Kirjoittaja Aihe: Belt CP V2 akkuprobleema  (Luettu 14588 kertaa)

Arto

  • Vieras
Belt CP V2 akkuprobleema
« : 11 Heinäkuu, 2010, 15:20:45 »
Terve,

hankin E-Sky:n Belt CP V2:n viime jouluna. Siitä asti toiminut moitteettomasti. Akkuina minulla on mukana tullut E-skyn 11.1v ja 1800 mAh LI-Po akku ja ostin vielä kaveriksi suuremman AMIG 11.1V 2400 mAh LI-Po akun. Laturina pienemmälle akulle on tälläinen: http://www.leluja.net/000152-charger-lipo-p-411.html ja suuremmalle akulle tälläinen: http://www.leluja.net/ek20855-balance-charger-p-687.html.

Joku aika sitten latasin tuota suurempaa akkua, ja kun aloitin lennätyksen - akku ei mahtunutkaan enään kopteriin. Se oli siis pullistunut pehmeäksi molemmilta puolilta.

Nyt latasin pienempää akkua 3 h ja laturi näytti vihreää valoa. Kuitenkin kun aloin lentämään: 3 minuutin kuluttua tehot nytkähtivät niin paljon alaspäin, että kopteri laskeutui. Akku siis loppui 3 minuutin lennätyksen jälkeen.

Mistä tälläinen mahtaa johtua? Tuo suuremman akun pullistuminen johtuu selvästi laturista tai akusta, mutta entä tämä pienempi akku? Onko vika kopterissa vai akussa?

-Arto


Poissa Kallio

  • Seniori torppari
  • *****
  • :.
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #1 : 11 Heinäkuu, 2010, 15:25:14 »
Olisit vaan käyttänyt sitä toista lauturia siihen pienempäänkin akkuun, ilmeiesti tuo toinen laturi ei tasaa lainkaan? jotenka akusta on yksi tai useampi kenno mennyt huonoksi.
HDX-450
AMIG 450
------------------------
Spektrum DX7

Arto

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #2 : 11 Heinäkuu, 2010, 20:06:46 »
Itseasiassa suurempaan akkuun käytin vain ja ainoastaan tuota tehokkaampaa laturia. Pienempään akkuun käytin pääosin tuota tehottomampaa laturia, mutta satunnaisesti myös sitä toista.


Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #3 : 11 Heinäkuu, 2010, 20:14:40 »
Eikös nuo molemmat ole ihan samalaisia jotka lataa tasausliittimen kautta tasaten, pullistuminen voi hyvin johtua liian tyjhäksi ajamisesta... oletko ajanut akuilla niin kauan aina että kopterista häviää tehot. Veikkaisin että tässä on syy akkujen kuoleentumiseen..
http://www.kopterit.net/index.php?topic=1275.0

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #4 : 21 Heinäkuu, 2010, 13:18:03 »
Oliko miten pitkä aika kun lensit viimeksi ennen sitä latausta minkä jälkeen huomasit pullistumisen, ja oliko akku tyhjänä koko sen ajan?
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #5 : 19 Toukokuu, 2012, 13:33:37 »
Vanha ketju, mutta kuitenkin...
Meinaa jäädä tehollinen käyttöaika noilla vakioakuilla tuohon 2 minuuttiin.
Onko ne tosiaan noin huonoja. Yhtenään saa akkuja vaihtaa ja ladata, opettele tässä sitten belttiä leijuttaan.
Millä akulla tota aikaa sais hieman enempi, edes 4-5min ?

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #6 : 19 Toukokuu, 2012, 16:31:32 »
Vanha ketju, mutta kuitenkin...
Meinaa jäädä tehollinen käyttöaika noilla vakioakuilla tuohon 2 minuuttiin.
Onko ne tosiaan noin huonoja. Yhtenään saa akkuja vaihtaa ja ladata, opettele tässä sitten belttiä leijuttaan.
Millä akulla tota aikaa sais hieman enempi, edes 4-5min ?
Esim. Turnigy 3S 2200mah HobbyKing:iltä. Pääsee helposti Beltin kanssa 4-5min leijutteluun. Pitäisi kyllä noilla vakioillakin päästä. Ettei ois vaa akut pilalle menny.

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #7 : 19 Toukokuu, 2012, 16:42:44 »
Jos ajelet niillä 1800Mah vakiokuilla ja ovat jo parhaat päivänsä nähneet niin eipä niillä ton kauempaa pörrää :-\
Niinkun Toeh(kaikkien Belttien Äiti :))) sano noi Turnigyn ovat varteenotettavia akkuja.
Näillä ite pörräsin Beltin kaa
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8934
Ja oon ollu tyytyväinen
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #8 : 19 Toukokuu, 2012, 17:01:14 »
Kiitos vastauksista.
Akut on kylläkin vain pariviikkoa ollu vasta käytössä.
Taitaa säädöt olla vaan poskellaan torppien jälkeen, eli pari minuuttia jaksaa vetää isoilla kierroksilla ja sit putoo jenkat ratkaisevasti.
Tekee kaikilla neljällä akulla aivan samaa. Akut kun lataa, niin ei niihin paljoo virtaa mene. Eli eivät ole tyhjiä.
Pitänee tarkistella vielä lisää nupin säätöjä.
Tosin beltti kyllä nousee ilmaan noilla vajaillakin kierroksilla, eli ei säädöt aivan persiillään ole. Tosin roikkuu noi harjoitusjalaksetkin vielä kopun mahan alla.

Pitänee investoida noihin parempiin akkuihin silti.


Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #9 : 19 Toukokuu, 2012, 17:17:06 »
Minkälaiset on kennojännitteet kun oot pörränny niillä?
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #10 : 19 Toukokuu, 2012, 17:24:58 »
Amig 1800mAh akulla äsken kokeilin, niin jännitteet kaikissa kennoissa 3.75V, tosin kokeilin viel sisällä miinus lapakulmilla, niin otti kierroksia kyllä kunnolla.
Toi Amig on 20C purkuvirraltaan ja lämpenee jonkunverran pörryytyksessä. Pitäiskö olla isompi C-luku seuraavissa akuissa.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #11 : 19 Toukokuu, 2012, 17:32:53 »
Mikäs radio ja laturi muuten käytössä? RTF setin mukana tulleet vai jotain muuta?

E: Ja tosiaan ei se isompi C luku haittaa. Tuommone Eispiin (master of the belts  :D) linkittämä 25C piisaa jo hyvin lentelyihin.
« Viimeksi muokattu: 19 Toukokuu, 2012, 17:35:24 kirjoittanut Toeh »

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #12 : 19 Toukokuu, 2012, 17:40:27 »
Radio on tosiaan paketin mukana tullut ja laturi on tommonen G.T. Power A6:n.
Tuntuu tasaavan kennot kohtuullisesti.

Hidasta kirjoittaa, kun foorumi kyselee kaikenlaista kokoajan  :)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #13 : 19 Toukokuu, 2012, 18:27:03 »
Ne foorumin kyselyt lähtee pois kun ylität tuon 10 viestin rajan.

http://www.kopterit.net/index.php/topic,15959.0.html

Se radio ei ihan parhaimmasta päästä oo, mutta kyllä silläki pystyy vähän lentelemään. Tosi nopsaa loppuu säädöt kesken, ku aletaan säätämään konetta. Kaasu ja lapakulmakäyrät myös taisivat olla vähän mitä sattuu, mutta joksenkin joten kuten toimivat.

Poissa kimbyyri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #14 : 19 Toukokuu, 2012, 19:29:38 »
Mikäs radio ja laturi muuten käytössä? RTF setin mukana tulleet vai jotain muuta?

E: Ja tosiaan ei se isompi C luku haittaa. Tuommone Eispiin (master of the belts  :D) linkittämä 25C piisaa jo hyvin lentelyihin.


Mitkäs sukat oli jalassa?  :P  Se purkaminen  pullistaa sen akun eikä lataaminen ! 

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #15 : 19 Toukokuu, 2012, 20:13:58 »
Ongelma jo hieman helpotti, kun sai nupin säädöt edes samalle hehtaarille.
Olivat niin pielessä, että piti olla hirmuiset kierrokset ennenkuin alkoi nousta.
Nyt meni jo sinne 4min pintaan.
No, oppia ikä kaikki  :)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #16 : 19 Toukokuu, 2012, 20:33:35 »
Ongelma jo hieman helpotti, kun sai nupin säädöt edes samalle hehtaarille.
Olivat niin pielessä, että piti olla hirmuiset kierrokset ennenkuin alkoi nousta.
Nyt meni jo sinne 4min pintaan.
No, oppia ikä kaikki  :)
Noniin se on hyvä et sait kohilleen eli kun säädät nuppi niin AINA alhaalta ylöspäin ja pitchi sit viimesenä
ja tos hyvä video noista lapakulmista(voit olla jo kattonu,mut kuitenkin :))
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #17 : 19 Toukokuu, 2012, 22:19:17 »

Mitkäs sukat oli jalassa?  :P  Se purkaminen  pullistaa sen akun eikä lataaminen !
Mjaah mitähän ajoit tällä takaa?  :P Laturia kyselin ihan mielenkiinnosta että mennäänkö sillä ikihitaalla 3-4h latailevalla E_Sky tasaavalla vai onko jotain parempaa laturia käytössä. Paremmalla kun näkee nuo voltit ja sisään menneet milliamppeeritkin ja sen mukaan voi vähän käyttää akkua oikein eli sen 80% kaavan mukaan.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #18 : 19 Toukokuu, 2012, 22:41:19 »
Tosiaan se paketin mukana tuleva "laturi" on melko hauska kapistus. Kesti monta tuntia kun sillä aluksi latailin.
Valojen vilkutusta oli hauska seurata aikansa...
Pitää jossain vaiheessa hommata joku isompi laturi tolle G.T:lle kaveriksi ja sit parempi radio.
Taas lisää opeteltavaa kun ohjelmoi radioo.

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #19 : 20 Toukokuu, 2012, 14:15:31 »
Ei noissa uusissa mankoissa itseasiassa nyt niin kauheasti opeteltavaa ole, vähän lukee ajatuksella niin kyllä se avautuu...
Hyvät laturit maksaa ehkä hieman mutta eipä sitten tarvi myöhemmin itkeä että loppuu rahkeet laturista kesken kun kalusto kasvaa.
Mutta fakta on ettet ikinä saa belttiä täysin säätöihin (servot 90 kulmaa jne) sen omalla radiolla (kun ei siin eskyn hifissä ole trimmiä sitä varten) :D

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #20 : 04 Kesäkuu, 2012, 11:40:19 »
Oon nyt muutaman akullisen leijutellu belttiä noilla Turnigyn 2200mAh akuilla, semmosen n. 4min saa täydet tehot irti sit kierrokset laskee.
Mittasin akut, kokonain jännite n. 11.8V sit laturiin (iCharger 106B+), (laturin poweri Alinco 20A), toi yhdistelmä tunkee akkuihin vain n. 800mAh.
Ei toi nyt ole lähellekään mitään 80% akun tehosta. Mikäs rajoittaa menoo ?
Mankkana vielä eskyn orggis toosa. Patterit tosin kohta finaalissa kun ei pala enään kuin punainen ja keltainen ledi.
Kopu kyllä nousee viel ilmaan, vaikka ei ota täysiä kierroksia.

Vai lieneekö mulla halu liian kauan leijutella samalla akulla.

Ai niin, noilla Turnigyn akuilla leijuteltu vasta semmoset max. 10 kertaa.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #21 : 04 Kesäkuu, 2012, 13:00:20 »
Kierrokset laskee kun jännite laskee jos ei ole noparissa govia päällä.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #22 : 04 Kesäkuu, 2012, 13:19:55 »
Kierrokset laskee kun jännite laskee jos ei ole noparissa govia päällä.

Asia selvä, paitsi mulle.
Jännitteen laskun ja kierrosten suhde on selvä tiettykin, mutta tuo gov juttu ei nyt kolahtanu vielä  ::)
Tarttee käyttää hakua, mutta lieneekö beltin systeemeissä moista ollenkaan. Ei ainakaan ole silmiini tuota osunut.

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #23 : 04 Kesäkuu, 2012, 13:42:39 »
Asia selvä, paitsi mulle.
Jännitteen laskun ja kierrosten suhde on selvä tiettykin, mutta tuo gov juttu ei nyt kolahtanu vielä  ::)
Tarttee käyttää hakua, mutta lieneekö beltin systeemeissä moista ollenkaan. Ei ainakaan ole silmiini tuota osunut.

Govi eli governor löytyy useimmista nopareista, yksinkertaisimmillaan se ohjelmoidaan päälle ja sitten asetetaan suora kaasukäyrä lähettimeen joilloin kierrokset on (tai ainakin pyritään pitämään) samat koko lennon ajan. Toki tuossa pitää mitoittaa kaasukäyrä niin, että kierrokset on mahdollista saavuttaa myös lennon loppupuolella kun akun jännite on 3.8V luokkaa.

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Belt CP V2 akkuprobleema
« Vastaus #24 : 04 Kesäkuu, 2012, 14:02:44 »
Eli palaan tähän asiaan, kun saapuu uus ratio englannista (soomehyllyt tyhjät).
Tohon eskyn orggismankkaan ei ohjelmoida mitään.
Haulla löysin tietoo kanssa sen verran, ettei kaupan vermeillä tee paskaakaan.

Se siitä, kiitos kuitenkin...

Ai niin unohtu, kokeilin äsken ja vedin hbk:llä 10min eikä siinä ollut samaa ongelmaa tuossakaan ajassa.
Kaupan vermeet siinäkin. Tokkopa tuossakaan mitään kuvernööriä on  :)

« Viimeksi muokattu: 04 Kesäkuu, 2012, 14:05:54 kirjoittanut Ves@ »

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Belt CP

Aloittaja Belt pilot E-Sky Sähkökopterit

23 Vastauksia
9751 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Toukokuu, 2008, 07:14:10
kirjoittanut sami1308
2 Vastauksia
2281 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Heinäkuu, 2008, 11:13:16
kirjoittanut mnentwig
Belt-cp V2

Aloittaja Miku « 1 2 3 » E-Sky Sähkökopterit

74 Vastauksia
25017 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Helmikuu, 2009, 21:09:38
kirjoittanut samos
6 Vastauksia
3699 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Heinäkuu, 2011, 21:01:21
kirjoittanut racem
2 Vastauksia
2677 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2009, 15:11:57
kirjoittanut Pertti