Kirjoittaja Aihe: CX-20 Cheerson Quanum Nova  (Luettu 168252 kertaa)

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #225 : 25 Helmikuu, 2016, 18:40:00 »
Hei Eipä siellä ole uudessa MP:ssa muuta kun auto , tcp,udp ja udpci väylät  joten en oikein tiedä et mikä com portti pitäs valita. Oon käyny kattelemassa myös rcgroupin keskusteluja ja siellä tuntui kans olevan ongelmia tuon MP yhteyden luomisessa ja eikä sieltä ainakaan löytynyt ongelmaan selvyyttä.
 Vaikuttaakos se gps ja kompassi tohon manuaali ohjaukseenkin?

Poissa jaris

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #226 : 25 Helmikuu, 2016, 18:57:20 »
Kävin siellä Bigsharkin sivulla ja tarjolla olisi kahta versiita, V1 ja V2. V1 hoidetaan sen X8Assistantin kautta ja se V2 Shark Tools 2.0 kautta. Kun kytkin X8Assistantin kautta niin antoi nykyiseksi versioksi 142 ja näytti uusimmaksi muistaakseni 149. Sharktoolsin kautta ei hakenut nykyisen Firmwaren tietoja ollenkaan.
Pistin kopuun virrat ja tietokoneen ohjelma auki ja vasta sitten yhdistin USB johdon.  Mistä sen tietää onko nyt V1 vai V2?

Kumpaa kautta se ohjelma pitäisi nyt päivittää?

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #227 : 25 Helmikuu, 2016, 19:22:29 »
Kävin siellä Bigsharkin sivulla ja tarjolla olisi kahta versiita, V1 ja V2. V1 hoidetaan sen X8Assistantin kautta ja se V2 Shark Tools 2.0 kautta. Kun kytkin X8Assistantin kautta niin antoi nykyiseksi versioksi 142 ja näytti uusimmaksi muistaakseni 149. Sharktoolsin kautta ei hakenut nykyisen Firmwaren tietoja ollenkaan.
Pistin kopuun virrat ja tietokoneen ohjelma auki ja vasta sitten yhdistin USB johdon.  Mistä sen tietää onko nyt V1 vai V2?

Kumpaa kautta se ohjelma pitäisi nyt päivittää?

Kokeile kummalla toimii. Itsellä meni x8 kautta, ei se sitä rupee päivittää jos se ei sillä ole mahdollista. Sit kokeilee sillä toisella, jommalla kummalla se onnistuu varmasti.

Edit: Kannattaa myös sillä x8 kalibroida acc . Melkeen satavarma et se x8 on oikea ohjelma sulle. Kerranku firmiksenki tunnistaa.
« Viimeksi muokattu: 25 Helmikuu, 2016, 19:35:41 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #228 : 25 Helmikuu, 2016, 19:25:10 »
Hei Eipä siellä ole uudessa MP:ssa muuta kun auto , tcp,udp ja udpci väylät  joten en oikein tiedä et mikä com portti pitäs valita. Oon käyny kattelemassa myös rcgroupin keskusteluja ja siellä tuntui kans olevan ongelmia tuon MP yhteyden luomisessa ja eikä sieltä ainakaan löytynyt ongelmaan selvyyttä.
 Vaikuttaakos se gps ja kompassi tohon manuaali ohjaukseenkin?

Kyllä sielä pitäisi com porttii näkyä esim com 3 jne.. Käyppäs laitehallinasta katsomassa tunnistaako tietokone kopteria ollenkaan. Sieltä com portti missä on kiinni ja se pitäisi sit valita mp:seen

Mulla toimii  com3 11522 Eli nyt ensiksi sun pitää saada tietokone tunnistamaan apm, vika ei ole nyt Mpssä
« Viimeksi muokattu: 25 Helmikuu, 2016, 20:42:18 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #229 : 25 Helmikuu, 2016, 21:19:34 »
Hei Eipä siellä ole uudessa MP:ssa muuta kun auto , tcp,udp ja udpci väylät  joten en oikein tiedä et mikä com portti pitäs valita. Oon käyny kattelemassa myös rcgroupin keskusteluja ja siellä tuntui kans olevan ongelmia tuon MP yhteyden luomisessa ja eikä sieltä ainakaan löytynyt ongelmaan selvyyttä.
 Vaikuttaakos se gps ja kompassi tohon manuaali ohjaukseenkin?

Ja sit vielä että kait se sun cx20 on open source malli?  En ole ikinä ilman kompassia kokeillut lentää edes stabilize modessa. Mutta käsittääkseni se kertoo kopterille mikä on etupää kopterissa.
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #230 : 25 Helmikuu, 2016, 21:41:06 »
Jaa'a taitaa olla big shark versio mulla, ja siinä varmaan on syy miks ei löytänyt MP kopteria ::)
 Tosin en ole varma...avasin kyllä koneen ja laitan kuvan sisuksista.

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #231 : 25 Helmikuu, 2016, 22:25:39 »
Jaa'a taitaa olla big shark versio mulla, ja siinä varmaan on syy miks ei löytänyt MP kopteria ::)
 Tosin en ole varma...avasin kyllä koneen ja laitan kuvan sisuksista.

Jep eli bigsharkilta näyttää. Sulla tornissa on jo valmiiksi kompassi ja gps eli niihin ei tarvitse kajota. Mutta se häirösuojaus kannattaa tehdä kumminkin jos gimbal on kiinni. Ei muutaku x8assistantii tietokoneelle ja sillä yhteys kopteriin. Päivität firmiksen ja kalibroit acc. Tuo bigshark on ihan hyvä kopteri aloitella harrastus. Sitten kun haluaa lisää haastetta niin aloittaa adrucopterin rakentamisen ;)
« Viimeksi muokattu: 25 Helmikuu, 2016, 22:36:56 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #232 : 26 Helmikuu, 2016, 06:51:16 »
Jep eli bigsharkilta näyttää. Sulla tornissa on jo valmiiksi kompassi ja gps eli niihin ei tarvitse kajota. Mutta se häirösuojaus kannattaa tehdä kumminkin jos gimbal on kiinni. Ei muutaku x8assistantii tietokoneelle ja sillä yhteys kopteriin. Päivität firmiksen ja kalibroit acc. Tuo bigshark on ihan hyvä kopteri aloitella harrastus. Sitten kun haluaa lisää haastetta niin aloittaa adrucopterin rakentamisen ;)

Tänks  :) Ei muutaku päivittelemään ja kalibroimaan niin eiköhän se siitä tokene :)

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #233 : 26 Helmikuu, 2016, 16:47:48 »
No niin sarjassamme "tollo touhuaa" eli päivitin cx-20 offline update :lla ja nyt sit ei toimi mikään :-[ Vääntäkää nyt mulle rautalangasta miten saan homman pelittämään! Jos autatte , niin lupaan ja vannon etten never ever mee päivittelemään jos en oo varma kuinka homma menee .

Kiitos ja anteeks  :)

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #234 : 26 Helmikuu, 2016, 17:32:21 »
No niin sarjassamme "tollo touhuaa" eli päivitin cx-20 offline update :lla ja nyt sit ei toimi mikään :-[ Vääntäkää nyt mulle rautalangasta miten saan homman pelittämään! Jos autatte , niin lupaan ja vannon etten never ever mee päivittelemään jos en oo varma kuinka homma menee .

Kiitos ja anteeks  :)

Noniin eli latasit täältä x8assistant ohjelmiston?  http://www.fly-shark.com/Product?id=FlightTools&&Inf=OverView

Ja päivitit firmwaren 142---> 149? Sitten sen jälkeen kalibroit ohjaimen ja acc?
Jos ei x8 onnistu nii sit kokeilee sitä shark tools v2
« Viimeksi muokattu: 26 Helmikuu, 2016, 17:54:26 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #235 : 26 Helmikuu, 2016, 21:05:33 »
Noniin eli latasit täältä x8assistant ohjelmiston?  http://www.fly-shark.com/Product?id=FlightTools&&Inf=OverView

Ja päivitit firmwaren 142---> 149? Sitten sen jälkeen kalibroit ohjaimen ja acc?
Jos ei x8 onnistu nii sit kokeilee sitä shark tools v2
Juu niin latasin ja sen kautta yritin päivittää, mut ei päivittänyt joten päivitin sit tän kautta: FW_CX20_V2_last ver. Tämän jälkeen kalibroin ohjaimen mut en saanut (lue osannut) kalibroitua acc enkä kompassia.
 Nyt sit kun laittaa koneeseen virrat niin ensin vilkkuu niinkun normisti ja sen jälkee jää palamaan vaan gps valo ja ei reagoi ohjaimeen eikä muuhunkaan.

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #236 : 26 Helmikuu, 2016, 21:31:30 »
Juu niin latasin ja sen kautta yritin päivittää, mut ei päivittänyt joten päivitin sit tän kautta: FW_CX20_V2_last ver. Tämän jälkeen kalibroin ohjaimen mut en saanut (lue osannut) kalibroitua acc enkä kompassia.
 Nyt sit kun laittaa koneeseen virrat niin ensin vilkkuu niinkun normisti ja sen jälkee jää palamaan vaan gps valo ja ei reagoi ohjaimeen eikä muuhunkaan.


Oletko katsonut tämän videon jo? 



Tuo V2 versio on minullekkin outo. Mutta tässä linkissä on todella hyvät neuvot ja tää kaveri on viel laittanut tuohon kaikki tarvittavat linkit.

Edit: Sitten tässä vielä tärkeet tiedot tuohon v2
« Viimeksi muokattu: 27 Helmikuu, 2016, 12:08:42 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa frodo07

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #237 : 27 Helmikuu, 2016, 09:56:09 »
Okkei pitääpä yrittää jos alkais toimimaan noilla ohjeilla Kiitos :)

Poissa _saku

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #238 : 27 Helmikuu, 2016, 19:14:56 »
Aijai, oli tänään hyvät kelit lennättää sekä testata 3-lapaisia potkureita ja on ne kyllä niiiin hyvät. Oikein hymy nousi kasvoille kun niin kevyesti jaksoi lennättää kopteria.  :D
2-lapaisilla potkureilla leijutuksessa kaasu jossain 70% tienoilla ja 3-lapaisilla n. 60%. (<-säädetty tietysti MP:n kautta 50%)

eggsslayer, hyvin tiesit, kuvauslentoaika tuolla 4000amh akulla ja 3-leaf potkureilla 12min.  ::)

Poissa Ippes

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #239 : 12 Maaliskuu, 2016, 20:24:36 »
Moro!

Testasin piruttaani CX-20:ssä noita Phantom 2:sen automaattisesti lukittuvia propeleja (9450).

Nostovoimaa on pirusti enemmän, mutta melko holtiton on kopteri, tuli jo tonttiinkin kerran kun pyörähti ympäri.

Pitäisi varmaa MP:stä säätää jotain vai pitäisikö koittaa ajaa auto tune? Pystyisi tekemään kait vakio ohjaimella kun laittaisi piuhan
AUX:sta tuonne lentoälyyn...

Kiitos!
« Viimeksi muokattu: 12 Maaliskuu, 2016, 20:39:16 kirjoittanut Ippes »

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #240 : 12 Maaliskuu, 2016, 21:14:09 »
Moro!

Testasin piruttaani CX-20:ssä noita Phantom 2:sen automaattisesti lukittuvia propeleja (9450).

Nostovoimaa on pirusti enemmän, mutta melko holtiton on kopteri, tuli jo tonttiinkin kerran kun pyörähti ympäri.

Pitäisi varmaa MP:stä säätää jotain vai pitäisikö koittaa ajaa auto tune? Pystyisi tekemään kait vakio ohjaimella kun laittaisi piuhan
AUX:sta tuonne lentoälyyn...

Kiitos!

Tontituksenjälkeen aina kopteri auki ja tarkistaa sisuskalut. Varsinkin lentoälyn sisutan että piirit nätisti paikoillaan suojakotelon sisällä. Jos laatikko avoinaisena kun avaat niin pieni pala vaahtomuovia baron päälle takaisin jos on tippunut pois,ja laatikon kansi kiinni. Jos ei alkuperäiset p2 propellit, niin vaativat varmaan myös tasapainotusta. Epätasapainossa olevat propellit aiheuttaa värinöitä missä äly voi mennä sekaisin ja v****mainen lentää. Eli tarvike propellit tasapainoon ja kaikki kalibroinnit uusiks. Niin ja ei se autotunetuskaan huono veto ole jos ei itse uskalla lähteä tunettamaan. Fudiskentälle,tyynikeli ja autotune käyntiin ;D. Tietenkin kopterin täytyy olla lentokunnossa myös ennen autotunea. Koska kopteri vaatii stabiilin altholdtilan ennen autotunen kytkemistä.
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #241 : 12 Maaliskuu, 2016, 22:26:55 »
Moro!

Testasin piruttaani CX-20:ssä noita Phantom 2:sen automaattisesti lukittuvia propeleja (9450).

Nostovoimaa on pirusti enemmän, mutta melko holtiton on kopteri, tuli jo tonttiinkin kerran kun pyörähti ympäri.

Pitäisi varmaa MP:stä säätää jotain vai pitäisikö koittaa ajaa auto tune? Pystyisi tekemään kait vakio ohjaimella kun laittaisi piuhan
AUX:sta tuonne lentoälyyn...

Kiitos!

Mulla toimii noi phantomin lukittuvat propellit täydellisesti. kun gimbaaliakin joutukin siirtää eteenpäin ettei tuu laskutelineet kuvaa niin painopiste siirtyy eteenpäin.

Ei oo pahemmin tarvinnu säädellä mitään. itse asiassa en ole koskenut mp:hen. Ei ole ollut siis samanlaista ongelmaa kuin sinulla.
Aerial Finland

Poissa Ippes

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #242 : 12 Maaliskuu, 2016, 22:32:43 »
Kiitos vastauksista, vedin jo kaiken mahdollisen kalibraation tuolle ja nyt lentää ainakin vakio potkureilla taas OK. Täytyy huomenna koittaa vielä tuota autotunea+DJI potkureita, laittelin jo AUX2:sen karvan kiinni ällipoksiin,
niin pääsee sen kytkemään päälle (en tiedä olisiko onnistunut muuten edes). Potkurit on DJI:n orggikset, hankala niitä on muuten tasapainottaa näin äkkiseltään, kiitos sen integroidun kierteen.

En tiedä onko tuossa jotain häikkää muutenkin, yksi moottoreista yritti pyöriä itsekseen kun kopteri oli maassa...

"Itse tunetukseen" pitäisi vielä perehtyä... aika alussa tämän harrastuksen kanssa ;)

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #243 : 12 Maaliskuu, 2016, 22:38:55 »
Kiitos vastauksista, vedin jo kaiken mahdollisen kalibraation tuolle ja nyt lentää ainakin vakio potkureilla taas OK. Täytyy huomenna koittaa vielä tuota autotunea+DJI potkureita, laittelin jo AUX2:sen karvan kiinni ällipoksiin,
niin pääsee sen kytkemään päälle (en tiedä olisiko onnistunut muuten edes). Potkurit on DJI:n orggikset, hankala niitä on muuten tasapainottaa näin äkkiseltään, kiitos sen integroidun kierteen.

En tiedä onko tuossa jotain häikkää muutenkin, yksi moottoreista yritti pyöriä itsekseen kun kopteri oli maassa...

"Itse tunetukseen" pitäisi vielä perehtyä... aika alussa tämän harrastuksen kanssa ;)

Ehdoton laite tässä harrastuksessa ja minun mielestä paras!  http://www.banggood.com/OCDAY-Precision-Propeller-Balancer-Tester-VZIP4974-p-1016656.html

Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa Ippes

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #244 : 12 Maaliskuu, 2016, 22:45:06 »
No niin stana mulla joku 6€ mopo malli... pitää laittaa tiluuseen.  :-[

Poissa Rchärveli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #245 : 13 Maaliskuu, 2016, 20:30:47 »
Tervehdys kaikille! Kyseinen laite löytyy nyt myös omasta tallista ja olen koittanut sisäistää kaikkea aiheeseen liittyvää kuluneen viikonlopun aikana. Savua nousee korvista :). Tuohon Gps- kalibrointiin liittyen, toimiiko homma optimaalisesti, jos tekee ns.manuaalikalibroinnin pyörittämällä kopteria ohjeen mukaan, vai suositteletteko aina kalibrointia Mission Plannerin kautta? Laitetta on nyt koitettu muutaman kerran ja tuntuu toimivan kohtuullisen mukavasti. Pientä valumista ilmenee GPS- hold tilassa, mutta tämä lienee normaalia? Laite on siis Quanum Nova. Pelottaa, että tulee sössittyä jotain Mission Plannerissa huomaamattaan..
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2016, 09:24:05 kirjoittanut Rchärveli »

Poissa Rchärveli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #246 : 14 Maaliskuu, 2016, 21:56:58 »
Terve taas!
Tänään suoritin pientä testilentoa ja siirryttyäni Gps- tilaan pysyi laite hetken asiallisesti paikallaan, mutta alkoi siirtymään hetken päästä vasemmalle. Korjasin suuntaa ohjaimella, jonka jälkeen kopteri päästi epämääräisen piippauksen ja sinkosi itsensä vasemmalla olevaan pajuun. Onneksi oltiin matalalla ja vahinkoa ei tullut. Mistähän moinen voisi johtua? Tein kompassin kalibroinnin ulkona pyörimällä ennen lentoa. Gpsx- fixi onnistui nopeasti ja kaiken piti olla ok..Mites muuten tuo ohjaimen piippaus kontra lentotilan muutos? Kaasuvipu lakkaa noin puolessa välissä piippaamasta. Asuuko kukaan herroista lähellä Janakkalaa? Voisin vierailla pullan kera asetukset tarkistamassa  ;)

Poissa eggsslayer

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #247 : 14 Maaliskuu, 2016, 22:12:13 »
Terve taas!
Tänään suoritin pientä testilentoa ja siirryttyäni Gps- tilaan pysyi laite hetken asiallisesti paikallaan, mutta alkoi siirtymään hetken päästä vasemmalle. Korjasin suuntaa ohjaimella, jonka jälkeen kopteri päästi epämääräisen piippauksen ja sinkosi itsensä vasemmalla olevaan pajuun. Onneksi oltiin matalalla ja vahinkoa ei tullut. Mistähän moinen voisi johtua? Tein kompassin kalibroinnin ulkona pyörimällä ennen lentoa. Gpsx- fixi onnistui nopeasti ja kaiken piti olla ok..Mites muuten tuo ohjaimen piippaus kontra lentotilan muutos? Kaasuvipu lakkaa noin puolessa välissä piippaamasta. Asuuko kukaan herroista lähellä Janakkalaa? Voisin vierailla pullan kera asetukset tarkistamassa  ;)

Nuo pyörimiset kannattaa unohtaa ja mennä mp:seen Kalibroimaan huolella koko kopteri eli Radio, acc:t Ja kompassi. Kaasuvipu ei saisi lakata piippaamasta juuri puolivälissä,tuohon voisi auttaa ohjaimen huolellinen manuaalinen kalibrointi,tämä siis ennen mp:ssä tapahtuvaa kalibrointia. Sitten kun nuo kaikki huolella tehty niin mene mp:ssä Config/tuning kohtaan,sieltä full parameter list ja sitten oikealta save file! Tietokoneelles menee tällöin määräämääsi paikkaan sitten backup tiedosto parametreistä. Jos joskus jotain menee vituralleen niin voit parametrit palauttaa tuosta backup filusta. Näillä nyt alkuun ;)

Edit:Nii siitä ohjaimen piippaamisesta vielä,eli merkkiäänellä kaasu puolessavälissä ilmoitetaan että lentomodin vaihto turvallista.
« Viimeksi muokattu: 14 Maaliskuu, 2016, 22:20:41 kirjoittanut eggsslayer »
Tarot 650 sport, Pixhawk PX4, Fimi x8 se

Poissa Rchärveli

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #248 : 14 Maaliskuu, 2016, 23:19:42 »
Kiitos effortista :), teenpä näin..Mulla tuo kaaasun piippaus ikäänkuin lakkaa juuri puolessa välissä.?

Poissa ElbeH

  • Pro torppari
  • ****
    • Youtube-kanava
Vs: CX-20 Cheerson Quanum Nova
« Vastaus #249 : 21 Maaliskuu, 2016, 19:25:44 »
Siis pääseekö tällä korkeammalle kuin phantom 3 standardilla? Ennenkuin signaali katkeaa
Aerial Finland

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
6727 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Lokakuu, 2011, 19:22:46
kirjoittanut Sandu
94 Vastauksia
55919 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Heinäkuu, 2016, 11:20:59
kirjoittanut jesi
2 Vastauksia
4144 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Syyskuu, 2015, 01:08:56
kirjoittanut Mikka
0 Vastauksia
2949 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Lokakuu, 2014, 19:11:26
kirjoittanut PetriJM71
0 Vastauksia
1821 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Lokakuu, 2016, 14:21:35
kirjoittanut Erkki Vainio