Kopterit.net
Kuvagalleria => Kuvia torppauksista ja vahingoista => Aiheen aloitti: kape - 05 Maaliskuu, 2011, 13:38:27
-
Noniin, tuli sitten eilen torpattua HK-500 kevään alkajaisiksi.
Luultavasti kävi samalla tavalla kuin edelliselläkin torpilla, että torque-tuubin etupään vetoratas menetti otteensa autorotaatiorattaaseen ja seurauksena kunnon pirotus...
Olis tietty voinu ottaa hieman tehoja autorotaatiolla pois pirotuksesta huolimatta..no lopputuloksena seuraavat hajonneet osat:
- Pääakseli aavistuksen vino
- lepatusakseli
- autorotaatioratas
- torque-tuubin rattaat
- peräpuomi
- tail pitch assembly
- stabbarin tanko
Sattuipa jäämään videollekin tuo torppi :)
http://www.youtube.com/watch?v=k6dJi_oNsSU# (http://www.youtube.com/watch?v=k6dJi_oNsSU#)
-
Saattaiskohan olla sama ongelma, kuin hihnaversiossa, eli peräkasetti on hippasen liian takana, eli rotaatiorattaan ja perärattaan välys on käytännössä liian iso.
Itse ratkaisin hihnaversiossa ongelman avartamalla kasetin kiinnitysruuvien ja ohjaimien reikiä millin verran etureunasta, jolloin sain rattaat lähemmäs toisiaan. Nyt on välys melkolailla hyvän tuntuinen.
-Pekka
-
Saattaiskohan olla sama ongelma, kuin hihnaversiossa, eli peräkasetti on hippasen liian takana, eli rotaatiorattaan ja perärattaan välys on käytännössä liian iso.
Itse ratkaisin hihnaversiossa ongelman avartamalla kasetin kiinnitysruuvien ja ohjaimien reikiä millin verran etureunasta, jolloin sain rattaat lähemmäs toisiaan. Nyt on välys melkolailla hyvän tuntuinen.
-Pekka
Aiemmin olin jo ko. modauksen tehnyt, mutta ei näemmä ollut riittävä fixi. Ehkä se välys on sitten huomaamatta kasvanut, vaikka lukitetta olen yrittänyt noihinkin kiristysruuveihin tunkea.
Myöskin molemmat rattaat oli vaihdettu Align-vastaaviin.
-
Ok, no sittenpä en osaa sanoa. Voisko olla materiaaliongelma tms. ?
Tarkoitin muuten tuossa aiemmin luonnollisesti peräblokin kiinnitystä, mutta asia tuli kuitenkin selväksi :)