Kopterit.net
Tekniikka => Radio-ohjaimet, servot, gyrot ja lisävarusteet => Aiheen aloitti: keijon - 12 Helmikuu, 2011, 18:06:02
-
Hmm. Spartan ds 760 gyron asetukset mietityttää. Miltä näyttää hienosäädöt. Päivitin 14mz uusimpaan softaan ja piti samalla päivittää toi gyrokin.
-
Ihan jees näyttää, mikäs runko on kyseessä? Jos Aligni niin toi alle 10 pisteen ero endpointeissa vois viitata siihen että on liian vähän asetuskulmaa. Joissain koptereissa se asetuskulma on jo otettu huomioon perän suunnittelussa, jolloin endpointit on melko samat kumpaankin suuntaan. Omissa on yleensä ollut semmoset 20 pinnaa eroa.
Edit: allekirjoituksestahan se selvisikin, eli 600nen. Kannattaa koettaa leijuttaa kopteria normimodessa, jos perä pyrkii kääntymään, niin sitten muuttaa asetuskulmaa.
Tosin, spartani on semmoinen vehje, että ei se niin piittaa hienosäädöistä. Toimii hyvin, vaikka asetuskulmat ei olisikaan ihan kohdallaan.
-
Kiitti Vispari vastauksestasi. Kyll eli 600N runkona. Juu perä tuntuu ihan hyvin käyttäytyvän ja normimodessa pitää hyvin. Vielä kun täs ilmat hieman lämpenee niin saa käyttötuntia ilman sormien kohmettumista.
-
Heip
Oisko jotain kivaa kikkaa mitä kannattais yrittää, kun rate-moodissa perä on kuin kallio, mutta HH-tilassa alkaa kevyt vägäily?
Eri Gaineillä yritin ja servovarren pituuttakin vaihtelin. Ei auttanut.
HK500cmt + Spartan quark + Futaba S9257
Kiitos vinkeistä!
Edit: testasin vielä eri radioasetuksilla. Ei auttanut end pointtien muutokset, ei piro nopeuden muutokset, ei kierronopeuden muutokset. Päätelmä on, että taitaa taas olla se heikoin lenkki: HK:n perässä jotain mätää. Toisaalta hämää, kun perä on täysin vakaa rate-moodissa ??? ....
-
Heip
Oisko jotain kivaa kikkaa mitä kannattais yrittää, kun rate-moodissa perä on kuin kallio, mutta HH-tilassa alkaa kevyt vägäily?
Eri Gaineillä yritin ja servovarren pituuttakin vaihtelin. Ei auttanut.
HK500cmt + Spartan quark + Futaba S9257
Kiitos vinkeistä!
Edit: testasin vielä eri radioasetuksilla. Ei auttanut end pointtien muutokset, ei piro nopeuden muutokset, ei kierronopeuden muutokset. Päätelmä on, että taitaa taas olla se heikoin lenkki: HK:n perässä jotain mätää. Toisaalta hämää, kun perä on täysin vakaa rate-moodissa ??? ....
Miten sulla on kiinni se? Mulla oli tuossa 500 rekussa se ja wägäili kunnes laitoin gyro+pehmee pädi+metallilätkä+ohut pädi. Kaikki siis spartanin omia tuotteita ja sit rupes pelaa. Tosin en kokeillut kertaakaan ratemoodissa, joten en tiedä olisko siinä pelittänyt.
-
Miten sulla on kiinni se? Mulla oli tuossa 500 rekussa se ja wägäili kunnes laitoin gyro+pehmee pädi+metallilätkä+ohut pädi. Kaikki siis spartanin omia tuotteita ja sit rupes pelaa. Tosin en kokeillut kertaakaan ratemoodissa, joten en tiedä olisko siinä pelittänyt.
Mulla oli Gaui 425:ssa ihan sama juttu.
Ensin oli 3mm Spartanin padilla --> wägäs ja perää ei saanut mitenkään rauhalliseksi.
Vaihdoin 3+metalli+1+gyro sandwichiin ja perä on kuin lukittu.
Kait se jostain välitti tärinää ja jotain EMC:tä.
-
Artta + Falconi
Kiitos vinkeistä. Mulla on gyron alla paksu tarra + metalliläpyskä + joku tarra. Kokeilen vaihtaa pehmustetta ja paikkaa jos se sillä.
EDIT: Poistin yhden paksun pädin ja rauhoittui kummasti. Nyt se on niin pientä, että voi keskittyä ajamiseen. Tänks.
-
Löytyiskö jostain selitystä mitä nuo asetukset AVCS-moodin alla oikein tarkoittaa? Olen yrittänyt etsiä, mutten löydä aiheesta manuskaa.
-
Eikös siihen pomppaa ihan tooltip, kun viet hiiren kyseisen kohdan päälle.
Siinä on selitetty miten kyseinen säätö vaikuttaa.
Näin ainakin Quarkin softassa.
-
Jos lentää rattaat kun tikun perän kääntää laitaan niin acceleration profiilia pienemmäksi, aika harvoin tarvii tähän koskea. Deacceleration profiililla sama vaikutus perän pysäytyksessä, mutta voi säätää myös sitä tekeeko perä bounce backing vai luistaako ennen ku pysähtyy. Stop gainit säätää perän pysäytyksen vägäystä, jos nopean pysäytyksen jälkeen vipattaa niin laskee gainia.