Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: TJ1 - 22 Tammikuu, 2011, 19:07:18
-
Oisko kenellekään tietoa uskallanko käyttää 1800 mah akkua tossa juuri ostetussa esky kob vispilässä? vakio-akku on 800 mah. Tai mitä vahinkoa tämä voi aiheuttaa jos yritän tolla lennättää. Kiitoksia vastauksista etukäteen.
-
Mitään vahinkoa et saa aikaan. Tuo 1800mAh ja 800mAh merkitsevät akun kapasiteettia.
Siitä sinun tulle olla varma että akut ovat jännitteeltään samat. En tunne Kob:ia, mutta veikkaan että siinä on 2 tai 3 kennoiset LiPo akut.
2 kennoisen akun jännite on 7,4V ja 8,4V välillä, kun taas 3 kennoisen akun jännite on 11,1V ja 12,6V välillä.
Jos akut ovat saman jännitteen akkuja (2S tai 3S, tuo S merkitsee kennoa), voit huoletta kokeilla. Ainoa ongelma on kasvanut paino -> kopteri ei jaksa nousta
-
Akun kapasiteetin lisääminen ei tuo mitään muuta kuin painon lisääntymisen ja optimaalisessa tapauksessa mahdollisen lentoajan kasvun.
Katso, että vaihdettavassa akussa on sama jännite....
Mikäli näin on ei voi mennä kauheasti mettään...
Viisaammat kertoo sitte sitä ydinfysiikkaa mihin miusta ei ole. Oon itse oppinut. Oomi ja käämi, savut ulos ... Sitten katsotaan mikä meni pielee..
-
niin vähän muistelinkin fysiikan oppeja että saattaa lentoaika lisääntyä... hyvin se tempas ton ilmaan kyllä ;D . 7.4v oli kuitenkin molemmat. Sattui vaan jäämään toi 1800 akku lentokoneesta joka ensilennon jälkeen ei lentänyt... liekö syynä sitten se puu johon se veretseisauttavan äänen myötä murskautui >:( . Nyt sitten aattelin ostaa vispilän ja katsoa miten kauan tämä harrastuksen osa-alue kestää. Kiitos vain vastauksista
-
7.4v oli kuitenkin molemmat.
Elikkä jos 7,4V niin kaksi kennoisesta Li-Po:sta puhutaan mikäli en taas ole syöny sieniä liikaa...
Uskallan väittää että en ole.
Tosin Quarkki ei halunnut lähteä käyntii ku laitoin väärän akun kiinni, tässä tapauksessa piti olla 11,1V mut laitoin 7,4V ...
Ei tehnyt yhteistyötä....
Egen Quarkkia sillo räplättiin...
-
juu siis oli 7.4 molemmat... eli huomenna ensiharjoittelua n kolmen akun verran... sitten kyselen taas lapojen säädöistä ynnä muista särkyneistä osista ;D
-
Aika hurjat lentoajat voi olla 1800sella ;D. Ellei sit paino aiheuta sen että ei oo ku muutama minsa lisäaikaa ja moottorit palaa aikasemmin. Eihän sitä 800stakaan akkua jaksa lentää loppuun, ainaki vartti silläkin lentoaikaa.