Kopterit.net
Helikopterit => Kopterivalmistajat => Kloonit => Aiheen aloitti: Mick - 14 Lokakuu, 2010, 13:27:34
-
Onko kellään vielä tuota kopteria? vertical myy.
Tuossa näyttäis olevan veto perälle suoraan pääakselilta hihnalla! eli ei oo nuita tympeitä perävetorattaita jotka mene suhtkot helposti paskaksi näissä trex500 cpX500..
Mutta korkkaako toi systeemi yhtä helposti?
-
Hihna on ihan toimiva ratkaisu peräroottorin pyöritykseen. Mulla on joka kopussa hihnavetoinen perä.
Joku tulee varmaan kohta kertomaan että tuubivetoisessa perässä on vähemmän kitkaa tms.
Mutta kyllä nuo hihnavetoisetkin lentää ihan kivasti, kuten vaikkapa tuo: http://www.hobbyjp.com/product_info.php?cPath=21_74&products_id=705
(jossa koko voimansiirto on hammashihnalla toteutettu, ei hammasrattaita missään)
-
Mick varmaan ajoi takaa tuota hihnan vetotapaa. Eli suoraan pääakselin ympäri menee myös hihna, eikä erillistä pikku vetopyörää kuten monissa muissa hihnavetoisissa :). Ainakin Gaui:n 200:sessa menee hihnaveto samaa kautta. En ollut ennen edes ajatellut tuota ennenkuin hypistelin tuota Gaui:n pikkukopteria.
-
Niinhän se tuossa protoksessa menee, tarkemmin ottaen hihna kiertää pinionilta päärattaankautta peräakselille ja takaisin jne.
2. kuva kertoo enemmän...
http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=42468 (http://www.wattflyer.com/forums/showthread.php?t=42468)
-
Jaa sitä Mick ajoi takaa..
.30 ja .50 Raptoreissa, ja Hirobo Leptonissa ainakin on samanlainen systeemi.
Ihan toimiva rakenne se on.
-
Joo sitä mä ajoin takaa. Luulis tuo olevan kestävempi ja jos roppaa peräroottori johonkin niin hihna hyppää hampaiten yli peräboxissa tai katkeaa. koskaan ei ole kyllä hihna katkennu mulla.
funtsin semmostakin että modifiois tuota X500:sta silleen että laittas siihen tuommosen hihnavetosysteemin.
pitäs siirtää moottoripukkia ja dremelöimään runkolevyä ja siirtämään pääakselin alempaa laakeria. ja semmosta