Kirjoittaja Aihe: HK 450GT PRO  (Luettu 99882 kertaa)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #25 : 21 Kesäkuu, 2011, 17:40:30 »
Niin no eihän se kokoero niin älytön ole. Vähän päälle 10cm taisi lapojen halkaisija olla. Kyllähän sen huomaa mutta jotenki tuo 450 on varaosiltaan ehkä varmempi ja jotenkin ns "standardi". Tuntuu ainakin että niitä on eniten. Akutkin on järkevän hintasia.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #26 : 21 Kesäkuu, 2011, 23:50:34 »
kyllä toi 500 on huomattavasti nelipuokasta isompi, se on noin 20cm pidempi ja 15 korkeempi  ;)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #27 : 22 Kesäkuu, 2011, 05:09:46 »
kyllä toi 500 on huomattavasti nelipuokasta isompi, se on noin 20cm pidempi ja 15 korkeempi  ;)
Hiljaa nyt ku sain itteni melkeen uskomaan, että ei niillä paljoa eroa oo.  :D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #28 : 22 Kesäkuu, 2011, 06:54:38 »
On on, ja yhtäsuuri ero löytyy 600 ja 500 välillä...  :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #29 : 22 Kesäkuu, 2011, 07:17:32 »
kyllä toi 500 on huomattavasti nelipuokasta isompi, se on noin 20cm pidempi ja 15 korkeempi  ;)

Ja painaa tuplat.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #30 : 22 Kesäkuu, 2011, 08:05:14 »
Hiljaa nyt ku sain itteni melkeen uskomaan, että ei niillä paljoa eroa oo.  :D
Ei niin..
[spoiler]
450 - 500 - 600
[/spoiler]

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #31 : 22 Kesäkuu, 2011, 09:15:22 »
VOOOOE! 500 näyttää hyvän kokoselta.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #32 : 22 Kesäkuu, 2011, 09:19:27 »
VOOOOE! 500 näyttää hyvän kokoselta.

ja viimekesän lentojen perusteella (muilla 450 ja mulla 500) kestää tuultakin ihan toiseen malliin verrattuna 450 kokoseen yli tuplapainonsa takia!

äänikin on erittäin paljon vakuuttavampi ku 450 mitäänsanomaton sirinä ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #33 : 22 Kesäkuu, 2011, 11:02:58 »
ja viimekesän lentojen perusteella (muilla 450 ja mulla 500) kestää tuultakin ihan toiseen malliin verrattuna 450 kokoseen yli tuplapainonsa takia!

äänikin on erittäin paljon vakuuttavampi ku 450 mitäänsanomaton sirinä ;D
Valinta perusteissa tuo ääni on mulla ainaki plussaa.  ;D Beltin surkeat lavatki pörisee jo mukavasti ku sillä ihtensä yläpuolella käväsee. Se vaan kun 500 aitona on niin € ja kloonina varaosien saatavuus ei niin helppoa kun 450. Päätä nyt tässä sitte.  ??? Ei tuo tilaus nyt vielä ajankohtasta ole mutta vois jo alkaa kerätä listaa valmiiks.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #34 : 22 Kesäkuu, 2011, 11:16:15 »
Mulla nelipuolikkaassa http://www.trex-store.com/carbon-rotor-bladeyellow-p-423.html nuo lavat ja pitää muute hirveää ääntä ;D
varmaa aikamoinen tehohävikki, pitäs ostaa uudet ku tulee rahaa... ;D

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #35 : 22 Kesäkuu, 2011, 12:18:00 »
Mulla nelipuolikkaassa http://www.trex-store.com/carbon-rotor-bladeyellow-p-423.html nuo lavat ja pitää muute hirveää ääntä ;D
varmaa aikamoinen tehohävikki, pitäs ostaa uudet ku tulee rahaa... ;D
Mjah pitää joskus beltissä kokeilla ja katkaista.  ;D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #36 : 22 Kesäkuu, 2011, 12:34:39 »
Mjah pitää joskus beltissä kokeilla ja katkaista.  ;D

en voi suositella!

kaverilla on tollaset ja ne on ihan löröt ja valmiiksi ihan kierossa ku silmällä kattoo!
se etä niissä lukee carbon tarkottaa ilmeisesti että sisällä menee hiilaritikku tms (en tiedä mitä) mutta pinta on kyllä muovia ;D

kyllähän se aparaatti ilmassa roikkuu mutta en maksaisi tollasista penniäkään!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #37 : 22 Kesäkuu, 2011, 12:44:45 »
Niis on hiilikuitutikkurunko joka on päällystetty jollai sellasel muovilla, ne on iha ontot, kyllä niillä nyt lentää mutta, luulen et tehohävikki on suuri ja tikkuvaste huono jne.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #38 : 22 Kesäkuu, 2011, 13:13:35 »
vaan kun 500 aitona on niin € ja kloonina varaosien saatavuus ei niin helppoa kun 450. Päätä nyt tässä sitte.  ??? Ei tuo tilaus nyt vielä ajankohtasta ole mutta vois jo alkaa kerätä listaa valmiiks.

Itellä on klooni 450 ja 500. 500 on FMTModelilta ebaysta, mutta samaa saa ilmeisesti muualta hiukan halvemmallakin.
http://cgi.ebay.com/FMT-500CF-K1-Metal-carbon-Heli-Kit-T-REX-500-GF-CF-/280587358089?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item41544f4f89

Kokoamistarinaa tuolla: http://www.kopterit.net/index.php?topic=10104.0

Ihan hyvälaatuiselta vaikuttaa osien puolesta ja lentääkin. Jotenkin vaan 450 tuntuu ehkä käypäisemmältä käteen. Niin paljon kevyemmän ja ketterämmän tuntuinen ilmassa. Tosin en ole vielä ulkoiluttanut viissatasta kuin ehkä max 10 akullista. Kovassa tuulessa en ole kummallakaan lennättänyt, mutta suht tyvenessä ei se 500 juurikaan sen vakaammalta tunnu kuin pienempikään. Jos ei osaa leijuttaa/lennättää nelipuokilla, ei se 500 ole avain onneen sen enempää. Siis ei se taivas aukene kopteria isontamalla. Onhan siinä tehoa ja kulkee kovempaa, mutta opettelukäyttöön ehkä ottaisin sen nelipuolikkaan uudelleenkin.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

MIKKELSONNI

  • Vieras
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #39 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:30:59 »
Ääni 5satkulle täältäkin. Hyviä lentokelejä 450 on minun mielestäni tosi vähän ja ennen kaikkea tuo koko auttaa vähänkin kauenpana hahmottamaan kopterin asennon.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #40 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:37:31 »
Olin niin varma että säästän 450 mutta tehän ajatte mut köyhyyteen.  :o 500 alkaa tuntua kivemmalta. Joutuu vaan katella akku hommia sitte ku en niitä isompia oo yhtään katellu. 2 x 2200mah olis HK:ssa vaatimukset. Pitääks ne nitoa toisiinsa kii vai ettii valmis iso paketti?

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Re: HK 450GT PRO
« Vastaus #41 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:49:04 »
Osta toi aripn käytetty aito trex 500. Näyttä järkevältä ja sopivan hintaiselta :)

MIKKELSONNI

  • Vieras
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #42 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:50:22 »
 Kannattaa ottaa valmiita paketteja ja 3000mah on minun mielestä paras koko aloittelijalle.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #43 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:52:03 »
Kyllä 450 kopukin tuulta kestää. Sitten kun ei kestä niin eipä sitä viitti seista kentän laidallakaan. Silloin on aika simutella.

Mitä ääniin tulee niin 450 kopu ei ole oikein "miehekäs" tässä Tohtori on oikeassa.

Siispä syksyllä laitetaan 550 E hankintaa.

nimin. Ostan isomman kun on 1000 akullista lennetty pienemmillä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Re: HK 450GT PRO
« Vastaus #44 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:57:21 »
Osta toi aripn käytetty aito trex 500. Näyttä järkevältä ja sopivan hintaiselta :)
Katoin kans että myyntiin on tullu mutta vähän kaukana on haettavaks. Seuraillaan ja lueskellaa. 

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #45 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:57:32 »
Ihan pakko mielenterveyteni (ja lompakkoni) puolesta jankuttaa että 450 on ihan tarpeeksi iso :D No joo, on siinä oikeasti 500:een eroa. Ja kuten jo totesitte, painoero varsinkin on kyllä huima. Ei voi olla vaikuttamatta tuuliherkkyyteen.

Eli ehkä se seuraava on sitte 500:nen... tai 600:nen... jaa mutta saahan niitä sähköllä lentäviä 7-satasiakin  ;D

Päiväunista todellisuuteen, otsikon mukainen kapine on sitten saapunut!!! Ensimmäinen kopu kun on, niin se koko kyllä yllätti pakkauslaatikon osalta. En ihan kuvitellut että se menee kenkälaatikkoon edes osina mutta siellä se  vaan oli  :)

Loppujen osien suhteen tuli taas pieni yllätys; kolmesta paketista yksi on Hong Kongin postin hoidossa, yksi vasta paketoitavana, mutta se kolmas ei tulekaan ilmeisesti Hong Kongista, vaan seurantakoodista päätellen Kiinasta! Ja linkki paketin seurantaa varten johtaa Swisspostin nettisivulle! Hauska nähdä miten se sitten tänne osaa ja koska ;D

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #46 : 22 Kesäkuu, 2011, 18:34:40 »
Lainaus
mutta se kolmas ei tulekaan ilmeisesti Hong Kongista, vaan seurantakoodista päätellen Kiinasta
Eikös hong kong ole kiinasta?  ;D
Ja monesti esim lipot yms tulee swisspostin kautta.
« Viimeksi muokattu: 22 Kesäkuu, 2011, 18:37:20 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa reittila

  • Pro torppari
  • ****
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #47 : 22 Kesäkuu, 2011, 19:17:53 »
Eikös hong kong ole kiinasta?  ;D
Ja monesti esim lipot yms tulee swisspostin kautta.

Jepjep, HongKong kuuluuu nykyään Kiinaan.
Hiukka OT, mutta mistäs Luigi päättelet, että olis tullut Kiinasta ?
Jos sitä CH-päätettä koodissa tarkoitat, niin se on Sveitsi, eli HK lähettelee
välillä LiPoja Sveitsin Postin kautta ja siksi myös jouduit Sveitsin postin sivuille.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #48 : 22 Kesäkuu, 2011, 21:59:05 »
Kiitos Pekka ja muut infosta! Todellakin oletin CH:sta että olis Kiina kyseessä, siksi ihmettelinkin Swisspostia... Toki Hong Kongikin on osa sitä, sen sentään tiesin :) Ja oikein arvasit että LiPoja on ko. paketissa muiden osien mukana ;D Aika lailla maailmankuvaa avartavaa touhua tämä...

Mutta joo, osat on tsekattu ja asialliseksi havaittu. Se vaan jaksaa ihmetyttää, että kun kerran servoihin on linkkipallot 2mm:n ruuveilla mukana, niin miksi ei voi olla niihin muttereita? Ja samoin se mitä on muutkin todenneet, että mukana on ruuvit nuppiservojen kiinnittämiseen mutta ei prikkoja.
Lisähavaintoina: GWS Park HPX-servo sopii muuten hienosti peräservon telineeseen, mutta pituus-suunnassa joko etummaiset tai takimmaiset kiinnitysreiät on 4mm pielessä.
HXT900-halpisservo menee hyvin paikalleen nuppiin mutta armin reiät on suurennettava että kahden millin ruuvin saa menemään. Sama kai lienee operaatio kaikilla microservoilla?

PRO- mallin nuppiservojen asennus sinänsä on aika erikoinen tapaus. Ei vaikea eikä huono jos niitä ei tarvitsis koskaan vaihtaa. Mutta sitten kun vaihdon aika tulee niin aika paljon saa purkaa että ne irti saa. Jotenkin hurja konstruktio kun kolme servoa toimii pääakselin ylemmän ja alemman "laakeripukin" yhdistävinä komponentteina kylkien hiilikuitulevyjen lisäksi.

Sitten osastoa auttakaa aloittelijaa: Ehdin perähässäkkää vähän tutkia ja kun sen osat sovittelin toisiinsa niin remmi tuntui aika sopivan kireältä. Onko siis niin että peräputki ja remmi on sen verran tarkkaan mitoitettu että hihnan kireyttä ei ole tarkoituskaan säätää??? Vaiko vaan kiristetään sitten kun löystyy? Nyt putken peräpää on tapilla paikallaan ja etupään hahlo "pohjassa". Voi siis kiristää mutta ei enempää löysätä.

Ja vielä lopuksi: Jos joku kaipaa kuvia ko. mallista tai jostain yksityiskohdista ym. niin sopii pyytää. Mitään yleiskuvia en viitsi pyytämättä ainakaan laittaa kun niitä kyllä löytyy jo ennestään täältä ja muualta vaikka kuinka.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: HK 450GT PRO
« Vastaus #49 : 23 Kesäkuu, 2011, 05:55:57 »
Lainaus
HXT900-halpisservo menee hyvin paikalleen nuppiin mutta armin reiät on suurennettava että kahden millin ruuvin saa menemään. Sama kai lienee operaatio kaikilla microservoilla?

Itse olen pienissä tehnyt niin että ruuvaa sen pallon siihen armiin ja tekee siihen ne kierteet sillä pallolla tai vastaavalla ruuvilla... hyvin on pysynyt, isommissa en suosittele.


Lainaus
remmi on sen verran tarkkaan mitoitettu että hihnan kireyttä ei ole tarkoituskaan säätää???
Talvella joutuu pakosta säätämään jos on alumiininen peräputki, eli voi sitä säätää. Onneksi suomessa ei mennä niin korkeisiin lämpötiloihin että löysätä enempää tarvisi, talvella pitää kiristää kun hihna löystyy pakkasessa... sisälle mennessä taas löysätä että ei kiristy yli kun taas lämpene.


450Pro
Futaba 12FG 35mhz

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
14943 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Joulukuu, 2015, 00:04:39
kirjoittanut tuhlaajapoika
5 Vastauksia
11053 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2011, 20:24:03
kirjoittanut Bylsimys
7 Vastauksia
6040 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Syyskuu, 2011, 21:17:24
kirjoittanut mika66