Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: sähkis - 28 Helmikuu, 2008, 23:14:28
-
no niiin "EXPERTIT"
olen ostanut juuri e-sky HBK 2 kopukan, ja arvuuttelen mitä kaikkea pitäisi tehdä?
aion tehdä youtuben 1-6 setup video linkin mukaiset säädöt, sekä tail boom korjauksen.
mutta mitä muuta ennen lentoa????
PS. vantaalla kaivataan tulevaisuudessa lento seuraa...
-
Terve tuloa tänään klo 18 alkaen Espoon Isoon Omenaan. Sieltä löytyy varmasti opastusta ja neuvoja.
www.kopterit.net/index.php?topic=854.0
-
en tainnut ehtiä... ja ensi viikolla on myös perjantaina menoa.
mutta jos sitten.
-
Moro kaikille toiseltakin uudelta harrastajalta Pohjois-Karjalasta Kontiolahdesta !
E-sky hbk2 kopukka tulossa tiistaina ja lentämäänhän sen kopukan mieli tekee.
Eli ensi säädöistähän sitä on nyt alkuun kyse. Voisko joku noiden ym. setup videoiden linkin laittaa näkyville ? Toi Tail boom korjaus on varmaankin sen peräputken korjaus ???, sen jo löysin sivuilta.
-
Setup videot:
1: http://www.youtube.com/watch?v=Dh30iHwx4GY
2: http://www.youtube.com/watch?v=khsQFreIeMk
3: http://www.youtube.com/watch?v=RgabZixRvm8
4: http://www.youtube.com/watch?v=iPKKelo2IQw
5: http://www.youtube.com/watch?v=eKCvpl_SUn4
6: http://www.youtube.com/watch?v=rLAq1XojmzM
7: http://www.youtube.com/watch?v=blb2n6_vLaI
-
kokeilin juuri tota e-sky simulaattoria,
aikas vaikee... kopterissa akku ladattu huomenna kokeillaan...
ilmoitan sitten mitä kaikkea hajosi?!
-
>>kokeilin juuri tota e-sky simulaattoria,
That's the way to go... try to spend 10 hours on the sim before starting with the real heli.
Check that the sticks are assigned properly:
Left stick: up/down and rotate left / right (turns like a car).
right stick: forwards / backwards and bank left/right
-
joo ajelin simua sellaiset 3,5h eli en vain kokeillut... tänään ajelin lisää,
kopteria en uskaltanut vielä ilmaan nostaa.
-
training gear is recommended also :o
-
jep on asennettu jo.
-
eka akullinen "lennetty", olennaisesti helpomman tuntuista kuin simussa.
leijuttelin tosi matalalla ja otin heti alas, kun meinasi "karata".
Helvetin hauskaa. kun vaan ei tuulisi ollenkaan,
täytyy yrittää päästä sinne sisä lennätykseen.
-
Hyvä hyvä! Tältä tieltä ei ole paluuta...
Sisällä on tosiaan hyvä opetella leijutusta. Sikäli harmi kun siellä Vantaalla ei taida olla juurikaan lunta. Lumipeite antaa nimittäin paljon anteeksi jos mosa vaan on pysähdyksissä hankikontaktissa.
Tuossa pari päivää sitten flippasin oman HBK2:sen selälleen ja sain sen leijumaan kun yhtäkkiä koneesta katosi sähköt ja se putosi noin 3 metristä nupilleen hankeen. Koko kone upposi näkyvistä. Saldo: kaksi linkkiä irti, ei mitään hajalle!
-
Pohjois-Karjalasta kajahtaa seuraavaa:
Viime yö valvottu odotellen akun uudelleenlatautumista, melkein kaksi akullista ajettu. Leijuttamaan ei päästy, vaikka kuinka säädin You tuben videoiden mukaisesti, aina veti perästä katsottuna vasemmalle maata pitkin.
Yhdessä vaiheessa Gyro ei mennyt itse testistä läpi, ilmoitti parikin kertaa harvakseen vilkkuen ilmeisimminkin vikaa. Tuli kuntoon itsekseen, epäilyttää kuitenkin.
Oppirahat tuli maksettua siitä, että Älä ikinä sammuta radiota ensin, tuloksena tilaukseen EK1-0283 Washout base set:(. Odotellaan sitä ja simua.
Ihan vielä en ole mennyt "point of no return" ohi, mutta eipä paljoa puutu.
-
Se on aina levoton jalakset maassa. Nupissa ja perässä ei ole kierroksia vielä kunnolla toimakseen. Olet varmaan korjannut peräputken kiristyksen ja hihnan? Noiden jälkeen myös perän servoa joutuu varmaan siirtelemään. Tarvit siihen ehkä apurin, toinen pitää jalaksista kiinni ja toinen laittaa kaasutikun puoleen väliin. Kädellä tuntee suurimman kampeamisen suuntaan tai toiseen. Tämä onnistuu kyllä varovasti tehden yksinkin.
-
Peräpukti on korjattu, kiitos hyvien ohjeiden.
-
Joo, kun yrittää liian varovasti nousta ilmaan niin kopteri lähtee valumaan vasemmalle.
Täytyisi vaan uskaltaa pikkasen reilummin antaa kierroksia...
Tosin se nousee pian ilmaan! ;D
-
Kiitos taas vinkeistä, en olekaan oikein uskaltanut sitä kaasua vielä tarjota :D
Nyt odotellessani osia, huomasin tossa Swashplaten yläosassa johon tulee kiinni ne neljä eri vipua, onkin eri pituiset ne tapit.
No selvennykseksi otin käteen ton manuaalin ja kysymys tulee tässä;
Sivulla 14 osat nro 039 ja 040 tulevat kiinni osaan nro 046 pidempiin vai lyhyempiin tappeihin ????
Jos joku vaivautuisi kertomaan, niin thank you.
-
Hyvä huomio! Ohjekirjasta ei muuten selviä se. Siinä ne on saman pituset. Minulla ne on tehtaa toimesta pidemmissä. Ei ole koskaan tarvinut purkaa.
-
Kiitos tosi paljon vastauksesta :) :) :).
Ei minun edes tarvinnut purkaa, ne purkautui ihan itsestään ;D.
-
Ai niin, unohtui. Omassani oli joko sen radion sulkemisen ensin takia tai sitten ihan tehtaalta asti ihan jumissa toinen näistä. Liekö vaikutusta, kun en saanut säätöihin ???.
(http://www.leluja.net/files/leluja.palvelee.fi/varaosat_heko/ek1-0287.jpg)
-
Jep, varmasti vaikuttaa jos tuo nivel tahi se kiinnitys swashout baseen kanittaa...
Kun saat nupin kasaan niin irroita servot swashplatesta ja kokeile liikutella swashplatea
kaikkiin mahdollisuun suuntiin käsin (siis kallistukset ja ylös-alas-suuntaan)...pitäisi liikkua varsin herkästi
Samoin pitää testata, että stabilointitanko, jossa pienemmät stabilointilavat on kiinni, heiluu herkästi.
Jos jokin kanittaa niin sitten pitää irroitella linkkejä lisää ja selvittää mitä paikkaa pitää herkistellä.
Momentti ei ole ystävä tässä hommassa. Muoviosissa ne ruuvit pitää vaikkei niitä kiristäisi hampaat irvessä...ihan vaan siihen asti että ruuvi ottaa kiinni, jos vipu ei heilu vapaasti niin sitten vähän auki päin.
Ainakin tuohon Trex450 alunuppiin on pakko jättää jopa vähän päittäisvälystä noihin ruuveihin, jotta vivut saa herkäksi. Metalli-metalli-liitoksissa on hyvä käyttää hieman lukitetta.
Isoimmissa koptereissa ne vivut on laakeroitu ja holkitettu eli vivun ja ruuvin välissä on holkki, joka on hieman vipua leveämpi. Silloin tuota ruuvia voi kiristää jo hieman enemmän holkkia vasten ja vipu jää silti herkäksi laakerien ansiosta.
Antti
-
joo kyllä mä olen ainakin jo ihan koukussa.
tilasin jo hh gyron, harjattoman motin, noparin, ja isomman lipon.
eikä kopteri ole vielä niin hanskassa että voisi sanoa lentävänsä.
heh heh. isot miehet harrastaa....
-
Harjaton motti ja siihen nopari jo paikoillaan, kuten isommalla ( 1500 mAh) akulla pyörii nyt jo. Hiilikuituiset päälavat tilauksessa.
Kerrotko kokemuksia siitä hh gyrosta, miten vaikutti ?
Mulla kaartaa tosi voimakkaasti vasemmalle heti nousussa, saa tosissaan tarjota tikulla vastaan ???
Nimim. kopteri always on my mind
-
Hei
Kaikki nupissa olevat linkkiparit on hyvä mitata, että ovat yhtä pitkiä.
Katso, että swashplate on silmämääräisesti vaaterissa molempiin suuntiin kun servot ovat
keskiasennossa. Jos kampeaa edelleen johonkin suuntaan niin sitten pitää säätää niitä
ohjaimessa olevia trimmejä. Onhan siinä sellaiset liukukytkimet?
Antti
-
Harjaton motti ja siihen nopari jo paikoillaan, kuten isommalla ( 1500 mAh) akulla pyörii nyt jo. Hiilikuituiset päälavat tilauksessa.
Kerrotko kokemuksia siitä hh gyrosta, miten vaikutti ?
Mulla kaartaa tosi voimakkaasti vasemmalle heti nousussa, saa tosissaan tarjota tikulla vastaan ???
Nimim. kopteri always on my mind
Eksyn HH-gyroa voi suositella vaan jos on intoa hioa ja hinkata säätöihin...
Kaartaa vasemmalle? Meinaatko että kallistuu vai kiertyy. Jos kiertyy nokka vasemmalle kun pistää kaasua, niin se on HBK2:sen tyyppivika, perävälitys on liian hidas ja pyrstössa ei riitä potkua täyskaasulla/kulmilla noustessa. Sen voi korjata xtreme-productionin 43T vetopyörällä ja pidemmällä hihnalla. Mm. Helidirect ja Heliguy myyvät tuota, hintaa about 15€...
Olkaa sitten tarkkana kun etsitte netistä tuota perävedon muutossarjaa, xtreme-productions tekee kopteriosia ja xtremeproductions ihan muunlaisia perävetojuttuja... ;)
-
Kiitoksia neuvoista, tarkistaa pitää nyt kunnolla.
Se todellakin kun saa kierroksia lähtee kallistumaan vasemmalle (muuten pysyy suorana ) ja vaikka kierroksia nostaa, niin että nousee ilmaan, niin siinäkin vielä kallistuu vasemmalle, trimmissä ei riitä säätövara oikaisemaan.
Piruuttani olen nyt säätänyt swashplaten niin vinoon nokasta päin katsottuna oikealle ylöspäin, että saan trimmillä sen kaartamisen säädettyä pois, ja leijuttelu melkein jo onnistui.
Nyt saan odotella tiistaihin osia, ( ellei pikaliima viritys toimisi siihen asti ), torppasin maahan ja osia rikki :-[
Nyt on aikaa mittailla ja säätää kaikki mahdolliset ;D .
Edit:
Rikkinäinen osa löydetty:
Manuskassa sivulla 13 osa 15 ( Flybar center holder ) aivan läheltä keskipistettänsä murtunut, samalta puolelta osa 006:n akseli poikki siltäkohdalta mihin tulee osa 004. Eli tämähän aiheuttaa sen, että toinen päälavoista ei ole säätänyt näitä ylälapoja samalla, noin niin kuin äkkiseltään pohdittuna ???
-
Eli tämähän aiheuttaa sen, että toinen päälavoista ei ole säätänyt näitä ylälapoja samalla, noin niin kuin äkkiseltään pohdittuna ???
Ei ihan näin, mutta ei ohjaus ei toimi jos on osia poikki.
Swashplaten kallistuessa liike välitty ylemmille stabilointilavoille ja saa ne tietylle radalle. Päälapojen lapakulma seuraa tuota pienempien lapojen rataa vaihesiirrettynä...oliko 90 astetta edelle vai jäljessä. Eli päälavat eivät ohjaa pieniä lapoja vaan päinvastoin.
Jos taas nostat tai lasket swashplatea niin tuo liike välittyy suoraan päälavoille ja molempien päälapojen lapakulma suurenee tai pienenee.
Antti
-
Kiitos, tuota on syytä "päissään" ;D pohtia ja kunnolla.
Osa lienee ollut rikki jo pitkään tai tehtaalta asti ???, mutta nyt on uusi tulossa.
Simpura, Inhottaa, Muut Ulkolennättämässä eli SIMU:a käytän tiistaihin asti, kerron sitten kuulumisia kun osat ja säädöt kohdillaan.
Kiitos siihen asti.
-
Hyvä että vika löytyi, nuppia on tosiaan syytä aina välillä hypistellä ja kokeilla liikkuuko kaikki osat vielä mukana vai onko jotain irti.
-
Kiitos vinkeistä, kaikki olivat tarpeen ja läpi kävin.
Ensimmäinen kunnollinen "lentokerta" akullinen takana. Kyllä nyt on "point of no return" ohitettu, vaikkei hanskassa lentäminen ole alkuunkaan.
-
Ensimmäinen kunnollinen "lentokerta" akullinen takana. Kyllä nyt on "point of no return" ohitettu, vaikkei hanskassa lentäminen ole alkuunkaan.
Älä huoli, ei se ole meillä muillakaan, mokat ja torpit on vaan komeempia kuin aloittelijan tyypilliset kaadot kylelleen kesken laskun... ;D
-
joo sori että kestää....
Menin naimisiin viime viikonloppuna, joten en ole vielä ehtinyt hh-gyroa
asentamaan. kerron kyllä kokemuksista. vantaalla on nyt juuri "rasva-tyyni"
joten akkua lataillaan.kopukka pysyy ilmassa noin 30-60 s. kerrallaan ja perä
itseeni päin on ihan ok, mutta ei todellakaan vielä hanskassa.
laitoin ensin apu landarit vain niillä muovi klipseillä kiinni, irtosi kaikki kun tulin vähän kovemmin alas.
tilasin silloin samalla hiilari lavat (pää ja taka) mutta ajattelin ajaa ekan ISON torpin noilla orkkiksilla.
-
No niin seuraavanlaisia uusia osia on tulossa Honey Bee King 2:seen , takaservoa en vielä tilannut kun en oikeen tiedä mikä siihen on oikeesti sopiva , saa suositella ; ) .
Päivitysosat
EK2-0704A Head lock gyro ( tiedetään ettei ole niin kehuttu , mutta kokeilen silti ) uhmaikä iski ;D
http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/248 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/248)
EK5-0081 KV: 3900RPM/V Brushless motor and EK1-0350 Speed controller 25A
http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/424 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/424)
EK1-0187 11,1V 2100 mHa akku Deans-liittimillä
http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/247 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/247)
EK4-0187 Carbon fibre vertical tail blade
http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/567 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/567)
EK4-0186 Carbon fibre horizontal tail blade
http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/566 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/566)
EK4-0151 Carbon fibre paddle
http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/276 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/276)
EK4-0150 Carbon fibre tail blade
http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/335 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/335)
EK1-0351 motor gear (9T) 1 KPL
EK1-0352 motor gear (10T) 1 KPL Mikähän näistä olisi sopivin juuri tuon motin kanssa ?
EK1-0353 motor gear (11T) 1 KPL
Osat on huomenna kotona joten pääsee sitten riuhtomaan vanhoja (siis uusia ) osia irti .
Ei taida ihan ilman ongelmia noiden uusien osienkaan asentukaan sujua ;). Kerron sitten oikeen kuvien kanssa mitä tälläinen aloittelija voi asentaessa ryssiä.
-
Eiköhän tuon gyron kanssa mene ihan se vakioservo, jos hommaa jonkun spesiaaliperäservon, niin siinä alkaa sitten jäädä servon ominaisuudet käyttämättä.
Akut on isohkot, lentoaikaa tulee ihan kivasti, mutta joku 1500mAh olisi tuonut parhaan teho-painosuhteen ja sitäkautta hupia taivasajoon...
Noilla pinjoneilla saat nuppiin:
9T=2234rpm
10T=2473rpm
11T=2722rpm
(Laskuissa oletettu 80% hyötysuhde)
Minä käyttäisin 10T:ta mootttorin pienemmän kuorman vuoksi (verrattuna 11T), tai sitten 11T jos haluaa suorituskykyä lentoajan kustannuksella. HBK2 on kuitenkin kivempi kopteri kun nupissa on jotain lähemmä 2500rpm kuin 2000rpm. Siksi en välttämättä edes yrittäisi 9T:ta, ellei sitten haussa ole pisin mahdollinen leijutusaika.
ESkyllä tuntuu olevan homma hallussa, kun myyvät "hiilikuituista vaakasuoraa ja pystysuoraa perälapaa" ::) ;D
-
joo sori että kestää....
Menin naimisiin viime viikonloppuna
Onneksi olkoon!!!! ;D
-
No niin osat ovat saapuneet ja asennus voi alkaa . Olisi heti hiukan kysyttävää kun en nyt oikeen ymmärrä että onko tuo kyseinen Gyro http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/248 (http://leluja.net/tuotteet.html?id=1/248) asennettava kopterin takaosaan sinne missä se entinenkin oli ? Ohjeissa on kuvien kera että se tulisi vaakatasoon niin että valo osittaa kohti taivasta , monet ovat kumminkin laittaneet tämän kyseisen Gyron niin että se on siellä takana pystyasennossa niin että se valo osoitta pyrstöä kohti esim näin http://jaghobbies.com/images/rc_planes/esky/hh_gyro.jpg (http://jaghobbies.com/images/rc_planes/esky/hh_gyro.jpg) ???.
Tuossa on linnki jossa kaveri neuvoo sen asentamaan niin että se ei tule juurikaan niin miten manuaalissa lukee eli vaakatasoon , miksi näin ? http://uk.youtube.com/watch?v=f6gbDex7C3g (http://uk.youtube.com/watch?v=f6gbDex7C3g) .
-
Tuo gyro on pystyasennettava. Ihan sama, minne sen tunget, kunhan on pystyssä. Silloin se aistii pyörimisen. Jos sen laittaa vaakaan, se alkaa mitata kallistusta. Pystyyn siis.
-
Kiitos ;D
-
Taas sitä kysellään , mutta ei auta :-[ . Ennekuin hajotan mitään niin onko tuon hammasrattaan laittamiseen moottoriin jotain niksiä tai erkoistyökalua , ei tunnu menevän millään ja se kun pitäis vielä saada alemmaksi kuin mihin kärki loppuu jotta se osuu kohilleen ? Koittakee kestää ;)
-
it can help to heat the brass pinion with a gas flame, it expands then.
Sometimes I had to hammer it on, be very careful not to damage the bearings (i.e. support the shaft from the other end).
Some types of pinions require gentle force to put them on, because there are brass ridges on the inside that need to deform for a tight fit.
-
Minä laitoin pinionin lautaa vasten ja sitten moottori vaan kämmenkuoppaan ja voimaa suoritukseen. Kyllä se sinne meni, moottorin akselin pää painuu lautaan ja saat pinionin syvemmälle että on kohdallaan päärattaan kanssa.. Tiukka se kyllä on kun siinä ei ole mitään lukitusruuvia.
-
Voisiko sitä pinjonia varovasti lämmitellä jolloin se vähän laajenisi.
Sen saa reiluun 50 asteeseen ihan kuumavesihanan alla ja uunissa kuumemmaksi jos on tarvis.
Voisi vaikka puukalikkaan porata sopivan kolon johon sen pinjonin laittaa. Sitten vaan paistos uuniin (aluksi vaikka 75 astetta) ja kun on kypsä niin koittaa meneekö akseli paikalleen. Jos ei niin vähän lisää lämpöä.
Tosin en tiedä että paljonko tuollainen pinjoni ilman ominaisuuksien muuttumista kestää lämpöä...
-
>> ominaisuuksien muuttumista kestää lämpöä...
The melting point of brass is around 900 C, red hot glowing is around 600 C.
So don't be shy with the torch...
>> kun siinä ei ole mitään lukitusruuvia
if needed, blue Loctite (but then, don't heat).l
-
Ruuvipenkissä on hyvä laittaa, pinjoni kopautetaan ensin akseliin niin että pysyy siinä, sitten moottori penkkiin, ja ruuvataan leukoja kiinni. Hyvin menee, pitää vaan muistaa että moottori tuetaan akselistaan, eikä kuoresta, muuten laakerit hajoaa.
-
Juu kiitos vaan hyvistä vinkeistä . Sain kuin sainkin sen pinionin viimein laitettua lievää väkivaltaa kayttämällä , ptiähän se kumminkin laittaa noin 2mm syvemmälle että osu kohilleen sen päärattan kanssa.Eilen sitten se tapahtui mitä olen eniten pellänyt , sain nimittän jostain päähänpiston että nyt on kyllä kokeiltava konetta ulkona tuulta tietenkin uhmaten ;D ;D . Kone oikein uhkui intona päästä korkeammalle uuden mootorin vinguttaessa lapoja , minä sitten myötälevänä annoin periksi ja menin sitten nostamaan koneen ylemmäksi mitä olisi pitänyt ::) , sitten kone eteen päin ja kaaros vasuriin ja siitä suoraan kyljelleen nurmikkoon.Eli ensimmäinen torrppi on sitten suoritettu :D ;D
Lopputulos uhmailusta :
Hiilikuitulavat
Main blade shaft
Flybar
Main gear
Tail boom
Tail Boom Brace
Carbon fibre horizontal tail blad
Onneksi ei mitää isoo , uudet osat jo tilattu . Olisko nyt jotain vinkkiä mitä kannais korjata samalla kun kone osina , tietty toi perän kiristys tuon ohjeiden mukaan http://www.kopterit.net/index.php?topic=746.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=746.0).Kannaisko kenties jotain aluosia vaihtaa esim täkapää uusiks kenties ?
-
Vain sivusta seuranneena... muutamissa HBK2:ssa on käytetty perässä TRex 450:n perälapoja, on kuulemma pidot parantuneet.
-
Vain sivusta seuranneena... muutamissa HBK2:ssa on käytetty perässä TRex 1450:n perälapoja, on kuulemma pidot parantuneet.
Täytyypä sitten panna tilaukseen semmoiset , kiitos vinkistä.
-
Purin hetki sitten tuon HBK2:sen peräpään ja sieltä putosi heti 3kpl: prikkoja joista kaksi on ihan sileitä ja yksi on toiselta puolelta sileä ja toisella puolella on pieni koroke nyt en sitten tiedä että mihin väliin tai kumpaan suuntaan tuo uloke prikka tulee.
Tuossa kuva setistä
(http://kuvablogi.com/nayta/iso/img1047464.jpg)
-
Veikkaan että uloke tulee laakeria vasten, eli uloimmaksi.
-
Niin minäkin vähän veikkailin , mutta halusin kuulla jonkun muun mielipiteen.
-
Ne kaksi rikkaa tulee uloimmaksi.
-
Terve kaikille! Tuli hommattua eilen HBK 2 käytettynä. Nyt on ongelma siinä että mulla on kaasu oikeanpuolen vivussa ja pitäs saada se vasempaan tikkuun että pääsis sääteleen lentokuntoon. Miten sen sais siirrettyä kun ei kai se tuollai onnistu.. Ei taivu tuo englantikaan että siitä ei oo mitään apua. Oon lueskellu foorumeita mutta ei löydy mistään tietoa tuosta hommasta tai sitten en vaan osaa hakea. Kiitän jo nyt.
-
Tuossa on jonkunlaisia kuvia tikun puolenvaihto-operaatiosta. http://kotisivukone.fi/files/leluja.palvelee.fi/Kayttoohjemanuaalit/left-right.pdf
JRu
-
Sain kaasun vasempaan tikkuun tuon ohjeen mukaan. Nyt vaan ei lähde pyöriin, vastari vaan piipittää kokoajan. Mistä vois hakea vikaa tuohon? Päivällä pyöri normaalisti. Otin lavat irti kun meinas sätkyä itekseen vaikka sammutti ohjaimen. Oli ihan siinä ja tässä että en saanu näpeilleni. Vissiin kuuluu asiaan tässä kopussa.
-
Eijeijei. Aina ensin kopusta virta pois, sitten ohjaimesta. Jos sammutat ohjaimen ja kopussa virrat, saattaa se tehdä mitä tahansa!
-
"Nyt vaan ei lähde pyöriin, vastari vaan piipittää kokoajan."
Varmista, että kaasutikku ja sen trimmi ovat täysin ala-asennossa kytkiessä virtoja päälle, sekä idle up pois päältä. Ja kuten jo sanottiin kopussa ei koskaan saa olla virrat päällä, jos lähetin ei ole päällä.
a
-
Ja että kaasu ei ole reversellä jolloin säädin ei aktivoidu vaan piipittää..
-op-
-
Sain kopterin toimimaan kun vähän aikaa rassailin. Miten kannattas koittaa säätää kun edestä katsottuna lavat lähtee kallistumaan vasemmalle eikä trimmi meinaa riittää. En ole vielä päässy nostaan kopua ilmaan kun ei ole ollu oikein tilaa eikä ilmoja.