Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Align Sähkökopterit => Aiheen aloitti: arin - 14 Maaliskuu, 2011, 19:35:02
-
Mikähän tämä on... löytyy Alignin FB-sivuilta. Modet poistakee jos jossain muualla jo juttua.
-
Veikkaisin että 8-10s optimoitu tulee olemaan. Hyvä että päivittävät 600sen, akun kiinnitys eteen on vähän huono vaihtoehto jos on enemmän kuin 6 kennoa.
-
Tästä vois päätellä jotain akkujen koosta:
http://szene.litronics2000.de/wp-content/uploads/2011/03/IMGP9272.jpg (http://szene.litronics2000.de/wp-content/uploads/2011/03/IMGP9272.jpg)
Ja tässä lisää kuvia:
http://szene.litronics2000.de/?p=1060 (http://szene.litronics2000.de/?p=1060)
-
Waldemarin kuvat on kyllä ihan eri kopterista otettuja! ::)
-
No piru vie. Aina ei voi voittaa. Sen siitä saa kun kattelee kuvia eikä lue tekstiä.
Sentään vähän saman tapasia ovat molemmat.
-
Täällä on uusia kuvia tuosta http://www.helifreak.com/showthread.php?t=285411&page=6 (http://www.helifreak.com/showthread.php?t=285411&page=6)
-
Menny nuppi aikalailla uusiks muun ohella, koskahan tulee kauppoihin...
-
Menny nuppi aikalailla uusiks muun ohella, koskahan tulee kauppoihin...
Kuuleman mukaan pitäisi kesään mennessä tulla, saa nähdä, itsellä taitaa jäädä 600-kokoluokka ensi vuoteen.
-
Moo,
Kyllähän tuo mielenkiintoiselta näyttää. Mietityttää vaan vähän painopiste. Itsellä on 600ESP 8s setupilla ja painopiste on lähes täydellinen. 600ESP on lähtökohtaisesti melko takapainoinen stock-setupilla. Tolla uudella rungolla asia voi olla vielä huonompi.... en kyllä tosin ole varma.
-R
-
Olen aika uusi harrastaja ja en tiiä alignin histroriaa kuin muutamalta vuodelta, mutta se mitä olen seurannut niin uusia malleja tulee kuin sieniä sateella. Tästä johtuen kyselenkin miten alignilla pelaa varaosien saanti myös vanhempiin malleihin. Koska sen tiiän et jos uutta mallia pukkaa tätä tahtia myös jatkossa niin jälleen myyjät on kusessa yrittäessään pitää kattavaa varaosa varastoa.
-
se V2 ylöspäin varaosia saa todella helposti, varmasti vanhempiikin jos vähä katsoo... mutta v2 on vanhin joka "kannattaa" ostaa..
-
Menny nuppi aikalailla uusiks muun ohella, koskahan tulee kauppoihin...
Hyvä huomio. Jännä, että Align on lähteny muuttamaan nupin rakennetta, kun tuo tähän asti vallinnut erittäin yksinkertainen nuppi on ollut varsin toimiva. Mulla on RJX:ssä tuolla samalla tekniikalla toteutettu nuppi kuin tässä uudessa 600E:ssä ja minusta se on vaikeampi saada hyvin säätöihin kuin se Alignin "helppo nuppi". Jotenkin sitä 90 asteen kulmaa ei ole niin helppo peilata siihen lavanpitimessä olevan mikserin ja linkkitangon väliin.
-
Saattaapihan se olla ettei fbl-nuppiin ole tuollaisia ylimääräisiä miksereitä laitettu, on kyllä todella mielenkiintoisen näköinen kopteri.
Pitääköhän panna nitro myyntiin... ;)
-
The brand new T-Rex 600E Pro/T-REX 600EFL PRO are the result of ingenious engineering inspired by the art of modern industrial design. For the first time a fully programmable rotor head with endless adjustment capability, and a low CG body to complete a well rounded package. High voltage motor feeding the helicopter with explosive power, further raising the bar amongst its competitiors. Astonishing performance, unparalleled control feel, and phenomenal exterior design will surely attract even the most discriminating enthusiasts.
(https://lh6.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-W-h9kXCI/AAAAAAAABbg/_Lsfqc_Nus8/1.PNG)
(https://lh6.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-W-pkcogI/AAAAAAAABbk/xFXWa1xUTCI/2.PNG)(https://lh5.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-W_HUhaEI/AAAAAAAABbo/n8Vj-bSiAHk/3.PNG)(https://lh4.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XBfC_PeI/AAAAAAAABbs/QRfUiDw4zjE/5.PNG)(https://lh6.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XBSS9OWI/AAAAAAAABbw/MfAVo4CryY8/6.PNG)(https://lh5.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XB3aymyI/AAAAAAAABb0/ZbYP8uuez3I/4.PNG)(https://lh4.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XCmomiuI/AAAAAAAABb4/MKiiIlokYb0/7.PNG)(https://lh4.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XDncihZI/AAAAAAAABb8/hPdtP6aFgAI/8.PNG)(https://lh4.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XEC4cJxI/AAAAAAAABcA/ZuvLq-r0teY/9.PNG)(https://lh5.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XE87yAUI/AAAAAAAABcE/fZJMMHCoCcc/10.PNG)(https://lh5.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XFxmS_CI/AAAAAAAABcI/tibokbu9gFo/11.PNG)(https://lh5.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XGGnVqoI/AAAAAAAABcM/4mWhmOoUTAk/12.PNG)(https://lh4.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XGg_WfCI/AAAAAAAABcQ/1GFGeeuF9Mg/14.PNG)(https://lh6.googleusercontent.com/_QcDKM7TW99g/Tb-XGkfQfPI/AAAAAAAABcU/JMWQ4GLeA5E/13.PNG)
-
Tässä taitaa olla kyseisestä kopterista video pätkä
http://www.youtube.com/watch?v=DU8o3djhvSU#ws (http://www.youtube.com/watch?v=DU8o3djhvSU#ws)
-
mun silmään on 600E rekkula näyttäny aina tosi laiskalta vaan eipä näytä tää uus enää ollenkaan ;D
pari huomiota...
flybarless system: 3GX ???
ja mosakin oli vielä joku testiversio...
hyvin kyllä silti kuulee tossa videolla kuinka vehje laiskistuu akun loppupuolella... 700 rekkulassa huomaa saman mutta pienemmissä en oo kyllä mielestäni pahemmin huomannu tollasta ???
hienosti ja tarkasti kyllä Alan Jr vetää! :) hieno vehe tosta tulee!!!
-
Joo, Aligning FBL-kontrollerista tulee uusi versio. Aika tylsän näköinen, toiminee kuitenkin.
-
Alkaa näköjään uus 6satku saapua kauppoihin http://www.e-heli-shop.de/Products/RC-Helicopter/Align/T-Rex-600/Kits/T-Rex-600.htm?shop=k_eheli_e&SessionId=&a=catalog&t=4090&c=7595&p=7595 (http://www.e-heli-shop.de/Products/RC-Helicopter/Align/T-Rex-600/Kits/T-Rex-600.htm?shop=k_eheli_e&SessionId=&a=catalog&t=4090&c=7595&p=7595)
-
Näyttää flybar versio löytyvän jo Fast Lad:n hyllystä...
http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_600e_flybar_super_combo_kx016016-p-14719.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/t-rex_600e_flybar_super_combo_kx016016-p-14719.html)
-
Tässä jo jonkin aikaa olen kuolannut isomman kopterin perään ja tuo T-REX 600 EFL PRO 3GX Super combo voisi olla harkinnassa. Minkäslaisia käyttökokemuksia tästä kopterista on? Jossakin youtube videossa valitettiin perän laiskuudesta matalilla kierroksilla 85% käyrällä (tms) ja olivat laittaneet isommat peräevät yms.
Onko tuo päivitys ollenkaan järkevä vai lentääkö kone vakio setupillakin hyvin?
-
Itsellä ainakin tuo perä tahtoi karkailla melko helposti pienemmillä (2200) kierroksilla. Laitoin 700:sen perälavat ja evän ja laitoin pari aluslevyä taaemman landarin alle, että sai perää vähän ylemmäs. Enää ei ole karkaillut. Toinen ongelma mulla oli tuon elev. servon tönärissä, joka toimii samalla antirotation brackettina, mutta siihen löytyy päivitys osia ja suosittelen hankkimaan sellaisen heti.
Muuten olen ollut kopteriin todella tyytyväinen ja voin kyllä suositella. Tehoa ja liikettä piisaa ainakin mun taidoille ihan riittävästi. Tuosta 3GX systeemistä mulla ei ole mitään kokemuksia, jotkut tykkää, jotkut ei. Fast-Ladilla ainakin vaihtoivat sen BeastX:ään ilman lisä hintaa.
-
Mikäslainen osa tuo elevatorin servon tönärin päivitys oikein on? Ja mikä onhelma alkuperäisessä oli / on?
-
Mulla taitaa olla tuollainen: http://www.fast-lad.co.uk/store/direct_align_t-rex_600pro_elevator_lever_at600p-mbbel-v2-p-17866.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/direct_align_t-rex_600pro_elevator_lever_at600p-mbbel-v2-p-17866.html)
Ongelmana oli että, alkuperäinen systeemi tahtoi takerrella akselin laakeriin. Jotkut on sitä myös dremelillä korjailleet, mutta omastani onnistuin saamaan kierteetkin rikki, joten uuden tilaaminen oli hiukan pakko rako. Alkuperäinen on tälläinen: http://www.fast-lad.co.uk/store/h60218_600pro_elevator-p-15334.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/h60218_600pro_elevator-p-15334.html) ja tuon kaverina on sellainen holkki, joka näkyy tässä: http://www.fast-lad.co.uk/store/h60220_600pro_control_shaft-p-15110.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/h60220_600pro_control_shaft-p-15110.html) ja tuo holkki on hiukan väärän kokoinen ja alkaa takertelemaan jos sen painaa tukevasti laakeria vasten.
Tuo päivitys osa taas on yksi osainen ja ainakin mulla se oli oikean kokoinen, eli ei takerrellut, vaikka sen painoi tiukasti laakeria vasten. Lisäksi heitin tuon alkuperäisen holkin tuon päivyts osan kaveriksi toiselle puolelle, joten jos tuo joskus sattuu irtoamaan akselista, pysyy phasing sen verran kohdillaan, että kopterin saa varmasti ehjänä ales. Tuo sama osahan siis estää ulompaa swash platea pyörimästä.
Vähän sekavasti selitetty, mutta jos ei auennut niin voin laittaa kuvia. :)
-
Koska 600 e rpo:n perän pitävyydestä valitetaan. Pito ongelmat johtunevat siitä että
kopun perän välitys on muuteettu hitaammaksi. Samoin on muutettu 550:n perän välitys.
Mulla on kuitenkin vähän vanhempi 550 jossa on sama välitys( ja samat rattat) kun 600N:ssä.
Onko kukaan kokeilut käyvätkö 600N:n autorotaatioratas ja perän ratas sarja 600E pro kopuun.
Tämä voisi tuoda ratkaisun perän ongelmiin.
-
Helifreakissa on juttua tuosta rattaiden ja perän välitysten muuttamisesta. Muistaakseni ne on käyttäneet juurikin noita vanhemman mallin rattaita. Kuulemma tällä modauksella saa perän pitämään paremmin.
Ittelläni ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa 600Pron perän pitämisen kanssa. Lennän 2300RPM tai 2500RPM ja ikinä ei ole perä pettänyt.
-
Helifreakissa on juttua tuosta rattaiden ja perän välitysten muuttamisesta. Muistaakseni ne on käyttäneet juurikin noita vanhemman mallin rattaita. Kuulemma tällä modauksella saa perän pitämään paremmin.
Ittelläni ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa 600Pron perän pitämisen kanssa. Lennän 2300RPM tai 2500RPM ja ikinä ei ole perä pettänyt.
Miten sulla kestänny ko kopu kasassa?
Milaista lentoa?
Paljonko lentoja?
-
Kopteri on toiminut aivan mahtavasti, ei mitään valitettavaa. Itse asiassa ainoat osat mitä on kulumisen takia tarvinnut vaihtaa ovat lepatusakselin laakerit ja lepatuskumit.
Lentoja kopterilla on takana ~300 ja akut (Turnigy 3300mah 30C) potkivat edelleen kuin uudet. Akuilla syklejä takana ~70/akku. Lento mulla on ollut pääosin F3N:ää. Nyt loppukesästä oon alkanut paiskoa kopteria lujemmin ja tuntuu että mitä kovempaa konetta lentää, sitä paremmin se toimii :D
-
Moi! Itellä on toi 600e pro. Aivan orkkis. Kiekat 80% 2400 100% noin 2583. 0 kulmilla. Onko nää normi kiekat? Tietty ne laskee kun on kulmia. Yölavat ovat nyt paikoillaan torsion 600mm ja perässä 105mm.
-
Moi! Itellä on toi 600e pro. Aivan orkkis. Kiekat 80% 2400 100% noin 2583. 0 kulmilla. Onko nää normi kiekat? Tietty ne laskee kun on kulmia. Yölavat ovat nyt paikoillaan torsion 600mm ja perässä 105mm.
Noilla kierroksilla ja lavoilla perä ainakin pysyy. Itellä on noparin govilla säädetty 2350 kierroksia nuppiin ja perällä 95 edget. Vielä ei oo perä pettäny mutta en oo kyllä mitään sellasta tehnykkään että rajoja haettais.
-
Noilla kierroksilla ja lavoilla perä ainakin pysyy. Itellä on noparin govilla säädetty 2350 kierroksia nuppiin ja perällä 95 edget. Vielä ei oo perä pettäny mutta en oo kyllä mitään sellasta tehnykkään että rajoja haettais.
Ite oon oikein yrittänyt hakea rajoja 2300RPM nupissa mutta en ole löytänyt. :D Toisin sanoen en ole saanut perää pettämään 2300RPM nupissa kertaakaan, vaikka lentää tiukkojakin liikkeitä (vauhdikkaita perä edellä silmukoita jne.)
-
Onkohan tämä normaalia vai onko jotakin kummallisa vialla?
Yritän saada viimein tuota kopterin kokoamista viimeisteltyä sekä asetuksia kohdalleen ja nupin (FBL) mekaniikka hämmentää.
Jotta olisin saanut lapakulman nollaan servovarsien ollessa vaakatasossa jouduin ruuvaamaan kaikkia
linkkejä huomattavasti käyttöohjeen suosituksia lyhyemmiksi.
Ohje: 80mm säädetty:n.74mm
Kun sain nolla kohdan paikoilleen niin en saanut nuppia symmetriseksi. Negatiivista löytyy -14 ja positiivista + 22.
Toki tuon saa radiosa käyrillä säädettyä kohdalleen (ja samalla toki pienemmäksi), mutta olisi silti mukava tietää,
että pitäisikö tuo toimia suoraan käyttöohjeen mitoilla ja asetuksilla symmetrisesti ja niin,
että nolla kohta on paikallaan ohjeen mitoilla.
-
Nykyään mullakin linkit on lyhyemmät kun manuaalissa. Eikä ollut yhtä paljon +/-kulmia ennekö mankasta säätelin.
Ekan kerran kun laitoin nupin kasaan niin mitat oli niin kun manuaalissa sanotaan ja mankalla sain kaikki säädeltyä kyllä kohdalleen.
-
Tietääkös kukaan millä varaosanimellä löytyisis linkkipallonivelen päitä jotka on manuaalissa nimellä 60FLZ1A?
-
Topikissa http://www.rcheliaddict.co.uk/t-rex-600e/68099-600-pro-efl-head-linkage.html (http://www.rcheliaddict.co.uk/t-rex-600e/68099-600-pro-efl-head-linkage.html) mainitaan http://www.fast-lad.co.uk/store/hn7100a_600/700fl_linkage_rod(a)-p-10285.html (http://www.fast-lad.co.uk/store/hn7100a_600/700fl_linkage_rod(a)-p-10285.html) nämä.
Toivottavasti oli apua.
-
Aattelin vaihtaa 600 kde nupin. Onkos kellään kokemusta tosta? Jeesus pultti on aika huono tossa orkkis nupissa. Hyä jos on jesus ja sitten ne kaks laidalla. Ei tärise eikä klonkase. Tätä nuppii meinaan http://www.kdedirect.com/TREX550600SXTS.html (http://www.kdedirect.com/TREX550600SXTS.html)
-
Noni, nyt sain kierroksia moottoriin ja alkoi vägäämään lahjakkaasti ja perästä rattaat linttaan.
Mikähä mahtaa olla hyvä etäisyys peräservon pallolinkillä ja olisiko peräkasetti pitänyt shimmata tiukemmaksi?
Rotaatiorattaan vierestä meni kulmavaihde sileäksi, mutta sai onneksi ehjänä alas.
Epäilen että siinä oli lähtiessä jo liikaa välystä ja ekan noston raju vägäys oli sille liikaa suuremmilla kierroksilla?
-
Suosituksia kierroksille eri lentotiloille? 1800, 2000, 2200?
-
Tohtiikohan tuota käyttää http://1drv.ms/1mdGDwW (http://1drv.ms/1mdGDwW), vai olisiko parempi odottaa suorempia osia?
-
Eiks noi uudetkin ole tuollaisia vipottajia? Ainakin ne mitä minulle on tullut ovat olleet tuollaisia.
Laakerikaulojen mitoituksetkin on mitä milloinkin.
Valkoiset olivat mittatarkempia.
Pekka
-
Aikani tuota pyörittelin eri asentoihin ja mielestäni parhaaseen jätin, mutta tuo kyllä rasittaa laakereitakin aika paljon. Alkuperäisistä meni vetopuolelta hampaita linttaan ja luulin että johtu pahasta vägäyksestä, mutta saatto ollakin lisäksi muuta. Menee tarkempaan seurantaan. No, akut on latauksessa, katotaan...
-
Mitkä hytin quickreleaset olisi hyvät? Magneetit vai nappulat. Joku tuntuu käyttävän jotain 700 reksin magneetteja, mikähän malli? Entäs sitten Tail Clamp, onko 700 reksissä saman halkaisijainen putki?
-
Mulla on lädin magneetit ja hyvin pysyy. 700 laitan kans kun tulee seuraava tilaus lädiltä.