Kirjoittaja Aihe: 3D Masters 2009  (Luettu 18993 kertaa)

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #25 : 06 Toukokuu, 2009, 16:05:17 »
Nyt sitten omat OT:t tähän väliin siitä musiikkilennosta. Kuinkas siinä oikein se musiikki liittyy, ite kun oon katellu niin ei poikien (siis ulkomaisten heppujen) liikkeet mee ihan musiikin tahdissa. Onko ideana, että tictocit tehdään just oikeassa rytmissä ja flippiä painostetaan 1-iskulla vai mikä? Ainoa hieno tapa varmaan olis, että muutat tempoa tasajakosesta kolmijakoseen, mutta siinä kolmijakosessa vaan menee helposti sormi suuhun, kun koitat tictocia siinä vääntää. Tosin jos rytmitaju oikeesti on hyvä, niin kaikkein näyttävintä olis semmonen, että vedät ''tasajakoista lentoa'' kolmijakoisen tahtiin. Eli iskut menee tavallaan sekasin, ja kohta ne onkin taas kohallaan, erittäin vaativaa mutta hienoa!

Ps. Jos (ja kun?) on taas väärässä säikeessä, niin siirtäkää modet pois.
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #26 : 06 Toukokuu, 2009, 17:33:26 »
Voisi, mutta vaikeuttaa roottorin kierrosten kuulemista ja myös niitä ääniä jotka koneesta lähtee jos jotain on pielessä.

Pitää ostaa jotkut muut, kuin täysin suljetut kuulosuojain-kuulokkeet. Puoliavoimilla kuulokkeilla kuulee hienosti ympäristön äänet. Tai sitten heittää pienet poppikset maahan eteensä.

Mutta ongelmana yritetään kai kertoa olevan se, ettei yleisö kuule musiikkia. Luulisi kuitenkin sentään jostain ämyriä löytyvän aikakautena, jona keskiverto-autossakin on enemmän musiikki- kuin moottoritehoa. :P

kaltsu

  • Vieras
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #27 : 06 Toukokuu, 2009, 21:50:20 »
HUOM. VAHINGOSSA TÄMÄ VIESTI ON KIRJOITETTU POIKANI TUNNUKSILLA, MINUN TUNNUKSENI ON Mika_k.

Pakko kirjoittaa, vaikka en mielelläni niin teekään.

Timo, oletko ottanut huomioon seuraavia asioita, ennen kuin vertaillaan Suomen tasoa MM-tasoon:

- harjoitus mahdollisuus:
     
      - jossain Espanjassa on syksy, talvi ja kevät mainiota harjoittelu aikaa, kesä saattaa olla liian kuuma ULKONA harjoitteluun vs. meidän Suomen olosuhteet. Siellä voit harjoitella aina sillä kopterilla jolla kisaat, meidän talvessa pitää harjoitella jollain pienemmällä kopterilla sisähallissa.

- sponsorit

     - Se on varmasti helpompaa saada sponsori muualla maailmassa, jossa 3D:n harrastajia on enemmän, ovat näkyvillä ulkosalla lennättäessään. Parhaimmassa tapauksessa et tarvitse itse säädellä, maksaa tai koota koptereitasi, senkun lentelet vain. 

Niin että nämä Joensuun kaverithan "vain" ostavat omilla rahoillaan kopterinsa, säätävät ja korjaavat itse omat kopterinsa ja siinä sivussa vielä auttavat erittäin paljon muita harrastajia. Joensuun RC-harrastajat ry:n yksi perustamissyitä oli myös, että saatiin vuokrattua yhdistyksen nimiin Kontiolahden urheiluhallia talveksi (1100 m2), että mielestäni Suomen yksi parhaimpia ellei paras 3D-kopteristi Vispilä saisi kunnon harjoittelutilat, tosin tietenkin eri kopterilla kuin kesällä.

Videothan on aina vain videoita, kuka se viitsisi laittaa niitä kaikkia lentojansa, mitä on jollain lennätyskerralla lentänyt laittaa nettiin. Itse en ymmärrä yhtään mitään lajista, olen jo nykyisin siirtynyt lennokkeihin, mutta mitä olen seurannut sivusta mitään ymmärtämättä, joka he***tin kerta, kun pojat nostaa kopterinsa ilmaan, on kieputus ihan yhtä häkkyrää.

Mitä olen henk. koht samaa mieltä, kuin vanha totuus, että ne ihmiset, jotka tietävät kaiken parhaiten ja luulevat osaavansa kaiken parhaiten ja vieläpä ilmaisevat sen, MUTTEIVÄT ITSE OSAA MITÄÄN PUHUMASTAAN ASIASTA, joutavat opettajiksi.

T: Joensuun vähän sinne päin 3D:eetä osaavien kopteristien kaveri ja "valitettavasti joudun vierestä" vielä seuraamaan heidän kehitystään,

Mika Kaltiainen
     
« Viimeksi muokattu: 07 Toukokuu, 2009, 00:13:29 kirjoittanut kaltsu »

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #28 : 06 Toukokuu, 2009, 22:17:51 »
Katos täällähän on yhtä kiihkeetä kun tossa SUOMI-USA ottelussa joo myönnän tuli kateltua ottelua. Mun harras toive olis että olis F3C kisat ensin, lähinnä auringon takia ettei ole sektorissa. Sen jälkeen olis 3D kisat mikäs sen hienompaa olis viettää viikonloppu. Vetäis vertoja jo kevään kopterileirille.Oho meni väärään paikkaan piti mennä tonne suomen kisa osastoon :-[ voisko modet siirtää.
« Viimeksi muokattu: 06 Toukokuu, 2009, 22:19:22 kirjoittanut Ege »

Poissa Timo

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #29 : 07 Toukokuu, 2009, 00:58:33 »
Voi elämän kevät sentään.

HUOM. VAHINGOSSA TÄMÄ VIESTI ON KIRJOITETTU POIKANI TUNNUKSILLA, MINUN TUNNUKSENI ON Mika_k.

Pakko kirjoittaa, vaikka en mielelläni niin teekään.

Timo, oletko ottanut huomioon seuraavia asioita, ennen kuin vertaillaan Suomen tasoa MM-tasoon:

- harjoitus mahdollisuus:
     
      - jossain Espanjassa on syksy, talvi ja kevät mainiota harjoittelu aikaa, kesä saattaa olla liian kuuma ULKONA harjoitteluun vs. meidän Suomen olosuhteet. Siellä voit harjoitella aina sillä kopterilla jolla kisaat, meidän talvessa pitää harjoitella jollain pienemmällä kopterilla sisähallissa.

- sponsorit

     - Se on varmasti helpompaa saada sponsori muualla maailmassa, jossa 3D:n harrastajia on enemmän, ovat näkyvillä ulkosalla lennättäessään. Parhaimmassa tapauksessa et tarvitse itse säädellä, maksaa tai koota koptereitasi, senkun lentelet vain. 

Niin että nämä Joensuun kaverithan "vain" ostavat omilla rahoillaan kopterinsa, säätävät ja korjaavat itse omat kopterinsa ja siinä sivussa vielä auttavat erittäin paljon muita harrastajia. Joensuun RC-harrastajat ry:n yksi perustamissyitä oli myös, että saatiin vuokrattua yhdistyksen nimiin Kontiolahden urheiluhallia talveksi (1100 m2), että mielestäni Suomen yksi parhaimpia ellei paras 3D-kopteristi Vispilä saisi kunnon harjoittelutilat, tosin tietenkin eri kopterilla kuin kesällä.

Videothan on aina vain videoita, kuka se viitsisi laittaa niitä kaikkia lentojansa, mitä on jollain lennätyskerralla lentänyt laittaa nettiin. Itse en ymmärrä yhtään mitään lajista, olen jo nykyisin siirtynyt lennokkeihin, mutta mitä olen seurannut sivusta mitään ymmärtämättä, joka he***tin kerta, kun pojat nostaa kopterinsa ilmaan, on kieputus ihan yhtä häkkyrää.

Mitä olen henk. koht samaa mieltä, kuin vanha totuus, että ne ihmiset, jotka tietävät kaiken parhaiten ja luulevat osaavansa kaiken parhaiten ja vieläpä ilmaisevat sen, joutavat opettajiksi.

T: Joensuun vähän sinne päin 3D:eetä osaavien kopteristien kaveri ja "valitettavasti joudun vierestä" vielä seuraamaan heidän kehitystään,

Mika Kaltiainen

Jostain kumman syystä ne jotka oikeasti osaa sitä 3D:ä veivata ei äänestä tällä juuri lainkaan. Ne jotka tietää mitä osaa ja miten hommaa pitää veivata ei itke täällä asioista. Mitä se itkeminen täällä hyödyttää? Jos olen jonkun mielestä jossain väärässä, niin so what? Auttaako joidenkin itsestään selvien faktojen jauhaminen täällä jotenkin lajin edistymistä? Ei ole Häkkisen Mikat eikä Kimi Räikköset itkeneet, että ärvötin kun suomessa on 8kk vuodesta karting radat lumen peitossa. Ei ole nekään kaverit junnuina karting aikoinaan autojaan saaneet. Ei se mikään itku auta vaan pitää vaan olosuhteista huolimatta puskea sinne maailmalle.

Se on aivan oikein, ettei mitään sponssikamoja saa ainakaan kovin nopeasti valmiiksi rakennettuina. Kyllä jokaisen maailmalle haluavan pitää itse tietää siitä tekniikasta melko paljon, eikä se tietotaito tule muutaman kopterin rakentamisen ja korjaamisen jälkeen. Eikä nyt tarvi alkaa itkemään, että kyllä niitä koptereita on torpattu ja kasattu. Vaan meinaan käyttö ja huoltokokemusta lähtien siitä mitkä osat toimii missäkin hyvin. Miten usein painelaakerit pitää rasvata ja jos kopteri tärisee, niin tuleeko se nupin kumeista, laakereista vai mistä. Tuota tietoataitoa ei tule kuin monen vuoden omakohtaisella huoltokokemuksella.

Sillä ei juurikaan ole vaikutusta loppupelissä lentääkö talvella eri kopterilla kuin kesällä. Pääasia on se, että lentää ja kehittyy koko ajan. Toki ne on tuntumaltaan erilaisia eikä hallissa voi tehdä niitä juttuja mitä ulkona. Mutta sen asian kanssa vaan pitää elää ja sen hetken tarjoamista mahdollisuuksista pitää ottaa kaikki ilo irto. Vispilä sen on ilmeisesti osannut tehdä oikein. Sinä Mika nyt olet käsittänyt purkautumiseni aivan väärin. Ei se ole mitenkään suunnattu vain Joensuulaisia kohtaan. Vaan mun tärkein pointti on se, että jos joku pääsee siihen asemaan, että kaveria pidetään paikkakunnalla jumalasta seuraavana hemmona, kuten Vispilä siellä Joensuussa. Niin tuollainen lahjakkuus ei jättäisi hommaa siihen ja tyytyisi olemaan joku paikallinen guru. Sellaisella jätkällä on selkeästi lahjoja enempi mitä muilla ja niitä pitäisi kehittää. Jos niitä haluaa kehittää, niin silloin on todella vaarallista alkaa ajattelemaan, että nyt oon jo aika hyvä. Tai jos kaverit hokee sitä. Olen ihan varma, että suomestakin voi löytyä tulevaisuudessa 3D mastersin voittaja kun asenne ja kaverin lahjat ovat oikeat. Totta kai aina pitää kehua ja kannustaa, mutta on ihan helvetin tärkeää puuttua heti puutteisiin lennossa tai ohjelmasuorituksessa jotta kehitys voi jatkua. Uskon myös, että kavereilla jotka ovat nähneet maailman kärkikuskien lentävän 3D-lentoa saattaa olla hieman parempi kyky arvostella suomen tasoa verrattuna heihin jotka tunnustavat etteivät tiedä lajista mitään.

Tiedätkö muuten miksi kopterikilpailuissakin on yleensä vähintään 3 tuomaria ja normaalisti 5 tuomaria. Siihen on muutamakin syy, mutta yksi syy on se, että jokainen heistä luulee tietävänsä miten joku asia pitää lentää jonka mukaan he sen arvostelevat. Ruotsissa viime viikonloppuna kisojen arvostetuin tuomari osallistui itse eurosport luokkaan, ei millään kovin hyvällä menestyksellä. Siinä nähtiin, että sitä voi lentää kuin pullopersesika, mutta silti voi olla jonkin sortin käsitystä asiasta miten asiat pitäisi taivaalla tehdä. Joten ei kannata alkaa tuomitsemaan porukkaa koskaan lentotaitojen tai heidän antamien ohjeiden mukaan. On aivan totta, että fiksuimmat tyypit pysyvät yleensä hiljaa, niin on taas tälläkin kertaa koska niin kovasti kirjoitan. Minusta kuitenkin on hyvä silloin tällöin vähän ehkä tarkoituksellisesti provosoidenkin repiä pakkaa auki jottei hiljaiseläjät vahingossa jäisi junnaamaan paikoilleen. Lainaan Nokian talouspäällikkö Rick Simonsonia hieman, kaveri sanoi, että muutos on hyvä. Muutoksessa pystyy aina kehittymään ja pitää pysyä valppaana. Hän myös tokaisi loistavan lauseen, bad news is good news. Tällä hän tarkoitti sitä, että hyvät uutiset ovat itsestään selvyyksiä eikä niistä tarvitse raportoida. Mutta ne huonot, ne kertoo että jotain tapahtuu ja siihen voidaan reagoida. Tällöin se huono asia voidaan kääntää vielä hyväksi kun siihen reagoidaan oikein.

Jos tältä pohjalta tutkiskelee tätä, niin voi kysyä itseltään eikä täältä foorumilta muita, että onko tuossa Keräsen kritiikissä nyt mitään järjenhiventäkään. Jokainen harrastaja voi sitä funtsia itse. Joensuussa ehkä funtsitaan, että herra Keränen on ihan ulkona kartalta. Mutta sitten taas vaikkapa Jyväskylässä joku aloitteleva 3D kuski saattaa hoksata, että tosiaan oma lento menee joskus vähän kaarteluksi jne. ja siellä jamppa saattaa alkaa miettimään tämän kritiikin pohjalta, että miten saisi ylimääräiset kaartelut korvattua omassa suorituksessaan tms. Joku toinen taas saattaa innostua kokeilemaan lentoa musiikin tahdissa jne. tällöin pieni piikki persuksiin antoi ehkä parille kuskille uutta poweria treenaamiseen jne. Vähiten tästä hyötyvät ne jotka keskittyvät ajatusteni lyttäämiseen ja omiensa puolustamiseen, niin tosiaan he hyötyvät tästä jotka suu vaahdossa vain yrittävät todistaa miten väärässä ja rasittava tyyppi olen.

Pakko myöntää, että joskus on sydäntä särkevää olla kriittinen. Ruotsissa Juho lensi tosi hienoja lentoja ja voitti minut kahdella kierroksella. Onhan se selvää kun ei tällainen vanha paska enää mitään uutta opi. On paljon helpompi kehua kaveria hyvin lennetystä kierroksesta ja taputella selkään, mutta miestä vaatii sekin, että kehujen jälkeen antaa sen välittömän palautteen siitä mikä meni pieleen ja mitä pitää parantaa lennossa. Kehittyminen ja menestyminen vaatii aina nöyryyttä hyväksyä omat mokansa ja tarttua kriittiseen palautteeseen. Tiedän omasta kokemuksesta sen, että tuntuu tosi pahalta saada kriittistä palautetta, mutta se on ainoa asia jolla pystyy parantamaan asioita. Olisi kauhea karhunpalvelus jos vaikka mun treenikaverit vaan jatkuvasti kehuisi, että hyvin menee jne... vaikka lennän kuin pullopersesika. Onneksi nyt n hieman silmää sen verran, että näen suurimman osan mokistani itsein, on ne sen verran järkyttäviä mokia. Aina ei riitä sekään, että kerrotaan kaverille, että pieleen meni tuokin liike. Joskus ainakin minun kohdallani auttaa kun saa apua joukkuekavereilta suorina ohjeina miten joku asia pitää lennossa tehdä jottei kyseistä virhettä tule. Jos joku ei ole tähän valmis, niin voi oikeastaan unohtaa tulevaisuuden siellä kansainvälisillä 3D-kisoissa. Tällöin on sitten tosiaan parempi keskittyä ihan vaan harrastamiseen harrastuksen eikä kilpailemisen vuoksi.

Lajissa kuin lajissa on havaittu, että kilpaileminen parantaa menestystä koska kilpaileminen edellyttää jatkuvaa itsensä ja välineidensä kehittämistä. Harrastetaan tilassa jossa ei ole varaa jäädä kahville jos haluaa menestyä. Tämän takia kannustan porukkaa kilpailemaan 3D:ssä myös suomessa, ymmärrän hyvin jos kilpaileminen ei kaikkia kiinnosta. En tiedä onko Vispilä haaveillut lentävänsä joskus kilpaa 3D-mastersissa tai Aasian rahapalkinnoin kuorrutetuilla 3D-kutsukisoissa. Mikäli on, niin uskon, en tiedä vaan tosiaan uskon että kilpaileminen Suomessa ja ehkä Ruotsinkin 3D kisoissa auttaa merkittävästi pääsemään tähän tavoitteeseen. Siksi kannustan kaikkia jotka haluaa suomesta maailmalla menestyvän 3D-pilotin osallistumaan 3D-kisoihin suomessa ja näin ollen edesauttaa luomaan kilpailuiden tuoman kehitysympäristön näille tähtikuskeillemme.

Valitettavasti menestyminen kopterikisoissa vaatii myös lahoja. Pelkkä treenaaminen ei riitä, siitä on omakohtaista kokemusta. Treenillä pääsee tietylle tasolle, mutta sitten totaalinen lahjojen puuttuminen stoppaa homman tai ainakin hidastaa sitä merkittävästi. Näin ollen olen itsekin siinä tilanteessa, että turha tässä on enää haaveilla mistään maailman topteniin pääsemisestä. Mutta suomessa on porukkaa jotka siellä voivat joskus olla. Kilpaileminen edistää heitä ja osallistun kisoihin sitten vaikka edistääkseni näiden nuorten lupausten matkaa maailmalle.

Mutta eiköhän tässä nyt ole itse kullekin jonkun verran pohdiskeltavaa. Aivan varmasti joku löytää tekstistäni lauseen joka ottaa päähän. Jotain ehkä vain ärsyttää tyylini ja haluaisi sen takia alkaa jostain lausahduksestani kitisemään. Siinä vaiheessa kuitenkin toivon, että mietit sitä, että mahtaisiko jossain Suomessa olla harrastaja joka voisi saada jotain sellaista irti tekstistäni mikä kehittäisi hänen omaa harrastustaan. Jos tulet siihen johtopäätökseen ettei sellaisia harrastajia varmastikaan ole. Niin mieti seuraavaksi. Että jos vastaat tänne, niin onko ehkä joku harrastaja joka saa jonkun piristysruiskeen viestistäsi. Jos tulet siihen johtopäätelmään, että viestisi olisi kuitenkin päänaukomista minulle, niin kannattaa ilman muuta avautua. Se keventää vähintäänkin mieltä. Mutta kannattaako se tehdä julkisesti koska yksityisviestilläkin asian voi minulle kertoa.

Tästä samasta syystä, en nyt enää tule kirjoittamaan tähän säikeeseen, mutta jos joku tosiaan haluaa minun kanssa asiasta väitellä ja toivoo että keskustelen asiasta hänen kanssaan, niin ei kiusata muita ja käytetään yksityisviestejä. Toki tämä on varmasti sivullisten mielestä ihan huvittavaakin seurattavaa tiettyyn rajaan asti. Nämä vaan yleensä meinaa karata käsistä.

Mutta sen pidemmittä puheitta, kauniita unia ja mukavaa kotimatkaa kiekkoleijonille.

--
Timo
Kyllä jokainen osaa flipin tehdä, mutta osaako kaikki lentää 10m suoraan...

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #30 : 26 Heinäkuu, 2009, 21:25:04 »
Dominik Haegele voitti tättärätättärätää. Toiseksi Duncan Osborne ja kolmanneksi Eric Weber. Lukas Riva vasta 7:nneksi paikanpäällä olevan suomalaisen lähteeni mukaan ::) :P.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #31 : 26 Heinäkuu, 2009, 21:50:34 »
Ja minun paikalla olevan lähteeni mukaan Haegele lentää edelleen jollain Haribolla ;).

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #32 : 27 Heinäkuu, 2009, 11:52:34 »
Mun lähde kerto että Masters ja Expert voittajat torppas koneensa Victory lennolla  ;D. Ainakin 19 torppia ollut tähän mennessä. Luvassa on Alan Szabo/Lukas Riva yhteislento HD laadulla ja muitakin pätkiä, sitä odotellessa.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #33 : 28 Heinäkuu, 2009, 23:53:38 »
Hips hei! Tällä Helsinki-Vantaa lentokentälle finnairin free wlan:issa nyt sitten istutaan ja erittäin väsyneenä 3D masters reisusta.
Innolla odaotan Alanin ja Lukaksen HD filmiä, olihan se pirun hieno ja viihdyttävä show.
Ehkä joitain kuvia kisoista tulossa myöhemmin, jos on onnistuneita otoksia.

Siihen asti, ÖITÄ.
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #34 : 29 Heinäkuu, 2009, 18:15:49 »
Nyt niitä on ainakin muutama.
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2023
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #35 : 29 Heinäkuu, 2009, 18:19:15 »
Nythän niitä videoita alkaa tippumaan tuonnekin:

http://www.rcheliresource.com/video-coverage-3dmasters-2009/

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #36 : 29 Heinäkuu, 2009, 18:23:48 »
Ja pari lisää.
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #37 : 29 Heinäkuu, 2009, 18:24:26 »
Viimeiset.
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #38 : 29 Heinäkuu, 2009, 19:09:00 »
Näköjään pitää tumpata kone että voi voittaa ;D
On Dominikin lentotyyli muuttunut, eikä mun mielestä parempaan suuntaa. :-\
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #39 : 29 Heinäkuu, 2009, 20:42:07 »
Todella hieno kuva osunu, jossa lapa raapaisee maata! Nyt täytyy myöntää et oon vähän kade paikalla olleelle porukalle. Noh, jospa sitä itsekin joskus isona pääsis kisoja katsomaan.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #40 : 29 Heinäkuu, 2009, 21:32:35 »
Ikävän näköinen tuo torppi kuva... mikä kopteri nyt mahtaa ollakkaan kyseessä :D putket ja kaikki vaihtanut paikkaaa.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Maikko

  • Jäsen 2023
  • *****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #41 : 29 Heinäkuu, 2009, 22:26:45 »
Jos puhuitte Emtyn kuvista niin toi torpattu kopukka on ElyQ Vision 50. Edellisissä karkeloissa Markus ja Danny törmäs yhteen kun lennättivät yhteislentoa. Tuntuu että joka kerta ne ElyQ:t on turpeessa! Limiitillä siis vedetään  :D

Mitäs uusia tuotteita tuolla tuli myytiin? Vision competition? MiniBar, tai siis Mini V-BAR?

-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #42 : 29 Heinäkuu, 2009, 23:03:01 »
Hei mikäs toi 3D Performance 700sen sähkörunko on?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #43 : 29 Heinäkuu, 2009, 23:13:43 »
Hei mikäs toi 3D Performance 700sen sähkörunko on?


-op-
Tämä firma näyttäis sen valmistaajalta logon perusteella mutta sivuilta löytyvä konversio on kyllä erilainen...

http://www.xperience3d.com/core/page.php?12

Poissa Emty

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • RC-Kopterit Ry
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #44 : 30 Heinäkuu, 2009, 00:02:03 »
Hei mikäs toi 3D Performance 700sen sähkörunko on?

Se kai niiten uusi tuleva versio Xperience 700E rungosta. Myös nykyinen versio oli paikan päällä esillä.
XairCraft 650: DJI WKM, 4s 6000mAh, Olympus E-MP1
FBL T-Rex 700E: 12s 5000mAh, cc ICE HV 160, 3G
FBL T-Rex 500: 6s 2600mAh, cc ICE 75, 4 x S9257, ds760, sk360, 14T
T-Rex 250: Super Combo, 3s 850mAh

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 3D Masters 2009
« Vastaus #45 : 31 Heinäkuu, 2009, 09:15:52 »
Jees, 3D Masters ym. kesälomareissu kuumassa Espanjassa on heitetty. Oli kyllä hienoa katseltavaa kun "isot pojat" vääntää koptereilla menemään. Yölennätykset oli todella hienoja, varsinkin Espanjan oman tytön Raquel Bellotin ilotulituksella säestetty esitys oli mahtava. Ja yksi joka itseäni ainakin säväytti oli Israelilainen 8 vuotias Alon Barak. On se huiman näköistä kun mies on jauhesammuttimen kokoinen ja vääntää ihan samalla tavalla kuin aikuiset miehetkin. Koperi on isompi kuin herra  ;D

Negatiivista oli se että liikkeitä oli vähän, edelliseen vuoteen verrattuna 4Dee sanoi, että murto-osa, eikä siellä niitä paljoa ollutkaan, tai tuotteita oli vähän. Mm. Radixin lapoja ei varmaan ollut kuin 10 paria myytävänä.


Niinköhän 3DM palaa uk:hon ensi vuonna. Keli on espanjassa sairaa kuuma tähän vuoden aikaan ja kielimuuri siinä maassa on uskomaton. Kukaan ei puhu ainakaa tuolla syrjemmässä sanaakaan englantia. Se voi närkästyttää vähän järjestäjiä.

Mutta kaiken kaikkiaan mahtava reissu, kiitos omasta puolesta suomen 3DM kisayleisölle, Emtylle sekä 4Dee:lle vaimoineen. Oli mukava reissu.

JRu




 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
211 Vastauksia
73183 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2009, 01:17:40
kirjoittanut 1m4s0_
137 Vastauksia
38676 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Toukokuu, 2011, 21:04:04
kirjoittanut Maikko
3D Masters 2011

Aloittaja JCA « 1 2 3 » Tapahtumat

66 Vastauksia
27483 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Heinäkuu, 2011, 12:41:09
kirjoittanut ropellihattu
3D masters 2012

Aloittaja Sandu « 1 2 » Tapahtumat

35 Vastauksia
13212 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2012, 10:41:34
kirjoittanut Sandu
6 Vastauksia
4991 Lukukerrat
Uusin viesti 14 Elokuu, 2017, 16:14:08
kirjoittanut Dutchman