Kirjoittaja Aihe: Nopean multin suunnittelua  (Luettu 6774 kertaa)

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Nopean multin suunnittelua
« : 07 Helmikuu, 2016, 10:01:23 »
Muutaman päivän pähkäilly josko rakentas sellasen multikikkareen joka kulkee tosi kovaa niin olisko ideoita.

Lähtökohtana runko.
Halu olis tehä  heksa mutta pärjäiskö guadilla? Enemmän koneita kulkisko kovempaa? Äänet ainakin olis paremmat mitä enemmän koneita ja teitenkin kalliimpi! ;)
Ja runko tietenkin ite tehtynä ehkä maksimissaan 550 kokoo.

Akut vähintään 4s varmaan parempi jos olis 6s

Sitten ehkä se tärkein siihen nopeuteen vaikuttava tekijä eli koneet.
Kv. Hitaasti pyörivä isolla nousulla vai kireesti pyörivä pienellä nousulla.

Jotenkin tuntus että jos mennään kovaa niin iso kv. olis parempi.
Ja plussaa olis jos ne koneet löytys ihan täältä kotomaasta.

Älyksi. naze32 vai onko parempaa vaihtoehtoo?


Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #1 : 07 Helmikuu, 2016, 20:33:27 »
Jos kovaa haluut mennä nii musta 550 frame aivan liian iso. 230-330 frame ehkä parempi. Tuollaisen kyhäilet kun tuossa linkissä ;)


« Viimeksi muokattu: 07 Helmikuu, 2016, 20:42:33 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #2 : 11 Helmikuu, 2016, 09:30:48 »
Näillä lähdetään kokeilemaan miten kovaa pääsee.

Selvittelin sopivaa kompinaatiota jos ajais 4s versiona niin ei löytynyt mieleistä ja virrat olis noussut "järkyttäviksi" niin päädyin 6s setuppiin. Runko hexsa koko 420 ja otin nyt kokeeksi valmiin kun osu kunkulta silmiin https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=42112 Jos ei kestä tai sovellu niin tehään sitten uusi parempi.

Koneet https://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__44295__NTM_Prop_Drive_28_30S_800KV_300W_Brushless_Motor_short_shaft_version_EU_Warehouse_.html
Huiskat hiilari 8x4,5 sopii just tohon 420 runkoon

Noparit http://fi.eurorc.com/product/11574/dys-sn30a-speed-controller

Akuiksi beam450 kopterista joutaa varastossa jouten lojuvat 3s 2200mah 45c niitä pari kyytiin.

Fc:tä vielä arvon kk vai naze32. Tarvii kattoo sit kun lyö kasaan




Poissa Ves@

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team ???
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #3 : 11 Helmikuu, 2016, 11:26:14 »
Paljonko "tosi kovaa" on km/h asteikolla ?
Ja miksi sen tarvitsee olla noin iso kulkeakseen kovaa, vai onko tarkoitus vetää lossina ?

Poissa Petsku

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #4 : 11 Helmikuu, 2016, 11:30:21 »
Minillä tosiaan oisit saanut paljon paremman teho/paino suhteen. Onkohan noi vikkelimmät reilua 150 liikahtaneet.

Poissa maek

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #5 : 11 Helmikuu, 2016, 12:11:12 »
Fc:tä vielä arvon kk vai naze32. Tarvii kattoo sit kun lyö kasaan

Minulla ainakin on parempia kokemuksia Naze32:sta.
Trex 500L Dominator, Beam E4 V1 FBL, Trex 250 dfc, Assault 100 Flybarless Dual Brushless
Turnigy SK450 Quad Copter, 250 quadrokopteri, Hubsan x4 HD, Hubsan H501S X4, 7 kiinteäsiipistä
Futaba T10J, Flysky TH9X

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #6 : 11 Helmikuu, 2016, 17:04:03 »
Joku vuos takaperin tein hexan kooltaan reilu viissatanen ja se oli kiva lelu ajella ihan "losina".

Nyt vaan tuli sellanen himo tehä vastaava kone joka kulkis vielä kovempaa.

Ja kyllä lyön kepsin kyytiin paljonko kulkee.

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #7 : 14 Helmikuu, 2016, 12:21:05 »
Oma 550 kokoinen Flycker on kalustoni nopein. 110 tuli mitattua. Nyt 700 kv motit siinä. 980 kv moteilla kuulemma vielä vikkelämpi. Kesällä mahdollisesti testaan kun pitäänee hankkia uudet noparit ja motit.

Sent from my SM-G925F using Tapatalk


Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #8 : 14 Helmikuu, 2016, 16:05:49 »
Oma 550 kokoinen Flycker on kalustoni nopein. 110 tuli mitattua.

Oliko 6s setuppi vai jokin muu?

Poissa bk_t

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #9 : 14 Helmikuu, 2016, 16:47:23 »
4s. tässä joku tube video siitä missä noi 980 motit

Poissa Garug

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • LeViteZer
    • www.levitezer.com
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #10 : 14 Helmikuu, 2016, 23:42:13 »
Tässä testailua viime talvelta. Vauhtia oli ihan mukavasti, mutta DJI Nazaa en suosittele tällaiseen lentämiseen, ei vaan suostunut pysähtymään 1:10 ja alkoi hitvittämään kun meni itsestäni katsoen metsän taakse. Aveoto moottorit tuossa ja matalanousuiset potkurit. Pienemmillä/korkeampinousuisilla potkureilla ja paremmalla FC:llä saisi varmaan menemään lujempaakin, mutta itselleni riitti kyllä tuo vauhti.

« Viimeksi muokattu: 14 Helmikuu, 2016, 23:44:26 kirjoittanut Garug »
LeViteZer Smooths the movement, www.levitezer.com

Poissa mikek

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #11 : 15 Helmikuu, 2016, 11:44:51 »
Mini 6S setuppina on nopeampi kuin iso hexa.
"Etkö ole koskaan lennättänyt mitään? Se ei haittaa. Voit luottaa tuotteeseen täysin. Tekniset innovaatiot ovat hetki hetkeltä tukenasi. Päästä kaikesta irti – kaikki pysähtyy. Kutsu kopteri kotiin ja pidä tauko – kopteri hakeutuu luoksesi ja laskeutuu neljän metrin päähän Sinusta – aina!"

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #12 : 08 Maaliskuu, 2016, 19:04:59 »
Tollanen perus hexa tuli.
Lentopaino n.1.5 kg (turhan painava)
Ja se nopeus, olis voinu kulkee kovempaakin (n.100km).

Mutta kiva sillä on lentää voimaa on kuitenkin mukavasti.

Paremmat valot tarvii kehitellä ettei suunta katoo niin helposti.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #13 : 09 Maaliskuu, 2016, 08:25:36 »
Ootko miettinyt moottoreiden asentamista vinoon siten, että vauhdikkaassa vaakalennossa runko olisi vaakatasossa? Näin saataisiin minimoitua tuulenvastus. Seuraavaksi sitten kotelointia koppaan, nykyinen "himmeli" tarttuu varmaan aika hyvin tuuleen. Ja jos moottorit vetää vinoon, voisi syytä olla askarrella varret vastaavasti porrastettuina, että jokainen motti saa puhdasta ilmaa eteensä kovassakin vauhdissa.

Poissa opa

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #14 : 09 Maaliskuu, 2016, 08:33:13 »
Ei taida olla kannatusta tuolle setupille alkaa väsäileen uutta runkoo, ei se nopeus siitä kauheesti parane kuitenkaan.

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Nopean multin suunnittelua
« Vastaus #15 : 09 Maaliskuu, 2016, 17:46:47 »
Pari EDF-fööniä kylkeen vaakalentoa vauhdittamaan ;D ;D ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2681 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2014, 17:17:58
kirjoittanut Makke76
55 Vastauksia
39354 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Heinäkuu, 2015, 00:12:29
kirjoittanut jesi
5 Vastauksia
6112 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Elokuu, 2016, 08:32:05
kirjoittanut ElbeH
0 Vastauksia
1737 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2018, 10:44:13
kirjoittanut TeroS
0 Vastauksia
1559 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Toukokuu, 2018, 10:44:37
kirjoittanut TeroS