Kirjoittaja Aihe: Motti käy kuumana  (Luettu 4103 kertaa)

Illodin

  • Vieras
Motti käy kuumana
« : 12 Maaliskuu, 2011, 18:19:52 »
Hei

Ensi kierrätykset otin 'Turnigy 2836 Brushless 450-Size Heli Motor 3' -moottorilla sisätiloissa. ESCina on TURNIGY Sentry 40amp Speed Controlleri. Akkuina Turnigyn 3s lipo.

Puolen minuutin kevyellä pyörityksellä sormet pysty polttaan motin pinnassa. Onko tuo normaalia? Mielestäni mun vanhan Blade400:n moottori on aina ollut aika viileä. Pitääkö mun ESCistä varmistaa jokin säätö, että on sopiva tuon moottorin kanssa? Vai onkohan mulla main geari vaan liian tiukassa vasten mottorin hammasratasta? Yritin kyllä jättää Hesarin sivun paksuuden verran väliä.

Kiitos infosta taas.

EDIT: Oli vaan pääratas liian tiukala kiinni moottorissa.
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2011, 10:02:15 kirjoittanut Illodin »

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Motti käy kuumana
« Vastaus #1 : 12 Maaliskuu, 2011, 19:01:43 »
Joskus kokeilin noparin eri timing asetuksia ja ne vaikuttivat motin lämpöihin. Ja vielä muistaakseni mitä vähemmän timing/ennakko oli sitä viileämpi motti.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Illodin

  • Vieras
Vs: Motti käy kuumana
« Vastaus #2 : 13 Maaliskuu, 2011, 10:09:22 »
Joskus kokeilin noparin eri timing asetuksia ja ne vaikuttivat motin lämpöihin. Ja vielä muistaakseni mitä vähemmän timing/ennakko oli sitä viileämpi motti.

Tänks, kokeilen nuo. Minkä/Mikä ennakkko muuten tuo on? Mitä se siis ennakoi tahi ajastaa?

Samalla kun vauhtiin pääsein kysymyksissä. Gyroa säätäessä tulee aina kertoa (perä)servon tyyppi (I,II,III). Mitä se milisekunttiäärä määrittää digitaalisissa servoissa? Mistä se kertoo?

Kiitos,
I


Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Motti käy kuumana
« Vastaus #3 : 13 Maaliskuu, 2011, 10:21:23 »
Ennakko noparissa on määrittää missä vaiheessaa moottorille annetaan uusi "pulssi", vähän kuin sytytystä voi säätää autoissa autoissa  ::)
Käsitätäkseni servoissa tuo nuo millisekunnit määrittävät myös kuin usein sitä voi "komentaa", eli antaa uusia liikkumiskäskyjä.. jos ei puhuta itse servon nopeudesta  :P

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Motti käy kuumana
« Vastaus #4 : 13 Maaliskuu, 2011, 10:40:05 »
EDIT: Oli vaan pääratas liian tiukala kiinni moottorissa.

Nuo Hesarin paksuudet ja sätkäpaperit kannattaa suosiolla unohtaa.  Ainakin pikkukoptereissa osat joustavat se verran voiman alla asennuksessa, että on ihan luojassa, onko tiukka vai väljä välys ruuvien kiristämisen jälkeen. Kannattaa ihan käsipelissä pääratasta heilutella ja varmistaa, että siellä on pienenpieni välys pinionin ja päärattaan välissä.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Motti käy kuumana
« Vastaus #5 : 13 Maaliskuu, 2011, 11:19:38 »
Nuo Hesarin paksuudet ja sätkäpaperit kannattaa suosiolla unohtaa.  Ainakin pikkukoptereissa osat joustavat se verran voiman alla asennuksessa, että on ihan luojassa, onko tiukka vai väljä välys ruuvien kiristämisen jälkeen. Kannattaa ihan käsipelissä pääratasta heilutella ja varmistaa, että siellä on pienenpieni välys pinionin ja päärattaan välissä.

tää on kyllä paras tapa myös isommissa härveleissä!

välystä ei saa olla liikaa mutta myöskään takertelua ei saa esiintyä missään kohtaa ratasta!

en nyt oikein näen miten ton vois järkevästi toteuttaa esim paperilla... niitä kun on niin paljon eri paksusia :-\
ja tota sääntöä noudattamalla jollain se paperi menee sieltä jouhevasti läpi ja joku vääntää sen voimalla <- ei hyvä!

pikku klappi kun tuntuu rattaan ympäri ni se on hyvä :) (mahdollisimman pieni tietty ni pysyy rattaat helpommin ehjänä
varsinkin jos on paljon potkua vehkeissä)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Illodin

  • Vieras
Vs: Motti käy kuumana
« Vastaus #6 : 13 Maaliskuu, 2011, 12:12:20 »
Nuo Hesarin paksuudet ja sätkäpaperit kannattaa suosiolla unohtaa.  Ainakin pikkukoptereissa osat joustavat se verran voiman alla asennuksessa, että on ihan luojassa, onko tiukka vai väljä välys ruuvien kiristämisen jälkeen. Kannattaa ihan käsipelissä pääratasta heilutella ja varmistaa, että siellä on pienenpieni välys pinionin ja päärattaan välissä.

Tismalleen, tuo Hesari-paksuus oli tosiaan enempi vaan kielellinen ilmaus: en toki oo niitä yrittäny sinne rattaiden väliin tunkea.  :D Oon liian laiska semmoseen, aika koomistahan se olis.  ;D  Käsikopelolla se tämäkin menee.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
2744 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2009, 17:48:53
kirjoittanut Vispilä
20 Vastauksia
10562 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Marraskuu, 2011, 16:18:42
kirjoittanut jmäkinen
2 Vastauksia
2957 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Marraskuu, 2014, 01:59:11
kirjoittanut SiB77
9 Vastauksia
3910 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2015, 12:26:34
kirjoittanut Matti Häkkinen
3 Vastauksia
10013 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2015, 21:49:05
kirjoittanut cnx