Kopterit.net
Yleiset => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: Jussi. - 13 Lokakuu, 2010, 17:35:36
-
Rouvan autoon pitäs mankka vaihtaa ja olen auto-hihi genreä viimeksi seurannut noin 20 vuotta sitten niin kysynpä teiltä arvon raati:
Onko kuvassa ylempänä näkyvät kaksi liitintä yhtä kuin ISO standardin mukainen radioliitin? Jollainen siis kait nykyään löytyy jokaisesta markettiradiosta? Noihin sopivat liittimet siis löytyy autosta
(http://farm5.static.flickr.com/4126/5077913841_decbf5a832_z.jpg)
Kyseessä on seatin aura-merkkinen mankka vuoden 2004 siitistä, jolle etsin seuraajaa...
-
ISOlta näyttävät joten varmaankin ovatten myös.
Muutamiin autoihin joissa on ollut tehdasasennuksena iso-liittimellä varustettu radio jonka on vaihtanut tavalliseen 'marketti'-radioon, niin on joutunut vaihtamaan jatkuvan (+) ja virtalukon (+15) takaisen virran ristiin. ??? ilmeisesti ISO-standardi on venyvä käsite ;)
-
Loistvaa! kiitos..
Tämähän on parempi vastausautomaatti kuin finet.binaries.keskustel u uutisyhmä aikoinaan. Sielläkin pystyi kysymään mitä tahansa ja aina tuli vastaus.
-
joo pioneerillä ja sonyllä ainakin on noi jatkuvan ja herätteen piuhat ristissä keskenään...
mankkojen manuaaleissa on aina neuvottu kytkentä ja yleismittarillahan se on helppo mitata kumpaan tulee jatkuva jännite ja kumpaan vasta sitte ku käännät avaimesta sähköt päälle... :)
-
pioneerillä ja sonyllä ainakin on noi jatkuvan ja herätteen piuhat ristissä keskenään...
Sonyn kävin paikallisesta nappaamassa ja heittämällähän se lähti soimaan. Mutta tosiaan taisi noi kanavat kadota muistista kun oli sähköttä. Se lienee oire tuosta että jatkuva sähkö uupuu.. Tartteepa tutkia.
-
Sonyn piuhasarjoissa on yleensä valmiiksi liittimet noissa kahdessa johdossa, joten ristiinkytkeminen on helppoa.
-
Sonyn piuhasarjoissa on yleensä valmiiksi liittimet noissa kahdessa johdossa, joten ristiinkytkeminen on helppoa.
Sama on kyllä pinohiiressäkin (pioneer). Olikoha viel punainen ja keltainen johto, mikä on kyseessä.
Ainaski useemmissa tapauksissa.
-
VAG vehkeissä muistaakseni yleisesti joutuu vaihtamaan pari johtoa (heräte ja jatkuva) päikseen, jotta toimii oikein.
-
VAG vehkeissä muistaakseni yleisesti joutuu vaihtamaan pari johtoa (heräte ja jatkuva) päikseen, jotta toimii oikein.
se tosiaan riippuu mankan merkistä! sony tais käydä suoraan ku taas pinohiiressä heräte ja jatkuva oli laitettava ristiin...
jännä homma että on noin standardisoitu liitin mutta sit kuitenki joutuu soveltamaan ku jotkut valmistajat ei noudata mee valtavirran mukana!
-
Eonon kiinan ihme mankka, volvo v40 adapteri kaapelihäsäskkällä ja kaikki soi suoraan ;D
volvon oma liitin -> ISO-adapterilla siis.
-
Omassa Passatissa oli kans et piuhat joutu vaihtaan. Jos haluut olla fiksu, hae esim. motonetistä Seattiin sopiva piuha siihen mankkaan niin ei mee johtojen katkomiseksi!
-
ovat iso standardin mukaisia liittimiä, ja kuten moni onkin sanonut yleensä vag vehkeissä pitää kääntää ristiin jatkuva ja +15. Sekä jos on kyseessä vag merkki niin antennille pitää laittaa semmonen antennivahvistimen virransyöttä kaapeli. Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)
-
Just tulin pihalta, ja sonyn piuhasarjassa tosiaan oli yhden punaisen ja yhden keltaisen johdon välillä liittimet. Nappasin siitä ristiin ja alkoi kanavat pysymään muistissa. Nice.
Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)
Hyvä että luin tämän vasta nyt, sillä homma on jo tehty :)
Kyseessä on siis 2004 vuoden seat toledo, 199000 ajettu (ostakee pois :) )
Kiitos kaikille avusta!
-
Just pääsi VAGgilaisesta (2005 farkku passatti) eroon ja ei oo ikävä :) Nykyään ajetaan Toyotalla :)
-
Just pääsi VAGgilaisesta (2005 farkku passatti) eroon ja ei oo ikävä :) Nykyään ajetaan Toyotalla :)
:) duunikaveri vaihtoi juuri toyotan farkku passattiin eikä kuulemma ole ollenkaan toyotaa ikävä ;)
Itse sitikalla pöristelen. ;D
-
ovat iso standardin mukaisia liittimiä, ja kuten moni onkin sanonut yleensä vag vehkeissä pitää kääntää ristiin jatkuva ja +15. Sekä jos on kyseessä vag merkki niin antennille pitää laittaa semmonen antennivahvistimen virransyöttä kaapeli. Myös sellainen on hyvä muistaa noista vag konsernin laitteista että jos autosta ei ole muutettu esim mittariston valaisun johtoja ja nopeus signaalin johtoa. niin kannattaa katsoa tarkkaan ettei näihin johtoihin mankka vaan syötä virtaa. joskun neloskoppaisten golffien aikaan paloi jokunen mittaristo kun jotkut mankat syöttää vähän vääriin paikkoihin virtaa, ja saattaa nopeus signaali häiriintyä se taas aiheuttaa kaikkea kivaa :-)
Juu, mä muistelin, että noi GALA ja valaistusjohdot olis ollu tossa isommassa liittimessä, mutta ne onkin tosiaan ihan tuossa ISO:ssa.
Tähän vielä pitää lisätä, että siellä on vielä diagnostiikkalinja, jonka tuikkaaminen väärään paikkaan saattaa kans olla huono idea.
Itse poltin muistaakseni 2000 Golfista ABS moduulin neroillessani mankan powerijohdoilla.
-
Olkaa varovaisia niiden hifistelyjenne kanssa
http://www.youtube.com/watch?v=wZMZdQzoQgo (http://www.youtube.com/watch?v=wZMZdQzoQgo)