Kirjoittaja Aihe: BeastX firmware version 3  (Luettu 5706 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
BeastX firmware version 3
« : 22 Kesäkuu, 2011, 22:51:05 »


Itsellä oli mennyt kokonaan ohi että BeastX:ltä on tulossa Uutta softaa, kunnes Tohtori vinkkasi tästä. Tämä on hyvä homma, mutta vielä paremmaksi sen tekee se mitä he sanovat parantaneensa. Mä kun olen moittinut tuota biistiä siitä ohjaus viiveestä, jonka huomaa kun siirtyy tangosta tai esim 3G:stä biistiin. Toiveikkaana kirjoitin tästä biisti kavereille kysymyksen että onko versio 3:ssa asiaan tulossa muutosta ja sain nopean vastauksen:

>     yes, with V3 we will have a "cyclic boost" function. Making the heli
>     respond more aggressive.  Also a pitch pump function will be
>     implemented making the collective respond much faster.
>     Hopefully next week the manual will be finished and then we can
>     release the update.

Hyvä homma että kehittävät mötikkäänsä. Myös perään oli luvattu parannuksia (tässä on ollut kommenttien mukaan suurimmat erot Vbariin). Lisäksi vähentynyttä servojen virran kulutusta mainostetaan.

Laitoin itselle toisen biistin tulemaan.

-




Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #1 : 17 Elokuu, 2011, 17:43:26 »
Taitaa kohta tulla, manuaali valmis:


Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #2 : 17 Elokuu, 2011, 23:48:33 »
Great!

Tätä on kyllä odotettu, joten toivottavasti saavat sen pian pihalle. Ohjekirjasta löytyi noi ekassa viestissä mainitut pitch boost ja cyclic response, uutena asioina.

-

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Re: BeastX firmware version 3
« Vastaus #3 : 26 Elokuu, 2011, 19:11:39 »

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #4 : 04 Syyskuu, 2011, 10:17:07 »
Voin lainailla USB2SYS-palikkaa niille joilla ei sellaista ole ja jotka haluavat päivittää softansa. Saa noutaa Merimaskusta ja sinne myös palauttaa tai voin raahata mukana Maskun kentälle silloin kun siellä satun käymään. Esim. tänään illansuussa todennäköisesti. Läppäri mukaan jossa updater-softa sekä uusi firmis, bada bim bada bum, 20 sekunnin homma.


EDIT: Toki voit koneesi raahata mukana niin päivitetään saman tein...
« Viimeksi muokattu: 04 Syyskuu, 2011, 10:40:10 kirjoittanut ropellihattu »
Nada

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #5 : 04 Syyskuu, 2011, 11:00:33 »
Kuten tonne blogin puolelle kirjoitin niin eilen kaksi kopteria lensi eilen tällä Version 3 softalla. Esisäätöjen jälkeen swashin alue tuntui heti aika hyvältä, mutta 500:ssa perä oli laiskan tuntuinen 700:ssa sekin oli sopiva (vanha yksikkö, jossa oli Version 2 asetukset potikoissa ja radiossa.

Toi cyclic boost ei ainakaan mulla vielä vakuuttanut. Kummassakaan kopterissa ei ollut FBL lapoja, joten voihan olla että se vaatii ne. Seuraavat lennot pitää sitte ottaa ilman tuota ja maistella miltä tuntuu. Lentoja takana 3 isolla reksillä ja 4 pienemmällä.

Viiveestä en osaa sanoa. Pelkään että se on edelleen sama mutta toi boost nopeuttaa viiveen jälkeen tapahtuvaa toimintaa. Perässä ei valittamissa.

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #6 : 22 Syyskuu, 2011, 22:05:57 »
onkos kellään nyt huonoa sanottavaa tosta ver.3 softasta ku se on jo hetken ollu saatavissa?

mä oon tässä sairastelun lomassa parsinu tota 500 rekkulaa kuosiin ja samalla vois heittää ton 3 softan sisään ku on se mokkulakin lainassa...

sillä vaan ku hyvää harvemmin kannattaa päivittää ja ver.2 on ollu kyllä hyvä  :)



mites maikko ne viiveet on asettunu?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #7 : 22 Syyskuu, 2011, 22:29:11 »
Kauheasti ei ole lentoja. Mutta väitän että perusviive on edelleen siellä, mutta sitten on konsteja millä sen jälkeen nopeutetaan liikettä. Perän pitäisi olla parempi, mutta ei mulla ollut valittamista version 2:ssa sen osalta. Laita yksi kopteri ensin ja testaa, sitten jos on hyvä niin päivitä muut.

Ai niin, mun valo 500 driftaa jollain kierroksilla tärinästä johtuen, vaikka tämän pitäisi olla parempi niiltä osin. Ei ole johdot optimaalisesti kylläkään, joten tärinä voi tulla sieltä. Päivitin itse molemmat yksiköt.

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #8 : 22 Syyskuu, 2011, 22:33:47 »
Kauheasti ei ole lentoja. Mutta väitän että perusviive on edelleen siellä, mutta sitten on konsteja millä sen jälkeen nopeutetaan liikettä. Perän pitäisi olla parempi, mutta ei mulla ollut valittamista version 2:ssa sen osalta. Laita yksi kopteri ensin ja testaa, sitten jos on hyvä niin päivitä muut.

Ai niin, mun valo 500 driftaa jollain kierroksilla tärinästä johtuen, vaikka tämän pitäisi olla parempi niiltä osin. Ei ole johdot optimaalisesti kylläkään, joten tärinä voi tulla sieltä. Päivitin itse molemmat yksiköt.

-

 ::) ei siis driftannu ver.2 softalla?

eiköhän tää 500 saa kunnian tehdä mun laivaston pioneerityötä tolla saralla eli softa sisään ja kokeilemaan kuhan kunto ja säät antaa periksi :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #9 : 22 Syyskuu, 2011, 22:57:09 »
V3 on herkkä tärinöille eri taajuuksilla kun V2 johtuen kontrolliloopin optimoinneista, sanovat firman edustajat tuolla ulkomaanfoorumeilla, joten päivitys voi tosiaan tuoda driftiongelmia vaikka V2 olisi toiminut hyvin. Tuon voi myös downgradettaa takaisin jos tuntuu ettei V3 olekaan hyvä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: BeastX firmware version 3
« Vastaus #10 : 22 Syyskuu, 2011, 23:05:51 »
V3 on herkkä tärinöille eri taajuuksilla kun V2 johtuen kontrolliloopin optimoinneista, sanovat firman edustajat tuolla ulkomaanfoorumeilla, joten päivitys voi tosiaan tuoda driftiongelmia vaikka V2 olisi toiminut hyvin. Tuon voi myös downgradettaa takaisin jos tuntuu ettei V3 olekaan hyvä.

joo ei ole noita ulkomaanelävien voorumeita nyt hetkeen tullu taas luetua...

ver.3 tippu just purkkiin sisään ja sillä mennään! jos ei oo hyvä ni laitetaan ver.2 takas :)

heti ei pääse testaamaan ku osiakin puuttuu vielä ku fast-lad pisti vääriä mulle josta aiheutu viikon ylimääränen viive :-\
eikä tässä kyllä pilottikaan ole testikunnossa :(

harmi kun lavat hajos tossa edellisessä torpissa ku olis ollu kiva päästä vertaamaan noita softia tuntumaltaan...
nyt vaikka tilasin samat torsionin valolavat niin ne onkin ihan erilaiset profiililtaan, painoltaan, leveydeltään, paksuudeltaan jnejne! (hajonneet Torsionit on "energy" ja uudet ei)

raportoidaan silti tuloksia kun saadaan...
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
9 Vastauksia
5197 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Helmikuu, 2010, 16:37:53
kirjoittanut Picofly
138 Vastauksia
60389 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Elokuu, 2012, 14:51:12
kirjoittanut B12
19 Vastauksia
11877 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Tammikuu, 2014, 22:33:34
kirjoittanut njs
18 Vastauksia
10826 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2012, 10:41:37
kirjoittanut jesi
0 Vastauksia
3096 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Syyskuu, 2021, 11:20:41
kirjoittanut OriginHobbies