Kopterit.net

Tekniikka => Lentotaito => Aiheen aloitti: mikuni - 19 Marraskuu, 2010, 12:28:01

Otsikko: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
Kirjoitti: mikuni - 19 Marraskuu, 2010, 12:28:01

Välillä vähän rauhallisempaa käyttäytymistä skaalalennätystä silmälläpitän

Millaista lapakulmakäyrää tulee säätää että saa 450 kopterin rauhallisempaan suuntaan kuten nämä isommat.
http://www.youtube.com/user/krumrick2#p/u/30/ucyrJwzu3Vc (http://www.youtube.com/user/krumrick2#p/u/30/ucyrJwzu3Vc)

Jonkun ihme syyn vuoksi adhd 3D kuviot ovat enemmän esillä ;) Itse haluan tähdätä enemmän skalatyyppiseen lennättämiseen.

Mitkä olis hyvä max cyclic  lapakulmat jos haluaa hitaasti liikkuvan kopterin, minun tapauksessa 450 Pro Clone
Otsikko: Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
Kirjoitti: ropellihattu - 19 Marraskuu, 2010, 13:00:10
Nopeus riippuu muustakin kuin cyclicin määrästä. Kyllä perus lentelyyn riittää varmaan +8..-5.

Nuppiinkaan ei varmaan tarvita 4000rpm kierroksia. Niin kuitenkin, että perälle riittää jenkaa.
Otsikko: Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
Kirjoitti: 1m4s0_ - 19 Marraskuu, 2010, 13:20:50
Painavammat stabbarin lavat, painavammat lavat, expoa...
Otsikko: Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
Kirjoitti: kopterifriikki - 31 Joulukuu, 2010, 19:54:25
No meikäläinen on juuri sellainen peruslentelijä, kun olen varustettu hitailla hermoilla ja aivoilla. Mulla peruslentelyssä ihan vaan flat top kaasukäyrät ja 0-10 astetta lapakulmaa. Ei nagatiivista kulmaa lainkaan. Lentoonlähtökaasu 85% ja kaartelu (lausu eläkeläis-) lennossa 45%. No tähän vaikuttaa toki sun pinioni mutta uskaltaisin väittää että 55 % enempää et kaartelussa tarvitse.
Tykkään siitä kun laitteet pysyy ehjänä. (no siitä jos tykkää niin kait sitten maassa on parempi pysyä)  heh heh ;D

Puolittajat 75% on hyvä mutta ei välttämätön. Expoa runsaasti, 40%. Liikerataa saa silti mielestäni olla jotta reagoittee tikkuun tuulessakin, kun meikäläinen on sillai vinksahtanut, että melkein mitä tuulisempi sen parempi. Sairaan hauskaa kun kopteri pomppii tuulessa ja välillä saa nojata tuuleen ihan kallellaan. Kun kopu on säädöissä niin se on ihan helppoa.  :D

Niin ja pitkä flybar on ihan ehdoton, sitähän on saatavissa Trexiin pitkää ja lyhyttä mallia. Se vakauttaa tosi hyvin mutta lentämisestä tulee helposti kyllästyttävän vakaata. Mutta puuskainen tuuli, se saa veret virtaamaan !!! ;)
Otsikko: Vs: Kopteriin vähemmän nopeuutta reagointiin
Kirjoitti: mnentwig - 31 Joulukuu, 2010, 20:13:45
put in a heavier battery, try to find heavier blades. Flybar weights, less aggressive paddles.  Shorter servo horns and an asymmetric setup, if you're serious (gives more servo authority => accuracy). Put the gyro in rate mode.
Expo has no influence whatsoever on the physics of the heli. It's not about twitchy helis but about twitchy fingers.