Kirjoittaja Aihe: Nettikauppojen vastuunkanto???  (Luettu 20126 kertaa)

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #50 : 22 Tammikuu, 2008, 18:43:55 »
Sain kuluttajaneuvojalta sähköpostia,jossa sanotaan...Jos olet saanut ohjeet,jotka voidaan näyttää toteen,että niiden ohjeiden mukaan toimimalla,akku menee pilalle,niin liike on korvausvastuussa....Lähe tin viestin edelleen JR-HOBBYyn.

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #51 : 22 Tammikuu, 2008, 20:31:44 »
Hyvä, siitä se lähtee!
Odotan mielenkiinnolla jr-hobbun vastausta  ;D
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa SMy

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #52 : 23 Tammikuu, 2008, 07:29:23 »
Itse olen kerran käynyt tuolla JR-hobbyssä. Myyjä juuri tappeli jonkin vanhemman naisihmisen kanssa hinnoista tms. aika töykeään sävyyn ;) Itse en oikein saanut kysymyksiin vastauksia. Myivät silloin tuota hbk2:sta aika erikoisin tiedoin. Edelleen heillä näyttää olevan hbk2:n tiedoissa mm. erillinen head lock gyro, vaikka lukkoa ei gyrosta löydykään. Olikohan alkuun muka myös harjaton moottori. Joku oli lennu.net:ssä muistaakseni noiden vuoksi ostanutkin JR:ltä, kun oli paremmin varusteltu :P

Olis varmaan kysyntää uudelle RC- liikkeelle Ouluun, tai sen lähiympäristöön.
« Viimeksi muokattu: 23 Tammikuu, 2008, 07:31:09 kirjoittanut Samppa »

Poissa ija

  • Pro torppari
  • ****
  • RC Jets Finland,OIK
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #53 : 23 Tammikuu, 2008, 14:13:43 »
lainaus sähköpostista. Omaa viestiäni en viitsi täällä julkistaa   ;)

Lainaus
Hei Op

Tämä kohta on aina hyvä havaita tilausta tehdessään:
 
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/conditions.php?osCsid=brbe19uif1ee7akglv1t1mla91
 
Varsinkin sieltä tämä:
"Mahdolliset takuut ovat laiteiden valmistajien antamia, me emme anna erillisiä takuita myymillemme tuotteille.
Huomaa että mm. Akuilla EI OLE takuuta, koska jo ensimmäinen virheellinen lataus/purkaus voi rikkoa ne."

 ::)

ei ole takuuta.. SO what? sekö määrää että on kiellettyä antaa uusi akku tilalle?


-op-

Suomen lain mukaan vaan myyjä on se joka on vastuussa myymästään tavarasta ei valmistaja. Jos myyvät skeidaa niin vaihtavat tai hyvittävät sen, myyjä voi sitten väitellä valmistajan kanssa jos huvittaa, piste. Jos jollakin tavaralla olisikin vaikka 6kk takuu ja se hajoaa ilmiselvän valmistevian takia 8kk päästä tulee se korvata myös riippumatta siitä miten pitkä takuuaika oli. Eikun yhteyttä kuluttajaviranomaisiin - omistajan kanssa ei kannata tuhlata energiaa tappelemiseen... Ja jos ohje on harhaanjohtava ja aiheuttaa vahingon niin siinä tilanteessa voisi jo ihan huvikseen käydä vaikka jättämässä haastehakemuksen oikeuteen - sen jutunhan voittaa ilman lakimiehiäkin ja kyllä tulee Rautioonkin yhteystyökykyä lisää kun hoksaa maksavansa ylettömiä oikeudenkäyntikuluja!

- Ilkka

skigge

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #54 : 24 Tammikuu, 2008, 12:00:44 »
No niin...tänään soittivat JR-HOBBYlta...laittavat uuden akun tulemaan.Kuulemma myyjät olivat olleet kanssani samaa mieltä ja pomo taipunut heidän kannalleen,että tällainen päätös tälle episodille,kunhan se akku nyt vielä putkahtaa laatikkoon.

jarpiili

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #55 : 24 Tammikuu, 2008, 12:06:12 »
Loistavaa!
On se vaan kumma että tarvitaan vähintään kuluttaja-asiamies että vastuu/takuu löytyy.
Milloinkahan JR ottaa tästä opikseen?

-Jari

Miksuka

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #56 : 02 Maaliskuu, 2008, 22:31:52 »
Lainaus
Tätä vain ihmettelen että miksi ongelmatilanteessa pitää turvautua s-postiin, kun soittamalla asiaa pystyy selvittämään paljon paremmin.
s-posti on kauppiaan niin helppo jättää huomiotta, mutta puheluun vastaamatta oleminen alkaa pitemmän päälle viemään asiakkaita.

Osasyy tähän s-postin huomiotta jättämiseen lienee, että muistaakseni s-posti kuten tekstiviesti on nykyisten tietoliikenne aikojen aikana oikeudessa todisteiksi kelpaavia dokumentteja, saatanpa olla väärässäkin. Eli tarkkana s-postien ja tekstiviestien kanssa kannattaa olla 8)

hepe

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #57 : 25 Maaliskuu, 2008, 06:17:57 »
mulla kävi samanlailla JR-Hobbyn kans. Ilmoittivat kylmän viileesti että akuissa ei ole takuuta. Mielestäni kaikissa tavaroissa joita suomessa myydään on oltava takuu!?!?! Saatan toki olla vääräsä. Annoin asian olla mutta eipä ainakaan ne tule saamaan enään minun eurojani. Pitäköön tunkkinsa p....kele!

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #58 : 25 Maaliskuu, 2008, 06:30:59 »
Takuu on myyjän antama vapaahtoinen lisä tuotteelle. Tuotteen pitää kestää käytössä niin kauan kuin voidaan yleisesti olettaa.esim. kännykkä taisi olla pari vuotta...
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #59 : 25 Maaliskuu, 2008, 11:42:31 »
Myyjien kannalta jossain tapauksissa ns. paskajuttu koska he ovat vastuussa asiakkaille. Kauppiaan hanuria taas ei suojaa ketään jos maahantuoja tai valmistaja vetäytyy...
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

Belt pilot

  • Vieras
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #60 : 26 Maaliskuu, 2008, 19:41:55 »
Joku puhui että Esky,n ohjeissa kehoitetaan tyhjentämään akku kokonaan,en tiedä kun lontooni on niin huono,mutta eritän liitteenä laittaa alkuperäisen Esky,n ohjeen akusta.
Mitä lie käskevät tekemään ?

Poissa 3J

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nettikauppojen vastuunkanto???
« Vastaus #61 : 27 Maaliskuu, 2008, 11:14:04 »
Kuvan perusteella kyseessä on "TWF Helicopter Fly Guide" joka tuli myöskin Lama V3 mukana vaikka ohjeen kuvat onkin ihan eri kopterista.

Tuossa postatussa kuvassa olevasta tekstistä ei nyt ole kyse. Siinä kerrotaan LiPo akkujen ominaisuuksista ja lataamisesta ja mukana tulevasta laturista. Se on ihan asiallista tekstiä.

Koko "Precautions" kappaleen rakenne on siis seuraava: Ensin tulee pre-flight checkkilista, sitten akun lataamisesta "charging the battery pack" ja sen jälkeen on eroteltu "1. NiMH" ja "2. "LiPo" akuille omat kappaleet, ja tämä LiPo kappale on kuvassa.

Ja homman ongelma on se, että ennen kuin sanallakaan mainitaan akkutyyppien eroista tai kerrotaan että edes on erilaisia akkuja, suositellaan akun täydellistä purkamista ennen ensilentoa. Koska se on kappaleessa ennen NiMH/LiPo erittelyä, se selkeästi koskee molempia akkutyyppejä. Ja tämä on selkeästi väärin. Akkuahan ei saa missään nimessä päästää täysin tyhjäksi.

-Jyrki.
T-Rex 600E (RCM-BL600XL 1650KV + Hyperion 80A, 3xDS821, GY401+S9254)
Futaba 9ZHP WC2 + XPS 2.4GHz, Reflex XTR (+ muutama lennokki)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
1669 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Kesäkuu, 2012, 10:25:57
kirjoittanut marqush