Kirjoittaja Aihe: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?  (Luettu 17887 kertaa)

Poissa Nalle

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #25 : 26 Helmikuu, 2010, 08:40:08 »
Halvalla ei saa HAUSKAA! Varmaan helposti ostais stadista snadin asunnon jos kaiken sen rahan olis säästäny mitä on tuullut eri harrastuksiin käytettyä...

Nalle

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #26 : 26 Helmikuu, 2010, 09:46:05 »
Aivan liikaa, ois jo iha nätin auton saannut sillä rahalla ;) Vähemmän kuitenkin kuin kalastukseen. Mut eihän harrastuksiin menneitä kuluja lasketa, eihän :)

Poissa finFlyer

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #27 : 26 Helmikuu, 2010, 10:31:50 »
Too much! but nothing is not enough ;D
So far about the two thousand Bucks!
If it even be enough yet?
I'm old man but stil alive as well!
Aeolus 50 3D, Hirobo SDX, Futaba 7C 2.4GHz
Phoenix RC       

entropy

  • Vieras
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #28 : 11 Syyskuu, 2011, 16:32:32 »
Aloitin kopteroinnin puolisen vuotta sitten ja rahaa on mennyt kolmeen mikrokopteriin ja yhteen miniheliin varaosineen nyt n. 865 euroa.

mika a

  • Vieras
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #29 : 11 Syyskuu, 2011, 17:16:16 »
No Meitsille tää kopterointi on kans sivu harrastus, lennokkien ohella. Ja kun lennokit vie kaiken mitä on ja enemmän niin koptereiden määrärahoja joutuu jatkuvasti leikkaamaan. Kohta on vuosi harrastusta takana ja rahaa on palannu 600€. Jos kopterit ois se ykkös juttu niin tossa ois yks nolla enemmän ja eka numero vois olla isompi. Mut kivaa on et tätä voi harrastaa halvallaki. Tosin kalustona ei ole ku yks 450. Ja radiot, laturit löyty jo lennokki puolelta.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #30 : 11 Syyskuu, 2011, 19:47:18 »
Mä olen harrastellut RC-touhua vasta n.1,5 vuotta tai yli, ja kaikki piti hommata.
En ole kopterointiin erikseen laskenut, mutta ennen Henseleitin hommaamista koko RC- harastukseen on mennyt keskimäärin n.700 € joka kuukausi.
HK:sta olen tilaillut paljon. Nyt yhteensä 92 kertaa. Myös muita kauppoja ympäri maailmaa on käytetty todella ahkerasti.
Varmaan ensimmäinen vuosi meni niin että joka päivä tuli paketti jostain. Nyt tilanne rauhoittunut.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa harrier46

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #31 : 11 Syyskuu, 2011, 20:01:04 »
tänä vuonna menny noin 2500€ ja kaikkinensa 16 vuoden aikana varovainen arvio 15-20k€

mika a

  • Vieras
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #32 : 12 Syyskuu, 2011, 00:24:40 »
Mä olen harrastellut RC-touhua vasta n.1,5 vuotta tai yli, ja kaikki piti hommata.
En ole kopterointiin erikseen laskenut, mutta ennen Henseleitin hommaamista koko RC- harastukseen on mennyt keskimäärin n.700 € joka kuukausi.
HK:sta olen tilaillut paljon. Nyt yhteensä 92 kertaa. Myös muita kauppoja ympäri maailmaa on käytetty todella ahkerasti.
Varmaan ensimmäinen vuosi meni niin että joka päivä tuli paketti jostain. Nyt tilanne rauhoittunut.

Saako kysyä missä olet töissä. :o Voi kun ois itelläki mahdollista niin oishan noi kamppeet kondiksessa.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #33 : 12 Syyskuu, 2011, 07:12:34 »
Harrastin joskus raskampaa hifiä. Sitten myin laitteet ja siitä on jäänyt hilloa aika mukavasti.
Niitä olen sitten hukannut aika lahjakkaasti ja säästöönkin laitoin suurimman osan.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

JCA

  • Vieras
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #34 : 05 Lokakuu, 2011, 22:31:38 »

No nyt meni toi 5000€ rikki kun ElyQ tuli.


Rahaa palanut: ~5000 euroa
Lentoja takana: ~14h 16min
Lentominuutin hinta: ~5,80€/min
Torppauksia: 4 kpl

Koptereita omistuksessa:
- ElyQ Vision 50 Competition XE

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #35 : 05 Lokakuu, 2011, 22:44:45 »
itsikkoon viitaten: niin paljon etten halua ajatellakkaan (tai kertoa vaimokkeelle)! ::)

vaan mikä se sellanen harrastus on mihin ei mee kaikki rahat?

mä ajan tietoisesti ihan paskalla autolla joten oon sijottanu sen hienomman auton verran rahaa tähän touhuun ;D homma siis balanssissa!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #36 : 05 Lokakuu, 2011, 23:07:46 »
mä ajan tietoisesti ihan paskalla autolla joten oon sijottanu sen hienomman auton verran rahaa tähän touhuun ;D homma siis balanssissa!

Höpö höpö. Siullahan on uunituore hybridi.
Lähtee sähköllä käyntii ja kulkee fossiilisella.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #37 : 05 Lokakuu, 2011, 23:44:28 »
Höpö höpö. Siullahan on uunituore hybridi.
Lähtee sähköllä käyntii ja kulkee fossiilisella.

totta! oon ajanu kehä kolmosta sähköllä tolla! nimittäin kytkinvaijerin mekanismi meni kytkimen päästä paskaksi ja joutu ajelemaan raakana kotiin! kehän valoista vaan startilla liikkeelle  ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #38 : 06 Lokakuu, 2011, 11:47:41 »
Pikaisella laskelmalla koptereihin on mennyt noin 5100EUR ja tähän ei ole laskettu mm. mankan hintaa koska se oli jo entuudestaan kiinteäsiipisten takia. Lentoaikaa koptereilla (poislukien mikrokopterit joista en ole jaksanut pitää kirjaa) on noin 486 minuuttia, joten lentominuutille tulee hintaa noin 10.50EUR. Torppeja takana pyöreä nolla.

Ihanan kallista... ;)

JCA

  • Vieras
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #39 : 06 Lokakuu, 2011, 12:00:56 »
Kympin minuutti. Toihan alkaa oleen jo kalliimpaa kun 0700 -linjat :D

Mutta eikö ole hauska laskea tällein? Teoriassa harrastus muuttu koko ajan halvemmaksi mitä enemmän lennät. Käytännössä se toki tulee koko ajan kalliimmaksi kun tulee torppeja ja uutta kalustoa.

Kopteri-eki

  • Vieras
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #40 : 06 Lokakuu, 2011, 12:27:33 »
Hah, en ole jaksanut laskea paljonko on mennyt koko kopteri harrastuksen aikana pelkkiin koptereihin mutta onhan noita tusinan verran ollut erinlaisia joita on aina kyllästyessä myyty pois :).

Hmm, veikkaisin että 19000-22000 euron edestä on harrasteltu jos laskee kaikki sähköt ym ym muut. Tosin KIITÄN SUURESTI KAIKKIA "tukijoita"/yhteistyö kumppaneita= Varsinkin A-P Ahosta/hobbypeople.

Poissa katti

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #41 : 28 Lokakuu, 2011, 13:14:45 »
Huomasin tässä HobbyKingin tilausta tehdessäni että olimpa päässyt Platinum memger tasolle kun tilauksia oli tehty 2400 dollarin verran ja kaikki tämän vuoden aikana. Tämä ei edes ole kaikki kustannukset kun Sil-shop ja leluja.net täytyy laskea mukaan. Toisaalta ihan kaikki ei mene kopterien piikkiin kun osa kului noihin kiinteäsiipisiin. Silti, yllättävästi rahaa on kulunut.  Alkujaan ajattelin että kun tuo täyskokoisella koneella lentäminen on niin pirun kallista hommaa niin tämä RC-harrastus vähän auttaisi säästämään kustannuksia mutta eipä niin taida tapahtua. Tuolla Hobbykingin summalla kun olisi tullut ostetuksi 1000l bensaa jolla meidän kimppakone, DA40 4-paikkainen, lasiohjaamollinen IFR-kykyinen kone olisi lentänyt noin 30 tuntia. Se on vaan senverran hullua että ilmoille tekee ihmisen mieli :)

En tiedä paljonko kopteritiimaa on tullut mutta varmaan sata akullista ei nyt ainakaan yläkanttiin ole, toisaalta 100*10 min tekee 16 tuntia. Silti, onhan se vaan niin ihanaa kauniina kesäiltana ottaa kopteri ja mennä mökin vieressä olevalle pellolle lennättämään. Lentokoneella homma vaatii aina paljon enemmän ennakkosuunnittelua.

Kun sitten alkaa pohtimaan mihin raha on kulunut niin homma alkoi vuoden alusta Belt CP V2 kopterilla ja ennen kuin homma alkoi sujua niin meni lapoja, akseleita jne aikamoinen läjä. Kun sitten kopteri alkoi pysyä ehjänä enemmän kuin yhden akullisen niin oli pakko hommata Imax B6-AC ja muutama akku. Foorumia luettuani alkoi sitten tuntua että Trex-450 (klooni) olisi sopivampi harjoituskopteri ja niimpä kalusto alkoi kasvaa. Amig-450 mutta yhdellä kopterilla oli aina se ikävä puoli että viikonlopun lennätys saattoi loppua lyhyeen joten HobbyKingistä sai halvalla toisen ja kolmannen varakopterin ja kattavan vara-osavaraston. Samalla kun oppi sitten lennättämään niin olikin siinä tilanteessa että viikonlopun jälkeen kaikki kopterit ovat yleensä edelleen ehjiä. Kun kopterien hajoaminen ei enää rajoittanut lennätystä täytyi tietysti ostaa lisää akkuja ja toinen laturi.

Sitä sitten pohtii, että vähneekö rahanmeno kun kopterit pysyy ehjinä ja akkujakin on riittävästi. Toisaalta houkuttelee kehittymään eteenpäin harrastuksessa, varmaankin kun alkaa harjoitella 3D lennätystä niin kalustoa alkanee hajota taas alkuaikojen malliin ? Jos siirtyy isompiin koptereihin 500 tai 600 kokoluokkaan niin sitten kopterin lisäksi tarvitsee uudet isommat akut ja laturin, uuden varaosavaraston jne.

Rehellisiä ollaksemme, on kuitenkin tämä RC-harrastus varmaan kertaluokan edullisempaa kuin täysikokoisilla lentäminen, pelkkä bensakulut ei kerro kaikkea. Kimpakoneessa on kiinteät kulut ja kerhokoneilla lentäminen maksaa noin 150 Euroa tunti. Lupakirjat maksaa ja jos haluaa kehittyä, ultrakirjasta PPL:ään ja sitten mittarilentolupakirja niin rahaa palaa.
TBS Discovery pro, Tarot T810 (Arducopter, FPV)
TREX-500 2*HK450PRO-DFC
DA40-180 G1000 (kiinteäsiipinen)

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #42 : 28 Lokakuu, 2011, 13:30:51 »
Huomasin tässä HobbyKingin tilausta tehdessäni että olimpa päässyt Platinum memger tasolle kun tilauksia oli tehty 2400 dollarin verran ja kaikki tämän vuoden aikana.

Eipä tuo Platinum taso montaa sataa vaadi ostoksia, nyt on reilu 500 taalalla ostoksia mutta mielestäni oli tuolla tasolla jo alle 400 ostoksilla.

Poissa elvis

  • Pro torppari
  • ****
  • Virtuaalista räpyttelyä bittitaivaalla
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #43 : 28 Lokakuu, 2011, 13:57:13 »
Kimpakoneessa on kiinteät kulut ja kerhokoneilla lentäminen maksaa noin 150 Euroa tunti. Lupakirjat maksaa ja jos haluaa kehittyä, ultrakirjasta PPL:ään ja sitten mittarilentolupakirja niin rahaa palaa.

Halvalla menee mutta menköön.. Nelipaikkaisen kopterin vuokraukseen saa menemään kevyesti 800€ tunti. Ainakin siihen verrattuna vaikka jettikopun lennätys on jo todella halpaa hupia!

Jaa niin, meikäläisen kalusto on kokoonsa nähden aika arvokasta (330x, Quark SG) mutta varaosiin ei sitten olekaan kauheasti rahaa kulunut. Ehkä olen törsännyt pikkukopuihin vain sen verran mitä parin tunnin kopterivuokra olisi vaatinut  ???  Joo, pihi mikä pihi.
Ei oo helppoo olla Mikko Kuustonen, ei.
-elvis-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #44 : 01 Marraskuu, 2011, 10:11:40 »
itsikkoon viitaten: niin paljon etten halua ajatellakkaan (tai kertoa vaimokkeelle)! ::)

vaan mikä se sellanen harrastus on mihin ei mee kaikki rahat?

mä ajan tietoisesti ihan paskalla autolla joten oon sijottanu sen hienomman auton verran rahaa tähän touhuun ;D homma siis balanssissa!

ei tsiisus! :o tuli kateltua noita tilaushistorioita eri kaupoista ku etin tossa yhtä tilausta ja tuli samalla vähän summailtua vaikken olis oikeastaan halunnukkaan ;D

osteltu on näköjään

fast-lad      3500 puntaa
hobbyking   2900 dollaria
trexstore    3600 euroa

lisäksi tosta puuttuu aggregaatti, goblin ja goblinin helijive, bec, vastarit + irlannista tilatut 2 ygen noparia ja biisti jnejne... ::)

harrastusta on jatkunu alle 2v ja tolla olis todellakin saanu uuden pikkuauton kaupasta ;D moneys well spent! :)

ja ei en ole varakas! nää on raastettu selkänahasta :D


älkää muut summailko! sitä alkaa miettimään kaikenlaista turhaa :D


pakko on silti todeta että vaikka esim ton 500 rekkulan torpit tuntuu törky hintasilta ei ne nyt loppupeleissä montaa prosenttia oo ollu tosta kokonais budjetista...

mistä tulikin mieleeni: pitääpä tilata osat sen ehjäämiseen :D


aikamoista huumetta nää kepakot!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #45 : 01 Marraskuu, 2011, 11:09:20 »
ei tsiisus! :o tuli kateltua noita tilaushistorioita eri kaupoista ku etin tossa yhtä tilausta ja tuli samalla vähän summailtua vaikken olis oikeastaan halunnukkaan ;D

osteltu on näköjään

fast-lad      3500 puntaa
hobbyking   2900 dollaria
trexstore    3600 euroa

lisäksi tosta puuttuu aggregaatti, goblin ja goblinin helijive, bec, vastarit + irlannista tilatut 2 ygen noparia ja biisti jnejne... ::)

harrastusta on jatkunu alle 2v ja tolla olis todellakin saanu uuden pikkuauton kaupasta ;D moneys well spent! :)

ja ei en ole varakas! nää on raastettu selkänahasta :D


älkää muut summailko! sitä alkaa miettimään kaikenlaista turhaa :D


pakko on silti todeta että vaikka esim ton 500 rekkulan torpit tuntuu törky hintasilta ei ne nyt loppupeleissä montaa prosenttia oo ollu tosta kokonais budjetista...

mistä tulikin mieleeni: pitääpä tilata osat sen ehjäämiseen :D


aikamoista huumetta nää kepakot!


Mitä muuta tuolla nyt sitten saisi, moottoripyörän. Hyviä harrastuksia molemmat, go on choose your poison  ;D

Aloittelijoille tiedoksi että kyllä halvemmallakin pääsee, mutta kyllä tähän saa rahaakin menemään. Olen huomannut että pienestä tilpehööristä kertyy äkkiä iso summa rahaa. Päätät että tilaat jonkun satasen jutun, esim ison kopterin lavat. Summa kuitenkin äkkiä nousee sinne 180€:n pintaan kun klikkaa pari nice to have juttua mukaan. Eli siinä mielessä ostoskuri pitää kustannuksia hallussa. Veikkaankin että valmistajat saa puolet kiteistä ja puolet varaosista.

Itsekin otin Paypalista historia tiedot esiin. Pitkä oli lista ja pitääpä katsoa saisiko helposti kokonaissummaa esiin.

-

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #46 : 01 Marraskuu, 2011, 11:13:18 »
Eli kunnon kopteristin tunnistaa siitä, että se ajaa paskalla autolla, tää on sitä logiikkaa.... ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #47 : 01 Marraskuu, 2011, 11:41:06 »
Mitä muuta tuolla nyt sitten saisi, moottoripyörän. Hyviä harrastuksia molemmat, go on choose your poison  ;D

Aloittelijoille tiedoksi että kyllä halvemmallakin pääsee, mutta kyllä tähän saa rahaakin menemään. Olen huomannut että pienestä tilpehööristä kertyy äkkiä iso summa rahaa. Päätät että tilaat jonkun satasen jutun, esim ison kopterin lavat. Summa kuitenkin äkkiä nousee sinne 180€:n pintaan kun klikkaa pari nice to have juttua mukaan. Eli siinä mielessä ostoskuri pitää kustannuksia hallussa. Veikkaankin että valmistajat saa puolet kiteistä ja puolet varaosista.

Itsekin otin Paypalista historia tiedot esiin. Pitkä oli lista ja pitääpä katsoa saisiko helposti kokonaissummaa esiin.

-

oli mulla melkein 4 vuotta tonninen k4 kikseri tossa tallissa mutta jostain kumman syystä ei tullu paljoa ajettua kopuilun alotuksen jälkeen joten katkasin tonnin vakuutusmaksut ja arvon alennukset tänä keväänä myymällä kikottimen pois! :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #48 : 01 Marraskuu, 2011, 11:56:45 »
Minoon aika halvalla päässy tähän mennessä. Huhtikuun puolessa välissä taisin alotella ja siitä tähän päivään mennessä aika lailla 1000€ menny koptereihin. Yks kiinteäsiipinenki on parhaillaan tulossa ja se nostaa yli 1000€ tämän harrastuksen. Eipä sille mitään voinu, että ennen tuo raha oli arvokkaampaa ja vähän vajaa 200€ RTF Beltti oli aivan julmetun kallis, mutta noin kuukaus taaksepäin niin 450 poro kitti ~200€ oli houkutteleva tarjous joka tuli hankittua.

Poissa Eelis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • You're never too old to learn something stupid
Vs: Paljonko olen hakannut rahaa kopterointiin?
« Vastaus #49 : 01 Marraskuu, 2011, 13:02:55 »
Päätät että tilaat jonkun satasen jutun, esim ison kopterin lavat. Summa kuitenkin äkkiä nousee sinne 180€:n pintaan kun klikkaa pari nice to have juttua mukaan.

Hymähdin kun luin tämän. Kävi nimittäin just äsken niin, että tilasin 690mm Radixit ja tuli maksamaan 190€  :D Mulle käy usein noin.
-- T-Rex 700N [YS91ST][Brain] -- T-REX 600LE [55 HZ-H][Brain] -- T-REX 500ESP [Brain] -- mCP X --
-- DX9 -- Peeniks 5.0 --

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
30 Vastauksia
13610 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2008, 21:11:36
kirjoittanut sgtpepper
32 Vastauksia
15352 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2011, 16:50:08
kirjoittanut Fillarimies
771 Vastauksia
260194 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Helmikuu, 2013, 14:05:53
kirjoittanut BigDaddyJ
1 Vastauksia
3086 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Tammikuu, 2015, 20:15:49
kirjoittanut Jalippo
1 Vastauksia
1981 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Marraskuu, 2019, 09:28:54
kirjoittanut TeroS