Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Gaui => Aiheen aloitti: Falconi - 12 Huhtikuu, 2011, 20:32:03
-
Noniin nyt on huhut saaneet enemmän jatkoa, eli tuossa viime syksynä jo ounasteltiin X7kaa mutta nytten näköjään jo joitain kuvia on X6:sta tullut ilmi.
Tämä on hyvä sillä X6 näyttää myös ohut runkoiselta ja simppeliltä niin kuin X5. Ehkä akkujen sijoittelussa mennään metsään vieläkin, ettei tarpeeksi isoja akkuja mahdu kyytiin, ultimate 3D lennättäjää tämä tietysti ei haittaa kun he välittävät vaan akkujen keveydestä. Kopteri kuitenkin on tehty 3D lentoon joten varmasti tämä on syy siihen.
Tässä vielä muutama linkki kuviin X6:sta:
http://www.rcheliresource.com/photos-gaui-x6-sneak-peek/ (http://www.rcheliresource.com/photos-gaui-x6-sneak-peek/)
X7:sta ei löytynyt niin paljon juttua kuin oletin, mutta tosiaan 90 kokoluokan sähkökopu se pitäisi olla. X7:sta liikkui huhuja enemmän viime syksynä rapakon takana ja näköjään nekin ovat jossain vaiheessa toteutumassa. flying-hobbylla on jo x7 valikoissaan, mutta niistä klikkaamalla ei aukene mitään. Eli taitaa aika topsecret projekti olla.
Saa nähä mitä tulevan pitää. Jos ovat yhtä simppeleitä / laadukkaita kuin X5 niin eivät kyllä todellakaan mitään huonoja vaihtoehtoja ole.
tossa vielä joku linkki X7: https://www.kingcobradistribution.co.uk/latest/index.php?option=com_content&view=article&id=163:gaui-x7-spy-shots (https://www.kingcobradistribution.co.uk/latest/index.php?option=com_content&view=article&id=163:gaui-x7-spy-shots)
edit by Maikko: Muutin otsikoinnin Gaui X7:ksi ja jätin X6:sen pois.
-
Olen kyllä ollut tyytyväinen tuohon x5seen sen simpeliyden takia :) Ei mitään pushpull linkkejä tms. vaan simppeli ja jämäkkä runko FBL nupilla höystettynä. :)
Hyvä että Gaui jatkaa simppelillä linjalla. Mielenkiintoista nähdä minkälainen siitä X7sta tulee.
X6 taitaa jäädä hommaamatta jos se on 600sen kokoinen, koska on niin välikoko.
X7 kohdalla asia voi olla eri jos Gaui on jatkanut suunnittelua samalla linjalla :)
Mielenkiintoisia molemmat :)
-
X7
-
KKun klikkaan kuvia se sanoo: " Sinun ei ole sallitua päästä tälle alueelle "
??!! Pitaako olla Gaui ettaa paasee?
olin hatanen.. nyt toimii..
-
aikas tyylikkään näkönen on laitos!
noi nuppi snadisti yksinkertasen näkönen...
aika niukasti vaan tietoa tuon FBL yksiköstä.. :-\
kuten kylläkin koko kopusta oo kauhiasti vielä mitään julkisuudessa...
-
aikas tyylikkään näkönen on laitos!
noi nuppi snadisti yksinkertasen näkönen...
aika niukasti vaan tietoa tuon FBL yksiköstä.. :-\
kuten kylläkin koko kopusta oo kauhiasti vielä mitään julkisuudessa...
Noiden kuvien FBL-yksikkö näytti olevan MicroBeast.
-
Taitaa olla pakko ostos helimportilta. Jos vaikka saisin suomen ekan :D:D
-
http://www.youtube.com/watch?v=hz9SYy_Z8Fs#ws (http://www.youtube.com/watch?v=hz9SYy_Z8Fs#ws)
hätäseltä tuoki äkkiseltään vaikuttaa
perä näyttää kyllä hyvältä:
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/247996_10150191843750432_520495431_7323101_6136136_n.jpg)
-
tuossa X7:aa kun kattonu kuvia niin on kyllä ihan tajuttoman nätti kopteri.muutama asia vaan häirihtee.
akkujen sijotus,en tiedä miks mutta mua häirihtee jotenki tuo kun noi akut on rinnakkain tuossa rungon sisässä ja tulee sivuista osittain ulos,ikään kuin pullahtaa ja sit runko tulee vielä nuitten akkujen edessä.mietin et kun eteenpäin lennosta jysäyttää kopterin tonttiin niin halkooko tuo runko heti noi akut niin että varmaan palaa koko kopteri?
toinen on perän tuet jotka on melko loivassa kulmassa peräputkeen nähen,antaako tuo sitten riittävän jäykkyyden,entiä.
varsinainen runko näyttää et on tehty takaosastaan melko jämäkäks, ei oo ylimääräsiä reikiä puhkottu tuohon runkolevyyn.
tyylikästä tuossa on kyllä tuo nuppi ja sitten nuot moottorin suojat sekä vakio kanopy.
ja melko haipakkaa näyttää tää jonathan antavan tuolle,et varmaan tulee oleen hyvä kopteri.
onko kukaan törmänny tietoon millon tulee myyntiin ja millä hinnalla?
-
tuossa X7:aa kun kattonu kuvia niin on kyllä ihan tajuttoman nätti kopteri.muutama asia vaan häirihtee.
akkujen sijotus,en tiedä miks mutta mua häirihtee jotenki tuo kun noi akut on rinnakkain tuossa rungon sisässä ja tulee sivuista osittain ulos,ikään kuin pullahtaa ja sit runko tulee vielä nuitten akkujen edessä.mietin et kun eteenpäin lennosta jysäyttää kopterin tonttiin niin halkooko tuo runko heti noi akut niin että varmaan palaa koko kopteri?
toinen on perän tuet jotka on melko loivassa kulmassa peräputkeen nähen,antaako tuo sitten riittävän jäykkyyden,entiä.
varsinainen runko näyttää et on tehty takaosastaan melko jämäkäks, ei oo ylimääräsiä reikiä puhkottu tuohon runkolevyyn.
tyylikästä tuossa on kyllä tuo nuppi ja sitten nuot moottorin suojat sekä vakio kanopy.
ja melko haipakkaa näyttää tää jonathan antavan tuolle,et varmaan tulee oleen hyvä kopteri.
onko kukaan törmänny tietoon millon tulee myyntiin ja millä hinnalla?
Myynnissä en ole nähnyt vielä missään. Mutta tuo on kyllä niin ohut että vaikka miten sijoittelemalla akut ne tulisi hieman ulos rungosta (vähän kuin tää x5). Ohut runko on kyllä just yksi tyyllikkäin asia näissä X-sarjalaisissa.
-
Videonpätkää
http://www.youtube.com/watch?v=q4g8sHOVTB8#ws (http://www.youtube.com/watch?v=q4g8sHOVTB8#ws)
-
että toi on kyllä kaunis peli,tahtoo tollaasen! :D
tuosa videon kopussa näytti olevan paikallaan normi Radixin lavat,ja ihan nättiin näky kulkevan.vaikka aika softisti kaveri lensi kyl.
-
http://www.youtube.com/watch?v=IEU1Ds8Cnao#ws (http://www.youtube.com/watch?v=IEU1Ds8Cnao#ws)
-
Se ois niinku sillälailla että http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1544205 (http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1544205)
We are proud to announce that the X7 will be available on Feb 8th 2012.
NICE! ;D
-
The X7 price is going to be $899.00
G-217001 - Basic Kit Only (No Motor, ESC, Blade)
ei ihan halpa...
-
http://www.youtube.com/watch?v=UllAGf2qAdc#ws (http://www.youtube.com/watch?v=UllAGf2qAdc#ws)
x7 teaseri
edit, linkki korjattu ;)
-
nyt se linkki toimii ;) on iha komee video, noita tekstejä vaan ei oikeen kerkee lukeen
-
nyt se linkki toimii ;) on iha komee video, noita tekstejä vaan ei oikeen kerkee lukeen
Paina pausea ;D ;
-
The X7 price is going to be $899.00
G-217001 - Basic Kit Only (No Motor, ESC, Blade)
ei ihan halpa...
FastLadissä alustava hinta 710 puntaa eli n. 850€.
-
Joo oli näköjään X7 tullu fastille preorderiin.
Onhan toi vähän tyly hinta Gauista..
-
http://www.youtube.com/watch?v=rDRMxf_VZ9A#ws (http://www.youtube.com/watch?v=rDRMxf_VZ9A#ws)
-
Ei toi sähkö fbl x7 oikein mihinkään taivu... Kyllä se pitää wanha kunnon trex 700 nitro aliki sähköillä olla, vai miten se meni nummela poijjaaat?
Innolla kyllä odotan omaani!
-
No nyt on sit otettu kuvia..
About 100 kuvaa lisää tuolla: http://www.rcmania.hk/2012/01/18731 (http://www.rcmania.hk/2012/01/18731)
-
Kuvien perusteella näyttäs siltä ettei laadulta enempää voi odottaa.
-
http://www.youtube.com/watch?v=WJK0UNgfj0I# (http://www.youtube.com/watch?v=WJK0UNgfj0I#)
Ukkeli puhuu sekavia, mutta videosta näkyy kivasti toi kopteri.
Siistin näköinen!
Ei malta odottaa että saa oman ja pääsee kasailemaan! ;D
-
Juu, toimivan näköinen laitos. ;D
-
Tällänen X7 paketinavaus video tuli vastaan:
http://www.youtube.com/watch?v=QpOMGE3Alx8# (http://www.youtube.com/watch?v=QpOMGE3Alx8#)
-
Juu, kyllä toi on pakko hankinta ;D. Julkaisu päivää odotellessa ::)
-
Manuaali löytyy: http://www.gaui.com.tw/html/program/files3/download.asp?sn=664 (http://www.gaui.com.tw/html/program/files3/download.asp?sn=664)
-
Noi landarit on muuten sitten erilaiset kuin tossa zxciicin linkkaamassa videossa...Noi vanhat oli kyllä nätimmät.
-
lizää unboxingia, pinion koira unboxaa kitin JC:n kanssa,
veery nice 8)
http://www.youtube.com/watch?v=4ufpRGNQZnU#ws (http://www.youtube.com/watch?v=4ufpRGNQZnU#ws)
-
Tässä karvainen kommentaatoori hölöttää samalla kun Matt lentelee X7:lla kivan näköisessä ilmastossa ;)
http://www.youtube.com/watch?v=uYBnBu8ZUWo#ws (http://www.youtube.com/watch?v=uYBnBu8ZUWo#ws)
-
X7:kan osat Ladillä hyllyssä: http://www.fast-lad.co.uk/store/index.php?cPath=22_144_419_638&sort=1a&page=1 (http://www.fast-lad.co.uk/store/index.php?cPath=22_144_419_638&sort=1a&page=1)
-
messuilta kuvia: http://www.rcmania.hk/2012/02/19516 (http://www.rcmania.hk/2012/02/19516)
uus canopy?
Edit: laitoin kuvat tänne ku jengil herjaa selaimet... Mulla ei Kaspersky herjaa...
-
Juu, tuo on uusi canopy, pitäisi tulla kaikkiin kitteihin sitten myöhemmin :)
tuo on enemmän tollainen TDR tyylinen canopy
-
messuilta kuvia: (poistin linkin sieltä löytyvän viruksen takia)
uus canopy?
Heh, kun kävin katsomassa tuota hienoa X7:n canopya, niin virustorjunta ohjelmani ilmoitti, että sieltä oli tulossa jotakin ylimääräistä PC:ni ja laittoi pöpöt kaltereiden taa... Olkaahan varovaisia jos tuolla käytte ;)
-
Heh, kun kävin katsomassa tuota hienoa X7:n canopya, niin virustorjunta ohjelmani ilmoitti, että sieltä oli tulossa jotakin ylimääräistä PC:ni ja laittoi pöpöt kaltereiden taa... Olkaahan varovaisia jos tuolla käytte ;)
Itselläni Chrome valitti, että tsot. tsot.
-
Itselläni Chrome valitti, että tsot. tsot.
Sama juttu
-
Safari oli ihan turpakii ja hyvin näky kuvat. :)
-
Niin näky mullakin chromium huutavan, mutta kävin silti :P
-
Niin näky mullakin chromium huutavan, mutta kävin silti :P
Mula on Macci ja PC kotona. Totta kai mä avasin ton sivuston sillä PC:llä ja IE:llä. Sietä tuli troijalainen. Nyt se just poistuu scannauksien myötä... muutama tunti on scannattu ja kohta puhdistuu :o
Sori OT.
-
kiitos gaui,enää ei tartte miettiä hankkisinko mielummin goblinin vai X7:n,toi nyt ei vaan oikeen sovi tuohon kopteriin niin hyvi ku se edelline! ;D
elekää ny hermostuko gauin leiriläiset,ihan nätti toi teijänki vehjes! ;)
-
Osta äkkiä ni saat vanhalla canopylla ;) ja varastoon niitä canopyja ni voi rikkookkin, ei ihan heti oo vaihtumas siihe uuteen malliin :)
-
Offtopic mutta liittyen viivästyksiin niin bongaus helifreakista ja moni oli kompannut
I'v held one in my hands. The quality is very good, the rugged and beefy build is very impressive. It should have been called the "Tonka X7" ( Us older guys will understand that one )
Nice to see the kits were ready, available and shipped on time. Makes a change from the usual hype and delay bu11sh1t we are accustomed to.
Very professional Gaui, Nice
-
Korjatkaa jos olen väärässä mut katselin ladilla tuota x7:kaa ja hinta pelkälle rungolle noin 850eukee. Tämä on vain mun mielipiteeni mut onpa helvetin kallis kopu.
-
Korjatkaa jos olen väärässä mut katselin ladilla tuota x7:kaa ja hinta pelkälle rungolle noin 850eukee. Tämä on vain mun mielipiteeni mut onpa helvetin kallis kopu.
Ei se ainakaan halvimmasta päästä ole, mutta eihän Gauit ikinä olekkaan.
Jos vertaa muihin saman kokoluokan uutuuksiin niin kalliimpaan päähän menee, mutta toisaalta, eihän tuo £100 nyt juuri paljoa ole kun laskee mukaan sähköt ja akut..
Compass 7HV £500
Synergy E7 £600
Gaui X7 £700
SAB Goblin £800
-
Korjatkaa jos olen väärässä mut katselin ladilla tuota x7:kaa ja hinta pelkälle rungolle noin 850eukee. Tämä on vain mun mielipiteeni mut onpa helvetin kallis kopu.
Eihän tuo kallis ole kun lavatkin tulee kauppaan.
-
Ei se ainakaan halvimmasta päästä ole, mutta eihän Gauit ikinä olekkaan.
Eikö? (http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/gaui-hurricane-425-basic-kit.html) ;)
No, vakavasti puhuen, kävin hypistelemässä tuota värkkiä hobbyfactoryssa, eikä laatu jättänyt kyllä pätkääkään toivomisen varaa.
Kaikki välykset loisti poissaolollaan ja vaikutelma oli muutenkin todella laadukas, joten niiltä osin korkea hinta on kyllä perusteltu.
-
Joo en mää ainakaan osannut pitää erityisen kalliina.
Ja rahallahan tuosta vielä selviä, maksaa kaikille saman.
-
Minusta tuo 100 punnan ero on melko pieni cobliniin. joku saa korjata mutta minulla on gauieista vähän semmoinen mielikuva et aivan kuin rexxatkin niin kyseiset koput ovat perus massa huttua. Kun taas esim coblini on oikeasta jotain vähän uutta.
-
En kyllä lähtisi vertaamaan gauia ollenkaan mihinkään rexiin. Goblin nyt vaan on eri näköinen kuin muut, mutta ei se siitä tee sen ihmeellisempää kuin muutkaan saman luokan koput.
-
Eihän tuo kallis ole kun lavatkin tulee kauppaan.
Lavat tulee mukaan vain combossa, ei pelkässä kitissä. Tuossa puhutaan nyt pelkkien kittien hinnasta eli tästä (http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/x7/gaui-x7-preorder.html), tässä (http://thehelistore.com/index.php/kopteripaketit/x7/gaui-x7-combo-preorder.html) tulee mukana rotortechin pää- ja perälavat ja mosa (HKIII-4035-500kv)
Minusta tuo 100 punnan ero on melko pieni cobliniin. joku saa korjata mutta minulla on gauieista vähän semmoinen mielikuva et aivan kuin rexxatkin niin kyseiset koput ovat perus massa huttua. Kun taas esim coblini on oikeasta jotain vähän uutta.
Ja gauin X-sarjalaiset eivät ole peruhuttua, niitä ei ole suomessa montaa, X7 koja on Suomessa nyt 3 ja goblineita on tulossa Suomeen 3. Peräkasetin design on ihan erilainen kuin muissa, samoin perän linkistö ja sen välykset ovat täysin nolla, nupissa kanssa, nupin ohjurikin ovat erilaista designia (ei swash lockia), kaikki osat sopivat paikalleen täydellisesti ilman mitään välyksiä, ruuvit ovat laadukkaita ja ohjeet selkeät. Runkokin on aivan erilainen, todella kapea n.3cm ja pitkän mallinen. Kaikelle elektroniikalle on suunniteltu paikat ja johdoillekkin on jo porattu reiät valmiiksi :) Mitään ei tarvitse miettiä, osat voi vain ruuvata paikallee. Voisin tähän luetella melkeen kaiken mahdollisen, ei näissä kopuissa loppujen lopuksi ole samaa kuin se että, niissä on pää- ja perälavat ja FBL nuppi ja että ne ovat kopuja ;D Eikä tähän kopteriin keksi oikein mitään päivitettävää kun kaikki on jo valmiiksi alumiinia tai hiilikuitua. Et voi noin ruveta vertailemaan kun et ole rakentanut/hiplaillut X7:kaa. Aligneihin taas voi päivittää melkein kaiken, jolloin hinta nousee jo aika korkealle, ellei jopa yli X7:kan hinnan ;) jos siis vertaa alignin seiskasatkuun FBL sähköön. Paketissa tulee myös mukana Canopyn suoja :D ja ensimmäisitä eristä tilanneille saa vielä kantolaukunkin, joka on muuten todella hyvä ja tukeva :)
-
Eikä tähän kopteriin keksi oikein mitään päivitettävää kun kaikki on jo valmiiksi alumiinia tai hiilikuitua.
Anti-rotation bracket on muovia, vaihtoon ja heti! ;)
-
Arvasin et jerkku huomauttaa tosta ainoasta muoviosasta :D
-
Ainaki X5 oli/on muuten kaikin puolin laadukas, mutta tosiaan jotkut osat olivat liianki tiukkoja, moottorinpukki ei meinannut mennä runkoon kunnolla.
Ja siitä tulikin mieleen, että X5:ssa on pari lapsusta juurikin pinjonin välyksen säätö on ihan vehkeestä ku joutuu irroittamaan koko pukin aina erikseen ja säätää vasta sitten. Toinen asia oli että kärpästanko oli mahdollista osua ääriasennossa antirotation bracketiin niin sitä joutui hiomaan hieman.
Ja myös leparin pultit ovat olleet niin tiukassa, ettei saanu auki vaikka sinihehkuun hehkutti, siis sitä toista pulttia. niin laakerit ja kaikki sit jäi siihen.
-
X7:ssa noi osat loksahtivat loistavasti paikalleen. Ja tankoahan siinä ei ole.
-
X7:ssakin joutuu irroittamaan moottoripukin välyksen säätöä varten, mutta eipä sitä hirveen useasti tarvitsekkaan säätää. Tässä ei kyllä ole ollut liian tiukkoja osia, kaikki menee paikalleen just eikä melkeen, lämpötila alle nollassakin (autotalli). kaikki on yhtä herkkää ja välyksetöntä oli lämpötila sitten -20 tai +20. kärpästankoongelmaa tässä ei ole, jotuen siitä että tankoa ei kopusta löydy. Leparin pulteista en tiedä, näkee sitten kun joutuu purkanamaan, mutta kantaa niistä ei pyöreäksi ihan helpolla saa, on meinaan 4mm kuusiokolo ;D aika hyvän kokonen leparinpultti siis.
niko ehti ensin mutta tässä vähän kattavampana :)
-
Aligneihin taas voi päivittää melkein kaiken, jolloin hinta nousee jo aika korkealle, ellei jopa yli X7:kan hinnan ;) jos siis vertaa alignin seiskasatkuun FBL sähköön. Paketissa tulee myös mukana Canopyn suoja :D ja ensimmäisitä eristä tilanneille saa vielä kantolaukunkin, joka on muuten todella hyvä ja tukeva :)
Totta on että Aligniin voi päivittää vaikka mitä, koska niihin tehdään selkeästi eniten näitä upgrade osia (koska se on suurin markkina osien tekijälle). Osa osista on hyödyllisiä ja jopa parantaa tuotetta, mutta sanoisin että suuremmalla syyllä ihmiset ostavat niitä koska se tekee massatuotteesta heidän omansa näköisen ja kaikkihan tietää kuinka mukavaa on ostaa uutta sälää :). Vakio 700E:lläkin pärjää.
-
-
X7:ssakin joutuu irroittamaan moottoripukin välyksen säätöä varten, mutta eipä sitä hirveen useasti tarvitsekkaan säätää. Tässä ei kyllä ole ollut liian tiukkoja osia, kaikki menee paikalleen just eikä melkeen, lämpötila alle nollassakin (autotalli). kaikki on yhtä herkkää ja välyksetöntä oli lämpötila sitten -20 tai +20. kärpästankoongelmaa tässä ei ole, jotuen siitä että tankoa ei kopusta löydy. Leparin pulteista en tiedä, näkee sitten kun joutuu purkanamaan, mutta kantaa niistä ei pyöreäksi ihan helpolla saa, on meinaan 4mm kuusiokolo ;D aika hyvän kokonen leparinpultti siis.
niko ehti ensin mutta tässä vähän kattavampana :)
Jopas kuullosti puollueelliselle :) Ei kovin välyksetön voi olla jos -20 ja +20 kaikki linkit ym ovat yhtä herkkiä.
Paljonkos tuo painaa lentokuntoisena? Paljonko luvattua tehoa?
-
4000mah turnipsien kanssa taitaa painaa karvan alle 5kg tms. En ole mitannut en voi todeta varmaksi.
Oma X7 lensi tänään niin oikein kuin väärinpäinkin. Ei valittamista.
-
Usko pois falkoni että välyksiä et tosta löydä. Zxiicci painoa tulee ton verran 5000mah turnipseilla. Jää pikkasen alle viiden.
-
4000mah turnipsien kanssa taitaa painaa karvan alle 5kg tms. En ole mitannut en voi todeta varmaksi.
Oma X7 lensi tänään niin oikein kuin väärinpäinkin. Ei valittamista.
Eli aikalailla saman verran kuin 700 rekkula.
-
Usko pois falkoni että välyksiä et tosta löydä. Zxiicci painoa tulee ton verran 5000mah turnipseilla. Jää pikkasen alle viiden.
No kait se on sitten uskottava ???
Jospa gaui on selättänyt fysiikan lait lämpölaajenemisen kanssa eikä linkit jäykisty -20 asteen pakkasessa. Hyvä tietenki jos näin on.
-
Tortaina kun hypytin -20C asteessa niin linkit oli kyllä ihan sopivan tuntuiset! Ei mitään syytä väljentää. Huoneen lämmössäkin tuntuu olevan sopivat!
-
No kait se on sitten uskottava ???
Jospa gaui on selättänyt fysiikan lait lämpölaajenemisen kanssa eikä linkit jäykisty -20 asteen pakkasessa. Hyvä tietenki jos näin on.
Oisko kyseessä ihan provokaatio sen ittensä vuoksi ;) ;D
-
Tortaina kun hypytin -20C asteessa niin linkit oli kyllä ihan sopivan tuntuiset! Ei mitään syytä väljentää. Huoneen lämmössäkin tuntuu olevan sopivat!
Juu, en kyllä ole huomannut havaittavaa eroa kylmässä. Nyt punnitsin kopterin 5000Mah turnigyillä ja painoa oli 4.9kg. Eli aika lähelle mitä arvioinkin.
-
En kyllä lähtisi vertaamaan gauia ollenkaan mihinkään rexiin. Goblin nyt vaan on eri näköinen kuin muut, mutta ei se siitä tee sen ihmeellisempää kuin muutkaan saman luokan koput.
Ehkä sorrun vähän trollin syötin nielemiseen, kuitenkin asian laita lienee niin, että Goblinissa on enemmän uutta kuin missään pitkään aikaan markkinoille tulleissa vehkeissä. Esim peräputki on kokolailla uniikki.
Toki jos haluaa yleistää, niin kyllähän koppelossakin on kaksi päälapaa, kaksi perälapaa, molepia liikutellaan servoilla. 3-akseligyro on ihan kätevä värkki tuon lentämiseen jne. Ehkä ne uudistukset on enmmänkin siinä asettelussa, ja sillä sunnalla.
Olihan Gauilla jo 550 Hurricanessa pari kolme vuotta sitten tuo kahden rattaan kautta päärattaalle välitys. TRex 700E:ssä tuli "yläuolelle" sijoitettu moottori. Että vanhoja juttuja sinänsä, mutta eipä kukaan ole osannut yhdistää vielä kaikkea hyväksi havaittua yhteen pakettiin.
Varmasti Goblinistakin löytyy vikoja, ja niitä sitten päivitetään jollain pois, mutta on se nyt sitä "uusinta uutta". Kaikkihan pyrkivät apinoimaan enemmän tai vähemmän toisiltaan asioita.
Lennättäjästä se enemmän on kiinni, miten se kopu taivaalla kieppuu. Katsokaa vaikka niitä Tareqin vilmejä, nitro, sähkö, FB ja FBL ihan "samaa settiä" vetää kaikilla.
-
Kaardian kaardian... Kuten mainitsin niin noi on lähinnä ulkonäkö eroj, eivätkä tee koplinista suoraan ylivoimaista laitosta. Loppu peleissä samaa sarjaa muiden vastaavien kanssa.
-
mun kopteri on parempi ku sun kopteri! ;D
materiaalivalinnat vaikuttaa varmasti siihen miten ne välykset elää missäkin...
X7 vaikuttaa kieltämättä kuvista laadukkaalta tuotteelta. joskin itse pidän sitä aika tavanomaisen näkösenä.
verrokkina alikili (250) ja minirotos joissa allussa muuttuu hihnan kireys ylitiukasta lentokelvottoman löysäksi kun sen vie pakkaseen kun taas rotoksessa se kireys ei muutu ollenkaan... mistä johtuu on eri asia mutta ite veikkaan materiaaleja...
falconilla jääny toi trollaus vähä päälle ;D
-
Siitä olen tohtorin kanssa samaa mieltä että gaui on suht tavanomasien näköinen, mutta teknisesti loistava laitos. Mitäpä näitä vertailemaan, Molemmat parasta mitä rahalla saa ;D
-
Siitä olen tohtorin kanssa samaa mieltä että gaui on suht tavanomasien näköinen, mutta teknisesti loistava laitos. Mitäpä näitä vertailemaan, Molemmat parasta mitä rahalla saa ;D
Gaui on omituisen näkönen... siinä on ylimääräsiä osia pitämässä peräputkea paikallaan... ja parasta mitä rahalla saa, sitä ei ole vielä tehty, suunniteltu saati valmistettu. ;D
[spoiler]Trolololololllololollolo oo ;D ;D ;D ;D[/spoiler]
-
heh...
x7 on magee ja varmasti mainio, kuten x5:nenkin.
.. kun nyt puhutaan disainista, teknisyydesta, teknisesta disainista ja ulkonakojen erilaisuudesta ym. niin insinoorin nakokulmasta tekninen toteutus ja disaini on eri asia.
X7 on mekaniikaltaan upea, mutta edelleen samaa kaavaa kuin muut valtavirran koput. Siina ei ole yhtaan mekaanisesti uutta tai erilaista verrattuna muihin kopuihin. En dissaa sita yhtaan, tuon vain faktan esiin.
Kylla, X7:ssa on uusi pera.. varmasti hyva, mutta mitaan uutta mekanista toteutusta siina ei ole.. sateenvarjorattailla valitetty akseli. Ei mitaan muuta. kasetin ulkonako ym ei vaikuta siihen miten makaaniikka toimii.
Jos nyt Gobliniin vertaa niin onhan siinakin siis ihan tavallinen hihnapera.. mutta ero muihin on sen koossa; Godlinissa on suurimmat hihnapyorat mita missaan toisessa kopussa, eli makaanisesti uutta siis.
Kun vertaa Goblinin nuppi servoihin mitaan toista kopua, huomaa etta Goblin on ainoa jossa kaikkien 3 servon geometria on identtinen suhteessa swashiin ja akseliin.. jalleen siis mekaanisesti uutta.. X7:kan servo layouthan on ihan normaali...
Voisin jatkaa, mutta ei jaksa kirjoittaa...
en siis dissaa x7:kaa.. se on hieno, maistuis mullekin, mutta jos puhutaan uusista mekaanisista toteutuksista niin Goblin on aivan eri viivalla.
-
Mutta miksi muuttaa toimivaa? Ja eihän se hihnapyörän koko siitä tee uutta? Samaa vanhaa isommassa koossa, niinkuin gauisakin. Ainoat oikeat uudistukset ovat tuo servojen asettelu ja peräpuomi.
-
niin... mun ei ollu tarkotus mitenkään korostaa ton X7 ulkonäkö juttua... tekniikkahan se on josta maksetaan ja se on varmasti kunnossa!
oonko mä ainoa jonka mielestä se X7 uus canopy on mageempi? ::)
-
Mutta miksi muuttaa toimivaa? Ja eihän se hihnapyörän koko siitä tee uutta? Samaa vanhaa isommassa koossa, niinkuin gauisakin. Ainoat oikeat uudistukset ovat tuo servojen asettelu ja peräpuomi.
kyllä toi hihnapyörän koko teknisessä mielessä on ehkä jopa melkein isoin innovaatio ja se on mahdollista vaan tolla isolla peräkartiolla jos ei käytetä pullereita...
-
Mutta miksi muuttaa toimivaa? Ja eihän se hihnapyörän koko siitä tee uutta? Samaa vanhaa isommassa koossa, niinkuin gauisakin. Ainoat oikeat uudistukset ovat tuo servojen asettelu ja peräpuomi.
Ei ole mitaan syyta muuttaa toimivaa! En niin vaittanytkaan... puhuin innovaatioista ja uusista toteutuksista.. en paremmuudesta.
Hihnapyoran koko tekee paljonkin..takaisin fyssan tunneille jos ei aukea ;) ja tuo perapuomin suunnittelu johtuu juuri tuosta rattaan koosta, ei toisinpain..
-
oonko mä ainoa jonka mielestä se X7 uus canopy on mageempi? ::)
Et oo ainot :)
Minusta se uus canopy on paremman näköinen :)
-
falconilla jääny toi trollaus vähä päälle ;D
:D
Vähän piristystä kun kaikki vaan kuumeisesti oottelee kopuja ;)
-
oonko mä ainoa jonka mielestä se X7 uus canopy on mageempi? ::)
Et ole ainoa, se on munki mielestä hienompi :)
-
Täällä nyt haiskahtaa vähä semmonen touhu, että sitä kehutaan minkä tiimissä lentää. Jotku on kirjaimellisesti tiimissä. Eihän tuo Gaui oo mikää sen kummempi ku muutkaan koneet. Iso päryyttäjä tullu nyt siltäki suunnalta nii onpahan vähän mahiksia 700 kokosen koneen hankkijalle.
-
Täällä nyt haiskahtaa vähä semmonen touhu, että sitä kehutaan minkä tiimissä lentää. Jotku on kirjaimellisesti tiimissä. Eihän tuo Gaui oo mikää sen kummempi ku muutkaan koneet. Iso päryyttäjä tullu nyt siltäki suunnalta nii onpahan vähän mahiksia 700 kokosen koneen hankkijalle.
No tietysti kehutaan, en vedä enää mitään esimerkkejä ettei mee väittelyks :)
Joo kyllä hieno homma että on varaa mistä valita. Koput kasvaa kokoajan niin varmaan parin vuoden päästä alkaa kisailu 800 - 900 kokoluokista.
-
tottakai kaikki kaikki kehuu omiaan, mutta kukaan ei ole haukkunut toistensa laitoksia, yrittävät vain nostaa omiaan pinnalle. sehän nyt on selvää.
Mutta tää väittely on nyt vähä venähtäny ni josko kyseiset herrat vois sen lopettaa, ei sille tule loppua, tai perustakaa Goblin vs. X7 säie ja sinne sitte jakamaan mielipiteitä, pidetään tää ketju nyt vaan ihan X7:ssa ;)
offtopic
ja oikeesti ainoo kilpailija 800 kokoluokassa taitaa olla tuo logo exxtreme, saahan näihin näitä screthejä esim. align, X7 taisi suoraan sopia 780 lavat, en nyt aivan varma ole
/offtopic
-
:D
Vähän piristystä kun kaikki vaan kuumeisesti oottelee kopuja ;)
Juu hyvä se on spämmätä tätäkin ketjua välillä. Käy tuo koppeloketjun spämmäys välillä tylsäks.
Mitäs sitten trollattaisin? ;D
-
offtopic
ja oikeesti ainoo kilpailija 800 kokoluokassa taitaa olla tuo logo exxtreme, saahan näihin näitä screthejä esim. align, X7 taisi suoraan sopia 780 lavat, en nyt aivan varma ole
/offtopic
On kait se kuin muilla ei ole kauheasti hyllytavarana valmiita 800 luokan kopuja. Eli käytännössä kilpailua ei vielä juurikaan ole. Saahan 600 reksänki venytettyä 700 mutta en ole juurikaan nähnyt, että sitä laskettaisiin kilpailijaksi näille muille.
Mutta kun aihe on X6 ja X7 niin onko kellään tollasta kutosta tulossa?
-
Itse lensin tänään omaani 2 akullista niin että ei tarvinnut enään kopteria pahemmin säätää. Tämä on ensimmäinen 700 sarjalainen jonka omistan ja olen tyytyväinen tähän sijoitukseen.
On varmasti parempiakin vaihtoehtoja, mutta tälläinen nyt kuitenkin on niin sillä lennetään, eikä ole vielä ainakaan kaduttanut että tälläisen hankin.
Enkä ole ajatellut että tätä jotenkin säästelisin tai pitäisin vaan hyllyllä. Ensimmäiset kunnon lennot tehtiin lumipyryssä 2mx1m lähtöalustalta täysin harmaassa säässä ;D ja ensimmäiset hypyttelyt tein -20c asteessa jäällä.
Hyvin tuntu pelittävän! Pitää vielä säätää govi ja puristaa beastista kaikki mehut irti.
ps. milloin saadaa se hensu vs. goblin säie!
-
ps. milloin saadaa se hensu vs. goblin säie!
seuraat vaan tarkkana tota kivikon ketjua kesällä... "mun kulkee salettiin kovempaa ku sun" ;D
-
Eipä oo gauilta kuulunu mitää tosta X6:sta, ei ainakaan ihan lähiaikoina oo tulossa.
jäis X7:kan jalkoihin. taitaa keskittää tuotannon seiskaan ja sitte ku rupee hiljenemään niin sitte suunnittelupöydälle uutta kopua :)
mite ois vaik X3? ;)
-
mite ois vaik X3? ;)
Itse asiassa sellanen vois kiinnostaakkin. Meinaan mun seuraava hankinta on joku 450 kopu, tekis mieli ostaa joku eksoottisempi, toisaalta perus alikili mihin saa varaosia nopsaan. Se kopu kun tulisi vaan reissukäyttöön ja harjoitteluun silloin kun ei jaksa kentälle asti lähteä.
-
Hymyilyttää kyllä selata tätä ketjua ;) Toki hullulla on varmaan halvat huvin ja mulla ilmaiset. Sori /OT
-
Kylla, X7:ssa on uusi pera.. varmasti hyva, mutta mitaan uutta mekanista toteutusta siina ei ole.. sateenvarjorattailla valitetty akseli. Ei mitaan muuta. kasetin ulkonako ym ei vaikuta siihen miten makaaniikka toimii.
Taitaa tuo perä olla samanlainen kuin X4:ssa, eli ei edes siinä mielessä uusi..
Ja siitä tulikin mieleen, että X5:ssa on pari lapsusta juurikin pinjonin välyksen säätö on ihan vehkeestä ku joutuu irroittamaan koko pukin aina erikseen ja säätää vasta sitten.
Olitko jo unohtanut että tuo onnistuu tuo myös rungon pohjan irroittamalla? :)
Itse asiassa sellanen vois kiinnostaakkin. Meinaan mun seuraava hankinta on joku 450 kopu, tekis mieli ostaa joku eksoottisempi, toisaalta perus alikili mihin saa varaosia nopsaan. Se kopu kun tulisi vaan reissukäyttöön ja harjoitteluun silloin kun ei jaksa kentälle asti lähteä.
Gauin nykyisellä hinnoittelumallilla X3 maksais aivan liikaa että sitä kukaan ostaisi (maksaahan X4 enemmän kuin X5 - ja tuskinpa sitä onkaan juuri myyty).
-
Tuo tuleva canopy on siis nimeltään FORMULA series Racing Canopy.
" Want to turn your X7 into a speed machine? "You Got it!"
Gaui is proudly to introduce "FORMULA" series Racing Canopy.
FORMULA canopy will first be available for the X7. Other FORMULA canopies will also available for Gaui X-series helicopters later this year.
X7 FORMULA with two intake vents in front of the canopy provides cooling affect for front mount ESC. Additional side vents located on the lower provides cooling for the batteries.
This slick, aerodynamic styling canopy will be available Spring 2012. "
http://www.rcmania.hk/2012/02/20321 (http://www.rcmania.hk/2012/02/20321)
-
Joku kerkes jo polttaa omansa! :S
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=385788 (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=385788)
(http://www.helifreak.com/attachment.php?attachmentid=290490&d=1329480987)
-
Aluksi katsoin että mahtavasti joku on tuunannut tuollaiset stealth-lookin.
Touhusavut tulleet näköjään akuista pihalle.
-
-
Eipä ole akuista kun tuosta kontronikin noparista :) ainakin ilmoittajan mukaan eikä tuo alkupiste näytä olevan lipot vaan tuo nopari.
Koppa on kyllä siistissä kunnossa :D se on toi rätti tossa
-
hmm eikös toi anna ymmärtää että nopari on palanut eikä akut
-
Mä luulen että tuo rätti on joku sammutuspeite, ja akun tila on kuin uusi, joten akku on varmaan ihan kunnossa. Mutta tuo moottori on hienon matta. Mistä tuommosia saa ;D
-
Tuollahan lukee että se rätti on palanut/sulanut canopy ;D
-
tossa on scorpparin 5020 pata.
itse powercrocon kommentti noihin patoihin (kyselty toisessa ketjussa tähän liittyen)
flying without logging and then thinking (after burning down) about, what happened is like [ennustuspallohymiö]
really sure, that is also was overamp and not voltage down cutdown?
anyway, some calculations:
a 5020 has 3141 mm^2 cylindrical surface (airgap-working-area),
a 4035 has 4398mm^2 ! this is 140% of 5020.
in addition the relation between active and passive copper is much better in 4035 compared to 5020-
I don't know, which type of magnets have built in your motors. there are some different evolution steps outside.
but as far as I know, the magnets of 4035 (III) have the same width as the magnets in 5020.
so the coverage in 4035 is higher and the steps from magnet to magnet as shorter.
it's the stronger motor.
I also don't know, why a lot of people believe, a normal winded 5020 is stronger than a 4035.
as stronger a motor is in torque, as less are the amp spikes.
with a 4540 p.e. we never got as high peaks as in 4525 or 4530.
the same was in 5035 evo compared to shorter motors.
and it's an old thing: controllers don't realle like motors (under max output conditions) which have the stator hight smaller than its half diameter.
there is no scientific declaration for this, but we found this again and again in a lot of tests.
the first exception of this "rule" was the 4520 prototype. but this motor has the special 45xx shape and the high magnet coverage.
mielestäni tämmösistä asioista puhutaan aivan liian vähän ::) koska tää on ihan eka kerta ku mä tästä kuulen!
oliskohan tässä syy siihenkin miksi jivet ei tykkää tosta 4525-520LEstä kun taas vielä isommat padat toimii ihan ok.
e. ja vielä saman jampan kommentti myöhemmin on
5020:
if you use a controller, which didn't come from kontronik all will be ok.
we never had problems with any motors using the yge controllers or scorpion.
the new 130A HV commander seems to be a really good throw.
-
Hmm..taitaa sit jäähä kontronikki vähä altavastaajaks,saas nähdä kuinka se uus sarja pärjää noije mosien kans...
-
JOku on jo kerenny torppaamaan omansa, 160km/h maahan pääakseli poikki, mutta damagea ei silti juurikaan ole tullut, rungossa ei ole mitään damagea :o
http://www.helifreak.com/showthread.php?t=386723 (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=386723)
(http://dmixdev.com/rob/X7/main.jpg)
-
Niin hyvä säkä käynyt. Eiköhän spinneri ja keskiö ole ainakin hieman "epätasapainossa" tollasen tällin jälkeen. Mutta tossa on ollu säkää, en nyt ekana usko koneen olevan niin jämäkkää tekoa että 160 kmh ku seinään seinään jysäyttää niin mitään ei hajois :D
-
JOku on jo kerenny torppaamaan omansa, 160km/h maahan pääakseli poikki, mutta damagea ei silti juurikaan ole tullut, rungossa ei ole mitään damagea :o
Hyvin mielenkiintoinen tarina ja syiden etsintä tossa torpissa. Kannattaa lukea vahinko laskenta mikä siellä kerrotaan. Väittää rungon olevan 100% kunnossa!!!!
Vielä mielenkiintoisempaa on mistä ne epäilee torpin johtuneen... kylmässä lennettäessä muovisten servo armien pettäminen... :o
Suosittelevat kovasti metallisia kitin mukana tulevien tilalle, ainakin niille jotka lentävät kylmässä ja hakee huippu vauhteja. Oiskohan täällä meilläpäin sellaisia tapauksia ::)
http://helifreak.com/showthread.php?p=3672011#post3672011 (http://helifreak.com/showthread.php?p=3672011#post3672011)
-
eikös gaui miehillä ollu näitä gryphonin BECejä?
tällasen bongasin helifreakista
päästää ilmeisesti jännitteet läpi eli kaikki palaa ::) (jännä! sama oli castlellakin CC BEC PROn kanssa aikanaan ja sen laitoin vaihtoon kun en luottanu siihen vaikka hyvin toimikin)
ehdottomasti kannattaa ainakin tarkistaa mitä erää se oma on...
tosin nää viallisen on todennäkösesti myyty jenkeissä noista kahesta putkasta...
Hi,
just a very quick post ( sorry for the " troll") regarding Joe's issue with the Quasar.
We have worked overnight and found what has been going on.
(We have requested Helifreak for a Gryphon section so we do not bother here in the future).
We have identified that on the Quasar Batches GSR7075-1136 and GSR7075-1137 (check ref on the header card) there has been a wrong value input capacitor, that stressed the voltage controler chip under very rare circumstances ( instant high current raise from a load like a tail servo binding on power on or the wrong frequency / pulse after reset the fbl unit linked with a particular input voltage mostly at 12 or 14S). We have to say that this is clearly not the customer fault if the QUasar went " spoof" but just several factors together that brought the voltage controller in an eratic state from the input capacitor because ti's value was wrong.
After checking, we have seen that on the 2 mentionned batches, we had simply not load the PCB machine with the right capacitors value ( we mistaken with another bank).
We deeply apologize for this and if your header card on your quasar has the batch number 1136 or 1137, please return it to your retailer or contact us and we will proceed with a free exchange asap. If you have any doubt and have thrown away the header card, we can still perform an exchange fwith no problems or check that you have the right version.
We have localised the following reailers who might have a few of these 2 batches in stock in USA:
- Experience Rc
- ReadyHeli
Do not hesitate to contact me by PM if you need any other informations, and sorry again for the post trolling.
@Joe: we had done the necesary this morning so you get a full replacement of your electronics at your LHS, including the servos that are still working as we do believe they have been damaged also even if they still work.
BEst regards,
Fabien
Gryphon / Hatzs
-
Ei näyttäs meillä olevan ton kanssa onnex hätää ;D
-
Onpas aika miehekkäät äänet kun Benjamin Bosso ulkoiluttaa X7aa:
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ivz_W1TaSAI# (http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Ivz_W1TaSAI#)!
Their X7 Setup is:
Gaui X7
Scorpion HK 4525-520LE
Scorpion 130 HV V4 ESC
MKS Servos DS670 + DS680
BeastX V3.08
Edge 693 FBL Blades
Spektrum Receiver
Life 2S
12S 5100 40C Kypom
-
Huomasin vielä tällasenkin tosta Gryphonista...
http://www.rcheliaddict.co.uk/speed-controllers-escs-regulators/73576-important-notification-gryphon-quasar-gsr-7075-a.html#post801254 (http://www.rcheliaddict.co.uk/speed-controllers-escs-regulators/73576-important-notification-gryphon-quasar-gsr-7075-a.html#post801254)
Aika vakuuttavaa asiakaspalvelua
-
Jaaha uskoltaakohan tolla mun laitoksella lentää keskiviikkona.
-
Jaaha uskoltaakohan tolla mun laitoksella lentää keskiviikkona.
toi oli viimevuoden puolella selvinny juttu... millon te ostitte ne kikkareet?
-
3-4 viikkoa sitten.
-
Kyllä tämä ongelma http://www.rcheliaddict.co.uk/speed-controllers-escs-regulators/73576-important-notification-gryphon-quasar-gsr-7075-a.html#post801254 (http://www.rcheliaddict.co.uk/speed-controllers-escs-regulators/73576-important-notification-gryphon-quasar-gsr-7075-a.html#post801254) on ihan tuore tapaus. Eli eikun yhteyttä myyjään, sieltä pitäs saada uus tilalle eikä vanhaa tarvitse lähettää mihinkään.
-
ei tartte lähettää viestiä, niiden myyjien pitäs lähettää viestiä asiakkaille :)
If you have any friends using the Quasar GSR-7075, please do not hesitate to let them know about this replacement operation, but please tell them to wait to be contacted by their dealer / distributor (they should receive directly a new replacement unit in the next week or the week after depending of postage delays).
-
ei tartte lähettää viestiä, niiden myyjien pitäs lähettää viestiä asiakkaille :)
Kyllä mä ton luin, mutta mä kyllä ottaisin sinne päin yhteyttä asian nopeuttamiseksi :)
Vai meinasitko jatkaa tuolla lentelyä?
-
en kyllä aatellu jatkaa.... kai sitä täytyy kirjotella. ladilla ei kuitenkaan ole yhtään varastossa, että korvaavaa ei taida ihan heti saada, mutta ei se kysyminen mitään haittaa.
edit. laitettu viestiä ladille :)
-
No johan nyt, Andyn vastaukseen meni 2min :D
Hi
We have just received replacements and they will be leaving us today.
Thanks
Andy
-
Eli et tuu huomen lentää?
-
Ainahan voi vähä "leijutttttttaaaaaa" :)
-
kyl mä tuun, mut en tolla kyllä pitemmän päälle uskalla lennellä, kyllä sillä nyt sen aikaa lentelee ku uus tulee ja sen jaksaa vaihtaa :)
-
smack talkilta tuli 45minaa sitte uus jakso
Quick Tips Episode #03 (http://www2.smacktalkrc.com/index.php?page=detail&get_id=46&category=Featured) se käsittelee gaui X7 :)
latauksessa....
-
http://www.youtube.com/watch?v=LfOYSYUAVjA#ws (http://www.youtube.com/watch?v=LfOYSYUAVjA#ws)
-
Kyllä tämä ongelma http://www.rcheliaddict.co.uk/speed-controllers-escs-regulators/73576-important-notification-gryphon-quasar-gsr-7075-a.html#post801254 (http://www.rcheliaddict.co.uk/speed-controllers-escs-regulators/73576-important-notification-gryphon-quasar-gsr-7075-a.html#post801254) on ihan tuore tapaus. Eli eikun yhteyttä myyjään, sieltä pitäs saada uus tilalle eikä vanhaa tarvitse lähettää mihinkään.
Eivät olleet ihan kaikkea saaneet ratkaistua ilmeisesti: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=402343 (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=402343)
Eli vaihdettu malli ja käräytti mm. servot ja mahdollisesti vbarin.
-
http://www.youtube.com/watch?v=kc8hW9acauo#ws (http://www.youtube.com/watch?v=kc8hW9acauo#ws)
-
Kopterista en osaa sanoa, mutta kelin ja paikan valinnut aika hc :)
-
Ei paljoa pikku tuuli kaveria haitannut. Siisti kanoopi, sais yleistyä enemmänkin tollaset. Kopterit on jotenkin sliipatumman näköisiä kun ei sisäelimet ja suolet paista paljaana. ::)
-
Ei paljoa pikku tuuli kaveria haitannut. Siisti kanoopi, sais yleistyä enemmänkin tollaset. Kopterit on jotenkin sliipatumman näköisiä kun ei sisäelimet ja suolet paista paljaana. ::)
hensuhan se tais ton suuntauksen alottaa ja täytyy kyllä sanoa että eka fiilis oli että onpa ruma. sen jälkeen tuli fiilis että toihan on niin ruma että se on jollain rumalla tavalla jopa kaunis. nyt se on enää vaan kaunis. näin se mieli muovautuu ;D
-
Toi canopy on kyl aika must hankinta, tosssa käsittääkseni ennen kesää pitäs tulla markkinoille :)
-
Minä olen edelleen "onpa ruma" vaiheessa. Ehkä näin vanhempana on pidemmät piuhat ja mielen muutos kestää kauemmin.
-
Nyt on sitten saatavilla se Formula Canopy ja myös uus UBEC:
http://helidaily.com/gaui-x7-formula-canopy-and-new-ubec-are-now-available/ (http://helidaily.com/gaui-x7-formula-canopy-and-new-ubec-are-now-available/)
-
uus UBEC
Yhdennäköisyys Hobbywingin UBEC:iin on häkellyttävä (http://www.dealextreme.com/p/hobbywing-5v-6v-3a-switch-mode-ultimate-bec-ubec-15149). Vaa eipä silti, tuo on ollut erittäin toimiva peli.
-
joo, taitaapi olla hobbywingin tuotos, gaui on ennenkin brandannyt sen tuotteita :)
ja noita formulacanopyitä tulee suomeen myyntiin parin viikon päästä ;)
-
Joo, ei sitä samaa kamaa kannata kovin monessa hikimajassa tehdä.
Plus tommonen massamerkki ja sen toimivuus on maailmalla jo todettu, niin on hyvä brändätäkkin.
Tästähän saa molemmat osapuolet sulan hattuunsa.
-
X7:kaan on tullut päärattaan ja crown gear hubin päivitysosa.
C-klipsu on hävinnyt ja tilalle on tullut collari, yksisuuntaislaakerin ne on vaihtanu toisenlaiseen, ja hubeja on vahvistettu
vissii ivat huomanneet, että toi nykyinen ratkaisu joustaa ja aiheuttaa rattaiden yli hyppimistä
-
X7:kaan on tullut päärattaan ja crown gear hubin päivitysosa.
C-klipsu on hävinnyt ja tilalle on tullut collari, yksisuuntaislaakerin ne on vaihtanu toisenlaiseen, ja hubeja on vahvistettu
vissii ivat huomanneet, että toi nykyinen ratkaisu joustaa ja aiheuttaa rattaiden yli hyppimistä
hmmm... eikos me tuo jo kivikossa ajat sitten todettu..
-
Saatto siitä jotain puhetta olla ;D
-
Katselin tuota X7 lentämistä modelexpossa lauantaina, täytyy vain todeta että nyt ei tunnu 500 sarjan Gaui 425 enään ollenkaan pelottavalta.
Myös nostaa hattua kaverille joka noin pienessä tilassa tekee tuollaisia liikkeitä kyseisellä laitteella.
-
Kannattaa se silti kunnioittaa sit 425:staki! Tekee seki rumaa jälkeä päälle tullessa!
Joko pojat on punninnu "kuvauskopterin" ilman akkuja?
-
Kuvauskopteriksi se lensi kyllä kohtalaisesti..
Siksi siinä on vissiin 5mm matalampi nuppi kuin Goblinissa, kameratelineen jälkeen se olis 50cm korkeammalla, mutta nyt vaan 49,5cm.
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/412844_10150785062459450_543609449_9277224_1017939550_o.jpg)
-
että silleen...
http://www.youtube.com/watch?v=PAA83rXorvQ#ws (http://www.youtube.com/watch?v=PAA83rXorvQ#ws)
-
Low rpm lentelyä X7:lla
http://www.youtube.com/watch?v=qBzIZYiX_qU&feature=player_embedded# (http://www.youtube.com/watch?v=qBzIZYiX_qU&feature=player_embedded#)
-
X7 kaan on näköjään tulossa kivaa pikku upgradea,
Helical perän rattaat ja uusi swash guide ratkaisu :)
(http://www.rctech.com.tw/images/stories/2012_editor/07/F3N_1402.jpg)
(http://www.rctech.com.tw/images/stories/2012_editor/07/F3N_1406.jpg)
(http://www.rctech.com.tw/images/stories/2012_editor/07/F3N_1405.jpg)
(http://www.rctech.com.tw/images/stories/2012_editor/07/F3N_1403.jpg)
(http://helifreak.com/attachment.php?attachmentid=330123&d=1341713295)
http://www.youtube.com/watch?v=cD74ead3rgc#ws (http://www.youtube.com/watch?v=cD74ead3rgc#ws)
-
noni, tässä vähän kuvaa uudesta perän ratas setistä.
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/307938_233871650075014_175850115_n.jpg)
-
noni, tässä vähän kuvaa uudesta perän ratas setistä.
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/307938_233871650075014_175850115_n.jpg)
meneekö toi sellasenaan kiinni ilman muita modeja?
-
näyttäis siltä. Ei toho mitää modia pitäs tarvita.
-
Mites muuten onko kuulunut tuosta x6:sta mitään uutta tietoa esim. arviota milloin julkaistaan, vai onko tää jo kuopattu ja unohdettu?
-
kuopattu ja unohdettu. olis jääny ja jäis liikaa seiskan varjoon. ne keskittyy vaan seiskaan, mutta ei huolta. Lisää X sarjalaisia on kyllä luvassa ;)
-
Asia selevä.
-
tein pikku pätkän :)
http://www.youtube.com/watch?v=kR9djZHqkGU#ws (http://www.youtube.com/watch?v=kR9djZHqkGU#ws)
-
tein pikku pätkän :)
Upee kooste! Taitaa Renny saada kilpailijan leffojen tekoon ;)
-
Jep jep, kiitosta :)
Kyllä toniltakin tuli vähän ideaa mukaan. Lisää videoo tulossa kuhan ehtii ja saa niitä ideoita ;)
-
No on kyllä hieno video. Tollasen koosteen teet sitten kevätleiristä!!!!
-
24s X7 :P
http://www.youtube.com/watch?v=Vg9ukFB5Y4k#ws (http://www.youtube.com/watch?v=Vg9ukFB5Y4k#ws)
-
tällasta työntää naamakirjasta:
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/397709_394527113965781_1913268445_n.jpg)
For the new year, we at GAUI are proud to evolve our Formula line of products, which entails high precision, high accuracy, and sleek/ sporty aesthetics with our new Formula X7 Head. This thing is absolutely sick. This head was designed for the guys who want the highest performance in their rotor head... a head that will allow the Flybarless controller to perform at its absolute best to keep up with your stick movements. I have been flying this head on my X7 since July and it is still as tight and precise as day one.
We hope to see them shipping out to dealers quite soon!
-
'Back to basics' - varmasti toimiva ja kestävä - keskilaakeri spindlelle, kiinteä normi swashdriveri ja välykset hallussa joka suuntaan kaikissa lentotiloissa. ;D
Ja kuitenkin tyylikkään matala ... :P
- 4D -
-
Entinen pitkätukkainen ystävä vasenkätisten maasta linkkasi naamakirjaan gauhia givan gäigälee isoo kauihi.
Nythän on taas niin, ettei kauihilla tee mitään ellei vormulavermeitä kopterin nuppihi hanki ;D
(http://www.rcmania.hk/data/attachment/portal/201301/07/210829yljf4zmjlh6b5jgz.gif)
[url=http://www.rcmania.hk/article-1094-1.html]http://www.rcmania.hk/article-1094-1.html (http://www.rcmania.hk/article-1094-1.html)[/url]
harjottelin vähä tätä adminointia ja siirsin tän sammyn alottaman toisen ketjun tänne minne kuuluukin.
-DocR
-
Turekki käskee X7:aa melkein yhtä hyvin kuin Niko omaa X7:aa kevät talvella 2012 ;)
http://www.youtube.com/watch?v=hPboMIuI6A0#ws (http://www.youtube.com/watch?v=hPboMIuI6A0#ws)
-
tämmöstä
(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/5797_409461322482420_1728311937_n.jpg)
-
Tämmöstä: http://www.gaui.com.tw/html/news_detail.asp?sn=260 (http://www.gaui.com.tw/html/news_detail.asp?sn=260)
-
No voi lol... Tiedotus tuli vain about vuoden myöhässä ;D Nuo uudet prikat tuli viime vuoden huhti-toukokuussa... ;D
-
Muutin tämän ketjun otsikoksi Gaui X7, sillä X6:sta ei tullut ja keskustelu on pyörinyt X7:n ympärillä.
-
-
8 X7 yhtäaikaa ilmassa ;D
http://www.youtube.com/watch?v=kR8uq27cqIo#ws (http://www.youtube.com/watch?v=kR8uq27cqIo#ws)
-
hmm...
Kuva gauin shangain ständiltä.... onkohan X7:sta tulossa uutta versiota...
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/q71/s720x720/971959_568506249875362_1412926661_n.jpg)
-
Kyllä aina on tilaa yhdelle goblin "kopiolle" ;)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
-
hmm...
Kuva gauin shangain ständiltä.... onkohan X7:sta tulossa uutta versiota...
(https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/q71/s720x720/971959_568506249875362_1412926661_n.jpg)
Ainakin se on rakennettu väärin, runkolevyt on väärillä puolilla :D
X7 lukee väärippäi levyssä..
-
Kyllä aina on tilaa yhdelle goblin "kopiolle" ;)
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
mä en nää tossa kyllä yhtään goblinia :o allun, hensun ja gauin sekotelman kyllä.
-
HK600:sta ihan selkee kopio.
Siin on roottori ja peräroottori. Päärataskin on kiinni pääakselissa niinku HK:ssa.
-
tuli kyllä ihan ekana mieleen hensu ku katto tätä kuvaa... ;D
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/1239985_568506229875364_1542998238_n.jpg)
-
Vauhti on nyt muotia. Sen näkönen on että kai tuolla kovaa lennetään.
-
Vähän painonnostoa heligraphixilta :D
http://www.youtube.com/watch?v=A-PigXQWChs#ws (http://www.youtube.com/watch?v=A-PigXQWChs#ws)
-
Nolo fbl purkki vaan :(
-
Kukaan laittanu X7:aan genssin 7S 5000 akkuja? Mallailtiin hiukan kentällä ja alinta runkolevyä pitäis pari milliä laskea että mahtuis. Olis kyllä täysin toteutettavissa oleva juttu joten hiukan kiinnostais. Syy on hyvin yksinkertainen, menis tuo iso logo ja mahollisesti X7 samoilla akuilla. Pitäis vaan alskeskella että kannattaako kitti kun noparin ja mosan joutuu kuitenkin vaihtamaan. Isompien akkujen paino ei mun lentotyyliin hetkauta pahemmin mitään joten en ole siitä huolissani yhtään.
Tää nyt on toistaseks vaan tämmönen idis kesää ajatellen :)
-
Hyvää X7:ssa on tuollaista VHV kokoonpanoa (very high voltage, ihan itse keksin :))) ajatellen se että sen voimalinja on jykevimmästä päästä jossei jopa jykevin mitä koptereista löytyy (pääratas on sikapaksu). Yksisuuntalaakeri ei alkuperäisenä ja modaamattomana kestä, mutta modettuna upgrade on kestänyt. Paikka noparille on vähän turhan pieni, mutta kyllä esim Sämpyllä on Ygen iso nopari siihen mahdutettu.
Tero, 14S on niin old school jo. 24S on way to go! Hyvin näyttää voimalinja kestävän ja kovaa kulkee…
http://www.youtube.com/watch?v=4w5fdIyfn4k#ws (http://www.youtube.com/watch?v=4w5fdIyfn4k#ws)
-
Noku juju onki ettei tarvis akkumallien määrää enää kasvattaa, siks tää 2 x 7S 5000 setuppi tässä on mielessä. Tosin toi 24S ois siitä kiva ku ei osaa lentää ni korjaa taidon teholla.... :)
-
se X7:N alarunkolevyn laskeminen onkin varmaan ihan mielenkiintoinen juttu, kun se välilevy liukuu siihen paikalleeen, joten joutuis ne väkäset hiomaan siitä pois ja sitten ei ookkaan enää millään kiinni, mutta varmasti siihen jotain keksii jos oikein yrittää tai sitten ei vaan laita koko välilevyä... ;D
Muutenkin menee modailuksi kun reikiä joutuu niissä laskemaan yms. mielestäni kannattaa vaan hommaa pienemmät 7s akut on muutenkin parempi, että joka kopteriin on omat akut, ei se periaatteessa sen halvemmaksi tule, kun akut vaan kuluvat nopeammin niitä käyttää monissa kopuissa. Toisaalta hyvä, että joillakin on pioneerihenkeä :)
-
Jos vaihtoehtona on hyvä kopteri (vai...?) jota hiukan joutuu modaamaan että saa ajaa useempaa samoilla vehjettä samoilla akuilla niin onhan tuo nyt kiistaton etu ainakin itelleni. Se yksi kiilaliitos siinä on mutta sen levyn nyt vaikka tekee sitten uuden jos se siitä on kiinni, vaikuttaisi hiukan että nimenomaan ei ole siitä kiinni. Alalevyn lasku yksinkertaisimmillaan pidemmillä ruuveilla ja sopivilla spacereillä, eli sekään ei ole ongelma. Speiserit tekee vaikka alumiinista jollei muuta sopivaa materiaalia löydy. Tai olishan taas sitä hiilikuitulevyäkin, siitä kerrostamalla. Rakenteellinen vahvuus ei kriittisistä paikoista nähdäkseni hekkene mitenkään mainittavasti kun on tuo ylärunko ja alarunko erikseen, jos tuon alaslaskun tekee oikein niin ei mitään mainittavaa eroa.
Ideoita otetaan vastaan, ei oikein sopivan tuntuista 700-kokoluokan värkkiä löydy johon tiedän että mahtuis nämä akut, ei ole agilen 7.2 näkyny luonnossa joka ois toinen joka kiinnostais.
-
Ideoita otetaan vastaan, ei oikein sopivan tuntuista 700-kokoluokan värkkiä löydy johon tiedän että mahtuis nämä akut, ei ole agilen 7.2 näkyny luonnossa joka ois toinen joka kiinnostais.
Veikkaisin, että 7HV:hen noi mahtuis. Tiedä sitten saako painopistettä kohdalleen.
-
Se on joo yks juttu kans, X7:ssa saa, siinä kun on sopivasti tilaa myös pituussuunnassa. Noi kuitenkin painaa pikkusen enempi kuin 6S-akut niin siinä on kans yks juttu joka pitää ottaa huomioon.
-
Rushiin menee ainaki takuuvarmasti. Sitä on lennelty 2x 6S 8000mah akuilla ja se on noille 14S setupeillekki suunniteltu, mutta se ei tainnu vaan Geekillä iskeä sitte muuten. :D
-
Tarvis nähä luonnos eka nää ehdokkaat, koskas Rush tulee manseen näytille? ;)
-
Tarvis nähä luonnos eka nää ehdokkaat, koskas Rush tulee manseen näytille? ;)
Kyl kai ny kesällä viimeistää vois lentoreissun sinne tehä. :D
-
Olen tässä lennellyt hetken X7 peruskokoonpanolla
Moottori: HKIII-4035-500kv
Pinion: 10T
Main gear: 100T
ESC: CC ICE2 120HV
Ongelmaksi on muodostunut koneen laiskuus. Mietin vaan, että onko syynä liian matalat kierrokset nupissa = pitääkö pinioni vaan vaihtaa 11T.
Teenkö minä jotakin oikeasti väärin, vai onko tuo 10T pinion "väärän" kokoinen tuohon kopuun.
CC:n goviin saan max 1920 rpm. Se johtaa 92% trottleen. Tuolla kone on minusta suht lussu.
Kattelin helifreakista samoja setuppeja - alla esimerkki. Sama setup & pinion.
Mutta headspeedit kaikki ihan tavoittamattomissa. (tietty ei eka kerta kun internet on väärässä)
Onko ainut ratkaisu 11T pinion?
Here is the plan.
X7
Flight Style: Sport/Mild 3D
FBL System: Full Vbar
Motor: Scorpion HKIII 4035-500 (taken from my fusion)
Pinion: 10
Target Headspeed(s): 1950 2050 2150
ESC: CC ICE2 120HV
Governor: CC
BEC: CC BEC PROv3
RX Pack: none
Cyclic Servos: Align
Tail Servo: Align
Main Blades: Edge 693 or SAB (just for the red color)
Tail Blades: Edge 105 or SAB
Lipos: Gensace 5300
Source: http://www.helifreak.com/archive/index.php/t-380501.html (http://www.helifreak.com/archive/index.php/t-380501.html)
-
castlen govissa on se että siitä saa vähemmän rundeja irti samalla setupilla ku esim kontronikista ja ygestä tai esim veepaarin govista
tuolta on helppo todeta asia.
http://heli.dacsa.net/calcv3/ (http://heli.dacsa.net/calcv3/)
-
No niin näyttää olevan. CC:n kanssa 11T näyttää olevan siis ratkaisu. Toivotaan että esc kestää...
castlen govissa on se että siitä saa vähemmän rundeja irti samalla setupilla ku esim kontronikista ja ygestä tai esim veepaarin govista
tuolta on helppo todeta asia.
http://heli.dacsa.net/calcv3/ (http://heli.dacsa.net/calcv3/)
-
Siinä Castlessahan laitetaan se pakkojen keskimääräinen jännite kuorman alla. En nyt muista miten se oli merkitty, mutta siihen voi laittaa hieman suuremman arvon (eli akut eivät notkahda niin pahasti kuorman alla), jolloin govista saa väännettyä hieman korkeammat kierrokset.
Mutta näyttää tosiaan että 11T pinjoni on se mitä sä tarvitset.
-
Siinä Castlessahan laitetaan se pakkojen keskimääräinen jännite kuorman alla. En nyt muista miten se oli merkitty, mutta siihen voi laittaa hieman suuremman arvon (eli akut eivät notkahda niin pahasti kuorman alla), jolloin govista saa väännettyä hieman korkeammat kierrokset.
Mutta näyttää tosiaan että 11T pinjoni on se mitä sä tarvitset.
CC:n govissa on se kiva puoli, että asetetut kiekat säilyvät akun alusta loppuun.
Mulla ainakin saa laitettua myös isommat kiekat jolloin govi herjaa liian pienestä headroomista.
Ja kiekat tietty laskevat kun akun jännite laskee.
Noita testattuja asetteluja ei kopuille (ainakin Allut) löytyy CC:n sivuilta.
Itse säätelen kiekat niin ylös niin, että tarvittava poppis saavutetaan ja lentoaika on kohtuullinen.
Tavoitteena oli sähköille 4 min lento aika. Tämä saavutetaan 700E:llä 5300 mAh akuilla. Muilla sähköillä se on pienempi.
Teenkö minä jotakin oikeasti väärin, vai onko tuo 10T pinion "väärän" kokoinen tuohon kopuun.
CC:n goviin saan max 1920 rpm. Se johtaa 92% trottleen. Tuolla kone on minusta suht lussu
Koetappa valita pinjoni niin että nupissa on 2100 niin eiköhän liiku reippaammin.
Tosin lentoaika tippuu huomattavasti.
-
Paljon kuullut juttuja että X7:n owb ei kestä kovaa 3D lennättämistä ja että BeastX on niin viiveellinen että ei pysty kunolla aileron tiktokkia edes tekeen :o
Ootteko samaa mieltä?
http://www.youtube.com/watch?v=OrrpEUXhRG0#ws (http://www.youtube.com/watch?v=OrrpEUXhRG0#ws)
-
Joo, tommosta taivaslentoo, pöh ;D
-
Nojoo, ja tottahan ilman koppaa.. :)
-
En tajua tota ilman koppaa lentämistä. Mikä juttu tossa on? Hienoakaan lentämistä ei jaksa kattoo jos ei oo canopy kiinni :P
-
Kyllä mä teen esim logon testilennot ilman sitä 150e koppaa....
-
Joo varmaan järkevää. Mutta toi CD(?) vai mikä olikaan, tuntuu useammallakin videolla lentävän ilman koppaa. Tietysti toi pyörittely on sellasta, että varmaan aika iso todennäköisyys taitavallakin kaverilla tehdä pikku tikkuvirhe. Aattelin vaan, että onko siinä joku painon vähentäminen tms pointti.
-
Joo varmaan järkevää. Mutta toi CD(?) vai mikä olikaan, tuntuu useammallakin videolla lentävän ilman koppaa. Tietysti toi pyörittely on sellasta, että varmaan aika iso todennäköisyys taitavallakin kaverilla tehdä pikku tikkuvirhe. Aattelin vaan, että onko siinä joku painon vähentäminen tms pointti.
Ei siinä varmaan mitään muuta pointtia taida olla, paitsi että ei jaksa laittaa koppaa paikoilleen ;D
Toi CD Sakkarin on Taiwanista oleva, muistaakseni 11v. Gaui tiimin kaveri. Osallistui tänä vuona myös HeliMasters kisoihin ja oli kolmas advanced luokassa.
-
-Pääsee nopeammin lentämään
-ei riko koppaa jos torppaa
-jäähtyy paremmin?
-laiska
Kyllähän siihen syitä löytää ;D
-
Miksi kittejä yleensä ees myydään kopan kanssa.
Muotoilis värittäis rungon heti semmoseksi että ei tarvi ahistavaa koppaa.
-
olihan aikamoinen :o
mitä väliä sillä kopan puuttumisella nyt on? ihan hyvin näkyy :D
-
Nii nii. Mihin sitä tarvitaan jossei sitä tarvita?
-
Menee välillä aika matalalla :o
http://www.youtube.com/watch?v=o7pIKmVMf_s#ws (http://www.youtube.com/watch?v=o7pIKmVMf_s#ws)
-
Nyt oli pitkään aikaan semmonen lento että todellakin viitsii katsoa loppuun asti.
Oli kyllä matalalla nopeaa toimintaa ja siistejä liikkeitä :o
-
Johan oli komea lento! :o
-
Loweeeeer!
-
Joo...
;) ;) ;) Miten noitten OBW:t kestää. ;) ;) ;)
-
Näkyy olevan tullut joku päivitys X7 Formula nuppiin. Madaltaako tämä kuinka paljon?
217107 X7 FORMULA Rotor Head New short version
http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?products_id=30736 (http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?products_id=30736)
-
Näkyy olevan tullut joku päivitys X7 Formula nuppiin. Madaltaako tämä kuinka paljon?
217107 X7 FORMULA Rotor Head New short version
http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?products_id=30736 (http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?products_id=30736)
mulla on toi. ( http://www.fast-lad.co.uk/store/217108_072206_rotor_head_upgrade_short_head_version_formula-p-28562.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/217108_072206_rotor_head_upgrade_short_head_version_formula-p-28562.html) )
se on netin tietotoimiston mukaan suunnilleen saman korkunen ku orkkis ei formulatyyppinen nuppi.
eikös se vanha formulanuppi tuonu noin sentin lisää korkeutta aikanaan
-
Jep, näinhän se oli. Itse ajattelin että tuo sentti oli tuotu sen takia lisää että boomstrike vaara pienenisi. Jotta saa tuon sentin pois niin siinä pitää varmaan vaihtaa myös muita osia?
En kuitenkaan ajatellut tähän ryhtyä.
-
Jotta saa tuon sentin pois niin siinä pitää varmaan vaihtaa myös muita osia?
en osaa sanoa. toi gauin varaosanumerointi on ihan suoraan "sieltä".
eri osia myydään samoilla numeroilla.
esim owb malleja on ainakin kolme. uusimmassa on se owb ulkokehä kierteellä siinä aluklunssissa. se on tietenkin samalla numerolla ku se vanha päivitysosa joka ei kestä ilman modia tai vihreellä liimaamista. (me tarttetaan tänne palmface hymiö)
se uusin osa näkyy nx7 manuaalissa. sillä on sama varaosanumero ku toi vanha päivitys.
kysyin tosta ihan suoraan gauilta ja selitin että ei kestä ei. ne sano vaan että käytä tätä. sitte tuli numero joka on se sama osa mikä on tullu markkinoille 2012. ei näin.
-
kysyin tosta ihan suoraan gauilta ja selitin että ei kestä ei. ne sano vaan että käytä tätä. sitte tuli numero joka on se sama osa mikä on tullu markkinoille 2012. ei näin.
Eihän Kiinalainen(taiwan) voi olla väärässä ja ei voi tehdä huonoa osaa.
Joten ei osasta voi olla parannettua versiota, no todellisuudessa on vaan erillainen osa.
Tää sama vaivaa myös Allua. Allulla on tosin osin joku XW koodi.
-
No eipä ole ainot valmistaja joka ei tunnusta että olis mitään vikaa
-
(http://38.media.tumblr.com/7e0bcb5beba9a7968f411c8f5d9ccde0/tumblr_n8hbv9Oorb1tfal3ko1_400.gif)
-
(http://gifwall.net/gif/w9oCH.gif)
-
No eipä ole ainot valmistaja joka ei tunnusta että olis mitään vikaa
Koskas tuottessa ny vika olis ei meillä mitää päivitystarvetta ole. Uusi osa on vaan erilainen koska.....
-
Koskas tuottessa ny vika olis ei meillä mitää päivitystarvetta ole. Uusi osa on vaan erilainen koska.....
No niimpä.
Tätä ei vaan olis kai saanu sanoa ;D
-
jos pitää veikata ni homma on näin sen takia että myyjillä ei jää se vanha varasto käteen. ei tää nyt silti loppukäyttäjää palvele millään lailla.
voihan sen tietty ajatella niinkin että on hienoa ku ongelmaan on päivitys. toisilla merkeillä niin ei ole (maxi protos) se vaan pitäis vielöä saada jotenki kaupasta.
-
jos pitää veikata ni homma on näin sen takia että myyjillä ei jää se vanha varasto käteen. ei tää nyt silti loppukäyttäjää palvele millään lailla.
voihan sen tietty ajatella niinkin että on hienoa ku ongelmaan on päivitys. toisilla merkeillä niin ei ole (maxi protos) se vaan pitäis vielöä saada jotenki kaupasta.
Juu, eihän Gauin tapa ole oikein tehty kuluttajaa kohtaan.
Kovasti suojellaan omaa ja jälleenmyyjän persausta tälläsellä toiminnalla ja saadaan vaan kiukkuisia asiakkaita.
Ainot hyvä homma ton surullisen kuuluisan owb:n osalta lienee se että nyt lopultakin pitäis kestää?
Mut toi uus nuppi.... mun mielestä se formula malli on jo melko matala ja jos vielä tehdään matalampi niin luulis riskin kasvavan.
Jos tollasen 7:n omistaisin niin taitais jäädä osa hyllyyn.
-
Osta sakemanni piste ;)
-
Juu, sen voi sit ajaa 270 km/h tonttiin ki tri-pleidi resonoi :)
-
Jännän näköisesti swash liikkuu kun kunnolla kiusataan :)
http://www.youtube.com/watch?v=mNGnpLN1EBo#ws (http://www.youtube.com/watch?v=mNGnpLN1EBo#ws)
-
Kopumekaniikan oppitunti 1. Ja sitten kaikki kokeilemaan käytännössä ;D
-
Jännän näköisesti swash liikkuu kun kunnolla kiusataan :)
http://www.youtube.com/watch?v=mNGnpLN1EBo#ws (http://www.youtube.com/watch?v=mNGnpLN1EBo#ws)
tollahan vois siellä alottelijakurssilla kuitata mekaniikan esittelyn!
-
Onneks Juho hoitaa ton mekaniikan ;D
-
noniin nyt on sitte todistettu että sama parttinumero jatkaa uudella osalla. joku oli tilannu ton päivitys OWB setin joka on julkastu vuonna 2012 ja sai tollasen kierteellisen.
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/18/70da02d9a4affc8d9d29f73190dab2de.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/18/3be5c85b6c5f5d1e598ba35c45deddbd.jpg)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/19/22587a776d87064d57b3b551c84d537a.jpg)
täytyy sanoa että ihan jees! varsinkin ku ottaa huomioon että mä tilasin just samalla parttinumerolla pikana ja sain ton avanhan paskan! :o
eikä siinä. gaui on onnistunu ton uudenkin tyrimään jos toi nyt on oikekin kasattu. (en tunne kasaajaa)
(http://tapatalk.imageshack.com/v2/14/11/19/e935cebb53422cebad0efa6bf6d37a70.jpg)
aikamoista pelleilyä! >:(
-
mielenkiintoista...
Ilmeisesti paksumpi peräputki on tällähetkellä saatavilla vain aasiassa, mutta luultavammin tulee myös muillekin markkinoille myöhemmin. Tämä tuntuu olevan nykyajan trendi kun kaikki tekevät tälläisiä...
(https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10847817_801790569880261_5773959534698803345_n.jpg?oh=6c9fd2d6aa1cdc6829031cb9bbf62620&oe=551BC68C&__gda__=1426130228_6a4ffde902ea7328f1ec98c498bd3c55)
-
saahan siitä ainaki painavamman :D
-
onkohan tuolla edelleen normi putki sisällä?
-
juu niin käsitin, tekstissä tais olla, että tail boom carbon cover tms.
-
eiks toi ole vähä allun juttu tehä tollasia muiden keksinnöiltä näyttäviä virityksiä. vai koittaako ne saada tosta jotain fai vehjettä?
-
FAI vehjehän niillä on ihan erikseen, mutta kai vähä sekin. Rahakin taitaa houkuttaa.