Kirjoittaja Aihe: Trex 600 Ostoaikeet  (Luettu 49313 kertaa)

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #50 : 16 Joulukuu, 2008, 20:07:17 »
Sitten jos joku moottori laukeaa niin siinähän on vaan hyvä syy päivittää parempaan se :) eipä nuo mahottoman hintasia ole.

kun tosta paketista kysyit että mikä ois kannatava niin esimerkiks toi iskin paketti niinku sanoin on varmasti ihan hyvä perus paketti, täältäki foorumeilta ku käyttää hakua niin löytyy monta aihetta missä on kerrottu nuo muutamat suositut gyrot ja servot mistä kannataa valita, sitten niiden väliset erot on käsittääkseni aika pieniä ja ilmenee vasta kokeneemilla lentäjillä. esim gyroissa suosituimmat ja "parhaimmat" suht järkevän hintaset vaihtoehtodot taitaa olla logitech, gy401 ja spartanin gyro, eikä noissa servoissakaa montaa vaihtoehtoa ole tuolla mitä nuo kokeneemmat suosittelee

Edit: uskon itse että kaikki nuo servot esimerkiksi mitä koneneemmat suosittelevat ovat hyviä ja erot ilmenee vasta rajummassa lennossa

Kyllä toi Iskin paketti olis kyllä ihan sopiva ja riittäisi minulle pitemmäksikin aikaa :)
Sen verran vielä tosta paketista, että kun oppii lentämään ja että uskaltaa ruveta opetteleen 3D lentoa niin minkälaisiin suorituksiin tolla kokoonpanolla pääsee?

Veikkaisin että aika pitkälle, mutta ne temput kannattaa hioa simussa ^^

Voin vain kuvitella paljonko menisi rahaa jos simua ei olisi keksitty... kopteri olisi alati kappaleina jo inverted leijuntaa harjoitellessa, tietenkin jos on joku orientaatio virtuoosi niin sitten...  >:(

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #51 : 16 Joulukuu, 2008, 20:28:34 »
Kyllä toi Iskin paketti olis kyllä ihan sopiva ja riittäisi minulle pitemmäksikin aikaa :)
Sen verran vielä tosta paketista, että kun oppii lentämään ja että uskaltaa ruveta opetteleen 3D lentoa niin minkälaisiin suorituksiin tolla kokoonpanolla pääsee?
Tuota on varmasti vähän vaikea tällä hetkellä sanoa, kun ei ole tuosta uudesta ESP:n mukana tulevasta Alignin moottorista paljoakaan kokemusta, mutta kyllä sillä varmasti 3D taittuu... sitten kun on expertti voi haluta päivittää tuota 8S tai 10S kokoonpanoksi.

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #52 : 16 Joulukuu, 2008, 22:04:37 »
Kyllä toi Iskin paketti olis kyllä ihan sopiva ja riittäisi minulle pitemmäksikin aikaa :)
Sen verran vielä tosta paketista, että kun oppii lentämään ja että uskaltaa ruveta opetteleen 3D lentoa niin minkälaisiin suorituksiin tolla kokoonpanolla pääsee?
Tuota on varmasti vähän vaikea tällä hetkellä sanoa, kun ei ole tuosta uudesta ESP:n mukana tulevasta Alignin moottorista paljoakaan kokemusta, mutta kyllä sillä varmasti 3D taittuu... sitten kun on expertti voi haluta päivittää tuota 8S tai 10S kokoonpanoksi.

Tarkentasitko mulle ton 8s ja 10s että mitä se pitää sisällään? Onko toi jotain isomman moottorin ja akun hankintaa??? :-\

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #53 : 16 Joulukuu, 2008, 22:30:18 »
Tarkentasitko mulle ton 8s ja 10s että mitä se pitää sisällään? Onko toi jotain isomman moottorin ja akun hankintaa??? :-\
S niikun sarjaankytkentä... 8S akussa on 8kpl 3,8V lipokennoa =30,4V ja 10S =38V
Eli akun jännite kasvaa (ja painonsäästösyistä yleensä kapasiteettia tiputetaan), moottori pitää tietysti vaihtaa kierrosta/voltti-arvoltaan sopivampaan, välitykset päivittää ja varmistautua että nopeudensäädin kestää menossa mukana. Eli koko voimalaiteketju uusiksi.
-flybarless, sedative stabilized head-

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #54 : 16 Joulukuu, 2008, 22:38:09 »
Tarkentasitko mulle ton 8s ja 10s että mitä se pitää sisällään? Onko toi jotain isomman moottorin ja akun hankintaa??? :-\
S niikun sarjaankytkentä... 8S akussa on 8kpl 3,8V lipokennoa =30,4V ja 10S =38V
Eli akun jännite kasvaa (ja painonsäästösyistä yleensä kapasiteettia tiputetaan), moottori pitää tietysti vaihtaa kierrosta/voltti-arvoltaan sopivampaan, välitykset päivittää ja varmistautua että nopeudensäädin kestää menossa mukana. Eli koko voimalaiteketju uusiksi.

Kiitos! Jotain tallaista ajattelinkin.

z0tis

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #55 : 17 Joulukuu, 2008, 01:07:04 »
Tosin tuo vakio setup taitaa kyllä 8S akuilla skulata käsittääkseni? korjatkaa jos olen väärässä.

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #56 : 17 Joulukuu, 2008, 09:25:27 »
Vakiosetuppi ei kestä 6 kennoista isompaa akkua. Isommilla akuilla kannattaa vaihtaa laadukkaampi moottori ja säädin. Scorpion+Kontronik yhdistelmä on hyvä HV setuppeja varten. Paljon tehoa halvalla ja hyvä governööri.

600XL Brushless Motor
●Input voltage:DC11.1-22.2V 3-6cell Li-Po


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #57 : 17 Joulukuu, 2008, 09:31:04 »
Sama näyttää pätevän myös uuteen 650L moottoriin:

650L Brushless Motor(1220KV) RCM-BL650L
Input voltage:DC11.1-22.2V 3-6cell Li-Po

Poissa Vispilä

  • Moderator
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #58 : 17 Joulukuu, 2008, 09:44:15 »
Kun Align kerran teki 600:sta "Super Pro" päivityksen niin olisivat sitten laittaneet vakiona 8s setupin. Vai onko niille sitten niin vähän kysyntää että ei kannata tehdä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

seppomikael

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #59 : 17 Joulukuu, 2008, 09:56:18 »
Suurimmalle osalle meistä tuo 6S setup riittää lopuksi ikää. Nuo HV-setupit nostaa jokatapauksessa koneen hintaa aika reippaasti jolloin myynti laskisi. Ja sehän ei ole myyjälle eduksi.
Ja Alignin mukaan super pro tehdään sillei että otetaan erilaisia alumiini- ja hiilikuitupalikoita pultataan ne kiinni peruskopteriin ja voila! SuperPro on syntynyt!
600NSP on ihan sama kuin perus Pro siinä on vain moottori mukana. Ja ei siinäkään ole enempää tehoa kuin perusmoottorissa.
600ESP:ssä on sentään runko päivitetty saman layoutin mukaiseksi kun mitä 700ssa on. Varmaan sama resepti nähdään taas tulevissa päivityksissä.

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #60 : 19 Joulukuu, 2008, 20:32:48 »
Tarviiko tähän radioon ostaa sovitin johdot simulaattoria varten vai onko siinä mukana? http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=39109&grpid=2903

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #61 : 19 Joulukuu, 2008, 20:41:44 »
Jos phoenix RC simun hankit niin ei tarvitse... menee suoraan, hyvää radiota olet katsomassa  ;)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #62 : 19 Joulukuu, 2008, 21:56:38 »
Jos phoenix RC simun hankit niin ei tarvitse... menee suoraan, hyvää radiota olet katsomassa  ;)

Joo, RC simulaattori mulla jo onkin ja tollaista ohjainta meinasin ja sillä varmaan pärjääkin jonkun aikaa...

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #63 : 19 Joulukuu, 2008, 22:08:41 »
Jos phoenix RC simun hankit niin ei tarvitse... menee suoraan, hyvää radiota olet katsomassa  ;)

Joo, RC simulaattori mulla jo onkin ja tollaista ohjainta meinasin ja sillä varmaan pärjääkin jonkun aikaa...

Onko sulla nyt tuo phoenix RC simu?
Jos on joku muu niin sitten taitaa tarvia jotain muuta piuhaa varmaan... tietoa vain phoenix + dx7 yhdistelmästä kun omistan sellaisen.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Virrankivi

  • Vieras
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #64 : 19 Joulukuu, 2008, 22:43:44 »
Jos phoenix RC simun hankit niin ei tarvitse... menee suoraan, hyvää radiota olet katsomassa  ;)

Joo, RC simulaattori mulla jo onkin ja tollaista ohjainta meinasin ja sillä varmaan pärjääkin jonkun aikaa...

Onko sulla nyt tuo phoenix RC simu?
Jos on joku muu niin sitten taitaa tarvia jotain muuta piuhaa varmaan... tietoa vain phoenix + dx7 yhdistelmästä kun omistan sellaisen.

Joo mulla on toi phoenix RC simu.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #65 : 19 Joulukuu, 2008, 22:58:31 »
OK, ei sitten mitään ongelmaa.. radiota vaan tilaukseen  :)

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #66 : 27 Syyskuu, 2010, 19:58:35 »
moi!

jos olis trex 600ESP:n ostoaikeita... ;D

tuos mietin muutamaa pikku juttua!

nykypäivänä varmaan olis kannattavinta hankkia tääki vaikka saksata e-helistä superior combona mutta kun oon meinannu vähänniinkuiin pikkuhiljaa ostaa tuohon noita härpäkkeitä ja sitten vaikkapa joulupukin konttiin toi esp paketti tuolta trex-storesta!(suosi suomalaista!!)

vai oisko jollain tuohon mitään viisautta? ???

sitten mietin noita servoja..onko nuot alikilin ds610 ja 620 vielä ykkösservot tuohon noin niinku perussettinä?

gyroksi oon jo aika varmasti päättäny tuon futten 520 kun se vaan on niin kaunis!! :D
se nyt on ainaki gauissa ollu nii hyvä et ei oo tarvetta siinä miettiä muuta.

vastari tulee futten gigatin ja akuiks meinasin ainakki aluks kiinasta tilata flightmaxxit.

laittakaas kommenttia ja huomioita!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #67 : 27 Syyskuu, 2010, 20:00:20 »
moi!

jos olis trex 600ESP:n ostoaikeita... ;D

tuos mietin muutamaa pikku juttua!

nykypäivänä varmaan olis kannattavinta hankkia tääki vaikka saksata e-helistä superior combona mutta kun oon meinannu vähänniinkuiin pikkuhiljaa ostaa tuohon noita härpäkkeitä ja sitten vaikkapa joulupukin konttiin toi esp paketti tuolta trex-storesta!(suosi suomalaista!!)

vai oisko jollain tuohon mitään viisautta? ???

sitten mietin noita servoja..onko nuot alikilin ds610 ja 620 vielä ykkösservot tuohon noin niinku perussettinä?

gyroksi oon jo aika varmasti päättäny tuon futten 520 kun se vaan on niin kaunis!! :D
se nyt on ainaki gauissa ollu nii hyvä et ei oo tarvetta siinä miettiä muuta.

vastari tulee futten gigatin ja akuiks meinasin ainakki aluks kiinasta tilata flightmaxxit.

laittakaas kommenttia ja huomioita!

omien 500espllä hankittujen kokemuksien mukaan jätä nyt hyvä mies ne flightmaxit hyllyyn ja ota turnipseja ;D

itselläni ei kestäny flightmaxit juuri mitään ja ovat jo ihan alitehosia kun turnipsit vaan mennä porskuttaa!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #68 : 27 Syyskuu, 2010, 20:02:11 »
ys mitä pit viäl kyssyy niin jotta mitenkä tuohon on sit saatavilla tuota flybarlessia kokosettinä joskus jos tahtoo ja kuin hyvä se sit oikkee on?
varmaan trexstoresta tulee joskus saamaan muutenki ku osina tuota??
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #69 : 27 Syyskuu, 2010, 20:07:31 »
ok!
minkä kokkoosta pakkaa kannattaa laittaa.

mulla laturina on tuo imaxin b5 toistaseks ja ajatuksena siis laittaa kahet 3s pakat alkuun.
vaihan sit laturin ku on toipunu tuosta rexän ostosta ja sen jälkee suoraa 6s pakkoja.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #71 : 27 Syyskuu, 2010, 20:14:39 »
Tai se 400W turnipsin laturi on yks vaihtoehto :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #72 : 27 Syyskuu, 2010, 20:16:15 »
Tai se 400W turnipsin laturi on yks vaihtoehto :P

Toi on pirun äänekäs ja haisee pahalle ku yli 11A pukkaa virtaa :D Mulla on kaks turnigyn latureita toi 400W ja 200W, molemmista menny toi balancerilauta jotenki rikki, saa koko ajan olla heiluttelee johtoja et näkee kennot oikein. Taas kun tökkää akun suoraan sen laturin perään niin ei mitään vikaa. Tosin mulla ollu kovassa käytössä molemmat tän kesän.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Trex 600 Ostoaikeet
« Vastaus #74 : 27 Syyskuu, 2010, 20:56:51 »
mut noita servoja mietin eniten!
onko siis jotain vastaavan hintasia hyviä kopteriservoja esim.futabalta?
vai onko nuot niin tarpeeks hyvät et ei kannata vaihtaa?
ilmeisesti pelaa tuon futten gyron kans nuotki, jostain luin.Kokemuksia?
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
TREX 700

Aloittaja saisto Yleinen keskustelu

5 Vastauksia
4730 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2008, 19:17:04
kirjoittanut Vispilä
15 Vastauksia
7182 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2008, 22:07:09
kirjoittanut Jyri
2 Vastauksia
2279 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Elokuu, 2008, 09:10:34
kirjoittanut Jyri
5 Vastauksia
2768 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Lokakuu, 2008, 10:27:35
kirjoittanut sgtpepper
1 Vastauksia
2730 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Joulukuu, 2008, 12:49:56
kirjoittanut Hermis