Kirjoittaja Aihe: Salkkumallinen aggregaatti  (Luettu 84836 kertaa)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #25 : 08 Toukokuu, 2014, 21:03:45 »
Jos kerran vaan tarvi lisätä niin tekee öljyn vaihdon samalla. Eka höyryt on tärkeät. Niinhän se oikee auto tekee myös. Syö öljyy kuin sika.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Aimo Kulaus

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #26 : 08 Toukokuu, 2014, 21:09:55 »
2-tahtivehkeitä ei kannata ostaa. Pakokaasun öljyn käry rupeaa kuitenkin ärsyttämään ennen pitkää. Nelitahtisen pakokaasut vielä sietää.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #27 : 08 Toukokuu, 2014, 21:34:14 »
Kipor on nelitahti ja saa nähdä miten pelittää lauantaina.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #28 : 08 Toukokuu, 2014, 22:34:40 »
Joo nelitahtinen se on. Varmaan männän renkaat tai venttiilien kumit kaput. Onneksi se sammuu aina kun moottoriöljy loppuu.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #29 : 08 Toukokuu, 2014, 23:25:02 »
Mul on kans toi kiporin 2600. Röpötti uutena hassusti, meni takuuhuoltoon ja viikon päästä transpointti kuskas sen kotipihaan takas säädettynä. Kehrää ku kissa eikä savuta yhtään (ei alkujaankaan). Ölpät vaihdoin jossain vajaa 10h kohdalla ja parina päivänä hurissu sen jälkeen. Mukavan matalilla kierroksilla käy kun vertaa 2000:seen eikä kuormasta juuri hätkähdä.

Kärkkäisen myyjältä kiporin ongelmista tivasin talvella ja kommentti oli että selvästi yleisin vika on tuo että kaasarin säätö on pielessä. Mille bensalle lie sitte oikee säädetty vai onko säädetty ollenkaan  ::)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #30 : 09 Toukokuu, 2014, 17:46:11 »
Nyt on kipori himassa. Jos eka höyryt testais.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #31 : 10 Toukokuu, 2014, 10:32:37 »
Joo nelitahtinen se on. Varmaan männän renkaat tai venttiilien kumit kaput. Onneksi se sammuu aina kun moottoriöljy loppuu.
muistan joskus kysyneeni nummelan ukoilta että mitä öljyä on käytetty ku niin pölläytti käynnistettäessä. Vastaus oli muistaakseni "jotain mitälie" :D olisko jotain liian laihaa synteettistä kamaa?

Mä oon käyttäny ihan sae30 oljyä ja mielellään ei synteettistä. Ei kuluta öljyä ollenkaan. Pörpöttelee aina koko kauden samoilla eikä sitä juuri häviä.

Tiedä sitte johtuuko tosta vai onko toi vaan huono yksilö.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #32 : 10 Toukokuu, 2014, 10:44:06 »
Nummelan kentällä on moinen. On kai Jussin. Savuttaa kivasti ja polttaa öljyä aika paljon. Tehnyt sitä uudesta asti. Suomalainen ei turhia valita takuuseen ;D
On tehny sähköä ja savua jo pari kautta nummelassa. Aina mietin että pitäsköhän tolle tehdä jotain, mutta ei koskaan jaksa kun tulee sieltä sitä sähköä.

Poissa varis

  • Seniori torppari
  • *****
  • Seuraava FPV:n maa-asemani
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #33 : 16 Heinäkuu, 2014, 04:46:46 »
Mistähän johtui tuollainen kyykkäys: Latailin DPS-600:n (12V/575W) perässä iCharger 106:lla ja Turnigyn Reaktorilla (=206) 4S:ää, gaatti oli hetken ollu päällä ja yksi laturi paukutti 7-8A, sit pistin toisen jotain 8-10A, niin tuo nosti virrat vähitellen täysiin, kuulin että gaatti nosti tehoja, sit olisko menny vähän alle 10s ja sammui vehkeet. Uusi yritys pienemmillä virroilla tohon toiseen laturiin, siihenkin 7-8A niin pelitti mainiosti. IG1000:ssä oli smart throttle päällä ja tossa siis otettiin alle 400W kun gaatti antais 900W jatkuvaa.

Jos tuo toistuu niin varmaan ratkeaa jos vain napsauttaa smart throttle pois tai käyttää lyijyakkuja bufferina. Ei kai ton pitäs olla mikään ongelma jos näitä käytetään hiustenkuivainten ja leivänpaahtimienkin kanssa.

Yleisesti ottaen Kiporeja taitaa olla paljon ja ovat kohtuu hyvin toimineet. Noiden sisäänajo pitää tehdä huolella, ekalla öljyn vaihdolla tulee paljon metallihilettä mukana, se ei todellakaan ole mikään suositus vaan kannattaa tehdä huolella. Nuo on kuitenkin paljon karkeampaa tekoa kuin aito Honda.

Toleranssit taitaa vaihdella yksilöstä toiseen. Mä en huomannut että ekassa öljynvaihdossa olis tullu mitään ihmeellistä ulos.

Kiporeja on todella paljon. Olisko kevätleirillä nähny 8+ rivissä ja kerrankin kun oli East Sidellä lentämässä niin tais olla 3 autoa parkissa ja 3 kiporia paikalla, monilla ihan vaan varmuuden vuoksi vaikka tyyliin oltiin pari akkua leijuttamassa jotain 500:ia ja multeja  ;D

On se muuten jännä miten joku merkkivillitys leviää tällaisessa pienessä yhteisössä. (Myös esim. GensAce ja nyt multipuolella on uusin toi Naze32 FC.) Pari jamppaa kehuu jotain vermettä ja sit loppukaudesta se on jo kaikilla. RCG:ssä kun on jutusta puhetta niin suosituksia tulee sit laajemmalla kirjolla. Mutta kai se on osittain tämä että omakohtaisilla kokemuksilla on RC-vermeissä iso merkitys, että toimiiko ollenkaan, ja siis jos kaverilla on jo pelittänyt niin sehän pitää itse hankkia sit kans.
« Viimeksi muokattu: 16 Heinäkuu, 2014, 05:02:09 kirjoittanut varis »
Typical questions asked about products:
 - Is this R/C helicopter durable?
 - Is it easy to clean up this finger paint?

(From Amazon.com, Customer Questions & Answers)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #34 : 16 Heinäkuu, 2014, 07:18:18 »
Pääosin vehkeet maksaa sen verran että ennenmin uskoo kaveria kuin mainoksia.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #35 : 16 Heinäkuu, 2014, 14:04:54 »
Kiporeja on todella paljon. Olisko kevätleirillä nähny 8+ rivissä ja kerrankin kun oli East Sidellä lentämässä niin tais olla 3 autoa parkissa ja 3 kiporia paikalla, monilla ihan vaan varmuuden vuoksi vaikka tyyliin oltiin pari akkua leijuttamassa jotain 500:ia ja multeja  ;D

On se muuten jännä miten joku merkkivillitys leviää tällaisessa pienessä yhteisössä. (Myös esim. GensAce ja nyt multipuolella on uusin toi Naze32 FC.) Pari jamppaa kehuu jotain vermettä ja sit loppukaudesta se on jo kaikilla. RCG:ssä kun on jutusta puhetta niin suosituksia tulee sit laajemmalla kirjolla. Mutta kai se on osittain tämä että omakohtaisilla kokemuksilla on RC-vermeissä iso merkitys, että toimiiko ollenkaan, ja siis jos kaverilla on jo pelittänyt niin sehän pitää itse hankkia sit kans.
Kipor on omasta kokemuksesta hemmetin hyvä peli. Vuodenvaihteesta se on pöhissyt ja aina ekalla käyntiin. Akut genssiä ja pöydällä yksi naze  ;D ;D ;D Täytyy sanoa et jos olis kuunnellut viisaampia ja heti ostanut sen mitä sanotaan hyväksi olisi useat eurot ja ruuvamiset jääneet vähemmälle mutta toisaalta kokeilemallakin on kiva oppia  :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #36 : 16 Heinäkuu, 2014, 22:50:02 »
Vähänpä Suomessa myydään muita salkkumallin aggregaatteja kuin Kiporia ja Hondaa. Kevätleirillä näkyi olevan käytössä reilu tusina Kiporeja ja yksi Honda.

Hondan minäkin oikeasti haluaisin, mutta kolminkertaisen hinnan vuoksi käytössä on Kipor.

Poissa R07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #37 : 12 Syyskuu, 2015, 21:11:18 »
Olen ajatellut hankkia Kipor ig1000 aggregaatin. Minulla ei ole muuta säilytyspaikkaa sille kuin kerrostalo-asunto, niin
lähteekö tästä liikaa hajuja että säilytys ei onnistuisi asuintiloissa? Neste 4T bensiini ei kuulemma käryäisi niin paljoa kuin normi bensiini.

Onko kokemuksia? :D

Poissa TeemuL

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #38 : 12 Syyskuu, 2015, 21:17:18 »
Mulla on tommonen ja hyvä peli on. Säilytän sitä itse autossa ja kyllähän se pikkasen haiskahtaa. Omaa ajelen ihan 98 tai v-powerilla. En huomannut merkittävää eroa savutuksessa pienkonebensiinin ja normibensan välillä. Mun mielestä se ei savuta juuri yhtään kummallakaan.
Align 470LP , Mikado Logo 550sx & 690sx ,Futaba 8FGS, NeXt

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #39 : 12 Syyskuu, 2015, 21:48:31 »
Vaikka bentseeni pitoisuus onki pienkone bensassa pieni nii ei se tee siitä yhtään terveelisempää. Sisältää eri laisia hajuttomia liuottimia jotka on petollisempia ku hajulliset  liuottimet ja bentseenit joissa tietty ominais haju. Ihan sama asia kuin vesiliukoset maalit.

En säilyttäs sisätiloissa vaikka bensoilla ja liuottimilla käsiä pesenki.

Monesti tulee käytettyä pienkone bensaa mukavuus syistä lämpimällä kelillä gaatissa, ettei auto haisis niin pahasti. Epäterveellistä se hajuton huuru silti on. Ja tulen arkaa. Ite säilytän gaattia autossa. Viileemmällä tankkailen bensaa ja kuumalla pienkonegasoa.  Molemmissa on haju mutta normi bensassa voimakkaampi.
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2015, 21:51:37 kirjoittanut Wilikki »

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa R07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #40 : 12 Syyskuu, 2015, 22:16:37 »
Täytyy säilyttää sitä vaikkapa parvekkeella jossain laatikossa kun ei itteltä autoa löydy  :-\

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #41 : 12 Syyskuu, 2015, 22:31:52 »
Parveke on hyvä valinta säilytyspaikaksi. Oma Kiporini ainakin haisee sen verran öljylle ja pakokaasuille, että en sitä välittäisi pidempiä aikoja edes autossa säilyttää.

Poissa Pohjola

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Tulossa jostain menossa jonnekin, ei pääse perille
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #42 : 12 Syyskuu, 2015, 22:46:32 »
Pienmoottoribensa ei sisällä aromaatteja, ainakin Nesteen 4-T on käytännössä hajutonta.
Ei välttämättä sovellu sekakäyttöön normaalin "autobensan" kanssa koska vaatii moottorille erilaiset
säädöt että toimii oikein, eikä aiheuta hajua.
Kannattaa ostaa  mittarista jolloin hintakin on ollut hieman alle 2€/l.
https://www.neste.fi/hakulista.aspx?path=2589,2655,2710,2821,2822,2823,3198
« Viimeksi muokattu: 12 Syyskuu, 2015, 22:48:11 kirjoittanut Pohjola »
Trex600CF,-ESP,-pro DFC Spartan VX1e
Blade Nano CPX
Trex800G, Trex700N
Phoenix
DX7, DX9

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #43 : 12 Syyskuu, 2015, 23:25:12 »
Nää kiina gaatit käy niin paksulla ettei ole mitään väliä millä sekotussuhteella niitä käytetään pienkone bensa vs. 98. Kuten myös tod. näk alkup hondakin. Sytty ennakko on sinne seinälle heitetty, että toimii vaikka petroolilla kunhan ensin  vaan käyntiin saa. Haju haitta normi bensalla on huomattava ja tämä nesteen pienkonebensa tuoksuu kaasuuntuessaan myös, kylläkin huomattavasti vähemmän. Se ei siitä kuitenkaan tee yhtään terveellissempää, tai yhtään sen syttymis epäherkempää. Octaani luku tuossa varmaan on korkeempi.

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #44 : 12 Syyskuu, 2015, 23:39:35 »
Aina pienkonebansalla käytetty Kipor 2000 on majaillut kerrostaloasunnon eteisessä 1,5 vuotta eikä ole Kiporin/bensan hajua kämpässä ollut. Muista hajuista en kommentoi ;D

Voin lämpimästi suositella. Pumpustä 1.89€/l ja kannussa kai 4€/l.

Mun känpässä suuremmat terveyshaitat on uunissa tehdyt piirilevyt ja mun parveketupakointi verrattuna tohon kiporiin ;D

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #45 : 13 Syyskuu, 2015, 00:11:54 »
Sulla ei sitte kämpän lämpötila oo kesällläkään mikään hirveä :D
Mä oon havainnu että normi bensa tuoksahtaa sen verran autossa n. 20 asteen lämmössä että mielummin kessuttelee ulkona. Tuolla pienkonebensalla rupee itsesujeluvaisto kolkuttaan ku auton sisälämpötila on 50 asteen huitteissa ;D

Tuossa mun käyttöautossa tahtoo tuoksua bensa talvi läpötiloissaki ku turvatankki on peräkontissa. Kesällä meinaa välillä vähä hirvittää ;D

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #46 : 13 Syyskuu, 2015, 00:35:20 »
Joo ei mulla kämpässä o sitä 50 astetta. Mut joo, eictulis mieleenkään pitää normibensa kämpässä, sen verran on siitä jo omakohtastaki kokemusta. Juju on että tää kipori on haettu kaupasta ja on ekasta bensatipasta lähtien käytetty pienkonebensalla, eikä se kämppä ainakaan bensalta haise. Asianhan kuuluu että niitä ilmaruuveja korkista ja sit 10l kanisteria ei pidä eteisessä aukoman oli sisällä mitä vaan ;)

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #47 : 13 Syyskuu, 2015, 16:29:34 »
Ite oon luullu aina ettei tuo kipori millekään bensalle haise. Tosin mulla on nytki ollu ruohonleikkuri tuon kanssa autotallissa ja se haisee kyllä voimakkaasti bensalle. Sitte on vielä tuo wanha stihlin moottorisaha missä on tankki halki ja seki haiskahtaa jonkin verran niin pitkään kun ei ole tankista kaikki valunu ulos.

Eilen sitte jätin kansiterit ja gaatin autoon odottamaan kun laiskuuttani en niitä jaksanu poi sieltä nostaa, oli tarkotus kuitenkin tänään lähtä leiriä jatkamaan. Oli muuten melko paksu sisäilma autossa kun lähin aamulla liikkeelle :D Ikkunat auki ajelin pitkään ja sen jälkeenki tuntu koko matkan että ei tuo haju lähe mihinkään. Kyllähän tuo sieltä haihtu pois kun päivän oli auto auringossa parkissa ikkunat auki.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa JML

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #48 : 23 Lokakuu, 2015, 21:57:16 »
Nesteen 4T pienkonebensa toimii Kippuran kakstonnisessa myös talvella? Ei tarvii säätöjä tai mitään muuta pumppubensasta tuohon vaihtaessa?

-Jani-

Poissa Nitebiker

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Salkkumallinen aggregaatti
« Vastaus #49 : 23 Lokakuu, 2015, 23:36:48 »
Eipä tuossa Kiporin kaasuttimessa ole mitään säädettävää. Pääsuuttimen voi vaihtaa, jos johonkin vuoristoon on menossa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
52 Vastauksia
45752 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Kesäkuu, 2013, 17:29:58
kirjoittanut vee73
90 Vastauksia
48082 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2014, 08:32:50
kirjoittanut Mika Lukumies
59 Vastauksia
30116 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Kesäkuu, 2014, 10:15:09
kirjoittanut Kaapeli