Kirjoittaja Aihe: Tero ja lentävät laitteet  (Luettu 406630 kertaa)

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #725 : 12 Heinäkuu, 2015, 11:57:27 »
Mut ei o joka jätkä sulattanu etu- ja takarattaita lennos! ;D

No en oo vielä, eiköhän sekin nähdä. On kyllä ihme homma tossa Logossa tuo, onko maailmalla samoja engelmia? Siirrä tekniikka trekkeriin, niin saat lennellä senkin ajan mikä piirtelisit cadillä uusia osia 😜

-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #726 : 12 Heinäkuu, 2015, 12:01:45 »
On noita ollu, ei tosin tässä mittakaavassa. Ei o tosin noin tehokkaalla mosalla toista näkyny. Ei oikeen jää vaihtoehtoja, ainakin osasyy täytyy olla siellä.

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #727 : 12 Heinäkuu, 2015, 12:37:42 »
Mitä tuli lueskeltua taannoin ulkomaitten foorumeita näistä logoista niin ei tuo nyt mikään yleinen ongelma ole ollut ja ne perän sulamiset mitä sieltä löytyy niin aika monessa oli yhteistä se että oli juuri jotain huoltoa/rattaita uusittu ja sen jälkeen alle 10 lentoa niin perä oli sulanut. ennen tätä "huoltoa" kestänyt satoja lentoja. Eli ainakin itse vedin niistä johtopäätöksen että peilistä todennäköisesti löytyy syyllinen näissä tapauksissa.

Mulla ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia rattaitten kanssa ja lensihän se Kyle Dahl:kin yhden kilpakauden 800 ja veikkaan että siellä on tehty muutama funneli myös sinne raskaampaan suuntaan. ;)  Hf:ssä silloi aikoinaan Kylen isukki kirjoitteli aika paljon kokemuksia tästä ja mitä muistelen  niin ei heillä ollut minkäänlaisia ongelmia rattaitten tai kestävyyden suhteen ja kyllä tuolta maailmalta löytyy useampi kuski jotka rankasee näitä kovalla kädellä ja rattaat on kestänyt

No, tämä jeesustelu nyt tuskin auttaa Teroa tässä  ongelmassa yhtään eteenpäin, mutta miksi tehonjen/gainien laskeminen ei ole vaihtoehto? sillähän tuo luulis olevan helppoo selvittää onko vika ylitehokkaassa mosassa vai jossain muualla. Tieten remmiperä oikein tehtynä on varma tapa korjata ongelma ja ymmärrän miksi tämä houkutteleva vaihtoehto mutta kyllä mua ainakin vähän kiinostas tietää se perimmäinen vian syy.  :)

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #728 : 12 Heinäkuu, 2015, 12:47:17 »
Peiliin on katottu niin paljon että alkaa siellä näkyvä naama jo ärsyttää.

Perän ja etupään oikee tekohan on seuraava:

- Shimmataan niin että välys on "oikea", tästä on sit keskustelua että mikä se on, ite nyt kokeillu jo muutamaa eri välystä, hyvin pienin eroin.
- Lennetään se 10-20 lentoa
- Tarkistetaan / säädetään välys uudestaan koska rattaat asettuu.

Tosta ei nyt ole epäselvyyttä että toi on se "oikea" tapa. Manuska esim ei vaan määrittele mikä on se "oikea" välys. Se vaan että välyksestä riippumatta ei pääse nyt sinne 10-20 lentoon asti kun ei nyt ole hekteen päästy sinne kolmeenkaan.

Ero esim mun koneessa ja vaikkapa nyt sitten Kylen masiinassa on moottori ja se että Mr. Dahl osaa käyttää tikkuja "vähän" paremmin. Oli kyse nyt mistä tahansa niin kuten Sami sanoi, tässä ei nyt jeesustelut auta.

Voi olla että on typeryyttä ja  itsepäisyyttä mutta kun vihdoinkin tossa on semmonen mosa/noparisetuppi mistä mä pidän ja se vie kopteria niinkun mä tykkään niin sillä mennään ja ensisijaisesti mistään tehojen tiputuksista ei edes puhuta.

Perimmäinen syy? Rattaat ei kestä rasitusta. Välyksistä tuo nyt ei ole kiinni, se on niin katsottu juttu.

Tehdään remmivehje, katotaan mitä se sanoo. Jos ei onnistu ni sit ei onnistu ja lennellään tolla vaaka-kasia kymmenen vuotta.

Poissa Hayabusa

  • Seniori torppari
  • *****
  • Jos ahdistaa ota diapam tai hommaa Goblin
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #729 : 12 Heinäkuu, 2015, 13:38:29 »
Mä niin näen sut ajelemassa vaakakasia
Hymyhuulilla tikkarin suussa :)
Goblin 570 KSE, Goblin 500 Sport, Goblin Black Thunder
Bavaria Demon sx3 ja x3,VbarNeo, kontronik 120 jive ,hobby wing 130, kosmik 200  . Futaba SG 14



Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #730 : 12 Heinäkuu, 2015, 13:51:12 »
Miten sulla vbaarin asetukset on? Gainit ym.?
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #731 : 12 Heinäkuu, 2015, 13:55:35 »
Melko kesyt, mosan vaihtuessa on precomppia pitäny nostaa reilusti, toiki paljastaa ton väännön parantuneen merkittävästi. Gainit on alempana kun puhutun Mr. Dahlin vastaavan koneen.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #732 : 12 Heinäkuu, 2015, 13:56:56 »
Lisätään vielä että eilen tehdyssä funnelissa perä ei kuulostanu "liian vihaselta" ja piti hemmetin nätisti, ei vatkannu mihinkään. Ite en ainakaan huomannu, eikä VilleJJR tai Timo sanonu mitään sen suuntasta myöskään.

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #733 : 12 Heinäkuu, 2015, 14:25:47 »
Joo, mä kattelin koko lennon alusta saakka ja kyllä toi funneli näytti ihan normaalilta eikä miltään perän-huudatus-kopterin-tappo-helvetin-portit-aukeaa setiltä mitä raivoräksällä joskus näkee :)

Ootko kattonut lokeista mitä virtoja meni tossa lopussa?
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #734 : 12 Heinäkuu, 2015, 14:27:33 »
Funnelissa oli jotain laimeeta 260-280A että ei edes pahin funneli mitä tolla on tehty.

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #735 : 12 Heinäkuu, 2015, 14:32:59 »
Modasin yhen etukasetin ja peräkasetin remmille, ny ei puutu ku remmi ja pulleyt. Koko työhön meni ainaki 5 minuuttia ;D

No joo, vähä liioittelin, Tohon etukasettiin pitää löytää kaks 6mm reiällä olevaa laakeria joissa o flange toisella puolella. Alkuperäsessä setupissa toi pystyakseli ei pyöri, nyt se rupee pyörimään ja laakerit siirtyy rattaasta pukkiin. Kokonaisuutena hyvin yksinkertanen muutos.

Tolle kelpaa joo virta, toi helikiller-mosa kyllä syö kaiken mitä se haluaa, en tarkkaan tunne tota funnelin rasittavuuden syytä mutta aiemminki huomannu että jos ei saa muuten pidempää rasitusta aikaseks ni tekee tolla funnelia ni johan hyytyy. Kiitos J@nin ei vaan hyydy enää, ei kyllä kestäkään mutta ei hyydy ;D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #736 : 12 Heinäkuu, 2015, 14:50:33 »
No on se funneliksi aivan helvetin raskas :D ei tulis mieleenkään kiusata konetta noin.

Sä ku oot tietokonemiehiä ni ohjelmois siihen yyperiraattioon kytkin minkä vedät funnelissa joka rajottaa pitch vaikka 7 asteeseen ja koita uudelleen :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #737 : 12 Heinäkuu, 2015, 14:52:29 »
Ei kai täsä ny mitää ruveta rajottaan.... Pian pitää tehä prkl joku "800 Hyper Finland"-kopteri joka kestää ;D

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #738 : 12 Heinäkuu, 2015, 14:59:43 »
Onhan täällä sveanmamman puolella 7 satkun alluista sulanut perän rattaat. Syy govin gaini liian korkee. Noi pro jätkät kyle ja muut. Eihän ne torpeista kerro mitään. Ehkä niillä sulaa koput yhtä laiilla kun meillä maalais äijillä. Toivotaan että alkaa se teroS logot pysyyn ilmassa ja se turbiini logo joskus kehittyy lento kuntoon.

Jos mulla olis noin paljon romuu tullu niin hirtto köysi olis ollu valmiina.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #739 : 12 Heinäkuu, 2015, 15:08:41 »
No joo, eli ideaa, saa kommentoida:

Etukasetti



- ratas 4523 pois
- akseli 4520 pois, tilalle perä-akselista pätkästy saman mittanen
- 4519:n 6mm reikä porataan 15mm, molempiin 6x15x5 flange-laakerit
- alaosaan HDT3 28T pulley pää-akselilta tulevaa hihnaa varten, 2 x M3 set screw + akseliin hiotut paikat pitää paikallaan
- alapulleyn päälle 16T tai 18T HDT3 samalla kiinnityksellä
- Loput pätkät akselista shimmataan niin että akseli ei liiku pystysuunnassa, tähän voidaan käyttää esim takarattaan kovaa muovia ja shimmejä jollei löydy jotain sopivaa 6mm sisähalkasijalla olevaa putkea. Taidan kuitenki laittaa eteen collarit, ei ole pystysuuntaista rasitusta toisin kuin perässä.

Tällä ratkasulla ei tarvitse virittää mitään remmin ohjureita.

Takaosa



- Osat 4522, 4524 ja 4522 jää pois
- Akselista tuo muoviosa pois, lähtee lievällä väkivallall nätisti
- Akseliin 16T tai 18T pulley, sivuttaissuunta shimmataan pois samoin kuin edessä, pitää olla hyvin tukeva. Tässä voidaan samoin käyttää tuota rattaasta käytettyä materiaalia.

Sekä takaosan 4564 että etuosan vastaavasta saa n 1.5mm lisää sisähalkasijaa kun hieman dremelöi, laskujen mukaan 9mm levee hihna pitäis sopia 18T pulleylla ilman ihmeellisyyksiä, varalle kuitenkin 16T pulleyt.

Välityssuhde ton etukasetin pystyakselin ja perän välillä on 1:1 kuten alkuperäsessä.

Protos Max tyylinen perä jossa saadaan lisää hampaita ottamaan kiinni ja isompi pulley on melko helppo tehdä taakse, vaatii hiukan metallityöstöä ja uutta osaa. Eteen tuo menee jo vaikeammaksi, joten jos tämä ei kestä niin alkaa oikeasti kova mietintä.

Testaaminen on ymmärrykseni mukaan edes vähän stressittömämpää koska lähtökohtasesti remmi ensin varoittaa hyppimällä eikä siis olis heti tulossa täystuhoa. Mutta riskinsä on tietysti tässäkin kun uutta tehdään ja kokeillaan.

Ajateltiin testissä laittaa kopteri ruuvipenkkiin perästä kiinni, päälavat irti, lämä tiskiin ja vähän kulmia antamaan perälle. Ite taitaa olla paras olla jossain suojassa ;D

EDIT: Lisätään vielä että tällä ratkasulla vois muutta välityksiä laajalla skaalalla kun toi etuosan alempi pulley on valittavissa niin saadaan etuakselin rpm sorvattua vaikka vähän nopeemmaks, taakse isompi pulley jne. Tästä voi tulla mielenkiintonen rojekti.
« Viimeksi muokattu: 12 Heinäkuu, 2015, 15:16:03 kirjoittanut TeroS »

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #740 : 12 Heinäkuu, 2015, 19:08:37 »
Onhan täällä sveanmamman puolella 7 satkun alluista sulanut perän rattaat. Syy govin gaini liian korkee.

mun mielestä toi ei ole syy vaan suunnitteluvirhe. kyllä gainit pitää saada laittaa sellaseksi että ne on hyvät ja perä ei oo pehmeä.
mulla suli kans 700E allusta perän rattaat aina sadan lennon välein. yleensä huomasin jauhoontumisen ja vaihdoin ennen katastrofia mutta kyllä sitä tuli joskus pirottavaa kopteriakin rotatoitua. ehjänä onneksi loppujenlopuksi :)

hihnaperällä ei tartte miettiä tollasia jos se on oikein suunniteltu. isommissa hihnapyörissä verrattuna piennpiin on muuten myös se etu että hihnan tiukkuus ei ole niin just. isompi kehä tarkottaa sitä että hihnan pitää venyä enemmän ylettääkseen hyppäämään hampaan. hampaita on myös enemmän joten se pitää senkin takia jo paremmin.

ne aikaset allun hihnaperät oli ihan kauheita ku ne pulleyt oli niin pieniä. hihna piti pitää niin että se soi.

vaikka ei siinä kyllähän TT peränkin voi tehdä niin että se kestää. on hihna silti paljon huolettomampi, hiljasempi ja helpompi kaikin puolin jos se vaan on tehty oikein. staattisuus kannatta toki poistaa eli putki pitää olla johtava.
« Viimeksi muokattu: 12 Heinäkuu, 2015, 19:10:09 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #741 : 12 Heinäkuu, 2015, 19:09:44 »
Joo no onhan tä ollu hyvä rotaatiokoulu :D

Poissa Ovlov

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #742 : 14 Heinäkuu, 2015, 09:22:25 »
Mahtaisko tuohon sun ongelmaan auttaa nuppikierrosten nosto. Nyt kun sulla on moottori jossa on ns. rajattomasti vääntöä, jolloin tuo moottori ei tosiaankaan kyykkää pienilläkään kierroksilla. Gyrohan ottaa peräroottorilta aina tilanteeseen tarvittavan tehon, jos vain moottorin perässä on otettavissa riittävästi lapakulmaa. Jos perä pyörii hitaammin, niin luonnollisesti vääntö voimansiirrossa on suurempi. Eli teoriassa suuremmilla kierroksilla saisi perästä saman tehon pienimmällä väännöllä. Mutta kuinkas käy perän tehontarpeen, jos nuppikierroksia lisää? Kasvaako se samassa suhteessa, jolloin tuo syö saavutettavan edun pois.

Entäs pelkkä välityssuhteen muutos siten, että perä pyörii lujempaa? Ei tietysti mikään helppo juttu ja etukasetinkin rattaat pitää saada pyörimään lujempaa, jotta niiltäkin saa rasitusta pois. Logo ei ole tuttu, jotta en tiedä, onko siellä tilaa tai yleensäkkään mahdollisuuksia muutella noiden rattaiden kokoa ja löytyykö mistään pajaa, joka yhtään järkevällä hinnalla tuollaisia valmistaa. Sekä onko siinä joku kopterin lentämiseen liittyvä ongelma, jos tuota perää kiihdyttää alkuperäisestä.

Tämä oli lähinnä tällaista mutuilua. Toivotaan, että ongelma ratkee tuolla remmillä.
Blade Nano CPx, HK450GT (GY401), MiniProtos (3s, CGY750), Gaui X5 (CGY750), T8FGs

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #743 : 14 Heinäkuu, 2015, 09:31:12 »
Tossa on nupin maks-kierroksilla (~1800 rpm) tasan 9000 rpm pyörivä perä, tulevalla muutoksella on perävälitys helposti muutettavissa. Se ei tohon ratasongelmaan lähtökohtasesti auta koska jos nyt yhtään muistan vääntö- ja lujuuslaskelmista niin tuon kierrosluvun pitäisi muuttua melko paljon jotta hampaisiin kohdistuva rasitus pienenis merkittävästi.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #744 : 14 Heinäkuu, 2015, 10:49:16 »
Kolmi lapa perää ei ehkä uskalla testailla. Tulee kovempi rasitus mutta ei tarvi niin kovia gaineja. On toi hyä toi kolmi lapa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #745 : 14 Heinäkuu, 2015, 11:08:36 »
Kokeilit siis myös sellaisella välyksellä jossa siinä on pikkasen klappia? Mietin vaan sitä että tiukalla välyksellä rattaiden lämmöt nousee ja sitten ne sulaisi.

Kuten todettu veikkaan myös minä että tuo mosa ja sun kaasujalka ovat ne rattaiden pahimmat viholliset. 250A funnelissa ;D. Nopeuslennossa tuollaiset tehot ovat helppoja perälle, mutta sivuttain se perä joutuu kauhomaan aika paljon ilmaa.  :o

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #746 : 14 Heinäkuu, 2015, 11:12:33 »
Juu kokeiltu on hiukan erilaisilla välyksillä. Tää viimeisin oli "just sopiva", ei ainakaan liian tiukka mutta melkein välyksetön. Kuvaile nyt näitä sitten...

Hulluahan on se että ei mun funnelit sinänsä o muuttunu, hiukan ehkä vauhdikkaampia kuin joskus. Ja kun nyt ei kykkää... Kahtotaan mitä tapahtuu kun vähän kiusataan toisella rakenteella, eiköhän se ens kuun puolenvälin nurkilla o tiedossa kuinka kävi, laitetaanko sähköt johonkin toiseen vai mitä tehdään. Voishan tota kokeilla kuinka HooKoon Assaultti kestäis noilla sähköillä ;D

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #747 : 14 Heinäkuu, 2015, 11:19:04 »
250A funnelissa ;D

Ja tuo on 14s vielä, eli reilu 14kW :)

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #748 : 14 Heinäkuu, 2015, 11:49:35 »
Jännää lukea miten tehot saadaan kuriin ja logo pääsee ehjänä alas. Yks olis tosi kovaa piro autorotaatio treenii. Lentää ilman perää. Ei tarvi rakenella kuin lennellä piro funnelia ja piro flippejä. Hyä tulee. VIAGRAA pari tai kolme että aivoissa kiertää veri. Seksikäät naiset pois kentältä ja rumat miehet kehiin. ;)
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Tero ja lentävät laitteet
« Vastaus #749 : 14 Heinäkuu, 2015, 12:39:55 »
tota mä koitin tuolla aikasemmin sanoa että yli 250A funnelissa tarkottaa kyllä sitä että se tehdään vaan yksinkertasesti liian väkivaltasesti. jos joku paikka ei hajoa ni perä irrottaa. Simu vois auttaa tohon funnelin pyörittämiseen. koita ensin sitä liikettä vaikka niin että kopteri pyörii funnelia ikäänkuin paikallaan. siitä sitte lähet kasvattamaan kehää pikkuhiljaa ja koitat pitää vauhdin rauhallisena. tikut ei saa kolista laitoihin :D mikään niistä :D

ja omat mielikuvat ratasvälyksistä on kyllä että ei se saa olla "melkein välyksetön" sitä välystä pitää olla tai alkaa paikat sulamaan.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4788 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Lokakuu, 2008, 20:19:44
kirjoittanut seppinen
10 Vastauksia
13688 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Heinäkuu, 2012, 08:11:31
kirjoittanut Aimo Kulaus
15 Vastauksia
8717 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Toukokuu, 2014, 11:04:38
kirjoittanut Simo_M
0 Vastauksia
2888 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Kesäkuu, 2015, 19:03:32
kirjoittanut hamatiju
0 Vastauksia
1930 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Tammikuu, 2017, 09:30:57
kirjoittanut Pekka