Kopterit.net

Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Jussi. - 13 Lokakuu, 2010, 17:35:36

Otsikko: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Jussi. - 13 Lokakuu, 2010, 17:35:36
Rouvan autoon pitäs mankka vaihtaa ja olen auto-hihi genreä viimeksi seurannut noin 20 vuotta sitten niin kysynpä teiltä arvon raati:

Onko kuvassa ylempänä näkyvät kaksi liitintä yhtä kuin ISO standardin mukainen radioliitin? Jollainen siis kait nykyään löytyy jokaisesta markettiradiosta? Noihin sopivat  liittimet siis löytyy autosta
(http://farm5.static.flickr.com/4126/5077913841_decbf5a832_z.jpg)

Kyseessä on  seatin aura-merkkinen mankka vuoden  2004 siitistä, jolle etsin seuraajaa...
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: jkaija - 13 Lokakuu, 2010, 17:37:38
ISOlta näyttävät joten varmaankin ovatten myös.

Muutamiin autoihin joissa on ollut tehdasasennuksena iso-liittimellä varustettu radio jonka on vaihtanut tavalliseen 'marketti'-radioon, niin on joutunut vaihtamaan jatkuvan (+) ja virtalukon (+15) takaisen virran ristiin.  ??? ilmeisesti ISO-standardi on venyvä käsite  ;)
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Jussi. - 13 Lokakuu, 2010, 17:41:57
Loistvaa!  kiitos..

Tämähän on parempi vastausautomaatti kuin finet.binaries.keskustel u uutisyhmä aikoinaan. Sielläkin pystyi kysymään mitä tahansa ja aina tuli vastaus.
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Tohtori R - 13 Lokakuu, 2010, 18:56:24
joo pioneerillä ja sonyllä ainakin on noi jatkuvan ja herätteen piuhat ristissä keskenään...

mankkojen manuaaleissa on aina neuvottu kytkentä ja yleismittarillahan se on helppo mitata kumpaan tulee jatkuva jännite ja kumpaan vasta sitte ku käännät avaimesta sähköt päälle... :)
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Jussi. - 13 Lokakuu, 2010, 19:48:15
Lainaus
pioneerillä ja sonyllä ainakin on noi jatkuvan ja herätteen piuhat ristissä keskenään...
Sonyn kävin paikallisesta nappaamassa ja heittämällähän se lähti soimaan. Mutta tosiaan taisi noi  kanavat kadota muistista kun oli sähköttä. Se lienee oire tuosta että jatkuva sähkö uupuu..  Tartteepa tutkia.
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Jerkku - 13 Lokakuu, 2010, 19:54:26
Sonyn piuhasarjoissa on yleensä valmiiksi liittimet noissa kahdessa johdossa, joten ristiinkytkeminen on helppoa.
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: puisto_kemisti - 13 Lokakuu, 2010, 20:29:33
Sonyn piuhasarjoissa on yleensä valmiiksi liittimet noissa kahdessa johdossa, joten ristiinkytkeminen on helppoa.

Sama on kyllä pinohiiressäkin (pioneer). Olikoha viel punainen ja keltainen johto, mikä on kyseessä.
Ainaski useemmissa tapauksissa.
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Kehno - 13 Lokakuu, 2010, 21:41:43
VAG vehkeissä muistaakseni yleisesti joutuu vaihtamaan pari johtoa (heräte ja jatkuva) päikseen, jotta toimii oikein.
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Tohtori R - 14 Lokakuu, 2010, 06:50:30
VAG vehkeissä muistaakseni yleisesti joutuu vaihtamaan pari johtoa (heräte ja jatkuva) päikseen, jotta toimii oikein.

se tosiaan riippuu mankan merkistä! sony tais käydä suoraan ku taas pinohiiressä heräte ja jatkuva oli laitettava ristiin...

jännä homma että on noin standardisoitu liitin mutta sit kuitenki joutuu soveltamaan ku jotkut valmistajat ei noudata mee valtavirran mukana!
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: 1m4s0_ - 14 Lokakuu, 2010, 07:08:15
Eonon kiinan ihme mankka, volvo v40 adapteri kaapelihäsäskkällä ja kaikki soi suoraan  ;D
volvon oma liitin -> ISO-adapterilla siis.
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Jänkhäkopteristi - 14 Lokakuu, 2010, 11:02:09
Omassa Passatissa oli kans et piuhat joutu vaihtaan. Jos haluut olla fiksu, hae esim. motonetistä Seattiin sopiva piuha siihen mankkaan niin ei mee johtojen katkomiseksi!
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: viltsu - 14 Lokakuu, 2010, 19:00:36
ovat iso standardin mukaisia liittimiä, ja kuten moni onkin sanonut yleensä vag vehkeissä pitää kääntää ristiin jatkuva ja +15. Sekä jos on kyseessä vag merkki niin antennille pitää laittaa semmonen antennivahvistimen virransyöttä kaapeli. Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Jussi. - 14 Lokakuu, 2010, 19:29:42
Just tulin pihalta, ja sonyn piuhasarjassa tosiaan oli yhden punaisen ja yhden keltaisen johdon välillä liittimet. Nappasin siitä ristiin ja alkoi kanavat pysymään muistissa. Nice.

Lainaus
Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)

Hyvä että luin tämän vasta nyt, sillä homma on jo tehty :)
Kyseessä on siis 2004 vuoden seat toledo,  199000 ajettu (ostakee pois :) )

Kiitos kaikille avusta!
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Jänkhäkopteristi - 14 Lokakuu, 2010, 20:04:07
Just pääsi VAGgilaisesta (2005 farkku passatti) eroon ja ei oo ikävä :) Nykyään ajetaan Toyotalla :)
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: jkaija - 14 Lokakuu, 2010, 20:31:05
Just pääsi VAGgilaisesta (2005 farkku passatti) eroon ja ei oo ikävä :) Nykyään ajetaan Toyotalla :)
:) duunikaveri vaihtoi juuri toyotan farkku passattiin eikä kuulemma ole ollenkaan toyotaa ikävä   ;)
Itse sitikalla pöristelen.  ;D
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Kehno - 14 Lokakuu, 2010, 23:44:16
ovat iso standardin mukaisia liittimiä, ja kuten moni onkin sanonut yleensä vag vehkeissä pitää kääntää ristiin jatkuva ja +15. Sekä jos on kyseessä vag merkki niin antennille pitää laittaa semmonen antennivahvistimen virransyöttä kaapeli. Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)


Juu, mä muistelin, että noi GALA ja valaistusjohdot olis ollu tossa isommassa liittimessä, mutta ne onkin tosiaan ihan tuossa ISO:ssa.
Tähän vielä pitää lisätä, että siellä on vielä diagnostiikkalinja, jonka tuikkaaminen väärään paikkaan saattaa kans olla huono idea.

Itse poltin muistaakseni 2000 Golfista ABS moduulin neroillessani mankan powerijohdoilla.
Otsikko: Vs: Autoradioapua kaivataan
Kirjoitti: Sammy - 15 Lokakuu, 2010, 10:19:40
Olkaa varovaisia niiden hifistelyjenne kanssa
http://www.youtube.com/watch?v=wZMZdQzoQgo (http://www.youtube.com/watch?v=wZMZdQzoQgo)