Kirjoittaja Aihe: OS Max SX fuilipumpun säätöruuvi (kuinkapaljon väännetään?)  (Luettu 12239 kertaa)

kekke

  • Vieras
Tervehdys. Koska ko. moottorin ohjekirja sanoo että älä koske tähän ruuviin, pyörittelin sitä heti ensimmäisenä.
Ohjekirja ei kerro mitä sitten jos joku pölö on ruuvia käännellyt (pieni kuusiokolo). Käsittääkseni tuo säätää fuilipainetta. Millä perkuleella mä nyt löydän tehdas settarin kun ei ole mitään käryä oikeasta "asetuksesta" Uhkailevat vielä että levii koko toosa jos sitä ruuvia on väännelty.
edit *)Tarkennetaan vielä motukka on siis 91SX-H Competition Special (P).
Manuskan sivulla 7 todetaan kylmästi kirjoitusvirheineen kaikkineen:
Do not more the pump adjusting screw at the
center a the adjustment gets out of order and the
parts inside is damaged

Manuaali on täällä
Alla oleva kuva antaa osviittaa ruuvin paikasta.

edit*) Onko jollain mahdollisesti samanlaista (pumpullista mallia)
Jo on, voisiko se joku katsoa suurinpiirtein kuinkapaljon sisällä tai ulkona pienen
kuusiokolo ruuvin pää on pumpun ulkokuoren tasosta, tämäkin auttaisi.


Kiitos jo etukäteen.

t:k

« Viimeksi muokattu: 02 Elokuu, 2013, 08:12:03 kirjoittanut kekke »

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: OS Max SX fuilipumpun säätöruuvi (kuinkapaljon väännetään?)
« Vastaus #1 : 06 Elokuu, 2013, 00:09:44 »
sxh hyper Vpecissä se on vakiona vähän tasopinnan sisäpuolella ~ 0.5mm. On jo aikaa sen kanssa peuhaamisesta mutta muistaisin että se rajoittaa pumpun liikettä eli ruuvia kiinni tuotto pienenee. Se tuotto on kuitenkin suurempi kun mitä moottori tarvii ja kierrätys hoitaa ylimääräisen fuilin takas säiliöön. Jos sulla on 3 neulaa niin ei varmaan ongelmia tule. Sisuskalut voit saada hajalle jos ruuvaat sen voimalla sisään. Mä olen omaani säädellyt joskus aikanaan ja ongelmitta toiminut vuosia.
.@ Se moottori on siis edelleen käytössä ja toimii moitteetta. Se paluupuolen säätöneula kannattaa ostaa jos sitä ei ole. Helpottaa säätämistä eikä moottori oikein pidä seoksia ilman sitä.
« Viimeksi muokattu: 20 Elokuu, 2013, 21:29:43 kirjoittanut Silli »

kekke

  • Vieras
Vs: OS Max SX fuilipumpun säätöruuvi (kuinkapaljon väännetään?)
« Vastaus #2 : 14 Elokuu, 2013, 05:36:02 »
Suurkiitos tästä !!
Kullanarvoinen tieto !

t:k