Kirjoittaja Aihe: iCharger 406duo  (Luettu 14065 kertaa)

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #25 : 10 Toukokuu, 2015, 22:24:32 »
Näin minäkin tein..

Noita tietsika juttui oppii kyllä arvostamaan kun puuhat muutaman custom ohjelman ;)

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #26 : 10 Toukokuu, 2015, 22:38:34 »
Juu onhan noita tussahdellu aika paljon, mutta pakko sen verran kommentoida että mulla on tuo 308duo ja olen käytännössä käyttänyt sitä niin väärin kuin vain voi (huono ilmanvaihto, buck&boost yms.)ja on toiminut sen puoltoista vuotta vallan mainiosti.  :)

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #27 : 10 Toukokuu, 2015, 22:47:25 »
Välillä tuntuu tulevan vastaan kommentteja että "Ei sillä nintendolla mitään tee kun ei se kestä" mutta kyllä minäkin sillä kannalla olen että siellä on vaan paljon huonoja yksilöitä seassa. Sitte kun on kunnollinen yksilö kädessä niin kyllä se sitte kestää. Kyrsiihän se toki jos joutuu pitkään odotella takuuvaihtoa, mutta mitäpä sitä ei muutaman satasen säästön eteen tekis? :D Ei siinä, oma PL6 kyrväytti fetit myös, vaikka pitäs olla laatukampe. Selvästi oli kipristelly kuumuudessa fettejä irti siilestä, useampia jopa. Ehkä huono yksilö, en tiedä. Vaikka ehti sillä sen 50kWh akkuja ladata ennen kuin heitti hakkuri toimimasta. Purkutoiminto pimeni jo aikasemmin. Nyt kun meni nintendosta balanseri rikki ja odotan takuuvaihdoketta niin piti tuolta PL6:sta vaihtaa fettejä. Vielä se on ladannu, toivotaan että kestää siihen asti että tulee nintendo takaisin kotiin :)

Niin ja ite tykkään kyllä tuosta että on iso värinäyttö ja hemmetin paljon lukemia kerralla näkyvissä latauksen aikana. Tekee oikeasti akun kunnon seuraamisesta helpompaa. Vielä kun sais graafit näkyviin niin olis pop. Mutta siihen pitää tehä sitä omaa softaa kun ei valmista ole :)
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #28 : 10 Toukokuu, 2015, 23:12:37 »
Mää tykkään että tökkään virtajohdon ja balanceri johdon kii laturiin ja painan nappia. Sitte se heleän vaimeasti sanoo pilipitii ja haen sen akun sitte jossain välissä laturista ja lennänkin sen ehkä  :)

Jospa se kusti polkis tiistaina mulle uuten paahtimen nyt sitte :)

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #29 : 11 Toukokuu, 2015, 00:50:47 »
Nintendossa on se hyvä että saat tehtyä ohjelmia akuille jos sulla on erilaisia. Ne on myös helppo ja nopea valita siitä ja saat vaikka molemmat puolet samalla päälle eli ei tartte valita ensin toista puolta ja sitte toista. Valitset vaan ohjelman rullasta ja painat molempien puolien startnapit pohjaan. Käytännössä (kuhan sen vaan ensin sisäistää) akku kiinni ja 2sek ni siitä lähtee oikeilla virroilla ja moodeilla.

Ei tartte enää ruuvailla niitä amppeereja edestakas niinku vanhemman sukupolven laitteilla. Tykkään.

Samat jutut toki luultavasti löytyy kilpailijoista mutta niistä ei oo kokemuksia. Tää ainakin toimii.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #30 : 11 Toukokuu, 2015, 00:51:18 »
Minä sain heti uuden mikä on ollu korjulla. Ehkä tulee parempi kun sen saa takas. Mulla ehkä kesti 3kk. Nyt on toiminu hyvin. On vanha skyrc 800w varalta että pääse kuiten pörräämään. On revolla duo laturi. Jos tää sanoo poks niin revo tilalle testiin. http://www.rubinrc.se/batteriladdare/10636-dual-powerlab-8x2-2688w.html
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #31 : 11 Toukokuu, 2015, 08:59:32 »
Toi http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?manufacturers_id=171&products_id=27323 on myös 2 kanavainen ja vastaa muutenkin ominaisuuksiltaan. Pääsee vielä tietsikallakin puuhaamaan asetukset..
PowerLab6:n omistaneena ja tuota softaa käyttäneenä muutama kommentti: speksit noissa ovat ihan jees, harmi vaan että käytettävyys on surkea (huonompi mitä vastaavilla kontrolleilla varustetuissa pikku iLatureissa/kiinavehkeissä), tuo mainittu softa pahempaa ku kura ja laturissa on muutamia epämiellyttäviä "fiitsereitä".

Pienestä ruudusta ei paljoa tietoa irtoa, lataaminen vaatii melkoista kliksuttelua ellei samoilla arvoilla lataa (ja joo, muistipaikat ei paljo lämmitä kun senkin vaihto on melko kliksuttelun takana). Tuolla softalla pitäs pystyä tekemään custom asetukset ja valita näytettävät tiedot, mutta käytännössä homma ei onnistu ku sinnepäin. Yleensä lopputuloksena oli käyttökelvoton muistipaikka. Plussaa toki softan live-seurannasta. Sitte laturissa on muutamia aika ikäviä ominaisuuksia minusta: todellisen latauksen aloitus kestää n. 30sec, laturi ei lataa akkuja täyteen jos lämpötila alle 5-10c (joku cold mode) ja viimeinen niitti oli tuo "nouseva" latausvirta. Paskan marjat, tuo on toteutettu on vain näytössä, laturi pamauttaa suorilta täyden latausvirran esim 0->30A. Tuosta tulee mieleen vaan, että mistähän muualta on menty siitä mista aita on matalin.. Summasummarum, en suosittele kyseisiä latureita.

Duo-sarjan laturit ovat hajoamisherkkyydestään huolimatta loistavia vehkeitä. Isot tehot, iso ruutu/paljo dataa ja nopeat valinnat ovat kyllä aika ykkösiä. Vielä ku se yks pihtari antas muidenki katsoa sitä modbus-kirjastoa nii saatas PC/web/mobiili-softia Duo-sarjallekki alta aikayksikön  ;)

Poissa Wilikki

  • TLR-Tiimipelotti
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Espoon Ilmailukenttä, RC-Kopterit Ry #169, SIL
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #32 : 11 Toukokuu, 2015, 09:48:44 »
Mulla on toisena laturina Hyperionin EOS0720i net3. Luulin aluksi että siinä ei balansointi ois kovin tarkka, mutta johtuikin vanhoista Turnipsin nanoista (saman lai käyttäyty nuo akut i-laturissakin). Eilen latailin Hyperionilla Genssejä ja nopeesti ja tarkastihan tuo balansoi. Isohan tuo on varsinki duona, mutta ei varmaankaan kovin huono kuitenkaan. Specseiltään mun mielestä varsin kilpailukykyinen yksinkertainen ja nopee käyttää.

- #Telakalla SUPER Minipruutus - Mini PRÔTOS - 500 PRÔTOS - HENSELEIT TDR - LOGO 600SE - #Telakalla SAB Fireball -
Romut:  Skyartec Wasp X3V (RIP), Walkera Genius CP v2 Exät: T-Rex 450 Pro  DFC stretch 3GX, Gaui X7 Formula, SAB Goblin G700, SAB Black Thunder 700, Prôtos Evoluzione 770, Prôtos 380

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #33 : 11 Toukokuu, 2015, 11:06:14 »
Mulla on toisena laturina Hyperionin EOS0720i net3. Luulin aluksi että siinä ei balansointi ois kovin tarkka, mutta johtuikin vanhoista Turnipsin nanoista (saman lai käyttäyty nuo akut i-laturissakin). Eilen latailin Hyperionilla Genssejä ja nopeesti ja tarkastihan tuo balansoi. Isohan tuo on varsinki duona, mutta ei varmaankaan kovin huono kuitenkaan. Specseiltään mun mielestä varsin kilpailukykyinen yksinkertainen ja nopee käyttää.


Minusta Hyperioni on mukavampi käyttää kun nuo I laturit.
I duo on tehokkaampi balanssoimaan.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #34 : 11 Toukokuu, 2015, 17:57:01 »
Jees, multa kajahti toistamiseen toisen kanavan balanserista 5 kanava rikki tuosta 4010. Tuli pikku räpsy kun kytkin akun balanseriin ja sen jälkeen ei oo toiminut. Eli jos lataan isompia kuin 4s akkuja jää vitoskanava balansoimaan ikuisesti. Takuu on tietenkin ummessa. Osaisiko joku korjata näitä täällä tai tiedättekö mestaa missä voisi yrittää korjausta?

Jaakko

E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #35 : 12 Toukokuu, 2015, 09:50:07 »
Jees, multa kajahti toistamiseen toisen kanavan balanserista 5 kanava rikki tuosta 4010. Tuli pikku räpsy kun kytkin akun balanseriin ja sen jälkeen ei oo toiminut. Eli jos lataan isompia kuin 4s akkuja jää vitoskanava balansoimaan ikuisesti. Takuu on tietenkin ummessa. Osaisiko joku korjata näitä täällä tai tiedättekö mestaa missä voisi yrittää korjausta?
Sinällään ei isolta vialta kuulosta, 5-kanavan balanserin fetti/ohjaus pimeenä. Aika vähän taitaa olla tuota korjauskokemusta suomessa kellään, Kaapeli on omaa powerlabiaan ropannu ja itse paria 208B:sta koettanut saada kuntoon toistaiseksi huonolla menestyksellä. Eka pitäs selvittää vika, etsiä korvaava osa ja sitte vielä saada vaihdettua se osa. Junsiki muuten tekee korjauksia kun joskus asiasta niiden kanssa keskustelin, eivät tokikaan kovin mielellään. Äkkiä vaan tulee satasia maksamaan sekin operaatio kun lähetykset molempiin suuntiin, korjaus ja sitte vielä tullin kanssa säätää alveista.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2023
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #36 : 12 Toukokuu, 2015, 10:02:04 »
Toki jos kuoret auki ottamalla suoraan näkee että tuo trankku tuossa on palanu, niin vastaavan vaihto tilalle voi olla se millä hommasta selviää näppärästi. Jos taas missään ei silmämääräisesti katsottuna mitään vikaa näy, niin homma on hankalampi. Itsellänihän esimerkiksi powerlabi toimi alkuun hyvin korjauksen jälkeen, mutta sitten loppu hönkä kulkemasta samantapaisilla oireilla kuin aiemminkin. Puutteellisilla tiedoilla ja taidoilla itse korjaten ei välttämäti heti priimaa tule. Voi toki onnistuakin, jos hyvin käy.

Jos sulla on ihan alkupään nintendo niin käsittääkseni niissä on nykyään korjattu tuota balanserin kytkentää. Ihan hirveen kalliitahan nuo ei ole että harkita voi että olisko nykyään parempia. Tosin, balanserihan se pimeni itselläkin nintendosta, kolmoskennolta. Tiedä sitte oliko suunnitteluvikaa vaiko vaan maanantaikappaletta. Jos näissä aina särkyy kaikki maanantaina tehdyt vehkeet niin vois selittää miksi menee niin paljon rikki takuuaikana :D
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #37 : 12 Toukokuu, 2015, 13:34:40 »
Kärkkäiseltä kertoivat että takuuajan jälkeen korjaukset hoitaa Ruotsissa info@autopartner.se.
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #38 : 12 Toukokuu, 2015, 14:55:09 »
Luottamusta herättävä meiliosote :)

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #39 : 12 Toukokuu, 2015, 18:03:50 »
Tulipahan vaan mieleen, että miksi näitä porukka suosii vaikka ovat noin järjettömän huono laatuisia?!? :o

Pitäslöhän otta i-laturilasit pois ja katella kuitenki jotain laadukkaampaa/pikäikäsempää 8)

Olen kanssa tätä joskus ihmetellyt. Kun tuntuisi kuitenkin savuttavan keskimäärin nitrokopteria enemmän noi nintendot :) Kai se sit on vaan niin hyvä? Tosin mulle riittää kunhan saa patterit täyteen ja savut pysyy sisällä, joten millään automaatioilla ja kaavioilla ei ole mitään merkitystä.

Itse olen lataillut nyt vissiin parisen vuotta Robben 1000W powerpeakilla. Ei sillä saa tosin kuin 20A tungettua Goblinin akkuihin samaan aikaan, mutta on se 4C nyt toistaiseksi riittänyt.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #40 : 12 Toukokuu, 2015, 19:15:02 »
Itse olen lataillut nyt vissiin parisen vuotta Robben 1000W powerpeakilla.
Oot tuurilla saanu toimivan vehkeen, noi on vielä enemmän rikki mitä ilaturit  ;D  Harkitsin myös tuota vakaasti ennen powerlabia mutta valituksia vehkeen toiminnasta (tai toimimattomuudesta) löyty kyllä vähän liikaa. Eikä mulla oo mitään i-laseja päässä, omaa laturiakin olen useamman kerranki miettinyt  ::)

Poissa privy

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #41 : 12 Toukokuu, 2015, 20:12:51 »
Tuleepahan pidettyä kalusto pienenä kun näitä kertomuksia lukee. Aika hankalaa tuntuu olevan akun täyttö ja tyhjälläkin on paha lentää. Pienet 2S ja 3S akut saa sentään täyteen ilman kroonista pelkoa laturin sippaamisesta. Eikä korvaava laite ole vaikea taikka kallis saada.

Mikähän niissä lataajissa tehdään väärin...

Poissa Jaakko.H

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: iCharger 406duo
« Vastaus #42 : 12 Toukokuu, 2015, 20:28:15 »
Mulla on vaivasen pieniä noi omat akut ja sitä myötä yleensä virrat millä latauksia oon vedellyt. Muutama setti on toki 6s akkuja mutta mitään revitystä ei oo lataaminen. Molemmilla kerroilla kun lauennut niin on kajahtanut balanseri pieniä 4s akkuja sarjassa ladatessa ja kajahdus tullut akkua liitettäessä tohon lautaan (johdot oikeinpäin kyllä  ;D)
E3, D3, SDX, 700e, NX4, G380

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3050 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2009, 19:33:09
kirjoittanut IL
19 Vastauksia
9522 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Lokakuu, 2010, 22:59:34
kirjoittanut Spin
2 Vastauksia
2765 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Tammikuu, 2012, 14:35:39
kirjoittanut JCA
16 Vastauksia
5029 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2015, 21:56:28
kirjoittanut 338federal
9 Vastauksia
5039 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Helmikuu, 2016, 08:49:29
kirjoittanut 338federal