Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Iceheart - 21 Tammikuu, 2011, 20:44:48
-
Noni, jos MI:1 oli joku aika sitten saada toi beltin turjake taivaalle ja pysyy käsissä edes jotenkuten ni nyt olis vuorossa MI:2 kun postista kolahti DX7...
Siis ensin pitää purkaa tosta CX:stä toi skaalakoppa veks että pääsee vaihtaa tuon AR7000 vastarin siihen. Enkä todellakaa meinaa pistää sit skaalaa takas ennen kun olen käyny kaikki säädöt yms. testilennot kunnialla läpi.
Pari pientä epäilystä kyllä on ...
- Olenkohan kauhean väärässä kun mitä oon tutkinu ni toi peräosa "skaalasta" ei irtoa kunnialla ilman että purkaa perästä kaikki roinat pois?
- Mitäs ootte mieltä, savahtaakohan originaali esc heti kättelyssä vai uskaltaako sitä pitää niin kauan ku toimii (alkuperäiset servot ja en todellakaa harrasta mitää 3D rääkkiä ton kapineen kanssa)?
- Mitään erityistä joka kannattaa muistaa kun tuota alan väsätä (lukenu aika himonaa kaikkee mitä tähän hommaan liittyy)?
Heliguy:n foorumilta (http://www.heliguy.com/Forum/belt-cp-dx6i-dx7-setup-t23564.html) löysin aika hyvän tuntuisen ohjeen beltin ja DX7:n säätämisestä ja sitä seuraillen hitaasti hyvä tulee (toivossa on hyvä elää)...
Laturi DX7:lle täytyy viel tilata ja meinasin tota Logics NX83 (http://www.rcjkl.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=1000994&q=y&s=1808) kun kiire ei ton latailun kanssa ole.
Joo, joku leimaa mut hulluksi kun hankin belttii tommosen mankan mutta kun aikomus onkin myöhemmin hankkia kunnollinen kopteri (t-rex tms.).
Updatee tulee kunhan pääsen alkuun että mites on äijän käyny ;D
-
Ei kai nyt hulluksi, huhujen mukaan beltistä saa paljo pareman lennettävän kunnon radioilla.
-
Valitettavasti joudut tosiaan sen perä-kasetin purkamaan, että saat kuoret pois.
-
Alkuperäinen säädin on ok, ja servot kanssa. Jos haluaa sähköjä päivittää niin kannattaa aloittaa gyrosta. Tai sit säästää nekin rahat siihen trexiin, beltin gyro riittää yllättävän pitkälle kun on säädöissä. Jos et laita skaalakoppaa, niin sitten pitää ostaa peräevä ja perän tuet erikseen. Peräevä suojaa perälapoja nousussa ja laskussa. Tarkista lavanpitimien muuterien kireys (ne jotka kiristetään lepatus akseliin), tein omaan cx ään saman kopanpoisto-operaation ja siinä oli suoraan paketista liian löysä nuppi (niinku hb ct:ssäkin), liekkö luulevat tehtaalla vakauttavansa skaalakoneita jättämällä löysäksi, oikeesti beltti lentää jäykällä nupilla paljon vakaammin. Ei missään nimessä huono juttu dx 7 lla säätää. Saat beltistä kaikki ominaisuudet irti, ja sit on jo tullu radio tutuks kun saapuu seuraava kone. Toivotan onnea harrastukseen : )
-
Dodi, kopusta kuoret veke, vanha vastari purettu yms ... Ei ainakaan viel tähän asti ole ollu ylivoimanen nakki ...
Katselin tossa mihin minkäkin palikan laittaisin takaisin tuli mieleen että voikos tuon noparin juntata akkutason alle vai onko siitä jotain haittaa yms?
Juuri näin, johdot parttiarallaa paikallaan (esc:tä lukuunottamatta) ja rupesin miettii et miten ihmeessä tää on voinu toimia ... Gyro putosi johtojen varaan kun käänsin kopun käsissäni ylösalaisin, ja peräservolta lähtevän tangon tuet olivat nätisti vierekkäin keskellä peräputkee löysässä ku ylikeitetty makarooni ...
Noni, nyt olis kaikki läjässä ja korjattu kopan asennusta lukuunottamatta ... nyt unta kuulaan ja huomenna säätöjen kimppuun ;D
En malttanu, oli ihan pakko saaha mekaaninen setuppi valmiiks ettei jää ku mankan ohjelmointi huomiseks ... swashi ei varmaa o ikuna ollu noin suorassa koko liikealueellaa ;D
-
Noni, nyt viisaammat kertoo mikä mättää. Throttle käyrä on vakio DX7:ssa ( 0 - inh - 50 - inh - 100) mut vaikka painan tikun kuin alas se silti haluaa yrittää spinnata noit lapoja ...
http://www.youtube.com/watch?v=Asf3yK-vImI# (http://www.youtube.com/watch?v=Asf3yK-vImI#)
-
Kaasutrimmi ylhäällä? Muista keskittää ennen virtojen laittamista koneeseen. On just siinä rajoilla sulla lähettimen kaasusignaali että nopari yrittää alkaa pyörittää roottoria. Softstartista johtuu että se tekee sen tolleen nykäyksinä.
Teitkö mitään tuossa videon alussa, kun sillon ei pyöriny?
-op-
-
nää vermeet on liian hienoja mulle ... enhän mä ollu viel ton DX:n trimmeihin ees koskenu joten keskellähän se oli ;D
-
Jos ei keskellä toimi, niin sitten tosiaan pistä alaspäin. Josko auttaisi. Aina ei täsmää radion lähettämä neutraali ja säätimen ymmärrys :)
-
ja onko nopariin kalibroitu kaasun ala ja yläpäät?
-
Kyl se nyt pelaa ihan ok ... Ja mistä lähtien esky vakionoparia on voinu säätää muuten ku jarrun osalta?
Kunhan toi tuuli rauhottus ni vois mennä pihalle kattoo loppuun (gyron gainit yms.) ... tällä tuulella en muuta saa kuitenkaa aikaseks ku kopterin autotallin seinää...
-
En mene vannomaan mut veikkaan ettei eskyn säätimistä löydy mitään endpoint säätöjä. Jos oikein muistan niin itellä oli saman tapainen ongelma kun oli JR radio + eskyn säädin mut siihenkin autto trimmi. Myös kaasukanavan traveladjustin säätäminen radiosta saattaisi auttaa.
-
Kaasuongelma on joo korjattu kuten mainitsin mutta tuli tuossa kahvia kitatessa karsee ajatus mieleen ...
kuinkahan paljon mahtaa haittaa jos kopu on säädetty niin et toi trimmi oli keskellä vai pitäiskö käydä koko helahoito uusiks läpi ...
*kipittää nolona nurkkaan häpeemää*
-
Se trimmi vaikuttaa vaan kaasuun, ei nupin/perän toimintaan.
-op-