Kirjoittaja Aihe: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?  (Luettu 34342 kertaa)

Poissa jamppa991

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #25 : 27 Huhtikuu, 2013, 20:48:22 »
Eurorc ja Gens Ace 2200mah. Ei ole valittamista.
ALZRC 450 SPORT, TAROT 450 FBL, T-rex 500 FBL +MSH Brain
Turnigy 9x

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #26 : 27 Huhtikuu, 2013, 21:15:15 »
Kuten totesin, jokainen tyylillään.

Mun tuloilla ei tee mieli pistää 400€ akkuja tahallaan piloille, mielummin lennän ne loppuun ja otan irti kaiken mitä niistä on saatavissa lentämällä enkä säilyttämällä.

Puolessa vuodessa siniset turnigyt on antautuneet niin että se todella huomaa ettei tehoja ole, tarkemmin ottaen ne ei kestänyt edes puolta kesää. Nyt kierrokset nousee selvästi kun leijunnasta laskee kopterin maahan ja sen saa nollakulmille.

Mun mielestä heikko esitys halvalle akulle. Ei purettu liikaa ja säilytys storagessa. Lentäähän se noillakin, mutta lentää ja lentää on kaksi eri asiaa. Jos riittää että se pysyy ilmassa niin se lentää aivan mainiosti.

Tähän täytyy nyt kommentoida. Mulla noita turnipsin 3s akkuja muutama ja syklejä ei todellakaan paljoa ja aina ajettu timerilla silleen ettei mene liian tyhjäksi. No eileen eka testi gens ace akulla ja fiilis ihan huippu! Ihan ku eri kopteri! Näitä lisää! (tilattu jo) :)

Pikapuolin pitäis olla uudet akut käsissä, loppuu se pelleily.  ;)
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #27 : 27 Huhtikuu, 2013, 21:26:12 »
Kuten totesin, jokainen tyylillään.

Mun tuloilla ei tee mieli pistää 400€ akkuja tahallaan piloille, mielummin lennän ne loppuun ja otan irti kaiken mitä niistä on saatavissa lentämällä enkä säilyttämällä.

Puolessa vuodessa siniset turnigyt on antautuneet niin että se todella huomaa ettei tehoja ole, tarkemmin ottaen ne ei kestänyt edes puolta kesää. Nyt kierrokset nousee selvästi kun leijunnasta laskee kopterin maahan ja sen saa nollakulmille.

Mun mielestä heikko esitys halvalle akulle. Ei purettu liikaa ja säilytys storagessa. Lentäähän se noillakin, mutta lentää ja lentää on kaksi eri asiaa. Jos riittää että se pysyy ilmassa niin se lentää aivan mainiosti.

Nyt olis kalustossa 6 kpl genssejä 55c ja 4kpl turnipseja. Gensseille aloin pitään ajopäiväkirjaa jotta pysyy vähän kartalla :) merkkasin akut vielä numeroilla jotta pysyy kaikille sama määrä syklejä.. Juholle vielä kyssäri että onko toi braini hintansa väärtti?
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #28 : 27 Huhtikuu, 2013, 21:46:58 »
Nyt olis kalustossa 6 kpl genssejä 55c ja 4kpl turnipseja. Gensseille aloin pitään ajopäiväkirjaa jotta pysyy vähän kartalla :) merkkasin akut vielä numeroilla jotta pysyy kaikille sama määrä syklejä.. Juholle vielä kyssäri että onko toi braini hintansa väärtti?
En tiedä moneenko kopteriin sulla on 6 genssiä, jos yhteen niin aika monta, jos taas kahteen tai kolmeen niin aika hyvä setti.

Vaikea sanoa tuosta brainista vielä mitään kovin järkevää. Trex 450 pro tuntuu lentävän sillä selvästi paremmin kuin tangolla ja se tuntuu kotoisalle. Käytännössä tarkoittaa että wisardilla sai asetukset aika lähelle.

Mulla on ollut nuo niin vähän aikaa etten osaa kovin hyvin vielä sanoa mitään. Se mitä haen, on välitön tuntuma ja se vaikuttais trexsissä olevan. Sen sijaan tuo X5 tuntuu tällä hetkellä lötköltä enkä saa siihen oikein otetta. Tuolta mun fleet osiosta enemmän siitä.

Kuitenkin näin jos pitäisi äkkiä sanoa että oliko paska vai hyvä ostos ja pitää mustavalkoisesti valita niin sanoisin että oli hintansa väärti. Uskon että myös tuo X5 alkaa tuntua hyvältä kun vaan saa säätöihin. Trex antaa hyviä viitteittä siihen suuntaan.

Huomasin tuolla että myit 3gx purkkia ja hait vaihdossa brainia tai beastia. Ei maksa vaivaa ainakaan ihan heti alkaa vaihtamaan. Se 3gx tuntui myös ihan ok purkilta.
« Viimeksi muokattu: 27 Huhtikuu, 2013, 21:52:34 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samulil

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Mistä hyvä akku 450 kopteriin?
« Vastaus #29 : 30 Huhtikuu, 2013, 23:46:19 »
Alkuperäinen kysyjä:

Kiitos kaikille kommenteista. Oikein olivat asiaa.

Muutama asia jäi mieleen:

1) Akut ei pala helposti. (mulla akku kopun sisällä ja latauksessa tallin tallialla metri tyhjää joka suuntaan. Eli a*van s*ama)
2) Genssin akkuja kannattaa kokeilla. Tilaan tänään ensimmäisen.
3) Unohdin jo tämän.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
9401 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Elokuu, 2008, 22:12:58
kirjoittanut Hermis
14 Vastauksia
7253 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Elokuu, 2010, 17:43:45
kirjoittanut s.kuronen
14 Vastauksia
17521 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2011, 16:06:12
kirjoittanut Trnquill
9 Vastauksia
5762 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2013, 17:22:11
kirjoittanut pilot4fn
1 Vastauksia
4337 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Marraskuu, 2015, 22:02:47
kirjoittanut Makuts