Kirjoittaja Aihe: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?  (Luettu 28760 kertaa)

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #50 : 12 Joulukuu, 2011, 16:19:51 »
Joo, mutta noi on kyllä molemmat turhan kalliita radioita, jos ei oikeasti tarvitse noita kaikkia ominaisuuksia.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #51 : 13 Joulukuu, 2011, 03:02:19 »
Se peruskaura tusinatavara dx6i on varmasti aloittelijalle se paras vaihtoehto jos tällä pikku budjetilla mennään.
Mitä nyt olen jonun tekstejä lukenut niin et taida saada 250e kaikkea mitä tarvitset, muista että tarvitset myös kasan työkaluja, akkuja sun muuta hilpettä ja todennäköisesti ekoina lento kertoina tulee se torppi ja varaosat maksavat väkisin jonkun verran. Myös se 90 euron fiiniks simu olisi fiksu ostaa. Tiedän että polte on kova päästä lentämään, mutta nopeasti se into loppuu jos vehkeet eivät ole kunnolliset...

Muista että pääsääntöisesti kiinaradioilla ei ole jälleenmyynti arvoa eli jos ostat posteineen sen noin 80 euron flyskyn niin tuskin kukaan siitä suomessa 60 euroa enempää maksa. Omani myin 50 eurolla.

Joo, mutta noi on kyllä molemmat turhan kalliita radioita, jos ei oikeasti tarvitse noita kaikkia ominaisuuksia.

En mäkään tarvitsisi kuin kaksi Y ja X akselin tikkua, kaasu- ja lapakulmakäyrät, yhden aux kanavan ja sen yhden idle vivun ( swashmixit on beastissa ) :D , mutta silti mulla on 9 kanavainen aurora, josta ei ohjelmointi mahdollisuudet lopu! ;D Ikinä en ole mitään kummempaa tarvinnut ja telemetriaan en ole koskenut, mutta huonompaa en vaihtaisi millään.

No juu niko ymmärsin kyllä pointtisi, mutta piti vähä kiusaa :D

Poissa ChiKung

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #52 : 13 Joulukuu, 2011, 07:23:26 »
Mitä itse olen vertaillut omaa DX7:aa ja veljen turnigyn 9X:ää, niin itse ottaisin tuon turnigyn jos uusiksi pitäisi valita. Tyytyväinen olen kyllä silti ollut Spektrumiin, ei siinä mitään. Turnigyn kanssa saa vaan jo aloittelijan 450-kokoluokan kopteripaketin tuon spektrumin hinnalla...
T-Rex 450 SE Superframe, CX450 V2 AE, DX7

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #53 : 13 Joulukuu, 2011, 08:10:16 »

Muista että pääsääntöisesti kiinaradioilla ei ole jälleenmyyntiarvoa eli jos ostat posteineen sen noin 80 euron flyskyn niin tuskin kukaan siitä suomessa 60 euroa enempää maksa. Omani myin 50 eurolla.

Eli 20-30€ on mahdollista tulla takkiin.  ;D DX6i on ~160€ ja myydessä saat siitä siistikuntoisesta ehkä 70-80€. Kalliimmissa takkiin tulee vielä enemmän. Turnigy 9x on sitäpaitsi 50€ posteineen, joten omansa ehjästä saa pois milloin vain. Se on 130€ Suomessa ja kaikki eivät osaa/halua/pysty tilaaamaan ulkomailta, joten kyllä niillä markkinoita on.

Lainaus
En mäkään tarvitsisi kuin kaksi Y ja X akselin tikkua, kaasu- ja lapakulmakäyrät, yhden aux kanavan ja sen yhden idle vivun

Omalla kohdalla tuo riitti tasan vuoden.
« Viimeksi muokattu: 13 Joulukuu, 2011, 08:25:16 kirjoittanut B12 »
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #54 : 13 Joulukuu, 2011, 08:17:11 »
Itse taas en keksi mitään tarvetta "ylmääräisille" katkasioille.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #55 : 13 Joulukuu, 2011, 08:27:49 »
oma orange ainakin pätkäsee harvoin mutta pätkäsee kuitenkin ihan kokonaan muutamaksi sekunniksi!
tämä tapahtuu ehkä noin viiden käyttötunnin välein!

ei en ole laittanut sitä mihinkään oikeasti lentävään kiinni vaan se on simstickin seurana PC:ssä kiinni ja simutan sen kautta langattomasti :)

se on tossa nenän edessä niin oon muutaman kerran tajunnu jopa kattoa sitä kun häiriö tapahtuu ja sen ledi sammuu ja yhteys katkeaa... tässä vaiheessa tulee aina koneet maahan ja kerran jopa suoraan silmille! onneksi ei ollut oikeassa koneessa kiinni toi vastari ;)

Onko virta vastarille usb:n kautta...?
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Re: Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #56 : 13 Joulukuu, 2011, 10:04:01 »
Onko virta vastarille usb:n kautta...?
on. Sama kuitenkin on tapahtunut kahdella eri koneella! Mikään muu usb laite ei myöskään resetoi ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #57 : 13 Joulukuu, 2011, 19:49:13 »
Kannattaa käydä jossain lennätysmestalla ihmettelemässä eri radioita niin syntyy jonkin näköinen mielikuva millaista pitäs ostaa :)


Itse taas en keksi mitään tarvetta "ylmääräisille" katkasioille.

Moni ei keksi koko koptereille "tarvetta". Tosin yleensä katkasikojen mukana tulee muitakin ominaisuuksia. En minäkään tarvitsisi dx6i:tä enempää kanavia tai katkaisijoita, mutta miksauksia kylläkin..
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa nik-92

  • Seniori torppari
  • *****
  • #LajinHelppousViehättää
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #58 : 13 Joulukuu, 2011, 20:33:14 »
Itselläni ainoat miksauksetkin mitä oon tarvinnu on sammutus kytkin. Esim dx7:ssa on jo tarpeeksi ominaisuuksia normaali käyttöön.

Poissa Petpass

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • mCPx, RJX 90E LV
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #59 : 13 Joulukuu, 2011, 22:53:02 »
Osta monipuolisin radio mihin on varaa. Tai itseasiassa vielä vähän kalliimpi. Vanha neuvo, joka mun mielestä toimii edelleen :)
Ominaisuuksille löytyy kyllä käyttöä ja vaikkei löytyisikään, se ei niin paljon kaduta kuin se että jotain yhtäkkiä puuttuukin... 
Structurally compromising impact
            -Club member-

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Suosittele radio aloittelijalle, ja mistä se ostetaan?
« Vastaus #60 : 14 Joulukuu, 2011, 07:51:37 »
Joo näin on. Sillon kun itte aloitti, sen hyvän radion ostaminen tuntui turhalta kun halvassakin on 2 tikkua jolla ohjata, mutta näin se ei mene. Hyvän radion ostamisella tekee itselleen palveluksen.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
37 Vastauksia
18722 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Syyskuu, 2008, 12:59:46
kirjoittanut sgtpepper
4 Vastauksia
2819 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Syyskuu, 2009, 14:35:11
kirjoittanut JCA
15 Vastauksia
6412 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Toukokuu, 2010, 13:05:19
kirjoittanut Rity
283 Vastauksia
114067 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2011, 15:27:31
kirjoittanut Sammy
0 Vastauksia
1372 Lukukerrat
Uusin viesti 06 Kesäkuu, 2015, 17:21:23
kirjoittanut Tumelius