Kirjoittaja Aihe: Cheerson cx-10  (Luettu 55885 kertaa)

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Cheerson cx-10
« : 22 Elokuu, 2014, 15:15:56 »


Ostin Vee73:lta tuommoosen laitteen. voin kertoa että on aika vekkuli vehje... Mukavan vakaa, ja menee täysillä liikkeillä ihan juukleissönin lujaa. Flippi suoriutuu vaikka pöydän alla, senverran vikkelästi tekee sen. Latautuu UPS-liittimestä (usb) noin vartissa, ja lentää viitisen minuuttia. Päällelaittaminen on mielenkiintoisesti toteutettu, ensiksi kopteri tasaiselle alustalle, ja kopuun virrat. sitten laitetaan ohjain päälle, ja käytetään kaasutikku ylhäällä ja takaisin alas ja sitten menoksi. Liikkeitä on kolme erilaista, vasenta tattia painamalla ottaa enemmän liikkeitä. Kun laittaa mankan päälle, on pienimmät liikkeet käytössä, vasenta tattia klikataan ja mankka piippaa kahdesti, liikkeet isonee ja ja kun painaa uudestaan piippaa kolmasti, ja on täydet liikkeet käytössä. Oikeata tattia kun klikkaa ja laittaa johonkinsuuntaan laitaan niin laite flippaa. Maksoi 20€, ja on kyllä hintansa väärti, kestää vaikka mitä ja lentää hyvin. paketissa tuli vararopellitkin jos onnistuu hukkaamaan tai katkomaan ropellin. Kannatan, mainio ostos!
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

JCA

  • Vieras
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #1 : 22 Elokuu, 2014, 15:56:13 »
Tällä hetkellä posteineen siinä 15€ paikkeilla:
http://m.banggood.com/Cheerson-CX10-CX10-Mini-24G-4CH-6-Axis-LED-RC-Quadcopter-RTF-p-926614.html

Mulla tuo sekosi parin lennon jälkeen. Oikea takamoottori ei meinaa haluta pyöriä ja saa kohtauksia ilmassa jos nyt ylipäätään saa ilmaan.

Alko ensin viettämään taaksepäin ja lopulta tällänen totaali jumi ettei moottori lähde edes pyörimään.

Täytyy käyttää ruuvit auki ja kurkkia sisälle että eihän siellä mikään moottorin johto ole keturallaan tmv.

Ihan mahtava laitos oli sen kaksi akullista. Nää romut ei vaan ikinä kestä eikä toimi.

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #2 : 22 Elokuu, 2014, 15:59:41 »
Mulla tää on kestäny jos vaikka mitä... tippui 10 metristä asfalttiin kun asennon hukkasin, ja vauhtiakin oli. ei mitään vahinkoa...
Ja pari seinäänpahkiajamistakin on tullut jo, mutta edelleen hyrrää hyvin.
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #3 : 22 Elokuu, 2014, 16:07:51 »
Hyvin on kestänyt mullakin, moottorin akselin olen saanut vääntymään, mutta tämä korjaantui pihdeillä vääntämällä takaisin. Loistava peli. :)

P.s. Banggoodin koodilla goodbg sai ainakin vielä eilen tilauksesta 5% hinnasta pois.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #4 : 22 Elokuu, 2014, 16:13:36 »
Mä ostin nuota 7kpl jostain Ebayn ihmemaasta. Yksi enää korkkaamaton ja kaikki on kestänyt toistaiseksi.
Just tuumailin että pitää ostaa tuolta lisää missä sikahalpoja.
Kantama näissä ei ole kummonen mutta ilmeisesti laittamalla antennit ulos kuoresta, alkaa kantama riittää.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #5 : 28 Elokuu, 2014, 11:56:27 »
Pientä pimppausta, nyt sopii käteen paremmin.
« Viimeksi muokattu: 28 Elokuu, 2014, 15:51:19 kirjoittanut nurmipora »

Poissa domeus

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #6 : 04 Syyskuu, 2014, 18:15:20 »
Äärettömän vinkeä vekotin - ja pieni! Vikkelä ja tasaisesti lentävä miniquadi. Banggoodista ropsahti postilaatikkoon neljässä päivässä. Suosittelen, iso peukku!

Nappasin kuvan hahmottamaan kopun kokoa


Poissa IL3

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #7 : 04 Syyskuu, 2014, 21:13:33 »
Mulla on WL Toysin Velocity 262 eli suht sama kuin tämä, mutta isolla ohjaimella ja siihen vaihtaa akun sekunneissa joten hauskuutta riittää kauemmin.
Banggoodilta tuli ja olisko ollu viiden akun kanssa ja 5x1 akkulaturipiuhalla yhteensä n.20 euroa.

Kestävä se kyllä on, taitaa olla mun ainut kopteri joka ei ole vielä mennyt kertaakaan rikki :)

Poissa nurmipora

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #8 : 04 Syyskuu, 2014, 23:17:50 »
Näyttää näissä cx-10:ssä olevan erilaisia firmwareja tilausajankohdasta riippuen. Ensimmäisenä jokunen kk sitten saapunut vilkuttelee akun loppuessa vain sinisiä etuvaloja, jälkimmäinen erä näköjään kaikkia. Automaagiseen flippikoodiin näyttää suurimmat muutokset osuneen, varhaisempi paikallaan flipattuna tippuu metrin, uudempi tekee temppunsa siellä pöydän alla.

Vaan löytyiskö näihin mitään 3. osapuolen firmistä säätäjää ajatellen?

Nuuka

  • Vieras
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #9 : 22 Syyskuu, 2014, 14:55:41 »
Tilasin Left throttle -mallin, mutta käyttöohjetta luettuani en ole ollenkaan varma, tilasinko oikeanlaisen. Tarkoitukseni oli siis tilata sellainen, että vasemmasta tikusta nousee ylös ja oikeasta liikkuu eteen ja taakse jne. Kertokaas nyt, että tilasinko väärän?

EDIT: olin nyt liian innokas kysymään, kyllähän se käyttöohjeesta myöhemmin selvisi, että oikeanlainen tuli tilattua.
« Viimeksi muokattu: 22 Syyskuu, 2014, 14:58:47 kirjoittanut Nuuka »

Poissa taski63

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #10 : 22 Syyskuu, 2014, 14:59:07 »
Kyllä tuo left throttle ihan oikealta kuulostaa.
FlySkyTH9X (FrSky mod)
HK-450MT, HK-500GT
multikoita + kiinteäsiipisiä

Nuuka

  • Vieras
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #11 : 23 Syyskuu, 2014, 20:07:01 »
Millaistahan latausvirtaa tämä kestää? Lienee suunniteltu tietokoneesta ladattavaksi, eli kestänee 5 V ja 500 mA. Kuitenkin tietokoneeni etupaneelin liittimet ovat vain USB 3.0 -mallia, jotka syöttänevät ainakin jossain tapauksissa 900 mA. Lisäksi minulla on 750 mA:n Clas Ohlsonin laturi ja 1 A:n kännykän laturi. Voikohan noilla millään ladata kopteria, ettei se kärähdä? Tänään aamuyöstä oli tilaus lähtenyt tännepäin Banggoodista.

Poissa mop

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #12 : 23 Syyskuu, 2014, 20:24:39 »
Millaistahan latausvirtaa tämä kestää? Lienee suunniteltu tietokoneesta ladattavaksi, eli kestänee 5 V ja 500 mA. Kuitenkin tietokoneeni etupaneelin liittimet ovat vain USB 3.0 -mallia, jotka syöttänevät ainakin jossain tapauksissa 900 mA. Lisäksi minulla on 750 mA:n Clas Ohlsonin laturi ja 1 A:n kännykän laturi. Voikohan noilla millään ladata kopteria, ettei se kärähdä? Tänään aamuyöstä oli tilaus lähtenyt tännepäin Banggoodista.

Ei usb-virtalähteet väkisin virtaa laturille tuuppaa, vaan se usb-laturi ottaa sen mitä tarttee. Sen puolesta ihan huoletta voi ladata. Kannattaa tosin tsekkaa, että latauspiuha toimii hyvin. Omasta piti fiksata pari kylmäjuotosta, että rupesi lataamaan kunnolla.
Nano CP X | Nano QX | mCP X bl | China450 | KK1 Quad | Qav250 Naze32 | MK Quad Naza | 680pro Naza | CC Y6 YS-X4 | Liukuri | Autoja | DX4R, DX9 | Klippei

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #13 : 24 Syyskuu, 2014, 18:44:24 »
No tottakai tännekkin piti tommonen tulla ;D
Täytyy kyl sanoo et nauroin ihan sikana ku näin et kuinka pieni toi on ;D ;D, mut ihan ykkös peli sisään ja terassille varsinkin pimeellä,suosittelen
Kestää hyvin petoniseinääkin ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #14 : 25 Syyskuu, 2014, 19:49:26 »
Oli myös pakko tilata ;D ;D ;D. BG:n Eu-varastolla ei ollut tahtoamaani oranssia väriä, joten se on nyt Kiinasta tulossa, tulis nyt pian...


HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #15 : 25 Syyskuu, 2014, 20:06:40 »
Oli myös pakko tilata ;D ;D ;D. BG:n Eu-varastolla ei ollut tahtoamaani oranssia väriä, joten se on nyt Kiinasta tulossa, tulis nyt pian...
Arvaas kuka sai sen vimosen oranssin ;D ;D ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Nuuka

  • Vieras
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #16 : 13 Lokakuu, 2014, 14:48:42 »
Kuinka nopeasti te Kiinasta tilanneet olette saaneet kopterinne? Itse tilasin 23.9. eikä ole vielä näkynyt, neljäs viikko lähtee pian käyntiin. Olen kyllä useasti tilaillut tavaraa Kiinasta, ja toimitusajat ovat vaihdelleet parista viikosta yli kuukauteen.

JCA

  • Vieras
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #17 : 13 Lokakuu, 2014, 15:19:04 »
Tais se joku kolmisen viikkoa viimeksi olla. Vois kuvitella että tällä viikolla tipahtaa..

Poissa IL3

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #18 : 13 Lokakuu, 2014, 17:02:44 »
Mulla jäi viimeksi kun banggoodilta kiinasta tilasin paketin toimitusajaksi yli 60 päivää..

Varastosaldot näytti "in stock", mutta todellisuudessa heillä ei tavaraa ollutkaan. Sitten Venäjän puolelle tullia (Venäjä-Suomi) se jäi jostain syystä kuukaudeksi ja olikohan siinä välissä vielä joku kiinalaisten vapaapäivä tai muutama..

Kyllä ne yleensä lopulta saapuu :)

Nopeimmillaan ilmasella kuljetuksella tullut kahdessa viikossa.

Poissa virtakuono

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kapteeni Sählä, Vuoden Torppari 2018
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #19 : 13 Lokakuu, 2014, 18:07:08 »
Mullaki taitaa kohta olla aika tilata uus. oon saanu tällä ny yli 200 lentoa suoritetuks, ja nyt se vasta alko sekoilemaan. Yks moottori vähä jähii startissa, mutta leijuntaan menee hyvin sitte ko alat lentään eteenpäin tai kaarteleen niin sekoaa ja lähtee täysillä johki suuntaan... Noh, jos 20€ sai yli 200 lentoo ni ei paha :D Varmasti ostan uuden, tää on kiva laite!
Kasama Srimok 90N 1kpl, Gaui NX4, Gaui X5, Henseleit TDR, Thunder Tiger Titan X50,
Spektrum DX9 black edition
Please be patient, I'm crashing my helis as fast as i can!

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #20 : 13 Lokakuu, 2014, 18:29:48 »
Jos ei jaksa odotella, niin Hobbylinnasta näitä näemmä löytyy. Toki 34€ LRP-nimellä muistaakseni, mutta kuitenkin.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto


Poissa Picea

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Intermediate hoverer
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #22 : 13 Lokakuu, 2014, 22:52:23 »
Kuinka nopeasti te Kiinasta tilanneet olette saaneet kopterinne? Itse tilasin 23.9. eikä ole vielä näkynyt, neljäs viikko lähtee pian käyntiin. Olen kyllä useasti tilaillut tavaraa Kiinasta, ja toimitusajat ovat vaihdelleet parista viikosta yli kuukauteen.
Näyttää taas alkusyksystä hidastuneen. Viime vuonna sama ilmiö, alkuvuonna ei kestä kuin maks pari viikkoa, mutta kun saavat Kiinan valtionpostissa tai tullissa tai muussa oleellisessa solmukohdassa  vuosikiintiön täyteen niin kyllä kestää. E-villen blogissa oli asiasta vuosi sitten tarinaa, Kiinassa on vielä käytössä vuosikiintiöitä samoin kuin neukuissa oli tuotantokiintiöt. Minulla  pari Dealextremen lähetystä jotka tilasin syyskuussa viime vuonna tuli perille joulukuussa. Myöhemmin tilatut saattaa tulla aiemmin.
Tilasin CX10:n 15.9, ja se on seurannan mukaan "departure from outward office" -tilassa ollut 23.9 lähtien, eli odottanee että jollein halpalennolle olisi tilaa tai mitä tahansa, voi jonain päivänä tupsahtaa postiin ilman eri varoitusta kun ei nuo seurannatkaan päivity aina mitenkään reaalisesti.
HK-TAROT 450 TT PRO DFC 6S ZYX
Align TREX 600 EFL PRO 3GX
WinWRC 480 Tarot DFC, Robird G31
Raptor ATG, APM2.5; Tarot 680 Pro, Fixhawk
2 kpl FRSky Taranis X9D, Futaba T8FGS

Poissa Janiz78

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #23 : 13 Lokakuu, 2014, 23:10:14 »
Olen 15.9 tilannu cx-10 banggoodilta ja eipä ole härveliä viellä näkyny...
Sab goblin 380, Sab goblin 500s, vbc , icharger 406 duo

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Cheerson cx-10
« Vastaus #24 : 13 Lokakuu, 2014, 23:35:37 »
Jaa että jollekki tullu neljässä päivässä. Hmm
Mä olen tilannu tähän mennessä 30-40 kpl ja kaikki yhden kerrallaan.
Aina mennyt 4-7 viikkoa että saapunut.
Kyllä ne aina tulee. Pitää vaan jaksaa oottaa.
Tällä hetkellä 9 kpl matkalla :D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
286 Vastauksia
168187 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Lokakuu, 2017, 12:25:27
kirjoittanut matskupu
2 Vastauksia
4140 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 01:08:56
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
3123 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2015, 13:23:21
kirjoittanut Hobbylinna
0 Vastauksia
2877 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2015, 11:34:49
kirjoittanut Mesihukka
0 Vastauksia
2933 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Heinäkuu, 2016, 22:28:30
kirjoittanut krisu2307