Kirjoittaja Aihe: Vario (Benzin) Electric Trainer  (Luettu 84465 kertaa)

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #25 : 21 Helmikuu, 2009, 00:34:27 »
Suomessa niitä on tai ollut jo ainakin 6 kpl. Allekirjoittaneella niistä on ollut 3 ja Arilla ainakin 2. Leireilläkin lentäneet ja kaikissa Suomen kisoissa. Tulevana kesänä lentävät sähkön voimalla nitron sijaan.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #26 : 21 Helmikuu, 2009, 21:17:40 »
Missä Anssi ne sun vanhat Eaglet nykyään menee, entä muiden?
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #27 : 22 Helmikuu, 2009, 00:03:45 »
Toinen meni Virtasen Samille ja toinen meni Philipille. Sami sai sen kanssa aikaan tuhoja mutta sitten hankki vastaavan tai korjasi, en muista kummin teki ja myi Kokkalan Janille. Arilla on edelleen 2 kpl ja mulla 1 kpl rivissä. Eaglejä on myös Veskulla ja Lehtisen Jyrkillä. Tiettävästi Vierimaan Timolla on mun aikaisempia Eaglejä vielä kanssa tallessa.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #28 : 23 Helmikuu, 2009, 21:11:56 »
Viikonlopun aikan sain ainoastaan nupin kasaan (oman nollattua) ja jotain pientä sälää kiinni. Tilasin vahingossa väärän moottorin koneeseen Zenoah G231PUH Heli moottorin, nyt moottori myyty ja  joka menee mielenkiintoiseen projektiin josta lisää varmasti lähiaikoina ;) . Nyt on Saksasta toivottavasti tulossa uusi Zenoah G230RC moottori ja Texasista lähti Zimmermannin putki viimeviikolla tänne päin :D . Tässä muutama kuva hylsystä ja apupojastani joka ei millään päästä irti kopterista (voi katua 5-10vuoden päästä kalsari kuvia  ;D ) .Noihin lapasiin sopii hyvin näköjään tuo iso kopterit.net tarra
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #29 : 27 Helmikuu, 2009, 16:20:07 »
Tänään DHL toi paketin Saksasta www.rc-car-online.de jossa oli moottori ja tullista hain Zimmermannin rosteri putken joka on tehty Varioon sopivaksi . Tässä pojan kanssa manuaalia luetaan ja ryhdytään konetta kasaamaan. Seuraavaksi ajattelin jonkun kivan kiiltävän ilmansuodattimen tilata uuteen koneeseen  ::) ja jossain vaiheessa katsoa tuota sähköpuolta .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #30 : 27 Helmikuu, 2009, 19:06:36 »
Tässä kuvia moottorin ja putken asennuksesta .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Jarno Mäkinen

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #31 : 27 Helmikuu, 2009, 19:10:15 »
Mukavan näköinen projekti sulla menossa.

Olettaisin, että toi sininen putken pätkä on tehty silikonista vai kuinka? Jos on, niin kannattaa vaihtaa se oikeastaan saman tien tefloniseen, koska teflon kestää huomattavasti paremmin lämpöä. Olen kokeillut omissa härveleissäni myös metallista, taipuva adapteria, mutta havainnut tefloniset kaikkein parhaimmiksi.

Jarno

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #32 : 27 Helmikuu, 2009, 19:17:09 »
Kyllä tuo pätkä on silikoonia kun sitä kokeilin, pitää ostaa Teflonia. Mistä Jarno muuten tilailet osia bensa koneisiin ?
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa juza

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #33 : 27 Helmikuu, 2009, 21:16:18 »
Mitä tossa trimmerin moottorissa on tehoja?  ;D

edit, lisätty hymiö

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #34 : 28 Helmikuu, 2009, 08:01:40 »
Ei kaiketi tuossa virittämättömässä sahanmoottorissa 2.2heppaa enempää ole, nyt pitää sähköjä ruveta haalimaan jostain .Ainoa ongelma tässä hommassa on että rahat tuntuu aina loppuvan, nyt on mennyt € jonkun verran enemmän kun joskus 600N rekkulan lentokuntoon laitossa. Pitäisi ruveta miettimään gyro+servoa ja on käynyt mielessä jos laittaisikin Alignin 610 nuppiin, on ainakin speksien mukaan hinta/arvot kohdillaan . Toki on laatikossa Futaban S9202 olemassa ja ostaisi niitä muutamat lisää, jos jollain on ylimääräisiä niin tarjoa ihmeessä .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #35 : 28 Helmikuu, 2009, 16:18:44 »
Tänään sain tuon kytkimen+voimansiirron kasaan. Välitys moottorista kytkimen jälkeen tapahtuu remmillä joka pyörittää akselia josta lähtee välitys perälle ja pääakselille. Tässä jokunen kuva tuosta remelistä .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #36 : 28 Helmikuu, 2009, 16:43:27 »
Hupaisasti tuo kytkin tuolla pohjan alla. Joko kohta alkaa sähköjen asennus?
Nada

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #37 : 28 Helmikuu, 2009, 16:59:55 »
No menee pieni hetki,,lähden viemään tyhjiä pulloja kauppaan jotta saan sähköihin rahat  ;D . Tässä on vain avoina että mitä jerkkuja tuohon oikein pistää  ;) , ilta kun koittaa niin "liipasin" (tilaa näppäin) on herkässä .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #38 : 28 Helmikuu, 2009, 20:26:05 »
Tässä on vihdoin peräputki paikallaan ja likka pitelee sitä, nyt on käynyt työhuone jo pieneksi  koska kone on 1.5M pitkä .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa rahnmat

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #39 : 28 Helmikuu, 2009, 23:26:57 »
Paljos ton vekottimen lentoonlähtöpaino on, siis kaikki bensat yms. mukana?
T-rex 450>DX7>Nurkat täynnä lentävää rojua>Äite ei tykkää :D

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #40 : 01 Maaliskuu, 2009, 04:13:37 »
Jossain esitteessä oli että 7.3 kg , pitää etsiä punntari ja punnita kun on valmis . http://gb.vario-helicopter.biz/shop/product_info.php?cPath=22&products_id=34748
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #41 : 01 Maaliskuu, 2009, 12:23:50 »
Mites ton kytkimen kanssa, kuinka suoraan se on heittokellolla laitettu? Semmonen tunne mulla että ton kokosessa koneessa pienetkin tärinät on pahasta ???
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #42 : 01 Maaliskuu, 2009, 13:22:34 »
Eipä tullut mieleen tarkistaa, pitää kaivaa heittokello pakista ja kokeilla että miten on osat koneistettu. Tuossa ei mielestäni ole mitään muuta tehtävissä kuin osien vaihtoa jos heittää, rakenne on tehty kartioilla asennettavaksi ja säätömahdollisuutta en tuossa näe .Kytkinkello ja sen laakerit tulivat valmiiksi tehtaalta kasattuna + kytkinhihna liimattuna. Tässä yksinkertainen kuva manuaalista
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #43 : 01 Maaliskuu, 2009, 14:45:45 »
Tänään sain vihdoin porattua koppaan reijät ja sommiteltua paikalleen. Nyt on 90% osat kiinni ja uskallan aloittaa työhuoneen siivouksen, on päässyt menemään sekaisin kummasti kasauksen aikana.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #44 : 01 Maaliskuu, 2009, 15:58:22 »
Jumalaut, se on iso! ;D

Poissa rahnmat

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #45 : 01 Maaliskuu, 2009, 16:57:20 »
Lapset vaan kyytiin ja kolmedeetä taivaalla  ;D
T-rex 450>DX7>Nurkat täynnä lentävää rojua>Äite ei tykkää :D

Poissa Arctikdiver

  • Pro torppari
  • ****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #46 : 01 Maaliskuu, 2009, 20:15:20 »
Juma! Miehekkään kokoinen laite!!!!!!
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #47 : 04 Maaliskuu, 2009, 16:14:24 »
Eilen laitoin pakoputken kiinni ,  piti tehdä pieni sovitepala. Putki ei sopinut ihan "heittämällä"  ??? paikalleen, no nyt istuu kuin nenä päähän . Tässä jo sormia syhyy että pääsisi kuulostelemaan koneen ääniä.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #48 : 04 Maaliskuu, 2009, 18:14:04 »
Jäätävän kokoinen vatkain  :)
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: Vario Benzin Trainer
« Vastaus #49 : 08 Maaliskuu, 2009, 09:57:04 »
Tänään sain uuden peräevän kiinni koneseen, piti heti tehdä 15mm korkeampi että nuo 120mm perälavat eivät raavi liian helposti maata . Maalasin punaiseksi tuon kapistuksen jotta näkyisi taivaalla paremin, pitää vaakaevä kanssa vielä värjätä .
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
2754 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Kesäkuu, 2009, 13:19:29
kirjoittanut Mikaelni
0 Vastauksia
1551 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Marraskuu, 2009, 18:38:22
kirjoittanut peksa
4 Vastauksia
5173 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2010, 19:27:11
kirjoittanut Kopteri-eki
23 Vastauksia
30422 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Tammikuu, 2022, 20:18:31
kirjoittanut TeroS
3 Vastauksia
2228 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Joulukuu, 2014, 12:43:51
kirjoittanut VERTICAL