Kirjoittaja Aihe: Henseleit TDR - Setupit  (Luettu 161426 kertaa)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #325 : 26 Syyskuu, 2011, 17:11:05 »
Juuri näitä virtauksia minäkin mietin. Varsinkin tuo ylempi puhallin. Jos vaikkapa motti juur yläkautta puhaltaa kuumat pois. Niin periaatteessa tämä vain nyt estää kuumaa ilmaa pääsemästä pois koneen sisältä.
Toisaalta taas tuon Nacatunnelin kauttahan juuri tulee viileetä ilmaa hyttiin sisään ja nuo tuulettimet pitäis tehostaa sitä sisääntulevan ilman etenemistä. No näkee sitten  :-\

Toinen asia.
Millä lailla olette testannut painopisteen?
Ite olin alustavasti laittanut vaan roikkumaan ja katsonut että peräputki on suunnilleen suorassa.
Mutta nyt tarkemmin tutkiskelin painopistettä.
Laitoin kopun roikkumaan kahden tuolin karmin päälle lavanpitimistä ja laitoin nupin laelle siihen suoraan kohtaan vatupassin, niin eihän se ollut sinne päinkään kohdallaan.
Eli tavallaan pääakseli ei ole tasan suoraan ylös.
Tästä painopisteestä ei ilmeisesti ohjekirjassa ollut mitään mainintaa.
Näin maalaisjärjellä ajatellen pääakseli pitäis olla tasan tarkkaan suoraan ylös kun riiputtaa hässäkkää??
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #326 : 26 Syyskuu, 2011, 17:19:47 »
Juuri näitä virtauksia minäkin mietin. Varsinkin tuo ylempi puhallin. Jos vaikkapa motti juur yläkautta puhaltaa kuumat pois. Niin periaatteessa tämä vain nyt estää kuumaa ilmaa pääsemästä pois koneen sisältä.
Toisaalta taas tuon Nacatunnelin kauttahan juuri tulee viileetä ilmaa hyttiin sisään ja nuo tuulettimet pitäis tehostaa sitä sisääntulevan ilman etenemistä. No näkee sitten  :-\

Toinen asia.
Millä lailla olette testannut painopisteen?
Ite olin alustavasti laittanut vaan roikkumaan ja katsonut että peräputki on suunnilleen suorassa.
Mutta nyt tarkemmin tutkiskelin painopistettä.
Laitoin kopun roikkumaan kahden tuolin karmin päälle lavanpitimistä ja laitoin nupin laelle siihen suoraan kohtaan vatupassin, niin eihän se ollut sinne päinkään kohdallaan.
Eli tavallaan pääakseli ei ole tasan suoraan ylös. Otat lavoista kiinni ja käännät kopterin kylelleen kopterin pitäs jäädä vaakatasoon pitää kyllä pitää hyvin kiinni lavoista 90 on jo aika painava kääntää kylelleen.
Tästä painopisteestä ei ilmeisesti ohjekirjassa ollut mitään mainintaa.
Näin maalaisjärjellä ajatellen pääakseli pitäis olla tasan tarkkaan suoraan ylös kun riiputtaa hässäkkää??
Otat lavoista kiinni ja käännät kopterin kylelleen kopterin pitäs jäädä vaakatasoon pitää kyllä pitää hyvin kiinni lavoista 90 on jo aika painava kääntää kylelleen.

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Moderator
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #327 : 26 Syyskuu, 2011, 20:31:01 »
tosin näissä vbar vehkeissä tuolla painopisteelläkään ole niin tarkkaa.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #328 : 29 Syyskuu, 2011, 17:59:42 »
Mä värkkäsin tämmöisen. Virta tulee omasta 400mAh 2S akusta.
Kokeilu vielä tekemättä. Kommentoida saa..
Toki eihän tätä näillä keleillä tarvi, mutta eihän se haittaakkaan jos paikat on viileänä.









Tuo moottorihan on rakennettu niin, että siinä on päässä alkeellinen keskipakopuhallin. tuo kullanvärisessä päädyssä oleva rei'itys toimii niin, että se pyöriessään linkoaa ilmaa säteen suuntaisesti ulos. Korvausilma tulee toisesta päästä moottoria, eli tuo moottorin sisäinen "puhallin" imee ilmaa moottorin läpi. Joskus pyörittelin viissatkun ja nelipuolikkaan hobbymate-moottoreita ihan irrallaan johdoista kädessä pitäen. Moottorista tulee kyllä ihan kunnon puhuri, sillä kierroksia on aika paljon. Hobbymatessa on puhallin luultavasti astetta tehokkaampi kuin tuossa Skorpparissa. Samanlainen kuin Turnigyn Typhoneissa, eli siipiä vähän muotoiltu.

Lyhyesti: tuo puhallinviritys luultavasti aiheuttaa enemmän haittaa kuin hyötyä, sillä se puhaltaa moottorin sisäista puhallinta vastaan. plus paino.
« Viimeksi muokattu: 29 Syyskuu, 2011, 18:01:28 kirjoittanut B12 »
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #329 : 29 Syyskuu, 2011, 18:22:16 »
Tätä se minun uneni tiesi  ::)
Ei käytetä ei. Tuuletin siis pitäisi olla alapuolella. Ihmettelen muuten, miksei tuossa Crocon moottoripukissa ole tehty jäähdytyspintaa myös alapuolelle. Tilaa olis vaikka muille jakaa. Kaikki pitäis tehdä itte.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #330 : 05 Lokakuu, 2011, 11:18:48 »
6 akullista nyt lennetty Hensulla.
Aluksi laitoimme Villen E:n kanssa suhteellisen rauhalliset säädöt V-Bariin kun ei mulla näin isosta kopusta ole aiempaa kokemusta.
Heti ensimmäisellä lennolla kopteri lensi aivan törkeen hyvin (myös Villen mielestä). Lapaurat ja kaikki kohdallaan ja kaikki tuntui ihanalta.
Ainoastaan perän herkkyyttä on joutunut pienentämään perän ravistuksen takia kovaa lennettessä.
Ilmeisesti siksi että työntötanko tuli servovarren kauimmaiseen suositeltuun reikään.

Jokaisen akullisen jälkeen V-Baria on sitten säädetty äkäisemmäksi omien mieltymyksien mukaan ja nyt säädöt ja lapakulmat (+-15) alkaa olla tapissa :D
Onneksi kehoituksista huolimatta en ostanut rauhallisempia lapoja. Koska tykkään että pelkkä "ajatus" ohjaamiseen riittää :-\
Nyt on tilauksessa pidemmät 20mm Mikadon servovarret että niitä liikkeitä saadaan vieläkin enemmän ja herkemmäksi.
Luulen että, kunhan olen vielä lisää tuntumaa saanut härveliin, niin tulen kaipaamaan lisää herkkyyttä.
20mm servovarret kuulemma ovat vielä ihan OK ja ne laitetaan sitten paikalleen.

Setuppi siis:
Moot. Skorpion 4525 LE
nop. Kontronik 120
V-bar
Lavat Hensun omat. Ovat ilmeisesti melkein kuin Radixit
Akku TP 65C 4400mAh

Todella tyytyväinen olen ollut TDR:ään. Lentää kuin unelma ja poistuu paikalta kun pyytää.
Saa tehdä tikuilla ihan mitä tahansa mistä vauhdista tahansa ja vain lapojen pauke muuttuu  :o
Moottori ei ole moksiskaan.
Aluksi tämän kokoinen kopteri tuntui järkyttävän isolta, mutta nyt se ei enää niinkään. Ainoastaan nyt viissatku tuntuu mikrokopterilta. Mutta hauska sitäkin on lennättää.

TDR:ää lennettäessä pakkaa unohtumaan sen hinta ja paljonko aikaa sen kasaamiseen on mennyt.
Taivaalla se vaan huutaa lisää sikaaaa.. :P
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #331 : 05 Lokakuu, 2011, 17:28:39 »
Hyvä meininki ja kulmia alkaa olla tarpeeksi ;D. Päivittele miten akut kestää kyykytystä, sillä itseä ainakin kiinnostaa että ovatko noi akut pitkällä juoksulla edullisempia.

-

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #332 : 05 Lokakuu, 2011, 17:32:06 »
Olen seurannut suurennuslasilla akkuja eikä vielä mitään ole ilmennyt. Lennon jälkeen akut eivät ole juuri ollenkaan lämpöiset. Voisi jopa luulla ettei niillä ole edes lennetty.
Siksi minäkin ostin TP:t kun ajattelin pitkällä aikavälillä niiden olevan järkevämpi valinta.
Ja tehot tulee kaupanpäälle  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #333 : 05 Lokakuu, 2011, 22:33:45 »
Kulmia sinulla on jo tarpeeksi (jos ei liikaa), herkemmäksi se säädetään Vbarilla ja/tai radiolla - ei kulmia lisäämällä ;).

Myös lavoilla on suuri merkitys, laita vaikka Radixin SB:t jos haluat se heilahtavan, tosin huippunopeus laskee, mutta kääntyy kyllä riittävän ripeästi ja pomppaa myös.

- 4D -
fourdee

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #334 : 06 Lokakuu, 2011, 06:23:44 »
V-barissa säädöt myös melkein tapissa. Mekaanisesti liikkeitä ei saa yhtään enempää kuin pidemmillä servovarsilla. Nypissa Expoja 7.
Ei nuo +-15 kulmat tunnu konetta haittaavan. Vai miksi liikaa?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #335 : 06 Lokakuu, 2011, 08:28:58 »
Moi,

Mikä on virrankulutus noilla asetuksilla? Varmaan piikeissä menee noilla kulmilla  aika miehekkäitä virtoja.

- Jukka
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #336 : 06 Lokakuu, 2011, 08:34:16 »
Mä olen lennellyt 5:30 ajastuksella. Ja akkuihin on mennyt suunnilleen 2700-2800mAh (Akku siis 4400mAh)
Toki nuo lennot on ollut sitä setupin testaamista ym. Alussa leijuttelua ja perän toimivuuden testausta ja sitten aika vauhdikasta taivasta ja tiukkoja kääntöjä täysillä kulmila ja jotain perus kevyitä 3D juttuja.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #337 : 06 Lokakuu, 2011, 08:37:22 »
Vbarissa säädöt tapissa? Mitkähän säädöt - minä en nyt tarkoita kulmia?

Siellä voi säätää niin montaa asiaa agility, gainit, expot, säätöpiirin P- ja I -arvot jne... oletko päivittänyt sen PRO-versioksi?
Naapurikylän 'Avant-Ville' voi varmaan auttaa, kun tuntee varmaan Vbarin parhaiten sillä suunnlla ;)

Käyttöohje mainitsee, että +/-15 astetta on max. mutta parhaimmillaan ollaan pitchissä tuolla +/-12-13 asteen tuntumassa (+cyclic, ehkä +/-8-12), ei se Henseleitkään fysiikan lakeja kumoa. Boom strike on enemmän kuin todennäköinen jos tuo paljon ylitetään. Boom Strike on siis se se, että kun väännät liikaa kulmia ei lapa pysy enää keskipakoisvoiman vaikutuksesta suorana vaan jää jälkeen ja lyö peräputkeen ja sen jälkeen kopteri tulee kyllä useammassa osassa alas. En kehota hakemaan tätä rajaa, mutta testaa jos haluat  ;)

- 4D -



« Viimeksi muokattu: 06 Lokakuu, 2011, 12:41:03 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #338 : 06 Lokakuu, 2011, 08:39:39 »
Villen kanssa tuo on säädettykkin alusta asti. Eikä kuulemma oikein enempää uskalla V-Barille laittaa juitsuja.

Edit: on päivitetty prooksi.
« Viimeksi muokattu: 06 Lokakuu, 2011, 09:51:57 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #339 : 06 Lokakuu, 2011, 11:18:55 »
otahan vee73 seuraavaksi videokamera kentälle  ;D kuullostaa siltä että tahtoo nähdä!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #340 : 06 Lokakuu, 2011, 15:29:57 »
No mun lennätyksessä ei ole mitään näkemistä. Perusjuttuja.
Oma pokkarikamera on niin huono että, vaimo ei ole kunnon videota saanut otettua.
Pitäis lentää niin lähellä että näkis jotain ja Hensun vauhdeilla ei kovin viitti :D
Ja vanhemmat etelästä oli viime viikonloppuna käymässä kunnon kameran kanssa, mutta eivät pysyneet mukana :D
Kokoajan kuuluu seläntäkaa kun juttelivat että, "mihin se katos? Näetkö sä sitä? Tuossa. Missä se nyt on"

Edit: lLaitan toki juutuuppiin videota heti kun siitä jotain näkee.
« Viimeksi muokattu: 06 Lokakuu, 2011, 15:34:53 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa njs

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #65
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #341 : 06 Lokakuu, 2011, 17:04:48 »
No mun lennätyksessä ei ole mitään näkemistä. Perusjuttuja.

Ihan kiva mun mielestä sellaistakin nähdä eikä pelkkiä ammattilaisvideoita  :)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #342 : 07 Lokakuu, 2011, 12:00:58 »
Kulmia sinulla on jo tarpeeksi (jos ei liikaa), herkemmäksi se säädetään Vbarilla ja/tai radiolla - ei kulmia lisäämällä ;).

Myös lavoilla on suuri merkitys, laita vaikka Radixin SB:t jos haluat se heilahtavan, tosin huippunopeus laskee, mutta kääntyy kyllä riittävän ripeästi ja pomppaa myös.

- 4D -

Tarkoitatko näitä?
http://www.fast-lad.co.uk/store/710mm_stick_bangers_radix_main_blades_yei-yb-710sb-p-1541.html

Eikös nuo Hensun omat lapaset pitänyt olla suunnilleen samantapaiset kuin nämä? Vai oliko ne jotkut muut versiot?
Vois kyl hommata tämmöset jos ne vain on hätäsemmät. Mites nuo perälavat?
Ne mulla on kans Hensun omat.
Mä en niinkään tuosta huippunopeudesta perusta. Kunhan vaan on hätänen  :o
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #343 : 07 Lokakuu, 2011, 18:54:37 »
Tarkoitatko näitä?
http://www.fast-lad.co.uk/store/710mm_stick_bangers_radix_main_blades_yei-yb-710sb-p-1541.html

Eikös nuo Hensun omat lapaset pitänyt olla suunnilleen samantapaiset kuin nämä? Vai oliko ne jotkut muut versiot?
Vois kyl hommata tämmöset jos ne vain on hätäsemmät. Mites nuo perälavat?
Ne mulla on kans Hensun omat.
Mä en niinkään tuosta huippunopeudesta perusta. Kunhan vaan on hätänen  :o

En tiedä minkälaiset nuo Hensun omat lavat on tai mihin niitä voisi verrata. Nuo Radixit on hyvät, myös tavallinen 690:n on hyvä siihen. Perälavat on OK jos perä pitää ja toimii. Kannattaa kuitenkin koittaa ennen lapahankintoja lisätä Vbarilla vaikka sitä agilityä (esim. 110:n) ja katsoa sen vaikutus lentoon ja otat vaikka Vbarin Main rotor Expo%:n nollille jne..

- 4D -
« Viimeksi muokattu: 07 Lokakuu, 2011, 18:56:34 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #344 : 07 Lokakuu, 2011, 19:00:18 »
Taitaa agility olla jo siinä  :D
Haittaako muuten jos on moottorissa pikkusen päittäisvälystä?
Sehän säädetään pinjonia kiristettäessä.
Jostain syystä mulla nyt on pienen pieni välys, vaikka kasatessa se laitettiin tiukalle. Yritin avata ruuvin että olisin sen laittanut välyksettömäksi, mutta eihän se ruuvi tietenkään auennut.
Notta lennänkö menemään, vai pitääkö purkia koko motti pois ja yrittää avata ruuvia?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa J@ni

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #345 : 07 Lokakuu, 2011, 19:43:19 »
Sä voit laittaa sitä agility arvoa käsin syöttämällä mitä tahansa, jos ei flippinopeudet riitä muutoin, pitäis riittää hurjimmallekkin 3D vatkaajalle ja samalla jos pistät sen style arvon vivid asentoo + paddle simulation arvon vaikka 40 niin on kumma jos ei rupee pyöriin kopu ilmassa    ;D

Kokeile noita ennenkuin tilaat mitään uusia lapoja
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #346 : 08 Lokakuu, 2011, 11:07:22 »
Kukaan ei ole ottanut kantaa tuohon mun moottorin päittäisvälyskysymykseen .
Miltä se teistä tuntuu. Saako pinjoni moottorin akseleineen pikkusen liikkua? Kyse on siis apaut puolesta millistä.

Hensun myötä on nyt esiintynyt pikku "ongelma."
Ei paljon muut RC-lelut enää kiinnosta  :-\ Täytyy vissiin alkaa taas kiinnostaa ettei tarvi myydä niitä tarpeettomana  :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #347 : 08 Lokakuu, 2011, 16:47:50 »
Kukaan ei ole ottanut kantaa tuohon mun moottorin päittäisvälyskysymykseen .
Miltä se teistä tuntuu. Saako pinjoni moottorin akseleineen pikkusen liikkua? Kyse on siis apaut puolesta millistä.

Ota välys pois. Sarjassa oli mukana joitakin ylimääräisiä shimmejä, millä tuo onnistuu. Se pinjoni on aika tarkkaan saman levyinen kuin seuraava vetoratas, joten jos pinjoni seilaa ylös alas, niin se nailonratas saattaa kulua epätasaisesti. Minulla ei ole yhtään päittäisvälystä.

- 4D -
fourdee

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #348 : 08 Lokakuu, 2011, 17:02:52 »
Just.
Paska homma. Ei nimittäin lähe auki se ruuvi kun yritin. Jos vielä olisin vääntänyt niin olis korkannut. Veikkaampa vahvasti että rikkomiseksi menee. Pitää tilata uus pinjoni.
Mä nyt varalta ostin PB Swissin avaimen ja tilasin timanttitahnaa eli Screw Crappia. Notta katotaan sitten niillä ennen rikkomista.
Nyt sitten jää lentämiset pariksi viikoksi. Jos olette sitä mieltä ettei sillä kannata lentää?
En käsitä missä vaiheessa se on tuohon malliin mennyt kun, ihan varmasti se kasauksessa kohdalleen laitettiin. Se pinjoni on pakosta päässyt liukumaan akselissa. Toki se on voinut tapahtua missä vaiheessa tahansa kun sitä en hoksannut ensilennon jälkeen kokeilla. Mutta nyt vasta sen hokasin.
Mutta niputettaessa se oli varmasti välyksetön.

Tosin välys on niin pieni että pinjoni kuitenkin osuu koko ajan vastarattaaseen koko leveydeltä.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #349 : 08 Lokakuu, 2011, 17:12:47 »
Tosin välys on niin pieni että pinjoni kuitenkin osuu koko ajan vastarattaaseen koko leveydeltä.

Siinä tapauksessa ei varmaan ole mitään ongelmaa ;)

- 4D -
fourdee

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
329 Vastauksia
220990 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2014, 17:42:53
kirjoittanut vee73
32 Vastauksia
15498 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2013, 01:52:04
kirjoittanut Picea
6 Vastauksia
3721 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 09:49:15
kirjoittanut KL
105 Vastauksia
52614 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Toukokuu, 2016, 22:22:32
kirjoittanut TeroS
9 Vastauksia
7420 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2016, 22:47:43
kirjoittanut TeeSCee