Kirjoittaja Aihe: Radio-ongelma  (Luettu 9859 kertaa)

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Radio-ongelma
« : 19 Tammikuu, 2013, 22:40:47 »
Uusi radio pitäisi ostaa, mutta tuli tenkkapoo. En osaa päättää.
Nyt on  kolme kutakuinkin samanhintaista mielessä. n. 150-170e radiot.

Fly Sky 8/9 ch telemetry
Futaba t6jg
Spektrum dx6i

Kaikki nämä käyvät tietysti mun HK250gt kopteriin. Mutta tulevaa ajatellen. 450 kopu mielessä, sekä quadkopteri gps mallia. Ja se kopteri ilman kärpäslätkiä.

Fly Skyn Fry härpäkkeitä näyttäisi olevan joka lähtöön, ja aikas halvalla. Telemetriaakin, kiinnostaa kyllä korkeudet, nopeudet, akun tila ym.
Saako noita näihin kahteen muuhun merkkituotekarvalakkimal leihin?

Millä näistä saa rahoilleen parasta vastinetta. Vaikuttaa siltä, että tuossa Flyyssä on niin paljon kaikkea enemmän, mutta siihen ansaan olen langennut monesti ennenkin.

Jos jollakin on hyvät perustelut, miksi ihmeessä jokin näistä on yli muiden, niin olisin todella kiitollinen.

« Viimeksi muokattu: 20 Tammikuu, 2013, 16:39:16 kirjoittanut pah »
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #1 : 19 Tammikuu, 2013, 22:47:34 »

Poissa pah

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #2 : 19 Tammikuu, 2013, 22:54:56 »
Näytti olevan 2009 viimenen viesti.
Eikös tämä nykyaikainen ole 2,4g mallia?.
Goblinit G380 & G630    Futaba T8J
Bantam BC820

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #3 : 19 Tammikuu, 2013, 23:18:51 »
Eikös monen purkin gyron gaini ole kanavalla 7 eli ei rokkaa 6 kanavaisella mankala kun sitä ei voi siirtää. Tai voi, mutta ei noissa halvoissa perusradioissa. Eli turnigy jää jälkelle.

Mulla on itellä ollut dx6i ja nyt on futaba t8fg super. Hapis mankoista ei ole kokemusta, mutta eipä ole kyllä halua kokeilla edes niitä. Nykyisessä on sen verran mahtava tuntuma tikkuihin, jotain ihan muuta kuin esim. DX6i:ssä, ihan eri planeetalta.

Kinkit kopioi ja ohjelmoi mitä hyvänsä, kyllä niissä paperilla löytyy mitä vaan, on pillit ja viheltimet. Mulla on varsin rajallinen kokemus mutta tuon väliltä joudut tekemään ratkaisun. Kaikki mahdolliset ilmaiseksi tai sitten laadukkaasti se mitä löytyy. Nykyään käytössä olevasta ei löydy muuta vikaa kuin surkean hiljainen timer. En käsitä miksi äänen pitää olla niin hento hönkäys kun se on kutenkin varsin oleellinen juttu.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #4 : 20 Tammikuu, 2013, 01:02:59 »
Näytti olevan 2009 viimenen viesti.
Eikös tämä nykyaikainen ole 2,4g mallia?.
Äänestyksessä kaikki muut taisi olla 2.4GHz, paitsi toi 35MHz.. ;D
« Viimeksi muokattu: 20 Tammikuu, 2013, 01:06:05 kirjoittanut Dutchman »

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #5 : 20 Tammikuu, 2013, 10:30:35 »
Eikös monen purkin gyron gaini ole kanavalla 7 eli ei rokkaa 6 kanavaisella mankala kun sitä ei voi siirtää. Tai voi, mutta ei noissa halvoissa perusradioissa. Eli turnigy jää jälkelle.


Kyllä ainakin dx6:lla pystyi gaineja säätelemään siinä missä muutkin. Sitten kun on jotain ylimääräistä härpäkettä tai tarvitsee monimutkaisempia miksauksia niin tulee radion ominaisuuksien vaje eteen.

Aloittajan kopteri on 250 sähkö, joten kuusi kanavaa pitäisi riittää kyseisen kopterin lennättämiseen vallan mainiosti. Kertauksena vielä, että: Servot vie 4 kanavaa, kaasu (nopari) yhden ja gyron gaini yhden.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #6 : 20 Tammikuu, 2013, 11:28:16 »
Jos multikopussa meinaa nazaa käyttää ja säätää gaineja vauhdissa, DX6i ei kelpaa.
Flyskyllä taas saa ilmaan Trex 600E:n kelvollisesti.
Futabasta ei kokemusta, joten en sano mitään.

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #7 : 20 Tammikuu, 2013, 11:33:03 »
Eikös monen purkin gyron gaini ole kanavalla 7 eli ei rokkaa 6 kanavaisella mankala kun sitä ei voi siirtää
Siis tuo 7:nännen kanavan ongelma koskee ainoastaan Spektrumin satelliitti(j)a kun sitä käytetään ainoana vastarina. Johtuu satelliitin pukkaamasta kanavajärjestyksestä joka on kiinteä. Ja ongelman voi aina kiertää käyttämällä normaalia vastaria jolloin kuusi kanavaa riittää.

Alkuperäiseen kysymykseen: FlySky/Turnigy 9X (ja uusin 9XR) ovat hinta/laatusuhteeltaan kyllä hyviä vehkeitä ominaisuuksien valossa. Ja etenkin kun unohtaa sen FlySkyn oman modulin (se v1 kun ei radioteknisesti ole kovin kaksinen, v2 menettelee). Flashaamalla uuden softa sisään saa käytettävyyttä parannettua, tosin ominaisuuksia tulee paljon lisää ja sitten niiden kanssa on helposti hukassa. Itselläni oli kaksi 9X:ää, mutta en tykännyt tikuista (niiden tuntumasta vaikka kuinka sääti), kytkimistä (osa jäykkiä, toiset lepsuja) eikä laatu nyt muutenkaan vakuuttanut. Mutta kuten sanottua, hinta/laatu suhde on silti hyvä. Ja kunhan ei mene oikeasti hyviä tikkuja kokeilemaan, niin eihän sitä osaa parempaa vaatia  ;D

Nuo kaksi muuta ovat malliston halpispäästä, ominaisuudet aika vaatimattomat, mutta kuitenkin riittävät. Tikuista tms en sano mitään koska en ole kumpaakaan koskaan kokeillut. Radioista löytyy palstalta kyllä juttua kun niitä on monella on (ollut) käytössä.

Telemetrian osalta FrSky tarjoaa valmista settiä. Spektrumilta halvin telemetria-valmis vehje on DX7s. Futaballa homma vielä lapsenkengissään ja löytyy vasta 14SG/18MZ-malleista sisäänrakennettuna.

Kannattaa myös selvittää fail-safen asetus ja toiminta kullakin radiolla. Aika monelta radion ostajalta moinen on unohtunut.  Saattaa säästää sormia/kopuja/quadeja kun fail-safe toimii oikein. Itse tykkään Futaban systeemistä jossa fail-safen voi asettaa radiosta ja laitetut asetukset voi käydä aina tarkistamassa.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Re: Radio-ongelma
« Vastaus #8 : 20 Tammikuu, 2013, 12:21:15 »
Kyllä ne kanavat loppuu nykyaikaisten fbl gyrojen kanssa 6 kanavaisesta.

Bailout ja setuppien vaihdot tarttee lisäkanavan...


Poissa Mkz

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #9 : 20 Tammikuu, 2013, 17:23:16 »
Kyllä ne kanavat loppuu nykyaikaisten fbl gyrojen kanssa 6 kanavaisesta.

Bailout ja setuppien vaihdot tarttee lisäkanavan...

Mä lainaan hiukan tätä threadia, kun tää asia on jäänyt hieman epäselväksi :)

Eli kun esimerkiksi noissa Trexin vehkeissä on 450 sarjaan asti vaatimuksena 6 kanavaa, mutta tämän jälkeen 7 kanavaa, niin missä kohtaa se ero tulee, että näin on/pitäisi olla? Eri foorumeissa on sen verran tullut vierailtua, että ilmeisesti noita suurempia voi kuitenkin lentää 6-kanavaisillakin?

Xen mainitsi tuon satelliittihomman. Tämän olen lukenut moneltakin foorumilta, mutta ei oo täysin auennut. Eli jos käyttää satelliittia ainoana vastarina, niin ei onnistu, mutta jos käyttää tavallista vastaria niin onnistuu. Eikö satelliitti oo ainoastaan vastarin lisäpalikka, tuon signaalin vastaanoton varmistukseksi? Tästä multa on ilmeisesti jäänyt jotain huomaamatta/ymmärtämättä? Ja jos ihan rautalangasta, niin jos haluan lentää tuollaista isoa kopteria 6-kanavaisella radiolla, niin mistä vastarista/satelliitista pitää pysyä erossa?

jkkmobile: Mitkä on sellaisia gyroja, joita ei pysty käyttämään tuollaisen 6-kanavaisen kanssa? Tuota Alignin 3gx ilmeisesti ainakin pystyy, mitä paketeista on lukenu.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #10 : 20 Tammikuu, 2013, 17:51:01 »
6:lla kanavalla voi lentää minkä kokoista kopua tahansa..

Sateliittiä voi käyttää vastarin "lisä antennina" tai yksin ilman vastaria jos gyro tälläista yhdistelmää tukee. Suosittua koska tällöin asennukseen tulee vähemmän johto hässäkkää. Tällöin usein käytetään myös kahta satelittia suuremmissa kopuissa.

Kaikkia perus gyroja voi käyttää 6 kanavaisella, mutta kaikkia niiden ominaisuuksia ei.
Lähes kaikissa parhaimmissa FBL gyroissa on mahdollisuus tallentaa useampia asetuksia per lentotila. Jos haluat välillä lentää pienillä kierroksilla ja pehmeästi mutta välillä huuattaa ja kayttää tiukempia asetuksia, tarvitset enemmän kuin 6 kanavaa vaihtaaksesi asetuksia lennon aikana.
Tästä on myös hyötyä säädettäessä koska voit kokeilla esim kolmea eri säätöä kesken lennon ja näin tuntea paremmin mikä toimii parhaiten.

Esim Vbar ja Brain FBL gyroissa on nämä toiminnot.


« Viimeksi muokattu: 20 Tammikuu, 2013, 17:52:51 kirjoittanut jkkmobile »

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #11 : 20 Tammikuu, 2013, 19:31:06 »
Pakko vähän tarkentaa.
Lainaus
6:lla kanavalla voi lentää minkä kokoista kopua tahansa..
Tää koskee sähköjä ja tietyin rajoituksin myös nirtoja.
Normi tangollinen sähkö ei tarvitse kuin 6 kanavaa. Siis 4 perus ojauksiin ja yksi kaasulle ja yksi perän gainille.
Normi FB eli tagollinen nitro tarttee 7 kavavaa. Siis 4 kpl perus ojauksiin ja sitten yksi kaasulle, perän gainille ja goville.
3GX tarttee nirtossa 7 kanavaa ja sähkössä 6 kanavaa. Tässä on vaan se vaikeus, että Specktrumin satellittivastareiden kanssa kanava mappaus on siten, että perän gaini on kanavalla 7 ja govi kanavalla 6.

Futaban cgy tarttee 6 kanavaa jos ajalee sähköllä ja noparin ohjemoineilla. 7. kanava tavitaan jos käytetään cgy.n kovia.
Lisäksi Futen s-bus systeemillä voi lisäkanavilla säätää ainakin nupin gaineja.

Braini ja V-bar on mysteeereja mulle.

Jkmobile,
Voiko Brainissa asettaaa perän gainit yksiköstä lentotila kohtaisesti?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #12 : 20 Tammikuu, 2013, 20:25:03 »
6:lla kanavalla voi lentää minkä kokoista kopua tahansa..

Sateliittiä voi käyttää vastarin "lisä antennina" tai yksin ilman vastaria jos gyro tälläista yhdistelmää tukee. Suosittua koska tällöin asennukseen tulee vähemmän johto hässäkkää. Tällöin usein käytetään myös kahta satelittia suuremmissa kopuissa.

Kaikkia perus gyroja voi käyttää 6 kanavaisella, mutta kaikkia niiden ominaisuuksia ei.
Lähes kaikissa parhaimmissa FBL gyroissa on mahdollisuus tallentaa useampia asetuksia per lentotila. Jos haluat välillä lentää pienillä kierroksilla ja pehmeästi mutta välillä huuattaa ja kayttää tiukempia asetuksia, tarvitset enemmän kuin 6 kanavaa vaihtaaksesi asetuksia lennon aikana.
Tästä on myös hyötyä säädettäessä koska voit kokeilla esim kolmea eri säätöä kesken lennon ja näin tuntea paremmin mikä toimii parhaiten.

Esim Vbar ja Brain FBL gyroissa on nämä toiminnot.

itseasiassa v-bar toimii kyllä kuudella kanavalla kaikkine toimintoineen. saat bailoutit suoraan kaasukanavalla ja banksit saa gyrokanavaan. itse gyron gain säädetään sitte softasta niinku mulla on muutenkin. kyllä mä muistan torpanneeni rotoksen myös dx6i mankalla. rotoksessa oli v-bar + satelliitti. en tiedä sitte mikä toi 7 kanavaongelma muka on mutta kyllä se olis lentäny jossei spektrumin antenni olis ollu paskana mankan sisältä. tai siis lensihän se hetken ennenku ei enää lentäny :D vaihto futabaan auttoi kummasti ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #13 : 20 Tammikuu, 2013, 21:01:48 »
Lainaus
itse gyron gain säädetään sitte softasta niinku mulla on muutenkin. kyllä mä muistan torpanneeni rotoksen myös dx6i mankalla. rotoksessa oli v-bar + satelliitti. en tiedä sitte mikä toi 7 kanavaongelma muka on mutta kyllä se olis lentäny jossei spektrumin antenni olis ollu paskana mankan sisältä. tai siis lensihän se hetken ennenku ei enää lentäny  vaihto futabaan auttoi kummasti

Eikös sulla ollu silloin DX8.
Toi 7. kanavan ogelma on tietääkseni 3GX:n ja spektrumin ongelma.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #14 : 20 Tammikuu, 2013, 21:03:03 »
Eikös sulla ollu silloin DX8.
Toi 7. kanavan ogelma on tietääkseni 3GX:n ja spektrumin ongelma.

molemmat DX8 hajos ni piti lainata kaverilta DX6i joka sekin hajos! hyviä vehkeitä :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #15 : 20 Tammikuu, 2013, 22:21:12 »
molemmat DX8 hajos ni piti lainata kaverilta DX6i joka sekin hajos! hyviä vehkeitä :D

On sulla ollu huono tuuri noitten kanssa. Mulla on DX7, jolla oon veivannu niin, että alkaa maalit kuliua mankan sivuista pois.
En vissiin uskalla vaihta tota kun uuden toimivuudesta ei tiedä ;).

Tosin en tiedä mihin vaihtaisin kun sellaista sopivaa ei tunnu markkinoila olevan. :)

Pitäis olla DX8:n ominaisuudet ja futten laatu.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #16 : 20 Tammikuu, 2013, 22:33:18 »


Jkmobile,
Voiko Brainissa asettaaa perän gainit yksiköstä lentotila kohtaisesti?

Perän perus gaini säädetään mankasta eli mankasta riippuen mixataan yleensä normiin id1, id2:seen ja holdiin.

Brainin 3 lentotilaa on 7:nnellä kanavalla. Toki nämä voidaan mixata idle kytkimeen.

itseasiassa v-bar toimii kyllä kuudella kanavalla kaikkine toimintoineen. saat bailoutit suoraan kaasukanavalla ja banksit saa gyrokanavaan. itse gyron gain säädetään sitte softasta niinku mulla on muutenkin. kyllä mä muistan torpanneeni rotoksen myös dx6i mankalla. rotoksessa oli v-bar + satelliitti. en tiedä sitte mikä toi 7 kanavaongelma muka on mutta kyllä se olis lentäny jossei spektrumin antenni olis ollu paskana mankan sisältä. tai siis lensihän se hetken ennenku ei enää lentäny :D vaihto futabaan auttoi kummasti ;)

Bailoutilla tarkoitettiin tässä automaagista kopun pelastusta ja self leveliä.. ei autorotaatio bailouttia.. niihin tarttee lisä kanavan.

molemmat DX8 hajos ni piti lainata kaverilta DX6i joka sekin hajos! hyviä vehkeitä :D

Eikös vain toka hajonnut? Ensimmäinen oli takaisin kutsu?

Molemmat siis toimii nykyään kun käytti briteissä... eka on mulla..


Eikös vbarissa oli vaihtoehtona perän perusgainia erikseen ja banksejä erikseen?

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #17 : 20 Tammikuu, 2013, 22:33:52 »
Pitäis olla DX8:n ominaisuudet ja futten laatu.

nyt osuit asian ytimeen! eikös se uusi 14 futte ole just sitä?
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #18 : 20 Tammikuu, 2013, 22:37:24 »
Eikös vain toka hajonnut? Ensimmäinen oli takaisin kutsu?

Molemmat siis toimii nykyään kun käytti briteissä... eka on mulla..

sä olit paikalla emäntäsi kanssa ku 500esp meni tiedottomana tonttiin. oli joo lähetinmodulin takasinkutsu mutta mulla sattu olemaan just sen mallin vastari minkä kanssa se vika ilmenee. myös ne tikkujen potikat oli paskaa ja joutu purkamaan sitä kokoajan ku alko perä pyöriä ihan ittekseen vaikka tikku oli keskellä.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #19 : 20 Tammikuu, 2013, 22:38:11 »
sä olit paikalla emäntäsi kanssa ku 500esp meni tiedottomana tonttiin. oli joo lähetinmodulin takasinkutsu mutta mulla sattu olemaan just sen mallin vastari minkä kanssa se vika ilmenee. myös ne tikkujen potikat oli paskaa ja joutu purkamaan sitä kokoajan ku alko perä pyöriä ihan ittekseen vaikka tikku oli keskellä.

Niinhän se oli!

Poissa jkkmobile

  • Seniori torppari
  • *****
  • East Side #57
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #20 : 20 Tammikuu, 2013, 22:39:39 »
Uusi radio pitäisi ostaa, mutta tuli tenkkapoo. En osaa päättää.
Nyt on  kolme kutakuinkin samanhintaista mielessä. n. 150-170e radiot.

Fly Sky 8/9 ch telemetry
Futaba t6jg
Spektrum dx6i

Kaikki nämä käyvät tietysti mun HK250gt kopteriin. Mutta tulevaa ajatellen. 450 kopu mielessä, sekä quadkopteri gps mallia. Ja se kopteri ilman kärpäslätkiä.

Fly Skyn Fry härpäkkeitä näyttäisi olevan joka lähtöön, ja aikas halvalla. Telemetriaakin, kiinnostaa kyllä korkeudet, nopeudet, akun tila ym.
Saako noita näihin kahteen muuhun merkkituotekarvalakkimal leihin?

Millä näistä saa rahoilleen parasta vastinetta. Vaikuttaa siltä, että tuossa Flyyssä on niin paljon kaikkea enemmän, mutta siihen ansaan olen langennut monesti ennenkin.

Jos jollakin on hyvät perustelut, miksi ihmeessä jokin näistä on yli muiden, niin olisin todella kiitollinen.

Tuli muutes mieleen että yritä päästä hypistelemään eri mankkoja.. toiset sopii paremmin toisille..

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #21 : 20 Tammikuu, 2013, 22:53:45 »
nyt osuit asian ytimeen! eikös se uusi 14 futte ole just sitä?

Kattelin just tän ominaisuuksia Ladin sivuilta.
Uskaltaltasko tutkia lisää. Saattaapi tulla taas liki tonnin lasku jos kiinnostaa liikaa. ;)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #22 : 20 Tammikuu, 2013, 23:43:06 »
sä olit paikalla emäntäsi kanssa ku 500esp meni tiedottomana tonttiin. oli joo lähetinmodulin takasinkutsu mutta mulla sattu olemaan just sen mallin vastari minkä kanssa se vika ilmenee. myös ne tikkujen potikat oli paskaa ja joutu purkamaan sitä kokoajan ku alko perä pyöriä ihan ittekseen vaikka tikku oli keskellä.

Mitkä radion/vastarin mallit kyseessä? En ole tällaisesta viasta kuullutkaan, ja nyt tuli pelko persiiseen, ettei osuis vaan omalle kohdalle :o
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #23 : 20 Tammikuu, 2013, 23:48:24 »
ne oli vanhoja DX8 mankkoja. siellä sisällä on sellanen lähetinmoduli ja siinä vissiin oma firmis. siinä firmiksessä joku bugi. sitä ei saa ite päivitettyä joten piti lähettää huoltoon. vaihtoivat myös ne paskat potikat ja homma suju hyvin. mulla oli viallisia vastareitakin (AR8000 ja joku satelliitti, molemmat eri case) joten meni vaan luotto spektrumiin ku kuitenkin kolmen tonnin koptereita pitäis leijuttaa jotka kulkee 250kmh. se vastari oli AR6200 DSM2 mallisena.

niin ja se toinen kasi hajos niin että lähetysteho laski ihan olemattomaksi ja alko koneet pätkimään jo 10 metrin päässä. goblinikin oireiili kerran nopeuslennossa ku lensin sivulle kauas. hengenvaarallista tollanen.

sama firmis ongelma oli myös sen aikasissa dx6i mankoissa muistaakseni. hävitti yhteyden ihan ittekseen tai jotain tollasta.

kaikki uudet dexterit pitäis olla kurantteja.
« Viimeksi muokattu: 20 Tammikuu, 2013, 23:50:06 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa artova

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Radio-ongelma
« Vastaus #24 : 20 Tammikuu, 2013, 23:51:00 »
Kiitoksia info-pläjäyksestä :)
Blade: mCPX, mCPX BL, Nano CPX    
Align: T-Rex 250 DFC, T-Rex 450 Sport,
T-Rex 500E, T-Rex600N LE
Spektrum: DX8

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
8 Vastauksia
4615 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2008, 13:08:49
kirjoittanut vimpu
18 Vastauksia
9395 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Lokakuu, 2008, 12:17:42
kirjoittanut kaardian
6 Vastauksia
5107 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2012, 17:29:32
kirjoittanut Vipe83
43 Vastauksia
16597 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Maaliskuu, 2013, 22:58:06
kirjoittanut vinotintto
5 Vastauksia
3312 Lukukerrat
Uusin viesti 28 Toukokuu, 2014, 20:50:35
kirjoittanut JuhoV