Kirjoittaja Aihe: Tee se itse multikopteri  (Luettu 97117 kertaa)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #25 : 26 Lokakuu, 2013, 21:40:08 »
Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kuinka niin ei tule tullimaksuja? Eikös tuo aliexpress pulju ole honkkarissa??  :o

Tulliraja tais olla jotain 150 euroo.
ALV:t on asia erikseen, sen raja tais olla n. 23 euroo, muistaakseni.

Poissa Jeziz

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #26 : 26 Lokakuu, 2013, 21:40:17 »
No niimpä se vain.. Eli oli oikeastikki tyhmä kysymys.. =D

Sent from my GT-S7710 using Tapatalk

-Spektrum DX7s
-DJI F450 w/Naza-M
-Blade QX180 HD
-Phoenix simu
-Jiuchon Pro New

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #27 : 26 Lokakuu, 2013, 21:42:28 »
Tämä saattaa olla tyhmä kysymys, mutta kuinka niin ei tule tullimaksuja? Eikös tuo aliexpress pulju ole honkkarissa??  :o
Tullittomuus ja verottomuus tavaran arvon perusteella
Tuontitullittomuus myönnetään, jos lähetyksen sisältämien tavaroiden kokonaisarvo on enintään
150 euroa. Arvonlisäverotuksessa vastaava lähetyksen arvoraja on
22 euroa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa PetriK

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #28 : 26 Lokakuu, 2013, 23:38:25 »
Alkuperäiseen aiheeseen liittyen, niin bauhaussista (pirkkala) olen ainakin löytänyt 15x15x1 aluputkee omiin virityksiin... paljon muutakin kokoa ja mallia löytyy hyllystä.
HJ450 APM FPV // F550 APM GPS GIMBAL FPV // 9xr

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #29 : 26 Lokakuu, 2013, 23:39:04 »
En ehkä halua lähteä ostamaan mitään valmista merkkikittiä vaan askarrella osa osalta.
Toisaalta jos tollanen 300€ paketti pamahtaa tulliin niin tulee hyvät alvit. Nuo rojut kun tilaa tarpeeksi pienissä erissä niin
pääsee helposti tullin ohitse. Omalla nyrkkituntumalla pitäisi kopteri saada ilmaan noin 200€:lla (sisältäen postit) kun ei radioita, laturia ja fpv:tä huomioida.

En ymmärrä mikä tuollaisesta reptile 500:sta tekee järkäleen koska aliexpressin mukaan painoeroa noilla kahdella on vain 215g jos kumpaankin olisi laittamassa täysin samat laitteet? Voisiko tätä järkeistää minulle koska en tälläisiä vehkeitä ole omistanut.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #30 : 27 Lokakuu, 2013, 00:11:23 »
Electronica sijaitsee eu alueella ja alvia ei tule. Postimaksut on ihan fiksut ja toimitusaika nopea.

Siis reptile 500 verrattuna mihin ja paino eroa millä kahdella?
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #31 : 27 Lokakuu, 2013, 00:19:44 »
Maksaa se sitten 200 tai 400€ kotiin ulkomailta tilattuna, mutta sitten kun se jokin kittiin kuuluva mötikkä onkin rikki, niin takaisin lähetys esim. Kiinaankin onkin kallista, ynnä se muu vaiva sähköpostien kanssa, niin kuin me kaikki tiedämme. Takuut ja muut reklamaatiot onnaa kotoonta ostettujen "kalliimpien" kikkareitten kanssa paljon hienommin.

Poissa jeemu

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #32 : 27 Lokakuu, 2013, 00:33:10 »
Ei se nyt aivan noinkaan ole, mitä mulla kokemusta nii sitä viallista ei sinne KIINAan lähetetä vaan kuvien kera selvinny ja
uus tullu tilalle. Mitä tulee noihi kalliimpii tuotteisii nii kyllä se o meleko takkusta keskustella
Suomi diilerin kans noista KIINA osien takuista

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #33 : 27 Lokakuu, 2013, 01:22:24 »
No, mulla on taasen muuta kokemusta. Suomessa ja euroopassa mahdolliset reklamoinnit on melkein onnistunut ilman kuluja, vaikka on joutunut pyynnöstä lähettämään tavaraa takaisin. Muualle onkin joutunut makselemaan niitä "oppirahoja", joiden palveluja enää ei tietysti tule käytettyä.

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #34 : 27 Lokakuu, 2013, 11:15:46 »
Moi,

Nyt on runko tilattu. Runkona toimii HJ MWC X-Mode Alien Multicopter Quadcopter Frame Kit Red/White
Painoa forumeiden mukaan alta 400g.

Mistä saa DJI jalkoja edullisesti tilattua? Ajattelin vaihtaa tuohon 4kpl mustia jalkoja.

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #35 : 27 Lokakuu, 2013, 12:04:02 »
Videovarusteesta saa kaikista edullisimmin noita jalkoja.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #36 : 27 Lokakuu, 2013, 22:34:25 »
Runko näyttää asialliselta, hyvä valinta!
Mistä tilasit?
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut


Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #38 : 28 Lokakuu, 2013, 18:44:32 »
Halapa oli. =)
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #39 : 28 Lokakuu, 2013, 19:09:06 »
Nyt on runko tilattu. Runkona toimii HJ MWC X-Mode Alien Multicopter Quadcopter Frame Kit Red/White
Painoa forumeiden mukaan alta 400g.

Hmm, mikäs valmistaja tää on, onko se tehnyt jotain hyvää kamaa aikaisemmin? FPV-rungoksi toi on kyllä erittäin edullinen, voisi olla hyvä valinta jos mennään kengännauhojen kanssa samalla budjetilla, eli odotamme raporttia kokemuksista!  8)
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #40 : 28 Lokakuu, 2013, 19:42:13 »
Mulla on täysin sama runko FPV quadina. On kestäny aikamoista höykytystä. Tilaa on just hyvin, sopivan vakaa, ketterä ja kokonaisuus on kokonsa puolesta loistava. Voi tunkea vaikka mihin koloon ;). Runko ei turhia värise ja en ole edes tarvinnu potkureita tasapainoitella. Setupina Naza gepsillä, Multistar 30A SimonK, MT2216-12 800KV ja Gemfan 9x4.7 nylon carbonit. Keulalla AEE SD20 ja Fatsharkin 5.8GHz lähetin.

Tässä sama runko kesältä NTM:n 800kv koneilla ja tais olla vielä 10 tuumaset huiskat. Kamera oli silloin pystyssä telineessään ja pientä vapinaa korkeutensa puolesta. Mut ekat nauhoitukset uusilla FPV kamoilla. Antenneina Fatsharkin vakiot. Oi niitä aikoja ;)

"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #41 : 28 Lokakuu, 2013, 20:14:41 »
Seuraavaksi pitäisi alkaa miettimään tarkemmin moottoreita ja nopeussäätimiä, sekä akkua.

Lopullinen FPV lentopaino varmasti lähentelee 1,5 kiloa, joten:

-1000kV, 900kV vai 800kV moottorit, NTM prop drive moottoreita olen lähinnä katsellut. Onko nuo hyviä moottoreita (laakerivikaa??) vai kannattaako myös avartaa katsetta muihin motteihin? Mitä nippelinappelia tarvitaan putkurin kiinnittämiseen vai onko kaikki mukana?
Käyhän nuo varmasti suoraan noihin videoavarusteesta tilaamiini DJI jalkoihin?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25082__NTM_Prop_Drive_28_26_1000KV_235W_short_shaft_version_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25081__NTM_Prop_Drive_Series_28_30S_900kv_270w_short_shaft_version_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25080__NTM_Prop_Drive_28_30S_800KV_300W_Brushless_Motor_short_shaft_version_.html

-Akku, 3s vai 4s??? Kumpi on järkevämpää ja perusteluita. Ja jos haluan oikeasti 15min lennon tuolla 1,5kg kuormalla niin millaisella amppeerituntimäärällä kannattaa lähteä liikkeelle?

-Nopeussäätimet. Onko Turnigy multistar 30A hyvät? Mitä eroa tuolla opto -mallilla on ei opto -malliseen? Ohjelmointi kapula näyttäisi helpolta käyttää.

Jälkilisäys, eli optossa ei ole tuota ylimääräistä 5,5voltin ulostuloa. Moneenkos laitteeseen tuota becciä tarvitaan, flight controlleri ainaki.
eli kannattaako tilata 1x normi ja 3x opto?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25365__Turnigy_Multistar_30_Amp_Multi_rotor_Brushless_ESC_2_4S.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27776__Turnigy_Multistar_30_Amp_Multi_rotor_Brushless_ESC_2_4S_OPTO_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27135__Turnigy_Multistar_ESC_Programming_Card.html


« Viimeksi muokattu: 28 Lokakuu, 2013, 21:04:47 kirjoittanut henry.lindgren »

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #42 : 28 Lokakuu, 2013, 20:56:11 »
Hmm, mikäs valmistaja tää on, onko se tehnyt jotain hyvää kamaa aikaisemmin? FPV-rungoksi toi on kyllä erittäin edullinen, voisi olla hyvä valinta jos mennään kengännauhojen kanssa samalla budjetilla, eli odotamme raporttia kokemuksista!  8)

Oikeastaan tuosta tilatusta rungosta en käytä muutakuin nuo levyt ja ruuvit. Jalat tilasin aidot DJI:t sillä forumeilla kehuivat huonoksi noita mukana tulevia jalkoja.

Koko rungolle tuli hintaa noin 40€

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #43 : 29 Lokakuu, 2013, 19:51:40 »
Löytyiskö mielipiteitä?


Seuraavaksi pitäisi alkaa miettimään tarkemmin moottoreita ja nopeussäätimiä, sekä akkua.

Lopullinen FPV lentopaino varmasti lähentelee 1,5 kiloa, joten:

-1000kV, 900kV vai 800kV moottorit, NTM prop drive moottoreita olen lähinnä katsellut. Onko nuo hyviä moottoreita (laakerivikaa??) vai kannattaako myös avartaa katsetta muihin motteihin? Mitä nippelinappelia tarvitaan putkurin kiinnittämiseen vai onko kaikki mukana?
Käyhän nuo varmasti suoraan noihin videoavarusteesta tilaamiini DJI jalkoihin?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25082__NTM_Prop_Drive_28_26_1000KV_235W_short_shaft_version_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25081__NTM_Prop_Drive_Series_28_30S_900kv_270w_short_shaft_version_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25080__NTM_Prop_Drive_28_30S_800KV_300W_Brushless_Motor_short_shaft_version_.html

-Akku, 3s vai 4s??? Kumpi on järkevämpää ja perusteluita. Ja jos haluan oikeasti 15min lennon tuolla 1,5kg kuormalla niin millaisella amppeerituntimäärällä kannattaa lähteä liikkeelle?

-Nopeussäätimet. Onko Turnigy multistar 30A hyvät? Mitä eroa tuolla opto -mallilla on ei opto -malliseen? Ohjelmointi kapula näyttäisi helpolta käyttää.

Jälkilisäys, eli optossa ei ole tuota ylimääräistä 5,5voltin ulostuloa. Moneenkos laitteeseen tuota becciä tarvitaan, flight controlleri ainaki.
eli kannattaako tilata 1x normi ja 3x opto?

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__25365__Turnigy_Multistar_30_Amp_Multi_rotor_Brushless_ESC_2_4S.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27776__Turnigy_Multistar_30_Amp_Multi_rotor_Brushless_ESC_2_4S_OPTO_.html
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__27135__Turnigy_Multistar_ESC_Programming_Card.html

Poissa Kurmu

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #44 : 30 Lokakuu, 2013, 18:45:11 »
Itellä oli tollaset multistarit jotka on nyt hyllyssä ja siellä pysyvätkin todennäköisesti. Yhdestä paloi bec (muissa ei ollut), kyseessä on käsitykseni mukaan jonkin asteinen tyyppivika. Tilalle tuli afrot joissa on SimonK firmis valmiiksi joka on multihommissa melko yleisesti käytössä. Mielestäni afrot on pelanneet loistavasti, pieni bec voi tulla ongelmaksi on virtaa syötetään isolle määrälle laitteita escien kautta. Käsittääkseni myös noita Plusheja ja blue series escejä käytetään paljon, mutta porukka päivittää niihin firmiksen itse.
Moottoreiksi ottaisin itse 1000 tai 900Kv:t. Itsellä on käytössä x-mallisessa quadissa 1000 ja 750Kv-moottorit ja lentopaino on n. 1,1-1,2kg. Noilla 750Kv ja 10x4,7 propelleilla kopteri on rauhallinen liikkeissään (ihan mukava lentää kuitenkin) ja 1000Kv:n moottoreilla vauhtia on jo todella reilusti. Nuo minun 750Kv:n moottorit on NTM-sarjaa ja niissä ei laakerit kauaa kestäneet ennen kuin alkoivat rahisemaan. En kuitenkaan kauheasti miettisi tuota koska laakereiden vaihto on varsin helppoa ja n. 10€ saa ebaysta uudet laakerit neljään moottoriin. Tulikohan noissa NTM-moottoreissa mukana ne kiinnikkeet yms. sälät? Ite muistelen ettei tulisi muuta kuin moottori.
Akuissa kallistuisin ehkä 4s:än puoleen, en tosin osaa sanoa paljonko käytännön ero on 3s vs 4s. Joskus kun laskeskelin tällä(http://www.ecalc.ch/xcoptercalc.htm?ecalc&lang=en) seuraava isompaa kopteria niin totesin että 4s akut olisivat melko järkevät. Tosin nyt on taas paljon pienempi härveli työn alla jossa voin hyödyntää 3s akkuja. Huomaa myös että isompi akku kasvattaa aina kopterin painoa joka taas vaikuttaa lentoaikaan sekä siihen miltä kopteri tuntuu. Mulla itellä on 3,7 ja 4,5Ah:n akkuja (3s) ja saan melkein samat lentoajat, eroa ehkä reilu minuutti, kuitenkin tuolla 3,7Ah:n akulla kopteria on mielestäni mukavampi lentää.
Itse tilaisin reilusti propelleja alkuun (enemmänkin olisi tarvittu), koska niitä menee alussa paljon varsinkin jos ei ole mitään lentokokemusta. Ehkä ottaisin lisäksi varalle muutaman accessory packin jos NTM-moottoreihin päädyt, harmittaa pirusti kun uusi "lelu" on maassa jonkun pikkuosan takia.
Toivottavasti joku pidemmälle edennytkin kommentoi valintoja.  :)

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #45 : 31 Lokakuu, 2013, 19:48:03 »
Noniin, taidan tilata 900kv motit.

Miten tilaus hobbykingistä tuo EU-tilaus. Tarviiko maksaa alveja jos tulee maksamaan yli 22€ roinat vai joutuuko jaottelee pienepiin osiin tilaukset.

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #46 : 31 Lokakuu, 2013, 20:02:21 »
Ei tarvitse kumpaakaan.



Noniin, taidan tilata 900kv motit.

Miten tilaus hobbykingistä tuo EU-tilaus. Tarviiko maksaa alveja jos tulee maksamaan yli 22€ roinat vai joutuuko jaottelee pienepiin osiin tilaukset.

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #47 : 31 Lokakuu, 2013, 22:22:08 »
Tässä mennään tilauksien suhteen:

http://aijaa.com/1nyN4t

Poissa petrim

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #48 : 31 Lokakuu, 2013, 22:28:42 »
Euroopan Hk:sta on sitten kiva tilata ropeleita kun ei yleensä löydy kuin joko L tai R mallia samasta koosta.. Ainakin 12" on vajetta varastossa. Ehkä nyt taas saatavilla..
Niin, Euroopasta kun tavara liikkuu Eurooppaan, niin tullia tuskin kiinnostaa. Puhetta on tosin ollut ettei HK tullaa tavaroita Euroopan markkinoille, tiedä sitten onko näin.
Nuo muut HK tavarat saattavat jäädä tullin haaviin.
Trex 600 / Compass Knight 50 Sport / TT Mini Titan E325s / Solo Pro 100 3D 3G / Stein Models Messerschmitt BF109-T / Great Planes Syncro / Tarot Quad+Naza / Reptile Quad+Naza, FlySky/DJT telemetry mod + muut lelut

Poissa Henry.

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Tee se itse multikopteri
« Vastaus #49 : 01 Marraskuu, 2013, 21:36:58 »
Euroopan Hk:sta on sitten kiva tilata ropeleita kun ei yleensä löydy kuin joko L tai R mallia samasta koosta.. Ainakin 12" on vajetta varastossa. Ehkä nyt taas saatavilla..
Niin, Euroopasta kun tavara liikkuu Eurooppaan, niin tullia tuskin kiinnostaa. Puhetta on tosin ollut ettei HK tullaa tavaroita Euroopan markkinoille, tiedä sitten onko näin.
Nuo muut HK tavarat saattavat jäädä tullin haaviin.


Tilasin nuo ei euroopasta tulevat hobbyking tuotteet pienissä erissä niin ei pitäisi jäädä tulliin.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
4914 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Kesäkuu, 2010, 07:53:00
kirjoittanut maek
16 Vastauksia
9509 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Kesäkuu, 2011, 00:48:40
kirjoittanut Puhi
44 Vastauksia
37290 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2015, 21:53:16
kirjoittanut Hazardi
0 Vastauksia
2610 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Huhtikuu, 2013, 13:19:05
kirjoittanut ssulti
76 Vastauksia
30179 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Huhtikuu, 2015, 15:13:17
kirjoittanut taski63