Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => E-Sky Sähkökopterit => Aiheen aloitti: Eispii - 19 Lokakuu, 2010, 13:08:47
-
Mistäpäin Tampereen kopteristit ootte ostellu lepatuskumeja/muoviletkua?Minkälaisia?
Jos sais viä linkin kyseiseen paikkaan auttais aloittelijaa aika paljon.
Itte tossa vähän kattelin mut kun ei oikein viä tiä mikä olis hyvää letkua/lepatuskumeja.
-
Tuolla on tuoeretta keskustelua vyötiäisen lepatuskumeista ja niiden korvaamisesta tarvikkeilla
Vakaa Beltti saavutettu...
http://www.kopterit.net/index.php?topic=10070.0 (http://www.kopterit.net/index.php?topic=10070.0)
tuossa ketjussa oli linkit ko kilkkeisiinkin, mutta kannattanee lukaista ketju läpi ennen kuin modailee
-
Siinä Eispiin nupissa on jo hyvät kumit, jos et torpissa niitä särkenyt ;D
-
Siinä Eispiin nupissa on jo hyvät kumit, jos et torpissa niitä särkenyt ;D
Joo hyvät on ja paikallaan mut on "näkymättömät"kun tippuu lattialle et ei meinaa millään löytää meinaan kokemusta on. ;D
Idea oli et jos hukkuu niin olis tilalla uusia.
-
Pari vuotta sitten mun (wanhan papan) orastavan kopteriharrastukseni pelasti "Pekeksen" neuvo käyttää tiukkoja T-Rexin O-renkaita Beltissäkin.
Niitä kun tunngin pehmeiden orginaalikumien paikalle, niin tulos oli niin jämäkkä että siitä se kopteriharrastukseni lähti sujumaan. Beltti osoittautui erinomaiseksi aloittelijan kopetriksi, vaan sillon en tajunnut kuinka paljon kyse oli nimenomaan jämäkästä lepatuksesa. Toki herkkä linkistö ja trimmit kohdallaan oli kaiken a ja o.
Tästä säikeestä kiinnostuneena jäykistin tänään laakerilla muovinuppisen klooni HK-450 lepatuksen ja ällistyttävää miten hyvin se toimii jäykkänä! Ihan ilmeisesti lepatuksen merkitystä on liikaa korostettu näissä pikkukoptereissa, eli muovinupin jousto riittää ihan hyvin, eikä siihen tarvita löysiä kumeja väliin. Tänään leijui jämäkästi ja kulki kovaa hyvinkin tarkasti, ilman mitään vänkämistä. Ilmeisesti se HK on nyt ihan sattuman kautta aika opitimisäädössä ;D
Seuraavaksi mietin miten sen toteuttaa sama jämäkämmässä alunupissa? - sillä siinä rakenteet ei enään jousta kuten muoviosien kanssa. Taannoin joku kertoi saaneensa kopterinsa tosi vakaaksi leijujaksi tuulessa työstämällä lapapitimen laakerisovitteet hiemen väljäksi (lonksuvat laakerit)? Olisi joka tapauksessa kiva löytää sama makee nuppitrimmi myös tuohon metallinuppiin. Nyt selvästi löysempi.
Ihan ilmeisesti nupin toiminnassa on yhä kokeiltavaa ja löytämisen iloa 8)
-
... (wanhan papan) ...
Perässä tullaan...
-
Seuraavaksi mietin miten sen toteuttaa sama jämäkämmässä alunupissa? - sillä siinä rakenteet ei enään jousta kuten muoviosien kanssa.
Tuolta noita mustia 80 shoren kumeja löytyy.
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=trex%20450%20damper%20rubber&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1 (http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=trex%20450%20damper%20rubber&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1)
Ihan riittävän jämäkkä on trex-tyyppiseen nuppiin. En ehkä alunupissa laittaisi ihan jumiin kuten muovivehkeissä.
-
Eilen lähti tilaukseen tuommoisia.
-
Seuraavaksi mietin miten sen toteuttaa sama jämäkämmässä alunupissa? - sillä siinä rakenteet ei enään jousta kuten muoviosien kanssa.
Tuolta noita mustia 80 shoren kumeja löytyy.
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=trex%20450%20damper%20rubber&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1 (http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=trex%20450%20damper%20rubber&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1)
Ihan riittävän jämäkkä on trex-tyyppiseen nuppiin. En ehkä alunupissa laittaisi ihan jumiin kuten muovivehkeissä.
Huomasin että laakerilla jäykistetty lepatus on turhan tarkka 5m/s tuulissa. Kaasun käyttö menee tosi herkäksi, ainakin näillä pakkasilla. Vertasin toisella samanlaisella 450 kopterilla ja kyllä se normaali lepatuskuminen on ihan kohdallaan kun tuulee. Tiedä sitten jäykistääkö pakkanen noi muovinupin osat siinä määrin, että menee jo liian tiukaksi.
Harmi ettei noita kovempia O-renkeita ole kauppiailla, ebay on mulle liian haastava ostospaikka.
-
Seuraavaksi mietin miten sen toteuttaa sama jämäkämmässä alunupissa? - sillä siinä rakenteet ei enään jousta kuten muoviosien kanssa.
Tuolta noita mustia 80 shoren kumeja löytyy.
http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=trex%20450%20damper%20rubber&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1 (http://shop.ebay.com/i.html?_nkw=trex%20450%20damper%20rubber&_dmpt=Radio_Control_Parts_Accessories&_fcid=70&_jgr=1&_localstpos=&_sc=1&_sop=15&_stpos=&gbr=1)
Ihan riittävän jämäkkä on trex-tyyppiseen nuppiin. En ehkä alunupissa laittaisi ihan jumiin kuten muovivehkeissä.
Huomasin että laakerilla jäykistetty lepatus on turhan tarkka 5m/s tuulissa. Kaasun käyttö menee tosi herkäksi, ainakin näillä pakkasilla. Vertasin toisella samanlaisella 450 kopterilla ja kyllä se normaali lepatuskuminen on ihan kohdallaan kun tuulee. Tiedä sitten jäykistääkö pakkanen noi muovinupin osat siinä määrin, että menee jo liian tiukaksi.
Harmi ettei noita kovempia O-renkeita ole kauppiailla, ebay on mulle liian haastava ostospaikka.
Molemmat perus radoilla ja samoilla lapakulmasäädöillä?
kaasu/lapakulmakäyrät eroaa toisistaan on käytös heti eri.