Kirjoittaja Aihe: 3GX FBL mokkula  (Luettu 135951 kertaa)

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #25 : 15 Joulukuu, 2011, 11:43:58 »
Onko kukaan kokeillut uutta softaa ver 1.2.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa ArSKa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #26 : 03 Tammikuu, 2012, 20:48:00 »
Mahdollinen ratkaisu resetointiogelmaan.


http://www.youtube.com/watch?v=EbjyhPqdcsI&feature=player_embedded#!

Voiskohan asennustoleranssit aiheuttaa sen, että jotkut purkit resetoi itsensä ja toiset taas pelaavat täysin oikein. ???
[spoiler]Onko tämä taas sitä laatua...[/spoiler]

Minä viilasin omaa kantta kriittisimmiltä osin, toivottavasti riittää!
 

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #27 : 03 Tammikuu, 2012, 21:22:40 »
hmm..

Lähtisköhän kodin putkimiehellä...

"Jossei se toimi, kromaa se" - toimii tässä hieman eripäin  ;D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #28 : 03 Tammikuu, 2012, 21:44:51 »
aika hyvä löytö!

on kyllä kyseisen gyron suunnittelu sekä testaus jääny pahasti vaiheeseen ku on tollasena päässy tuotantoon :o

itse en kyllä huolisi edelleenkään kyseistä kikkaretta koneisiini ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Njakee

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #29 : 03 Tammikuu, 2012, 21:46:53 »
Pitää kyllä ainaki testata oma että saako sen resetoitumaan noin helposti. :o.

Kertaakaan ei mulla oo tahattomasti resetoitunu ei maassa eikä ilmassa, mutta monesti saa akkua nyppiä irti ja koittaa uudellee kun ei ole kunnolla startannut ja swash platen jättänyt vinoon.

T-rex 600 ESP 3GX
T-rex 450 pro
RC-Factory Flash
TechOne Mythos
Bantam E-Station BC6 DX8 Futaba 6EX

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #30 : 03 Tammikuu, 2012, 22:36:29 »
Olipas hyvä linkki, tattista.

Alignilla on ennenkin ollut noita ongelmia kuorien kanssa, ks. http://www.rcmovie.de/video/d29eca06d158e9611551/Align-Regler-RCE-BL-100-raucht-ab

On se kumma, ettei ne opi.

Poissa zodiak

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #31 : 04 Tammikuu, 2012, 00:01:24 »
Luulis, että tulis takaisinpyyntö tuolle 3GX:lle? Luulisi tosiaan, että kodinputkimies auttaisi aika tehokkaasti. Varsinkin alumiini tykkää muuttaa ulkonäköään kovin herkästi, niin luulisi myös tuo kromi irtoavan sillä?
Align Trex 700G FBL, Zenoah G290RC, Futaba R6203SB ja CGY750
Ohjain Futaba T-14MZ

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #32 : 04 Tammikuu, 2012, 00:14:35 »
Mulla ois ton mokkulan fyysinen siirto edessä, että oonko mä eka kuka sulattaa kuoret putkarilla?
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #33 : 04 Tammikuu, 2012, 00:16:24 »
Mulla ois ton mokkulan fyysinen siirto edessä, että oonko mä eka kuka sulattaa kuoret putkarilla?

Itsehän ilmoittauduit ;)

Mä oon sulatellut anodisointia putkarilla.. lähtee hyvin.. ota video tai ainakin kuvia jos voit...

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #34 : 04 Tammikuu, 2012, 01:22:21 »
Vähän reilu 23h samoilla silmillä menossa, niin nykäsin joutessani mokkulan rekkulasta ulos ja perkasin.

Henkilökohtaisesti en oo ihan varma onko lähelläkään törröttäviä pinnejä tuo kromikotelo, en tosin kyllä kehtaa metallisella mauserilla mennä törkkimäänkään.

Se on vaan siinä ja tässä, että alkaako tuota luttaamaan, vai laittaako dremeliin pallopään kiinni ja päräyttää pinnien kohdalta pinnan auki ja lyö kannen takas paikalleen.

https://lh3.googleusercontent.com/-M6upOItoQVg/TwOLv2AEd9I/AAAAAAAAMLw/PryNlHtlXwg/s1600/IMAG0109.jpg
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #35 : 04 Tammikuu, 2012, 21:53:38 »
Sitkee on.

Putkimiehessä uitin kymmenisen tuntia ja ei mitään.

Nakkasin tuossa kuudelta huuhtelun jälkeen kannen jarrunesteeseen, hieman oli kromit irronnut niistä kohdista mistä olin ruuvarilla pintaa rikkonut.

Koittelin että oisko se pehmenny sen verran että jollai pehmeellä harjaterällä ois dremelillä avustanu pois, mutta jaskan vatut.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #36 : 04 Tammikuu, 2012, 22:04:31 »
Sooda- tai lasikuulapuhallus vois olla kova sana.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #37 : 04 Tammikuu, 2012, 22:06:18 »
Oishase, mutku oo vehkeitä  :o
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #38 : 04 Tammikuu, 2012, 22:43:35 »
Mulla on ollut nyt kuukauden 3GX 450 prossa testissä. Takana reilut 30 lentoa. Hyvin on toiminut.
Päivitin versioon 1.2 jolloin elev suunnan stabilisuus parani ja muutenkin tuntuu paremmalta.
Etenkin perä on hyvä kuuden akun testin perusteella.
Ja tulihan päivityksen mukana reilusti lisää parametrejä.

Norm. moodin parametreilla kopu on mulle hieman liian nopea etenkin elev suunnassa.

Säädetään lisää viikonloppuna ja testataan lisää kun säät sallivat.

Tällä hetkellä ei ole pahaa sanottavana 3GX mokkulasta.

Harmittaa vaan kun mokkulalle ei ole vahassa pron:n rungossa samanlaista paikkaa, asentaa mokkula päärattan alle, kun uudessa PRO:n rungossa on. Sais johdot paremmin ja mokkulan piiloon kun olis siellä päärattaan alla piilossa ja keskellä kopua.

Onko porukat käyttäny 450 kopuissa yhtä vaiko kahta satellittia.

PS jos pelkäätte kuren aiheuttamia oikosulkuja. Kromausen poiston sijasta voisi koettaa osien eristämistä.
Mulle jäi epäselväksi johtuuko ongema staattiseta sähköstä vaiko oikosulusta piirilevyllä.
Kuoren kromauksen tarkoituksena voi olla ulkonäön lisäksi myös suojaus radiohäriöiltä eli eräänlainen faradynhäkki.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #39 : 05 Tammikuu, 2012, 02:42:12 »
Joo tuola ämeriikan foorumilla pohdittiin samaa, itse jäin pohtimaan että eikö sit kantsis olla koko mötti häkkinä :)

Edit:
Oon tosiaan parin tunnin välein hypistellyt ja kokeillut pinnoitetta ja fyysistä rakennetta, niin juuri kun alko pinta irtoamaan niin lähes varma kuppa iski muoviinkin, ilman isompaa väkivaltaa sai palan irti.

Nakkasin kannen sorsien evääksi, tarvii kehittää joku case päälle ja kysellä tehtaalta josko löytävät pelkät kuoret.
« Viimeksi muokattu: 05 Tammikuu, 2012, 06:09:25 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Njakee

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #40 : 05 Tammikuu, 2012, 12:47:34 »
PS jos pelkäätte kuren aiheuttamia oikosulkuja. Kromausen poiston sijasta voisi koettaa osien eristämistä.
Mulle jäi epäselväksi johtuuko ongema staattiseta sähköstä vaiko oikosulusta piirilevyllä.
Kuoren kromauksen tarkoituksena voi olla ulkonäön lisäksi myös suojaus radiohäriöiltä eli eräänlainen faradynhäkki.

Eikö tuossa videossa ainakin kyse ollut staattisesta sähköstä. Tähän luulisin että riittäisi jos tuon kuoren sisäpuolelta pahimmista kohdista tuon kromauksen poistais.

Onko porukat käyttäny 450 kopuissa yhtä vaiko kahta satellittia.

Veikkaisit että 450 kokosissa pärjäis yhdellä  ::) Toimiiko tuo purkki muuten vain yhdellä satelliitillä? Luulis  ::)


Onko muilla muuten sellasta ongelmaa, että joskus saa useitakin kertoja kokeilla akkua kiinni ja irti ennenkuin tuo purkki kunnolla kaliproituu. Mielestäni en mitään tuossa väärin tee ohjaimiin en koske, enkä kopteria tuon kaliproinnina aikana liikuttele, mutta silti se saattaa mennä pieleen ja swash platen kääntyy vinoon. :-\

Edit: Pitää kyllä nyt viikonloppuna koitaa pyöriä ensin vaikka joku villapaita päällä pitkin lattioita ja mennä koskemaan tuohon 3gx:n kuoreen ja katsoa saako sen resetoitumaan  ;D Jos saan niin 600:n ei kyllä ilmaan nouse ennen toimenpiteitä, mutta jos ei niin ei kai se ole kuin kovaa lentoa vaan  ;D
« Viimeksi muokattu: 05 Tammikuu, 2012, 12:54:03 kirjoittanut Njakee »
T-rex 600 ESP 3GX
T-rex 450 pro
RC-Factory Flash
TechOne Mythos
Bantam E-Station BC6 DX8 Futaba 6EX

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #41 : 05 Tammikuu, 2012, 15:08:11 »
Sinänsä tuo staattinen sähkö on ihan pätevä teoria, että aikaisemmissa 3G -purkeissa kotelo on muovia, eikä tuollaisia resetointiongelmia ole ollut..

Kokeilin yleismittarilla kaverin 3GX -purkkia, ja hienosti se kuori johtaa sähköä. Taitaa olla krominpoisto-operaatio edessä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #42 : 05 Tammikuu, 2012, 17:51:58 »
versio ykkösessä oli se ongelma että potki perää aivan yllättäen yhtäkkiä aika isostikkin! ::) joku päivitys siihen tuli mutta ei ainakaan mulla auttanu kunnolla vaan perä potkas sillon tällön siitäkin huolimatta! laitoin siis muitta mutkitta paskan kiertoon ja muodostin itselleni negatiivisen kuvan allun 3G gyroista ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #43 : 05 Tammikuu, 2012, 17:57:39 »
Lainaus
laitoin siis muitta mutkitta paskan kiertoon ja muodostin itselleni negatiivisen kuvan allun 3G gyroista
Paska päätyi mulle ja on tehnyt perän nykäisyn peräti 2 kertaa vuoden aikana, ihan kelpo peli se on. Pidän tuosta 3G:n tuntumasta enemmän kuin beastista, mutta nämähän on makuasioita sanoi koira kun persettä nuoli.  ;)
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa arin

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #44 : 05 Tammikuu, 2012, 18:01:04 »
Joo mullakin 3G teki sitä silloin, kun jengaa oli vähän ja kulmia paljon (yleensä kun veti perä edellä isohkoa silmukkaa, niin "huipulla" perä läks alta). Eteenpäin silmukassa ei tuo ongelma vaivannut niin paljoa, mutta kyllä sitä perää joutui korjaamaan siinäkin.

Pistin sen liian pienten kierrosten piikkiin, mutta en tiedä sitten.. muuten se pelaa loistavasti.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #45 : 05 Tammikuu, 2012, 18:02:14 »
Paska päätyi mulle ja on tehnyt perän nykäisyn peräti 2 kertaa vuoden aikana, ihan kelpo peli se on. Pidän tuosta 3G:n tuntumasta enemmän kuin beastista, mutta nämähän on makuasioita sanoi koira kun persettä nuoli.  ;)

joo toisen paska on toisen aarre :) ainakin sait halvalla ku mä ekaks täällä haukuin ihan pohjamutiin ja sitte aloin kauppaamaan ;D

oliskohan siinäkin voinu sitte olla jotain staattisen sähkön juttuja tms? koska mulla se ei kauaa 700 rekussa vanhentunu ku palo hermot ja se potki kyllä mulla siinä pienessä ajassa monta kertaa ???
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #46 : 05 Tammikuu, 2012, 18:04:57 »
Joo mullakin 3G teki sitä silloin, kun jengaa oli vähän ja kulmia paljon (yleensä kun veti perä edellä isohkoa silmukkaa, niin "huipulla" perä läks alta). Eteenpäin silmukassa ei tuo ongelma vaivannut niin paljoa, mutta kyllä sitä perää joutui korjaamaan siinäkin.

Pistin sen liian pienten kierrosten piikkiin, mutta en tiedä sitten.. muuten se pelaa loistavasti.

toi on eri asia! tossa perässä vaan voima loppuu kesken ja johtuu varmasti just niistä rundeista!

se vika josta puhun ei katso lentotilaa vaan voi tulla vaikka leijussa ja perä potkasee äärettömän väkivaltasesti (varmaan poikkeuttaa perälavat ihan ääritappiin asti) nopeasti ja palautuu sitten taas normaaliksi!  mulla se potki paria kolmeakymmentä senttiä sivulle mutta ulkomaan voorumeilta luettuna jollain oli potkinu 180 astettakin ja se tarkottaa jo torppia sopivassa tilanteessa ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #47 : 05 Tammikuu, 2012, 20:03:15 »
tuos uudessa perägyrossa on muuten samanlainen kuori ku 3GX:ssä.kertoilenpa jos yöporossa ilmaantuu peräpotkuja!
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #48 : 05 Tammikuu, 2012, 20:34:47 »
Eikös noi perän vippailut ollu siinä 3G gyrossa.
Mulla ei ainakaan ole ollut minkänlaisia ongelmia 3GX:llä perän kanssa.
Toi 450 pro on aika herkkä pesän suhteen ja minusta 3GX toimii paremmin kuin GP780.

Ajateelin että testaan 3GX:ää 100 akullista ennen kun laitan sitä isompaan kopteriin. 450 kopun torppaaminen on niin paljon halvempaa
kuin 600 kokoisen torppaminen.
[spoiler]Eikä tartte vielä ostella isompaan FBL nuppeja eikä lapoja kun noita varaosia on niin reilusti tanko vehkeisiin[/spoiler]
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: 3GX FBL mokkula
« Vastaus #49 : 05 Tammikuu, 2012, 20:42:17 »
Eikös noi perän vippailut ollu siinä 3G gyrossa.

versio ykkösessä oli se ongelma että potki perää aivan yllättäen yhtäkkiä aika isostikkin! ::) joku päivitys siihen tuli mutta ei ainakaan mulla auttanu kunnolla vaan perä potkas sillon tällön siitäkin huolimatta! laitoin siis muitta mutkitta paskan kiertoon ja muodostin itselleni negatiivisen kuvan allun 3G gyroista ;D

sori meni vähä offariksi ::)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
221 Vastauksia
74045 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Toukokuu, 2012, 22:48:21
kirjoittanut Falconi