja lisäksi kyljessä näytti komeilevan jenkkien rekisteritunnus, eli se on ainakin jossain ilma-alusrekisterissä.
-
Joo Light Sport Aircraft näky tuo "luokitus" olevan :)
Hurjan näkösiä laitteita!