Kirjoittaja Aihe: Kopterikuumetta ilmassa  (Luettu 50805 kertaa)

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #75 : 06 Tammikuu, 2014, 16:38:58 »
Mun eka: Vanha DX7. Oli alkuun hankala ohjelmoida, kun mistään ei tiennyt mitään. Opastuksella siitäkin selvittiin, ja varsinkin kaikki oli helpompaa, kun oppi että mikä näpyttely vaikuttaa mihinkin.

Toka: Uudempi DX8. Ohjelmointi oli helppoa. Tykkäsin rullasta, värinästä ja taustavalosta. Radiosta sai hyvän otteen.

Kolmas: DX7S. Oli helppo ohjelmoida, kuten DX8.

Neljäs ja käytössä: JR 11X. Menee sun budjetin yli, mutta kommenttini siitä: Ihan hirveän hankala ohjelmoida aluksi, kun luulin että olisi samanlainen kuin DX8. Siihenkin kumminkin oppisin.

Simussa: DX6. perus vehje, vanha.

Hipelöity: Muutamaa Futabaa on koitettu ohjelmoida, en tykännyt, mutta tietysti niihinkin oppii. Sormet ei mahtuneet hyvin kytkinten väliin. Orange on ollut hyppysissä, tuntui samanlaiselta kädessä kuin DX6. En koittanut näpytellä.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #76 : 06 Tammikuu, 2014, 17:07:42 »
Minä tykkään pitää sormia koko ajan hollilla holdin ja lentotilojen välittömässä läheisyydessä.
DX6 napit niin lähekkäin ettei luonnistu. Samoin joissain Futaboissa mitä joutunut näpläämään.
Mulle tämä pointti on tärkeä, ja mankkat tuntuu tosi hankalalta jossen sormia saa napeille  :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #77 : 06 Tammikuu, 2014, 17:33:48 »
Jos 200e on rahaa niin kyllähän se varmaan dx8 spektrumi on järkevin vaihtoehto. Niitä saa täältä varmasti tohon hintaan käytettynä ja mahdollisesti vastarinkin vielä mukaan. Vähä lisää niin alkaakin saamaan futaban 8fgs radiota.

Onhan noita kaikkia muitakin mutta näihin saa parhaiten vastareita ja taitaa olla eniten vastetta rahalle.

6J on todella kolho kädessä ja ohjelmoitavuus on huonon näytön ja vajaavaisten toimintojen takia aika huono.

Jos on 200e rahaa tätä varten kannattaa se käyttää tulevaisuutta silmälläpitäen niin että siitä olis radiota mahdollisimman pitkäksi ajaksi.

Mulla on ollu noi molemmat radiot ja 8fgs edelleen ja voin sanoa että ne on kädessä muodoiltaan ja tuntumaltaan täydelliset vastakohdat.

Kannattaa oikeasti käydä jossain hipelöimässä noita ennen ostospäätöstä.

Mulla ei mahdu futtessa sormi kytkimien väliin mutta opin heti pois siitä tavasta. Nyt se sormi lepää siinä kytkimen reunalla ja sen saa siitä nykästyä ihan ajattelematta ja se tuntuu luonnolliselta. Futabassa on sitte taas paremmin laakeroidut tikut ja sekin ero on aika huomattava.

Spektrumissa on parempi tuki käsille muotoiltujen kumisten reunusten takia...

Molemmilla lentää varmasti pitkään.
« Viimeksi muokattu: 06 Tammikuu, 2014, 17:35:44 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa oskuk

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #78 : 06 Tammikuu, 2014, 17:43:11 »
Ohjelmoinneissa on tosiaan eroja.
Lennokkikäyttöön aikoinaan hommattu (Robbe) Futaban FX-18 vaikutti melkoisen hankalalta, ja sitten seuraava, Multiplexin SX naurettavan helpolta. Viheltelinkin että alan oppia, ja hommasin JR PCM 9X II:n -ja oli niin hankala etten edes jaksanut opetella. Kopioin vain valmiita konffeja  puolivirallisesta lähteestä. Alkup ohjeet olikin varmaan tehty jollekin muulle radiolle, niin epäloogiset ja puutteeliset ne olivat. En vieläkään ymmärrä mokomasta juuri mitään ;-)

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #79 : 06 Tammikuu, 2014, 17:48:23 »
Taitaa olla kaikki mankat hankalia ohjelmoida, jos aloittaa aivan nollasta. Muutaman setupin kun on tehny mankkaan, niin alkaa sujua.
Oli se nyt sitten minkä merkkinen tahansa.
Noin pähkäilin, jos ei koskaan, milloinkaan ole rc-lähetintä kädessään pitäny.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #80 : 06 Tammikuu, 2014, 18:25:47 »
Tikkujen tuntumasta tuli mieleen.
Mä laitan RC-autojen silikoni-iskariöljyä joka ikiseen liikkuvaan kohtaan mankan sisällä.
Normi DX7 tikuistakin tulee aika smuuthit. "Kaasutikusta" hion hammastukset pois, ja peltiläpyskän ympärille silikoniletkua ja sitten liukupinnoille silikonivaseliinia. Oi että tulee ihana   :)
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #81 : 06 Tammikuu, 2014, 20:48:38 »
Voi herranen aika  ;D Rekisteröidyin tänne foorumille noin 10 päivää foorumin perustamisen jälkeen, eli vuodesta 2007 asti on tullut aktiivisesti seurattua keskustelua. Yhtä varmasti kuin kesä tulee joka vuosi, niin täällä tapellaan vähintään kerran kahdessa kuussa sähkö vs. nitro, FB vs. FBL ja JR vs. Futte  ;D. Ja hyvä että asioista keskustellaan, mutta tässä on kyllä hyvä esimerkki sellaisesta viestistä jonka informaatiopitoisuus on NOLLA aloittelijan kannalta:

Lainaus
Jos haluat erinomaisen lähettimen ostat futen jos vaan hyvä riittää ostat jonkun muun.

Seriously  ;D. Itse aloitin Futten 9C:llä, sitten Spektrum DX7 -> JR9303 -> JR9503 + Nyt on toisena radiona DX8. Kolmanneksi aijon hommata Graupnerin. Ihan samalla tavalla kopteri flippasi kaikilla radioilla ja käyttöliittymä oli noviisin opeteltavissa. Aloittelijan kannalta varmaan ainoat kriteerit on selkeä käyttöliittymä ja hinta. Pidetään keskustelu asiallisena ja mietitään niitä ALOITTELIJAN kannalta tärkeitä argumentteja, ei pelkästään sitä että mikä radio omasta kassista löytyy. Jos tuntee pelkästään sen oman radion ja on sitä mieltä että se on IHQuin ja paras, niin ei kannata varmaan edes kommentoida. Ainakaan kovin kärkevästi..
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #82 : 06 Tammikuu, 2014, 20:59:23 »
Minäpä myös!

Aloitteliasta varmasti tuntuu sekavalta, kun yleensä jengi kehuu sitä mitä itse käyttää ja tottakai, miksi kukaan huonoa käyttäisi?.

Tohtori tuossa aikaisemmin kiteytti hyvin asian.

Kannattaa myös tutustua graupnerin radioihin. 360€:llä saa semmosen mankan jonka omniaisuuksiin muden saman hintaluokan radiot ei pääse lähellekkään. http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?manufacturers_id=244&products_id=27325

Itse käytän DX8:aa ja olen ollut siihen täysin tyytyväinen. Spektrumilla on myös ylivoimaiseti kattavin vastaanotin valikoima. Joka lähtöön löytyy sopiva.

Jokaisen mankan tuntumaan tottuu varmasti.

-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #83 : 06 Tammikuu, 2014, 21:08:12 »
Minäpä myös!

Aloitteliasta varmasti tuntuu sekavalta, kun yleensä jengi kehuu sitä mitä itse käyttää ja tottakai, miksi kukaan huonoa käyttäisi?.

Tohtori tuossa aikaisemmin kiteytti hyvin asian.

Kannattaa myös tutustua graupnerin radioihin. 360€:llä saa semmosen mankan jonka omniaisuuksiin muden saman hintaluokan radiot ei pääse lähellekkään. http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?manufacturers_id=244&products_id=27325

Itse käytän DX8:aa ja olen ollut siihen täysin tyytyväinen. Spektrumilla on myös ylivoimaiseti kattavin vastaanotin valikoima. Joka lähtöön löytyy sopiva.

Jokaisen mankan tuntumaan tottuu varmasti.

Onpas peli!
Silloin joskus aikoinaan noita Graupnerin mankkoja kateltiin esitteistä (niistä paperisista). Mietittiin, että jos sais jostain rahaa niin ostas Garaupnerin ja sitten ostettiin Japanilanen Futaba.
Sillon muuten mankkojen kuoretkin oli metallia.
 
« Viimeksi muokattu: 06 Tammikuu, 2014, 21:11:25 kirjoittanut Matti Häkkinen »
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #84 : 06 Tammikuu, 2014, 21:14:16 »
Kyllähän ns. asiaosioissa olis hyvä asiassa pysyä, sitä en kiellä. Turha tappelu ei edistä mitään, mutta myöskään ilman keskustelua ei tule sitä vähääkään. Jos ei ole mitään keskustelua, se on koko homman kuolemaa. Tiukilla säännöillä keskustelu tapetaan. Toisaalta silloin kun adminstor alkaa tehdä vääriä johtopäätkösiä ja suitsia keskustelua oman, väärän päätelmän perusteella, aletaan olla aika kekkoslovakialaisessa systeemissä. Täällä haisee nyt kyseinen valtakunta.

Jonkun pitää suitsia ja tarpeen vaatiessa jopa sensuroida, mutta silloin pitää olla kyllä äärimmäisen kovat perusteetkin. Modet ja adminit on asemansa vuoksi sen verran kovassa asemassa että siinä ei ole varaa mokailla. He edustavat foorumin henkeä ja lakia, mutta heiltä voi ja pitää myös pystyä edellyttämään keskivertokäyttäjää huomattavasti kovempaa harkintavaltaa, ymmärrystä ja moraalia.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa patse

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #85 : 06 Tammikuu, 2014, 21:15:20 »
En tiedä onko jo joku maininnut tätä asiaa. Eli yhtenä tärkeimmistä valintaperusteista pitäisin sitä että alueesi muilla lennättäjillä olisi saman merkkinen lähetin minkä meinaat ostaa. Varsinkin jos et ole näiden kanssa ennestään pelannut ja jos englanti ei oikeen suju. Saat silloin helpommin apuja alueesi lennättäjiltä. Itse ostin ensin Futaban 7C radion joka oli jopa futte miehille hankala(kaikilla muilla oli Futaba fgs). No ostin samanlaisen (futte 8fgs) melkein heti ja homma alkoi menemää paremmin eteen päin kun oli helpompi opettaa. Itsellä kun tuo englanti ontuu aikalailla. Täällä mansessa noi vehkeet lentää kyllä hienosti olipa  Spektrumi tai Futaba.
Näitä vehkeitä pitäs opetella lennättään
T-Rex 800e/VBar silverline,Goblin 630 Competition/Vbar Neo,
Protos 500/Mini VBar,Goblin 380 KSE/Vbar Neo,MiniProtos/Mini Vbar,Multiplex Funcub
Futaba 14SG,
-Phoenix

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #86 : 06 Tammikuu, 2014, 21:54:44 »
Kyllähän ns. asiaosioissa olis hyvä asiassa pysyä, sitä en kiellä. Turha tappelu ei edistä mitään, mutta myöskään ilman keskustelua ei tule sitä vähääkään. Jos ei ole mitään keskustelua, se on koko homman kuolemaa. Tiukilla säännöillä keskustelu tapetaan. Toisaalta silloin kun adminstor alkaa tehdä vääriä johtopäätkösiä ja suitsia keskustelua oman, väärän päätelmän perusteella, aletaan olla aika kekkoslovakialaisessa systeemissä. Täällä haisee nyt kyseinen valtakunta.

Jonkun pitää suitsia ja tarpeen vaatiessa jopa sensuroida, mutta silloin pitää olla kyllä äärimmäisen kovat perusteetkin. Modet ja adminit on asemansa vuoksi sen verran kovassa asemassa että siinä ei ole varaa mokailla. He edustavat foorumin henkeä ja lakia, mutta heiltä voi ja pitää myös pystyä edellyttämään keskivertokäyttäjää huomattavasti kovempaa harkintavaltaa, ymmärrystä ja moraalia.

täällä ei kyllä ole käsittääkseni kukaan moderoinut. minä en ainakaan. asia vaikkakin meni pikkasen turhaksi väittelyksi on kuitenkin ollut ns hyvän maun mukaista.

kyllä tässä on tullu hyviäkin pointteja alottajalle ihan varmasti.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #87 : 06 Tammikuu, 2014, 22:00:50 »
täällä ei kyllä ole käsittääkseni kukaan moderoinut. minä en ainakaan. asia vaikkakin meni pikkasen turhaksi väittelyksi on kuitenkin ollut ns hyvän maun mukaista.

kyllä tässä on tullu hyviäkin pointteja alottajalle ihan varmasti.
Et todellakaan ole sinä joka yrittäisi suitsia. Kuka, käy kyllä hyvin ilmi kun alkaa lukemaa alusta.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #88 : 06 Tammikuu, 2014, 22:13:13 »
kyllä tässä on tullu hyviäkin pointteja alottajalle ihan varmasti.

On tässä ollu hyviä juttuja ei ihan aloittelijallekkin. Ostoilmo tehty, vieläkö joku möis mankkansa nii ei tarvis uutena ostaa.   ;)
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Markki

  • Vieras
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #89 : 06 Tammikuu, 2014, 22:29:10 »
Tarvisko tehdä johonkin kimppatilaus Spektrumin DX8 mallista,voisin osallistua moiseen yhdellä ?

Poissa Pikkiz

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #90 : 06 Tammikuu, 2014, 22:31:00 »
On tässä ollu hyviä juttuja ei ihan aloittelijallekkin. Ostoilmo tehty, vieläkö joku möis mankkansa nii ei tarvis uutena ostaa.   ;)

Hyviä tarjouksia on tullut! Ja asiaakin paljon, kiitokset! Loppujen lopuksi huomaan että foorumilla on hyvä henki, moni laittoi muun muassa yksärillä omia kokemuksiaan ja yleisesti kopujuttuja. Näin tän homman pitääkin toimia! Nyt vaan sitä tilipäivää odottelemaan ja valintaa tekemään. Tietty myös kyselemään koska paikalliset ois lennättämässä, voisin mennä tutustumaan.
Blade QX180 HD - Spektrum DX8

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #91 : 06 Tammikuu, 2014, 22:40:49 »
Tukekaa suomalaista, eli varsinkin kimpassa voisitte kysyä piruuttanne myös näiltä suomalaisilta jotka myy spekua?

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #92 : 06 Tammikuu, 2014, 22:43:29 »
Niille "yksäreiden" kirjoittajille:

Se auttaa yksittäistä kysyjää nyt, mutta ei seuraavaa. Lähtökohtaisesti oletanb käyttäjän olevan hakutaitoinen joten jos nyt laitatte noita kallisarvoisia neuvojanne "yksäreillä" niin tehkää niin sitten jokaiselle seuraavallekin kysyjälle.

Eikö olisi parempi laittaa ne omat neuvot ja kokemukset tänne josta niistä saa hyötyä myös seuraavat aloittelijat ja miksei myös vanhemmatkin? Kukaan meistä, ei uudemmista ei vanhemmista tiedä kaikkea. Vaikka joskus siltä kuulostaakin ;)

Poissa Aki T

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #93 : 06 Tammikuu, 2014, 22:44:59 »
Tukekaa suomalaista, eli varsinkin kimpassa voisitte kysyä piruuttanne myös näiltä suomalaisilta jotka myy spekua?

Varmaan suomalaisesta firmasta ostaisinki ku hinta ero esim uk:n on vain n.50€.
*Compass 7hv Ultimate
*Compass 6HV Ultimate
*Gaui X3


Markki

  • Vieras
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #94 : 06 Tammikuu, 2014, 22:48:49 »
Tukekaa suomalaista, eli varsinkin kimpassa voisitte kysyä piruuttanne myös näiltä suomalaisilta jotka myy spekua?
Unohdin mainita että mielummin kotimaisilta myyjiltä.Onko tietoa kuka myy ja mistä kannattas kysellä.Kiitos

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #95 : 06 Tammikuu, 2014, 22:52:59 »
http://www.prorc.fi/
http://www.madpilot.fi/

Nämä nyt ainakin. Ja just pisti Rane myyntiin aika kattavan setin myytnipalstalle tänne voorumille, ei halvin mutta ainakin riittää muutamaks vuodeksi :)

Poissa Mikkelsonni2

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #96 : 06 Tammikuu, 2014, 22:55:16 »
Voi herranen aika  ;D Rekisteröidyin tänne foorumille noin 10 päivää foorumin perustamisen jälkeen, eli vuodesta 2007 asti on tullut aktiivisesti seurattua keskustelua. Yhtä varmasti kuin kesä tulee joka vuosi, niin täällä tapellaan vähintään kerran kahdessa kuussa sähkö vs. nitro, FB vs. FBL ja JR vs. Futte  ;D. Ja hyvä että asioista keskustellaan, mutta tässä on kyllä hyvä esimerkki sellaisesta viestistä jonka informaatiopitoisuus on NOLLA aloittelijan kannalta:

Seriously  ;D. Itse aloitin Futten 9C:llä, sitten Spektrum DX7 -> JR9303 -> JR9503 + Nyt on toisena radiona DX8. Kolmanneksi aijon hommata Graupnerin. Ihan samalla tavalla kopteri flippasi kaikilla radioilla ja käyttöliittymä oli noviisin opeteltavissa. Aloittelijan kannalta varmaan ainoat kriteerit on selkeä käyttöliittymä ja hinta. Pidetään keskustelu asiallisena ja mietitään niitä ALOITTELIJAN kannalta tärkeitä argumentteja, ei pelkästään sitä että mikä radio omasta kassista löytyy. Jos tuntee pelkästään sen oman radion ja on sitä mieltä että se on IHQuin ja paras, niin ei kannata varmaan edes kommentoida. Ainakaan kovin kärkevästi..

Arvon vispilä nyt vetelee hieman hätäisiä johtopäätöksiä;) . En ole missään vaiheessa tainut mainita että sieltä minun "kassista" löytyisi futte itse asiassa sieltä kassista taitaa löytyä viisi erimerkkistä mankkaa. Kun olen jo hieman varttuneenpi yksilö ja leikinyt näillä jo ennen kuin sinä vispilä olet edes syntynyt niin ainakin luulen näistä jotain tietäväni. Lisäksi olen jo parikymmentä vuotta sitten päässyt sen vaiheen yli jolloin luulin jotakin tuntematonta ihmistä kiinnostavan pätkääkään mikä mankka minulla on. Mutta minun vähäisellä kokemuksella voin sanoa futtea luotettavimmaksi kaikki muu mankoissa on aika pitkälti totuttelemis juttuja. Ei muuta kuin illan jatkoja :).

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #97 : 06 Tammikuu, 2014, 23:13:16 »
Loistavaa, nyt ollaan jo vaiheessa "...ennenkuin sinä olit edes syntynyt"!

Jos olet päätynyt tuohon ajatukseen että se yksi on nyt sitten se luotettavin, mua kiinnostaa miksi, miten? Eli mitä negatiivisia kokemuksia noista muista on?

Ja älä ota niitä mHz-värkkejä mukaan, sattuneesta syystä :)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #98 : 06 Tammikuu, 2014, 23:37:55 »
Arvon vispilä nyt vetelee hieman hätäisiä johtopäätöksiä;) . En ole missään vaiheessa tainut mainita että sieltä minun "kassista" löytyisi futte itse asiassa sieltä kassista taitaa löytyä viisi erimerkkistä mankkaa.

Tarkoitukseni ei ollut millään lailla kohdistaa jälkimmäistä kommenttiani oman mankan kehujista sinun kommenttiisi vaan ihan yleisesti kaikkiin vastaaviin säikeisiin missä vertaillaan tuotteita, pahoittelen jos välittyi väärä kuva! :)

Minulle jäi vaan tuosta sinun kommentistasi vaan sellainen maku että Futaba on erinomainen kaikessa, kun taas kaikki muut valmistajat ovat korkeintaan hyviä. Foorumilla näitä adjektiiveja on hyvä avata, muuten jäljelle jää vaan vertailu ilman faktoja.

Olen samaa mieltä että Futaba on >luotettava< valmistaja, se on etu. Minultakin on yksi JR hajonnut itsekseen. Mutta kun puhutaan muista ominaisuuksista, niin kaikilla valmistajilla on joku myyntivaltti-ominaisuus. Riippuu sitten käyttäjästä mitä pitää arvossa.
« Viimeksi muokattu: 06 Tammikuu, 2014, 23:40:01 kirjoittanut Vispilä »
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2023
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Kopterikuumetta ilmassa
« Vastaus #99 : 06 Tammikuu, 2014, 23:47:09 »
Arvon vispilä nyt vetelee hieman hätäisiä johtopäätöksiä;) . En ole missään vaiheessa tainut mainita että sieltä minun "kassista" löytyisi futte itse asiassa sieltä kassista taitaa löytyä viisi erimerkkistä mankkaa. Kun olen jo hieman varttuneenpi yksilö ja leikinyt näillä jo ennen kuin sinä vispilä olet edes syntynyt niin ainakin luulen näistä jotain tietäväni. Lisäksi olen jo parikymmentä vuotta sitten päässyt sen vaiheen yli jolloin luulin jotakin tuntematonta ihmistä kiinnostavan pätkääkään mikä mankka minulla on. Mutta minun vähäisellä kokemuksella voin sanoa futtea luotettavimmaksi kaikki muu mankoissa on aika pitkälti totuttelemis juttuja. Ei muuta kuin illan jatkoja :).


No sillä ei ole mitään merkitystä kuinka kauan on harrastanut! Vaan sillä miten on harrastanut.

Nyky vuosina nuo on kehittynyt niin paljon, että musta tuntuu että nimenomaan varttuneemmat ei välillä tiedä mistä puhuu. Nyky mankat on täysin eri asia kuin 4v sitten kun itse aloitin.
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
5375 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Elokuu, 2008, 17:52:01
kirjoittanut Petri P
9 Vastauksia
4454 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2010, 09:26:23
kirjoittanut Jussi.
55 Vastauksia
23221 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Toukokuu, 2013, 20:48:56
kirjoittanut JuhoV
4 Vastauksia
6627 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Marraskuu, 2014, 11:31:33
kirjoittanut Petsku
0 Vastauksia
2597 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Toukokuu, 2021, 17:34:43
kirjoittanut Laitman