Kirjoittaja Aihe: Sepon 700N  (Luettu 12297 kertaa)

seppomikael

  • Vieras
Sepon 700N
« : 25 Heinäkuu, 2008, 20:09:04 »
Sain siis tänään tuon 700N:n.
T-Rex storesta tuli ja asun lähellä maahantuojaa niin sain sieltä sen tänään vielä hakea!

Se tuli aikas isossa laatikossa. Siitä pari kuvaa alkuun. Toisessa halusin suhteuttaa sitä kuussatasen laatikkoon. Toki 700 on tuon parikymmentä senttiä pidempi joten pakko on pakkauksenkin olla isompi. Mutta iso ja yllättävän painava se on!

No sitten laatikko auki ja osia hipelöimään! Aika hyvän näköisiä! Ainakin helikopterin osiksi! ;D
Levittelin osat pöydälle ja otin pari ryhmäpotrettia. Änkesivät samaan kuvaan nuo YS91 ja hatorikin.
Sitten pistin kuussatasen akselit seiskasatasen rinnalle jotta saa jotain kuvaa osien kokoerosta. Varsinkin lepatusakseli on mammutti! ;D lavanpitimet tulee siihen 6mm ruuveilla kiinni!

Koppa on suhteessa aika siro, melkein saman kokoinen kuin kuussatasessa. Kiinni se tulee neljästä kohtaa ja kiinnitys varmistetaan sokilla.

Nupin kasaaminen on tuttua jos on Alignin koptereita joskus kasannut. Kaikki osat meni heittämällä paikalleen. Valmis nuppi ilman stabbarintankoa ja -lapoja painaa muuten 535g... Ja se on täysalumiininen. Tosin lienekkö muovi edes kestää tämän kokoluokan koptereissa?

Ainoa huomauttamisen aihe tähän mennessä on ohjeissa oleva virhe. Yhdet nupin linkkitangot ovat siinä väärän mittaiset. Tosin asian huomaa päättelemällä ja linkin kokonaismitta on oikein.
« Viimeksi muokattu: 25 Heinäkuu, 2008, 20:15:51 kirjoittanut seppomikael »

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #1 : 25 Heinäkuu, 2008, 20:11:44 »
Tässä vielä pari kuvaa siitä nupista.

Huomaa stabbarin tangon paikalle pistetyt ruuvit. On mukavampi kasailla kopteria kun seesaw pysyy kasassa ja ei ole stabbarin tanko tiellä koko aikaa. Se kannattaa asentaa paikalleen vasta kun käy säätämään konetta.

Sitten muuten havainto lavanpitimien laakeroinnista. Siellä on rakenne sellainen että sisimpänä on tavallinen kuulalaakeri sitten keskellä on painelaakeri ja uloimpana taas tavallinen kuulalaakeri. Ja nuo kuulalaakerit ovat samat kun mitä on kuussatasen pääakselin laakereina... (6800ZZ)
« Viimeksi muokattu: 25 Heinäkuu, 2008, 22:15:33 kirjoittanut seppomikael »

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #2 : 25 Heinäkuu, 2008, 20:12:54 »
Onko muuten landarit samat kuin 600:sessa?
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #3 : 25 Heinäkuu, 2008, 20:16:46 »
Landarin kaaret ovat samat mutta putket ovat pari senttiä pidemmät.

Poissa Arctikdiver

  • Pro torppari
  • ****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #4 : 25 Heinäkuu, 2008, 20:29:49 »
 :o On se hienoo!!!!

Onnea uuden perheenjäsenen johdosta!

Sunnuntainahan siitä saadaan jo henttaalla lento näytös.
Yö sulla Seppo menee kuitenkin kasatessa huomenna säädöt ja kannullinen sisäänajoon.
Jonihan lupas ajaa siihen mallit sitten...
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #5 : 25 Heinäkuu, 2008, 21:23:42 »
Joo kyl se sunnuntaina pitää viimestää saada lentämään. Joni oli nin intoa täynnä taas tänään Henttaalla että se varmaan mielellään näyttäs mihin tuolla laitteella pystyy!

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #6 : 25 Heinäkuu, 2008, 22:12:26 »
Saas katsoa... Ainakin toivottavasti pääsen tänään nukkumaan... ;D
On tuossa sen verran näperreltävää että ihme on jos sen saa viikonloppuna tulille...
Mutta yritys on kova!

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #7 : 25 Heinäkuu, 2008, 23:33:10 »
Vielä vähän jatkoin kasaamista.

Eli asensin kytkimen. Taitaa olla rakenteeltaan aika pitkälle samanlainen kun 600N kytkin.
Starttiakselille on kaksi laakeria ja kytkimen sisällä yksisuuntalaakeri ja kytkinakselin yläpäässä on rinnakkain kaksi 6800ZZ laakeria. Ainakin yssissä on 12mm mutteri kampiakselin päässä ja se tulee aika syvälle koska samaan pesään tulee starttiakselin yksisuuntalaakeri. Mutta hyvin tavallinen hylsy yletti loppuun asti vaikka hetken epäillyttikin. Edelleen kaikki osat ovat menneet paikalleen ilman mitään sovittelua.

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #8 : 26 Heinäkuu, 2008, 00:25:05 »

Se tuli aikas isossa laatikossa. Siitä pari kuvaa alkuun. Toisessa halusin suhteuttaa sitä kuussatasen laatikkoon. Toki 700 on tuon parikymmentä senttiä pidempi joten pakko on pakkauksenkin olla isompi. Mutta iso ja yllättävän painava se on!
 Valmis nuppi ilman stabbarintankoa ja -lapoja painaa muuten 535g... Ja se on täysalumiininen. Tosin lienekkö muovi edes kestää tämän kokoluokan koptereissa?



http://www.compassmodel.com/odin.php

Huomaa kohtuu jykevät MUOVISET lavanpitimet !!! ;)

no menipä vähän viereisen wirman tuotteeseen mutta kuitenki...
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #9 : 26 Heinäkuu, 2008, 08:11:37 »
Heh!

Aika möykky tuo Odinin lavanpidin. ;D
Silti hehkutan alumiinisten puolesta!!!

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #10 : 26 Heinäkuu, 2008, 08:25:03 »
Ja sitten taas seiskasatasen kimppuun!

Nappuloin illalla vielä pikkasen runkoa kasaan.
Edelleen sen kun vain ruuvaa osia paikalleen. Kaikki sopii kohdalleen heittämällä.

Ja servojen kiinnitys ei ainakaan Alignilla ole ikinä ollut niin helppoa kuin nyt. Jokaisen servon kiinnitysruuveille on joko nokkakappaleessa valmiit ruuvinpaikat tai sitten runkoon asennetaan servon kiinnitysruuveille muovinen vastakappale. Sellainen näkyy siinä servoaukossa minkä kohdalla kuvissa (runko2 ja runko3) on kuvernöörin johto. Lisäksi elevaattorin servolle on erillinen asennuskehikko joka kiinnitetään runkoon.

Edit: Kannattaa sitten laittaa tankkiin letkut kiinni ennen moottorin asennusta. Klunkkiletkun ja läpiviennit olin asentanut mutta en moottorin letkua. No, landarit ja pohjalevy pois niin sitten sai juuri paikalleen!
« Viimeksi muokattu: 26 Heinäkuu, 2008, 19:08:48 kirjoittanut seppomikael »

k0pter1m1es

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #11 : 26 Heinäkuu, 2008, 12:42:24 »
Ei voi muuta sanoa kuin että, kyl on komia ;D

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #12 : 26 Heinäkuu, 2008, 23:23:16 »
Puretaanpas vähän päivän antia...

Eli seuraavaksi asensin moottorin. Taas kaikki osui tarkalleen paikalleen. Ihan aavistuksen kytkin takertaa mutta sekin asettunee kun vähän pyöräyttää konetta.
Ne polttoaineletkut olisi pitänyt tajuta pistää ennen moottorin asennusta...

Sitten pohjalevy ja landarit. Samalla tavoin asentuu kuin 600Nssä.

Seuraavaksi olikin servojen vuoro. Olikin mukava asentaa ne kun sai vain ruuvailla paikalleen. Ei tarvinnut temppuilla irtovastakappaleiden kanssa. Johdoillekin on suunniteltu jonkinlaiset reitit!

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #13 : 26 Heinäkuu, 2008, 23:52:01 »
Seuraavaksi asensin control shaftin ja sitten nupin. Tässä ei ole erillistä swashin pyörähdyksen estotukea vaan elevaattorin servoarmi on raakennettu hoitamaan myös tukihommat.
Ohjeen mukaan olisipitänyt saada pääakselin levennyksen (Tässä ei ole kollaria pääakselissa) ja ylemmän pääakselin laakerin väliin sopiva säätölevy. Niistä mikään ei kuitenkaan mahtunut joten se jäi pois. Täytyy joskus koittaa toisella pääakselilla. Siihen jäi välystä juuri ja juuri havaittavasti. Täytyy seurailla sitä. Control shaftin välyksenpoistoon oli myös kahden kokoisia säätöprikkoja. Niistä ei manuaali tosin tiennyt mitään. Onneksi oli tuttua 600E:n tiimoilta.

Sitten kasasin perän ja heitin paikalleen. Taas kaikki osat sopivat täydellisesti!

Ja lopuksi asentelin pakoputken. Se oli Yssiin vähän hankala asentaa kun oli moottori paikallaan mutta onnistui sentään. Totesin kyllä että olisi pitänyt asentaa moottori + pakoputki yhtenä kokonaisuutena kun on muut rungon osat paikallaan. Ja ihan viimeiseksi asensin stabbarin tangon. Meinasi jopa unohtua! ;D

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #14 : 26 Heinäkuu, 2008, 23:54:04 »
Sitten lopuksi jokunen perhepotretti.

Aamulla laittelen sähköjä vähän paremmin ja sitten olsikin tarkoitus lähteä Henttaalle koittamaan saako sen käyntiin...

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #15 : 27 Heinäkuu, 2008, 00:18:35 »
Huomaa kohtuu jykevät MUOVISET lavanpitimet !!! ;)
*sigh*
I bought a T-Rex 600 Nitro on Friday... just to be sure, called and checked in advance, yes, metal bladeholders.
Opened the box... plastic... and now I should pay extra for metal bladeholders. Well, you bet, returned it immediately.

Oh well WTF back to my all-plastic-but-otherwise-fantastic raptor (and the choir girls make bird-like noises: "cheap cheap cheap cheap cheap...")
I have test-flown two different T-Rex 600 Ns, set up one myself, and they were both very accurate and crisp, less wobble etc. But both had metal mechanics.
In my opinion this is just ripoff for fools like me who don't have the time/energy to examine every detail with a magnifying glass. First ship quality stuff to get rave reviews, then downgrade to plastic cr*p.
Anyway, offtopic etc etc should I move this to the Align-bashing forum?  ;D BTW I'm no stranger to Align-bashing, my 450 T-Rex can take a surprising amount of punishment. :)

EDIT: I just got a PM from Jukka at T-Rex-store. So the T600 nitro "Pro" [1] has always had plastic bladeholders. The metal version is "Nitro Super Pro" [2]. According to readyheli it also includes blades, governor, mixture servo mount.
[1] http://trex-store.com/store/product_info.php?products_id=54
[2] http://www.readyheli.com/KX0160NPG_T_REX_600_Nitro_Super_Pro_Combo_p/kx0160npg.htm
thought I'd add this here since the plastic bladeholder topic came up. Although wrong thread, I know...
« Viimeksi muokattu: 27 Heinäkuu, 2008, 09:36:12 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #16 : 27 Heinäkuu, 2008, 00:33:21 »
Vau, olipa super nopea kasaus. Mulla ei olisi mitään toivoa, että saisin Auroran kasattua noin lyhyessä ajassa. Viitsisitkö listata setupin ja ready-to-fly painon?

Poissa IsoNega

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #17 : 27 Heinäkuu, 2008, 01:45:38 »
Pistähän tänne ilmoa siitä mihin aikaan 700 irtautuu maasta niin tiedetään olla paikalla todistamassa suurta hetkeä.

Kävin tänään katomassa miltä kopu näyttää ja se näyttää juuri siltä, että tahtoo samanlaisen :)

-Nega-

seppomikael

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #18 : 27 Heinäkuu, 2008, 09:35:07 »
Varmaan lähempänä 12... 11 jälkeen kumminkin.

Ville:

Ei ollut sopivaa vaakaa, mutta sadan gramman tarkkuudella 4,7 kg.
Painosta puuttuu canopy ja vastarinakku ja tankki on tyhjä. Tosin minulla on painavat lavat. (190g per lapa).
Align mainostaa että kuivapaino olisi 4,2kg. No, kait sen siihen saisi kun kaikki olisi mahdollisimman kevyttä...

Setup on nyt

Ys .91 SR
Hatori SB19
Hitec 5625 x 3 (tulevat vaihtumaan JR DS8717)
Jr770 + 8900
2 in 1 combo
Dualsky 2200 mAh 2S
MS Composit 710mm FAI lavat

Ja menovedeksi on eka kallona Byronin 30% ja jatkossa 20% YS special
« Viimeksi muokattu: 29 Heinäkuu, 2008, 16:50:15 kirjoittanut seppomikael »

Poissa Affen

  • Seniori torppari
  • *****
  • Niilo Koivunen
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #19 : 27 Heinäkuu, 2008, 10:53:59 »
Oho, jopas oli nopeasti kasassa! Hemmetti ku olis kiva nähdä livenä tuo, mutta kuski vähä nikottelee ;D
Samalla olis voinnut koittaa 500:sta ilmaan...

riku_t

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #20 : 27 Heinäkuu, 2008, 13:19:34 »
Kyl toi on mahtavan näkönen kapistus... ;D ;D ;D

Pistä viestii ja kuvia kun tuut sielt henttaalta... ;)

riku_t

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #21 : 27 Heinäkuu, 2008, 13:26:13 »
Kyl nää pienet on ihan taskuvispilöitä noiden rinnalla.... :D

Sain muuten setupin kuntoon... ainoo mutka viel et Spektrumin oikee tikku toimii tavallaan väärään suuntaan mut jos kääntää kanavat 2 ja 3 toisinpäin, niin kääntyy toi swashplate ihan pieleen... pitäis keksii miten tos DX7:s sais käännettyy tikun toiminnan toisinpäin..

Eli kyseessä on liike vasen-oikea, ei ylös-alas.... ;D

korpse

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #22 : 27 Heinäkuu, 2008, 15:03:03 »
Sieltä CCPM valikosta AIL "-" arvolle (jos on "+") ja toisinpäin....

Hieno on sepon kopteri, sääli että on pölynimurivalmistajan :P
« Viimeksi muokattu: 27 Heinäkuu, 2008, 15:04:34 kirjoittanut korpse »

riku_t

  • Vieras
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #23 : 27 Heinäkuu, 2008, 20:15:46 »
kiitoksia...  Sillähän se...

Ja ei muuta kun takapihalle...

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: Sepon 700N
« Vastaus #24 : 28 Heinäkuu, 2008, 07:58:08 »
Kyl nää pienet on ihan taskuvispilöitä noiden rinnalla.... :D

Sain muuten setupin kuntoon... ainoo mutka viel et Spektrumin oikee tikku toimii tavallaan väärään suuntaan mut jos kääntää kanavat 2 ja 3 toisinpäin, niin kääntyy toi swashplate ihan pieleen... pitäis keksii miten tos DX7:s sais käännettyy tikun toiminnan toisinpäin..

Eli kyseessä on liike vasen-oikea, ei ylös-alas.... ;D

Mulla on sama vika mutta Futaban 10C:ssä. Eli jos reversestä kääntää silleen että lapakulmat menee oikein niin sit on kallistukset ihan nurinkurin ja toistepäin. Mikä auttaa?
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
T-Rex 700N Bensakoneelle.

Aloittaja Timo Kokko « 1 2 » Bensakopterit

26 Vastauksia
25455 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2010, 23:07:42
kirjoittanut Timo Kokko
5 Vastauksia
3531 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2009, 12:29:05
kirjoittanut 4D
1 Vastauksia
2437 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2009, 10:10:08
kirjoittanut Vispilä
9 Vastauksia
4774 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Huhtikuu, 2011, 00:22:59
kirjoittanut rane78
0 Vastauksia
3380 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Marraskuu, 2012, 09:54:22
kirjoittanut mrsaila