Kirjoittaja Aihe: Neuvonnasta rahaa?  (Luettu 9623 kertaa)

Poissa velli76

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry #53
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #25 : 31 Maaliskuu, 2014, 18:37:48 »
Ohhoh, aika raakaa meininkiä!  :o

Itsekin myin pari kopteria vähän aikaa sitten pois, harmi ettei kumpikaan ostajista tarvinnut apua, muuten olis voinut lyödä rahoiksi!  ;D

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #26 : 31 Maaliskuu, 2014, 18:46:03 »
mm JariN on neuvonut kopteristeja ja lennokkiharrastajia ainakin vuodesta 1764.
Ensikuussa on sitten tilinteon aika kun alkaa kirjoittelemaan laskuja ja näpyttelemään laskimella korkoja 8)

Itsekin lienen useammalle harrastajalle velkaa konsultointi-, kokoonpano-, konfigurointi- ja testauspalveluista.


Ymmärrän toki jos kustannuksista on ennalta sovittu, mutta muussa tapauksessa toiminta on kuin wincapitassa ikään.


Editti: Jos osallistuu toisen käynnistämään simusessioon, oletko korvausvelvollinen?
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #27 : 31 Maaliskuu, 2014, 18:59:17 »


Itsekin lienen useammalle harrastajalle velkaa konsultointi-, kokoonpano-, konfigurointi- ja testauspalveluista.


Mulla taitaa olla ihan sama juttu...

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #28 : 31 Maaliskuu, 2014, 19:12:54 »
On kyllä omalta kohdaltani aika pitkässä kuusessa alkaa pyytämään rahaa kun jota kuta joskus vähän jeesaa. Sen verran olis ollut oma alku kivisempää ilman parin kaverin apua eikä nekään olleet rahaa tai muuta vailla.

Lentäisköhän kopteri vieläkään jos ne pari kaveria ei olis auttaneet alkuun.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #29 : 31 Maaliskuu, 2014, 19:24:31 »
Olisko mahdollista, että tämä henkilö B olisi asianajaja ja hän ei nyt vaan jostain syystä ole osannut erottaa työtä ja vapa-aikaa? :D
Haluaisitko TeroS valaista hieman enemmän, että missä tilanteessa tälläinen on tapahtunut? Kenties täällä kopteri puolella? Mut ei oo pakko hei. ;D

Tilanne siis oli se jo täällä mainittu, A ostaa B:ltä laitteen, A tarvi jeesiä koska B:n laittamat oletusasetukset eivät toimineet. B neuvoi ja laittoi tilinumeron kylkiäiseks. Ei mene mun pohjalaiseen mielenlaatuun ja järkeen.

Mulla ei ois logoa, mulla ei ois yhtään mitään lentävää tai edes ilmassa pomppivaa vehjestä jos ei olis tärkeitä neuvoja saanut, ja paljon. Ja konkurssissa oisin jos niistä olis maksaa pitänyt. Tämä on vielä tuoreessa muistissa niin aina koitan neuvoa kun kysytään. Ja joskus ihan kysymättäkin ;D

Ei omiin muroihin kannata näin pienellä joukolla urinoida. Pitäisi olla täysin selvä kaikille harrastajille.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #30 : 31 Maaliskuu, 2014, 19:44:43 »
Mä oon pitäny melkein automaagisena että, myyty kampe saa kylkiäisinä asennukset ja ohjeet niin kauan että toimii, tai sitten rahat takaisin.
Varsinkin jos myydään soiva kampe joka ei sitten soikkaan. Niin tuutoria tulee vaikka tassusta pitäen.
Toivottavasti tämmöisestä rahastamisesta kuullaan vain tämän yhden tapahtuman verran.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #31 : 01 Huhtikuu, 2014, 23:46:02 »
Laitetaas näin julkisesti esiin saamani faktat asiasta:

- Alkuperäisen viestin henkilöt A ja B ovat siis todellisia, suomalaisia ihmisiä, täällä molemmat.
- Nimiä en kummastakaan aio julkaista, niillä ei ole esimerkiksi tähän viestiketjuun mitään merkitystä ja/tai painoarvoa
- Tapahtumat ovat minun saamani tiedon mukaan menneet niinkuin olen kirjoitellut.
- Pääasia tässä ei ole, eikä koskaan olekaan ollut kenenkään mustamaalaaminen joka mielestäni on käynyt selväksi.

Tästä johtuen:

Henkilö B: Ole ystävällinen ja rauhoitu. Et tule ylläpidolta saamaan minun ja henkilö A:n välisiä yksityisviestejämme (mahdollisesta) pyynnöstäsi huolimatta. Syy on hyvinkin yksinkertainen, niitä ei ole. Me emme ole keskustelleet tämän foorumin kautta. Ja ennenkuin aloitatte mitään Fox Mulder-teorioita, en edes tiedä missä henkilö A asuu, internet on globaali paikka.

Parahin henkilö B: Keitä kuppi teetä ja rauhoitu, teet myrskyä vesilasiin, Et ole menettänyt kasvojasi missään koska niitä ei ole julkaistu. Teit ehkä pienen ylilyönnin, se siitä, niitä sattuu. Huomenna on päivä uusi. Jos homman nimi oli vitsi oli se huonosti muotoiltu ja väärään paikkaan, niitäkin sattuu, se siitä.

Aurinko nousee huomennakin, mennään siis kopterikentälle :)

omnia vincit amor, terveisin Tero :)

EDIT: Typoja pois ja lisays: Jos sinulla on minulle suoraan kysymyksiä niin täällä on yksityisviesti-nappi.
« Viimeksi muokattu: 01 Huhtikuu, 2014, 23:59:45 kirjoittanut TeroS »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Neuvonnasta rahaa?
« Vastaus #32 : 02 Huhtikuu, 2014, 12:45:43 »
Hyvä vaan että asiasta on keskustelua!

Ei kannattaisi turhaan hermostua, vaan ottaa opiksi, että raha-asiat kannattaa selvittää ETUKÄTEEN.

Jokainenhan saa pyytää mitä haluaa, toki harrastustouhuissa ei luulisi olevan tarvetta rahastamiselle ja voorumilla on sadoittain ilmaiseksi auttavia. Yritystouhut asia erikseen.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
30 Vastauksia
13606 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2008, 21:11:36
kirjoittanut sgtpepper
49 Vastauksia
17886 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Marraskuu, 2011, 13:02:55
kirjoittanut Eelis
32 Vastauksia
15350 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Helmikuu, 2011, 16:50:08
kirjoittanut Fillarimies