Kirjoittaja Aihe: Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?  (Luettu 6006 kertaa)

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?
« : 08 Joulukuu, 2011, 15:29:14 »
Nyt on tullut tässä mietiskeltyä, että seuraava hankinta voisi olla quadkopteri projektiksi tylsiksi talvipäiviksi.

Mutta kumpi näistä kannattaisi hankkia? Mitkä ovat ne suurimmat erot ym.

Tällähetkellä tuo 330X-S vaikuttaisi pätevältä.

Kertokaa omia kokemuksia ja mielipiteitä.  :)

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?
« Vastaus #1 : 08 Joulukuu, 2011, 16:08:04 »
Mitä itse olen noita räpläillyt niin ottaisin ennemmin 500x:n kokonsa ja kokoontaitetavuuden takia. Se lentää myös 330x moottoreilla mutta ei tietenkään nosta niin paljoa kuormaa.
Kivempi lentää kun on isompi ja näkyy paremmin, orientaatio ei huku yhtä helposti kuin 330xssä. 500x jaksaa myös kantaa enemmän kuormaa kun siihen saa kiinni isommat huiskat ja myllyt.

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?
« Vastaus #2 : 08 Joulukuu, 2011, 17:00:22 »
Mitä itse olen noita räpläillyt niin ottaisin ennemmin 500x:n kokonsa ja kokoontaitetavuuden takia. Se lentää myös 330x moottoreilla mutta ei tietenkään nosta niin paljoa kuormaa.
Kivempi lentää kun on isompi ja näkyy paremmin, orientaatio ei huku yhtä helposti kuin 330xssä. 500x jaksaa myös kantaa enemmän kuormaa kun siihen saa kiinni isommat huiskat ja myllyt.

Millanen homma nuo moottorit ym on sitten saada toimiin oikein, jos kaikki 4 samassa gyrossa ym?

Netistä varmaan löytyy ohjeita kaltaiselleni tumpelolle jos ei meinaa onnistua kasaaminen..  ::)

Varmaan mukana tulee ihan kunnon ohjeet.

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?
« Vastaus #3 : 08 Joulukuu, 2011, 17:21:17 »
Puollan kans tuota isompaa, muutin oman 330X-S:än n. 480 mm kokoon kun vakio rungosta meni yksi puomi heikkoon kuntoon :D Tällä muutoksella kohtisuoraan alas tullessa tapahtunut heijaaminen hävisi lähes kokonaan. Myös tuulta tuntuu sietävän paremmin ja tuo runko ei paina kuin 20 g enemmän ku vakio. kuva.. http://shell.jkry.org/~noxi/kuvat/Qaui%20330X-S_uus_runko-002.jpg

Toimimaan saamisesta.. se boksi on vähän muutakin kuin gyro. Ei siinä muuta kuin piuhat oikeaan porttiin, ropellit ja pyörimissuunnat oikein(ohjeen kuvat kattoo tarkasti). Tästä ei miksikään talven projektiksi ole, kun illassa on kasassa :) Boonuksena kuitenkin, että tuntuu toimivan pakkasessa hienosti :) Potkurit tosin napsuu pakkasessa pienestäkin kolhaisusta kun kesällä tulee vain koloja. Itsellä näitä potkuri vammoja on aiheuttanut akun ajaminen liian tyhjäksi (pahimmassa meni kyllä se puomi katkipoikki :P mutta ei yhtään potkuria.. kun oli kesä keli) ja alussa kaikkien noparien bec:kien kytkeminen boksiin aiheutti kaatuilua.

Omaa vaivaa nyt isolla "kaasulla" ajaessa hyökkäily, eli nostaa nokan helposti ylös. Mietinnässä on eri kontrollerin ostaminen.. Projektiksi sitten hommata osa kerrallaan ja valmis tai itse tehty runko :) 500x:n runkoahan sai erikseen..
« Viimeksi muokattu: 08 Joulukuu, 2011, 17:24:00 kirjoittanut Noxi »
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?
« Vastaus #4 : 08 Joulukuu, 2011, 17:41:55 »
Puollan kans tuota isompaa, muutin oman 330X-S:än n. 480 mm kokoon kun vakio rungosta meni yksi puomi heikkoon kuntoon :D Tällä muutoksella kohtisuoraan alas tullessa tapahtunut heijaaminen hävisi lähes kokonaan. Myös tuulta tuntuu sietävän paremmin ja tuo runko ei paina kuin 20 g enemmän ku vakio. kuva.. http://shell.jkry.org/~noxi/kuvat/Qaui%20330X-S_uus_runko-002.jpg

Toimimaan saamisesta.. se boksi on vähän muutakin kuin gyro. Ei siinä muuta kuin piuhat oikeaan porttiin, ropellit ja pyörimissuunnat oikein(ohjeen kuvat kattoo tarkasti). Tästä ei miksikään talven projektiksi ole, kun illassa on kasassa :) Boonuksena kuitenkin, että tuntuu toimivan pakkasessa hienosti :) Potkurit tosin napsuu pakkasessa pienestäkin kolhaisusta kun kesällä tulee vain koloja. Itsellä näitä potkuri vammoja on aiheuttanut akun ajaminen liian tyhjäksi (pahimmassa meni kyllä se puomi katkipoikki :P mutta ei yhtään potkuria.. kun oli kesä keli) ja alussa kaikkien noparien bec:kien kytkeminen boksiin aiheutti kaatuilua.

Omaa vaivaa nyt isolla "kaasulla" ajaessa hyökkäily, eli nostaa nokan helposti ylös. Mietinnässä on eri kontrollerin ostaminen.. Projektiksi sitten hommata osa kerrallaan ja valmis tai itse tehty runko :) 500x:n runkoahan sai erikseen..

Kiitos, tuota vain mietin kun valmiina pakettina lähettivät tuon mun 450 sportin, itse vaan piti säätää se kuntoon joka onnistui ihme kyllä!  :o
Parit ärräpäätkin siinä tuli sanottua, mutta periksi en antanut.
Tuossa quadissa vaan vaikuttaa hankalalta noi sähköt jne kun niin monet moottorit ja becit, ja tuollasia en ole itse vielä joutunut rakentaan koska tuo rekkula oli siis valmiiksi kasattu mutta ei säädetty..
Tämä vaikuttaa ainakin hankalalta tapaukselta..  ::)

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?
« Vastaus #5 : 08 Joulukuu, 2011, 19:19:53 »
Helpompi tuo gauin quadro on kasata kuin yksikään trexi :D On se sen verran simppeli ja tosiaan siihen menee se yksi ilta. Itse kasasin 330x tunnissa. :D

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Gaui 330X-S vaiko Gaui 500X-S ?
« Vastaus #6 : 08 Joulukuu, 2011, 19:35:06 »
Helpompi tuo gauin quadro on kasata kuin yksikään trexi :D On se sen verran simppeli ja tosiaan siihen menee se yksi ilta. Itse kasasin 330x tunnissa. :D

Ahaa, kaippa sitten menee tilaukseen tuo syntymäpäivälahjaksi tammikuussa!  ;D

Kiitos!

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
GAUI 330X quadroflyer

Aloittaja Kopteri-eki « 1 2 ... 5 6 » Gaui

142 Vastauksia
72141 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Toukokuu, 2012, 21:04:59
kirjoittanut elvis
Gaui 500X

Aloittaja Dutchman « 1 2 3 4 5 » Gaui

106 Vastauksia
60524 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Syyskuu, 2014, 13:06:25
kirjoittanut Sämxy
4 Vastauksia
2259 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Elokuu, 2011, 20:44:28
kirjoittanut kopterifriikki
8 Vastauksia
6684 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Huhtikuu, 2012, 20:43:39
kirjoittanut jesi
0 Vastauksia
1620 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Marraskuu, 2013, 15:56:02
kirjoittanut jesi