Kirjoittaja Aihe: Maikon kopteriblogi  (Luettu 234869 kertaa)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #550 : 25 Heinäkuu, 2013, 17:06:29 »
Lisätutkimus osoittaa ettei toi pulikka ole syynä. Kun sen ottaa kokonaan pois pyörii moottori edelleen samoilla kiekoilla niin että Kiekkoja ei pysty vaihtamaan. Synkka siis toimii.

Myös Hold toimii, eli motin saa sammuksiin.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #551 : 25 Heinäkuu, 2013, 23:36:06 »
etkö kattonu v-bar logeja vai ootko sä säästäny just sen kriittisen 45usd siitä pro softasta? ;D

v-bar logista näkee jos on sensori glitchejä
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #552 : 29 Heinäkuu, 2013, 17:20:50 »
etkö kattonu v-bar logeja vai ootko sä säästäny just sen kriittisen 45usd siitä pro softasta? ;D

v-bar logista näkee jos on sensori glitchejä

Kolme päivää moottoripyöräilyä väliin, mutta palataampa tähän.

On Pro Softa. Vaikea nähdä noista logeista sitä kyseistä lennätyskertaa, sillä olen ehtinyt jo testailemaan lennätyksen jälkeen. Logeja on siis paljon kyseisen lennätyksen jälkeenkin. Siellä on kuitenkin jotain receiver ongelmia näkyvillä, jotka voisivat olla syypäitä tähän.

-

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #553 : 29 Heinäkuu, 2013, 18:31:36 »
Aikanaan ku ajelin vielä spektrumilla oli noissa logeissa aina suht paljon vastariongelmia. Tieto lisää tuskaa ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #554 : 17 Elokuu, 2013, 11:34:41 »
Päivitystä tänne.

Ensinnäkin tuo yllä mainittu moottorin päälle jääminen ei ole toistunut enää sen yhden lennon jälkeen. Jäykentelin kuumaliimalla satelliittien johtoja liitoskohdista yms muuta pientä. Toivottavasti jää yhdeksi kerraksi.

Tämän jälkeen on tullut lennäteltyä hiukan ja huomasin että X7:n yksisuuntalaakeri tuntui antavan välillä periksi, joten tein tuon yksisuuntalaakeri modin. Eilen tuntui pelittävän paremmin. Tämän lisäksi tuli päivitettyä peräservo Futaba 9256 --> Outrage 9188. Täytyy sanoa että suurta eroa on huomannuut. Jännitteet nostin 6V --> 6,8V

Ostin myös GoPron, joten sillä tulee varmaan leikittyä lähiaikoina. Pari pätkää odottaa jo editoimista.

Sitten vielä loppuun viime keväänä kuvattu slow-mo video Jussin kameralla jonka sain editoitua. Tein tuollaisen fiilistely pätkän.


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #555 : 18 Elokuu, 2013, 22:35:47 »
Nyt olen oikein aktivoitunut  ;D

Tänään olin Jussin kanssa lennättämässä X7:aa kovassa tuulessa. Olen lennätynyt sitä pääasiassa 1800rpm:llä lentoajan ollessa 5min. Kokeilin hieman enemmän lentää nyt tuolla 1950rpm:llä ja kyllä se toimii paremmin. Pysäytyksissä ja perässä on voimaa ja Tic Tocit menee todella kevyesti. Kaiken kaikkiaan kopteri on vakaampi. Edelleen kylläkin tulen lentämään myös pienemmillä kierroksilla, sillä aina ei noita ominaisuuksia tarvitse vaan lentoaika on tärkeämpi. Nyt kun tein tuon laakeripesä modin niin kopteri toimii hienosti. Ei luista ja kestää käskemistä. Lentopuolella tuli yritettyä opetella taas tuota rotaatioita.

Arvoisat lukijat tänään teitä hemmotellaan taas videolla :). Nyt vuorossa GoPro X7:n kyydissä. Ei mitään FPV hienostelua tai tuhansia tunteja tärinöiden poistoa pesusienillä tai brushless telineillä vaan ihan puhtaasti GoPro kiinni teipillä ja menoksi. X7:aan saa sen tuolla mun sähkösetupilla tosi hyvin tuohon moottorin eteen.  Video on kuvattu muutama päivä sitten tummassa säässä. Videossa ei ole Youtube vakautusta tms, mutta mielestäni ihan hyvää kuvaa saa aikaiseksi.



Lentoja tänään:
- Gaui X7 8 kappaletta

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #556 : 18 Elokuu, 2013, 22:42:52 »
Aikamoista spagettia näyttää nuo X7'kan linkkitangot olevan!  ;D

Hieno video, koko pätkän ajan odotin kameran irtoavan ja lentävän lapakehään komean läpsähdyksen saattelemana. Noh, ehkä part2 sitten nähdään tämä?  ;D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #557 : 18 Elokuu, 2013, 22:45:48 »
On sulla hitto ainaki lääniä lennättää :o

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #558 : 18 Elokuu, 2013, 22:50:51 »
Aikamoista spagettia näyttää nuo X7'kan linkkitangot olevan!  ;D

Hieno video, koko pätkän ajan odotin kameran irtoavan ja lentävän lapakehään komean läpsähdyksen saattelemana. Noh, ehkä part2 sitten nähdään tämä?  ;D

Äläs nyt käy haastelemaan :). Arvaa pelkäsinkö aluksi että se kamera lähtee irti. Pakko se oli kuitenkin luottaa, sillä toi teippi pitää kuin tauti.  Tuossa yhdessä vaiheessahan kamera nytkähtää taakseppäin, koska kiristys ruuvi oli löysällä ja alkaa kuvaamaan lapakehää.

On sulla hitto ainaki lääniä lennättää :o

 :) Tervetuloa Ämmässuolle

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #559 : 05 Lokakuu, 2013, 20:33:59 »
Editoin Elokuussa tehdyn lennon. Video on kuvattu GoProlla joka on kiinnitetty päähän. Joskus aikaisemmin Picofly mainitsi ettei GoProta voi oman lennon kuvaamiseen käyttää, mutta mielestäni se toimii hienosti. Asetukseksi kun valitsee "narrow" niin ei kalansilmät häiritse ja sektori pysyy sopivan leveänä. Ei tuota ulkopuolinen kuvaaja paljon tasaisemmin tai tarkemmin olisi voinut kuvata.

Gaui X7 on edelleen syysleirin jälkeen paloina pöydällä odotellen motivaatiota. Näitä lämpimiä lennätyskeikkoja on siten mukava fiilistellä.

« Viimeksi muokattu: 05 Lokakuu, 2013, 21:04:43 kirjoittanut Maikko »

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #560 : 05 Lokakuu, 2013, 20:51:37 »
Hyvä video!
Hyvin toimii näköjään noinkin. Ei turhaa zoomauksen rassausta.


Tossa näkee sen että eipä vilkuile poika paljon lähiseudun kimmoja kun on kopu ilmassa

Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #561 : 06 Lokakuu, 2013, 00:01:28 »
On kyllä hienoa lennätystä!  :)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #562 : 06 Lokakuu, 2013, 03:57:38 »
eip oo talosaaressa paljoa vilkuiltavaa normaalisti :D

hienoa settiä!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #563 : 06 Lokakuu, 2013, 11:46:16 »
Mahtavat soundit, vaikka ovat vähän vääristyneet mutta parempaan suuntaan.  ;)

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #564 : 11 Joulukuu, 2013, 22:15:58 »
Nyt on X7 testilentoa vaille lentokuntoinen. Aina siitä parempi tulee kun sitä uudestaan rakentaa ;D. Tänään tuli myös postista tilaamani Logo 550 SX. Nano CPX on uutta swashia vaille lentokuntoinen. Trex 500:nen on ollut kunnossa pidemmän aikaa.

Tuli oikein fiilis että pitäisi päästä lennättämään. Noh, otetaan tähän annos simuttelua niin eiköhän se tunne mene ohi :D.

-

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #565 : 26 Joulukuu, 2013, 22:06:17 »
Tuli tilattua juuri Realflight 7 ladilta alennusmyynnistä. Mielenkiinnosta pitää kokeilla jotain muutakin kuin Phoenixiä. Kokeilen laittaa raporttia kunhan saan vähän tiimaa alle. Tehokkaammat powerit pitäisi saada ruokkimaan iChargereita (2 x 3010b) kesää varten. 2 kW tehoa pitäisi riittää niin saisi täyden hyödyn irti latureista.

Logoa on tullut rakennettua puoleen väliin ja se on ollut mukavaa touhua. Muuten ei ole päässyt kyllä lennättämään ja alkaa olemaan vieroitusoireita. Uusi vuosi tuo toivottavasti muutoksen tähän.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #566 : 22 Elokuu, 2014, 21:27:51 »
Lainaus
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.
Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Edelleen harrastellaan vaikka mitään ei ole kuulunutkaan. Silloin tällöin tullut lennäteltyä, paitsi viimeiseen pariin viikkoon ei ole päässyt lennättämään. Syy alla

Logo 550 SX:

Mulla alkoi tulemaan staattisen sähkön kanssa ongelmia ilmassa kesällä. Perä alkoi sätkimään tai swash pomppimaan. Aiemmin ei ollut mitään ongelmia eikä lukemani tämän 500-sarjalaisen kanssa näitä ole ollut. 600-sarjassa sitten perän maadoitus on suositeltavaa. Asensin maadoitus sarjan eikä ollut mitään apua.

Aloin tarkemmin katsomaan ja huomasin että perähihnan toinen etummaisista ohjain rullista oli rikki ja remmi pääsi hinkkaamaan runkoon. Ei siis ihme että kipunoi Vbarille sätkyjä. Tilasin Spedixin metalliset ohjurit, mutta huomasin että hihna ei edelleenkään kulje sen ohjurin keskeltä vaan alareunasta, joka luonnollisesti kuluttaa sekä ohjuria että hihnaa. Metallinen kestää varmaan paremmin, mutta saisi tuo keskeltä mennä.

No, todennäköinen vika on että peräputki on hieman vino, joka kampeaa hihnaa alaspäin. Vaihdoin siis putken uuteen, mutta tällä ei ollutkaan mitään vaikutusta. Tämän jälkeen kirisitin perän vielä niin että se ei ainakaan alaspäin osoita, mutta ei tälläkään vaikutusta ollut.  Kummallista on että kun pyöritän roottoria myötäpäivään niin hihna hakeutuu alaspäin ja toiseen suuntaan niin päinvastoin. Kopteri on nyt kasassa ja varmaan staattiset sähköongelmat ovat ohi, mutta en tiedä kestääkö toi kuinka pitkään. Onko muilla tällaista ongelmaa?

Gaui X7:

Tämä on lentänyt hyvin pitkään, mutta viimeisillä lennoilla on tullut kummallisia pätkimisiä noparin kanssa. Ajattelin että kyseesssä on ylivirrat, mutta logeista katselemassa ei oltu lähelläkään. Ongelmassa moottori menettää kovan liikkeen jälkeen vedon ja palautuu sekunninpäästä. Lentojen edetessä ongelma lisääntyi. Ikäänkuin nopari kadottaa synkan. No, ongelmahan tietenkin se yksisuuntalaakeri. Uusi laakeri tilattu ja asennettu täältä http://www.rcbearings.com/products/gaui-x7-auto-hub-upgrade-kit.html.

Kyseessä on päivitetty laakeripesä ja nyt tämä on ensimmäinen laakerinvaihdos siihen. Pikkasen tuli muutenkin hoivattua tuota X7:aa. Noparille olen myös kesän kuumille päiville asentanut flektin tuuletusta varten.

Dx8:

Sillointällöin mulla on DX8 tehnyt outoja juttuja ihan lennon loppuvaiheessa. Kevätleirillä Logon ollessa seljällään vibran ilmoittaessa ajastimen olleen lopussa lähti veto kopterista pois ja autorotaatio selälleen. Pari muutakin pientä torppia on tullut vastaavista tilanteista Logolle ja X7:lle. Laiton Horizonille viestiä että luottamuspula alkaa iskeä ja he sanoivat että laita laite heille. Nyt se on sitten ollut 2,5vkoa matkalla ja kuulemma nyt takaisinpäin. Maailmalla on juttuja että se värinä hälytin aiheuttaa jotain häiriöitä ja ovat vaihtaneet sen buzzerin uuteen. Toihan on ollut kerran aiemmin päivitettävänä kun noissa oli jotain DSM puistovastarien kanssa ongelmia, olisivat tarkastaneet ton buzzerin samalla.  Meno postit 20e jouduin maksamaan itse. Sää nähdä mitä sieltä tulee takaisin, mutta tässä on nyt jo viikonloppuja mennyt hukkaan tämän takia.

Traxxas E-Revo:

Ostin kesällä myös auton, ei siitä sen enempää kuin että 6S:llä kulkee vähän liiankin vinkeästi. 4S olisi riittänyt varmaan ihan hyvin, sillä nyt ei tahdo oikein osat kestää ilman päivittelyjä. No, tuollainen tuo on. Yksi moottori jo tuhottu ja yksi nopari, eli oppirahoja on jouduttu maksamaan  ;D


Poissa Petteri V.

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • Kelkkareitit.fi
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #567 : 23 Elokuu, 2014, 00:41:49 »
Logo 550 SX:

Mulla alkoi tulemaan staattisen sähkön kanssa ongelmia ilmassa kesällä. Perä alkoi sätkimään tai swash pomppimaan. Aiemmin ei ollut mitään ongelmia eikä lukemani tämän 500-sarjalaisen kanssa näitä ole ollut. 600-sarjassa sitten perän maadoitus on suositeltavaa. Asensin maadoitus sarjan eikä ollut mitään apua.

Aloin tarkemmin katsomaan ja huomasin että perähihnan toinen etummaisista ohjain rullista oli rikki ja remmi pääsi hinkkaamaan runkoon. Ei siis ihme että kipunoi Vbarille sätkyjä. Tilasin Spedixin metalliset ohjurit, mutta huomasin että hihna ei edelleenkään kulje sen ohjurin keskeltä vaan alareunasta, joka luonnollisesti kuluttaa sekä ohjuria että hihnaa. Metallinen kestää varmaan paremmin, mutta saisi tuo keskeltä mennä.

No, todennäköinen vika on että peräputki on hieman vino, joka kampeaa hihnaa alaspäin. Vaihdoin siis putken uuteen, mutta tällä ei ollutkaan mitään vaikutusta. Tämän jälkeen kirisitin perän vielä niin että se ei ainakaan alaspäin osoita, mutta ei tälläkään vaikutusta ollut.  Kummallista on että kun pyöritän roottoria myötäpäivään niin hihna hakeutuu alaspäin ja toiseen suuntaan niin päinvastoin. Kopteri on nyt kasassa ja varmaan staattiset sähköongelmat ovat ohi, mutta en tiedä kestääkö toi kuinka pitkään. Onko muilla tällaista ongelmaa?


Mulla menee tuo perähihna aivan samalla tavalla. Itse olen päätellyt, että perän kääntöpyörä vetää tuota joko ylös tai alas, riippuen pyörityssuunnasta. En kyllä muista onko ollut tuollainen uudesta asti. Mulla on nyt mennyt reilut 200 lentoa kuitenkin alkuperäisellä hihnalla eikä siinä juuri näy kulumisen merkkejä.

Miten sinulla toimii perä? Mulla perä kyllä pitää, eli funneleissa ja kovaa sivuttain lentäessä/pirottaessa se ei petä. Mutta jo viime loppukesästä asti perä on ollut jotenkin rauhaton. En ole vain saanut sitä oikein lukitun oloiseksi, pitch pumpissa se vähän potkii ja esim. selällään leijutuksessa se oskilloi kokoajan hieman. Vaihdoin tässä viikko takaperin perän kaikki osat uusiin ja yritin herkistellä sitä parhaani mukaan, mutta ei ollut apua. En tosin saanut sitä ihan niin herkäksi kuin jossain youtuubi videossa muut ovat saaneet, tyyliin perälavat 90 asteen kulmassa ja kopterin kallelleen kääntäessä slideri valahtaa vapaasti alas. Itsellä pitää hieman ravistella. Toisaalta olen huomannut, että govin käyttö vahvistaa tuota ongelmaa huomattavasti, ilman govia voisi melkein sanoa että se on hyvä. Olen yrittänyt VBaristä säätää sekä perän että govin about kaikkia säätöjä, mutta en ole löytänyt mitään lääkettä.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #568 : 23 Elokuu, 2014, 08:03:31 »
Mulla menee tuo perähihna aivan samalla tavalla. Itse olen päätellyt, että perän kääntöpyörä vetää tuota joko ylös tai alas, riippuen pyörityssuunnasta. En kyllä muista onko ollut tuollainen uudesta asti. Mulla on nyt mennyt reilut 200 lentoa kuitenkin alkuperäisellä hihnalla eikä siinä juuri näy kulumisen merkkejä.

Miten sinulla toimii perä? Mulla perä kyllä pitää, eli funneleissa ja kovaa sivuttain lentäessä/pirottaessa se ei petä. Mutta jo viime loppukesästä asti perä on ollut jotenkin rauhaton. En ole vain saanut sitä oikein lukitun oloiseksi, pitch pumpissa se vähän potkii ja esim. selällään leijutuksessa se oskilloi kokoajan hieman. Vaihdoin tässä viikko takaperin perän kaikki osat uusiin ja yritin herkistellä sitä parhaani mukaan, mutta ei ollut apua. En tosin saanut sitä ihan niin herkäksi kuin jossain youtuubi videossa muut ovat saaneet, tyyliin perälavat 90 asteen kulmassa ja kopterin kallelleen kääntäessä slideri valahtaa vapaasti alas. Itsellä pitää hieman ravistella. Toisaalta olen huomannut, että govin käyttö vahvistaa tuota ongelmaa huomattavasti, ilman govia voisi melkein sanoa että se on hyvä. Olen yrittänyt VBaristä säätää sekä perän että govin about kaikkia säätöjä, mutta en ole löytänyt mitään lääkettä.

Hihnan kestävyys ei mulla ole se suurin ongelma vaan se muovinen pulley. Pulleyssä on reunat, jotka estää hihnan hyppäämisen pois. Mulla oli reuna syöpynyt pois. Nyt uusi metallinen pulley kyllä kestää varmaan pidempään. Hyvä jos sulla kuitenkin se kestää, eli mulla saattoi olla joku härö siinä.

Perään itsessään olen ollut tosi tyytyväinen. Kylkisilmukat menee ilman ongelmia ja henkisellä puolella luotan siihen enemmän kuin X7:n perään. Nyt vaan pitääs saada se darn mankka että pääsee lennättämään.

Poissa VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #569 : 23 Elokuu, 2014, 08:14:22 »
Sama homma minulla. Hihna kulee molempien ohjain pulley kiekkojen alareunaa vasten. Pyöritin vähän nuppia vastapäivään ni hihna alkoi nousta ylöspäin. Hihnassa ei näy alareunassa mitään sen kummempaa. Noissa rillukoissa on pientä käytön jälkeä hihnan kohdalla mutta ei puhettakaan mistään pois kulumisesta. Reunat on lähes kuin uudet vaikka hina siinä alareunalla kulkeekin. Lentoja en laske mutta on niitä varmasti yli sata. Niin, ja mä asensin sen Mikadon oman antistatic kitin heti alkuun.

Perä toiminut itellä oikein mallikkaasti.

Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #570 : 01 Syyskuu, 2014, 22:04:52 »
Dx8:

Sillointällöin mulla on DX8 tehnyt outoja juttuja ihan lennon loppuvaiheessa. Kevätleirillä Logon ollessa seljällään vibran ilmoittaessa ajastimen olleen lopussa lähti veto kopterista pois ja autorotaatio selälleen. Pari muutakin pientä torppia on tullut vastaavista tilanteista Logolle ja X7:lle. Laiton Horizonille viestiä että luottamuspula alkaa iskeä ja he sanoivat että laita laite heille. Nyt se on sitten ollut 2,5vkoa matkalla ja kuulemma nyt takaisinpäin. Maailmalla on juttuja että se värinä hälytin aiheuttaa jotain häiriöitä ja ovat vaihtaneet sen buzzerin uuteen. Toihan on ollut kerran aiemmin päivitettävänä kun noissa oli jotain DSM puistovastarien kanssa ongelmia, olisivat tarkastaneet ton buzzerin samalla.  Meno postit 20e jouduin maksamaan itse. Sää nähdä mitä sieltä tulee takaisin, mutta tässä on nyt jo viikonloppuja mennyt hukkaan tämän takia.

Mankka tuli tänään takaisin, vihdoinkin. Kolmea päivää vajaa kuukauden oli reissulla, joka tietenkin on hieman haitannut omaa harrastamista.

Seuraavat toimenpiteet oli tehty:
- RF Board new
- Both Gimbals new
- Vibration motor capacitor new
- Antenna damage by customer. We replaced antenna for free (mulla oli antennin saranan nappi katkennut ja oil korvannut sen omalla kyhäelmällä, ei vaikutusta toiminnallisuuteen)
- Test OK

Eli oli siihen ainakin tavaraa vaihdettu. Uudet gimbaalit tuntuvat taas hyviltä, vaikka en tiedä oliko vanhoissa jotain vikaa. Mitään maksua kuin lähetys tästä ei tarvinnut suorittaa vaikka takuu oli jo mennytkin. Mielestäni hyvää palvelua vaikka tähän tuhraantuikin aikaa. Onneksi sain ennen syysleiriä takaisin.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #571 : 11 Lokakuu, 2014, 00:12:53 »
Akku asiaa:

Gens Ace:
Nyt meinaa olla vähän murhetta akuista. Mun X7:ssa olevista neljästä akusta (2 paria) kolme tuntuu olevan enemmän tai vähemmän huonossa kunnossa. Kyseessä on 1.3.2013 ostetut Gens Ace 6S 5000mAh 50C akut, joilla on lennetty siis nyt noin puolitoista vuotta. Joku voisi sanoa että onhan tuo aika jo riittävän hyvä, mutta mulla ei kauheasti ole lentoja noille akuille tullut (en pidä kirjaa) ja akut on aina pidetty varastojännitteessä. Syväpurkuja ei ole tehty ja ladattu maksimissaan 2C:llä. Muistan että esim Sandulla olleen yli parikin vuotta samat akut ja ne akut näki lentoja paljon enemmän kuin nämä.

Kennojen sisäiset resistanssit (mOhm, vajaa viikko edellisestä lennätyksestä):
X7 Akku 1: 5,5,5,6,5,5 (paras akku)
X7 Akku 2: 5,5,5,15,4,7 (yksi kenno näyttää antautuneen)
X7 Akku 3: yksi kenno nolla jännitteellä (kaput, ei saa mitattua muiden resistanssia)
X7 Akku 4: 6,5,5,13,7,6 (yksi kenno näyttää antautuneen)

Kannattaako noista alkaa paskartelemaan parempia akkuja hyviä kennoja yhdistelemällä, niin että saisin yhden kunnon parin? Ottaisi akuista 2-4 parhaimmat kennot ja tekisi niistä yhden 6s pakan kaveriksi tuolle akku 1:lle.

Ainiin, tämän lisäksi mulla on yksi vanhempi pari 4800mAh 60C Gens Ace akkuja, joista yhdestä akusta kuoli kenno pois. Ärsyttää kun mikään noista akuista ei mene tuon Logon kyyttiin, sillä se saisi eloon jääneestä akusta hyvän akun. 

Revoelectrix:
Logo 550 SX:ään ostin Revoelectrix 6s 5000mAh 60C Diamond Label akut. Nämä on ostettu heinäkuussa 2014, eli vasta pari kuukautta vanhat ja toimivat ihan ok, mutta eivät nämä nyt miltään uber akuilta vaikuta. Aina varastojännitteessä olleet eikä syväpurkuja tehty, ladattu maksimissaan 2,5C:llä. Nämä toimivat varmaan vielä jonkin aikaa, mutta kyllähän noi sisäiset vastukset ovat koholla jo nyt.

Kennojen sisäiset resistanssit (vajaa viikko edellisestä lennätyksestä):
Logo Akku1: 4,4,6,3,4,4
Logo akku2: 4,4,6,3,4,5

Varmaan tuohon X7:aan pitää ostaa nyt ainakin yksi uusi pari, mutta pitäisi keksiä mitä. Onkohan Genssien laatu huonontunut vai onko mulla liian kovat odotukset akkujen suhteen?!?

-
« Viimeksi muokattu: 11 Lokakuu, 2014, 00:14:45 kirjoittanut Maikko »

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #572 : 11 Lokakuu, 2014, 01:09:13 »
Tuntuu olevan huonoa tuuria (tai mulla hyvää), kun mulla on jo vuoden ollut 700:sessa vaan yksi Gens akkupari. Vedetty liian tyhjäksi joskus, ikinä en ole laittanut storageen, ladattu aina edellisestä lennosta lämpimänä 4C:llä yms. :) Itsekään en ole lentoja laskenut, mutta uskoisin, että noin 150-200kpl. Ja tuntuisi olevan hyvissä voimissa edelleen. Sisäisistä resistansseista en ymmärrä pöllönä, mutta Otto sanoi niiden olevan hyvät kun kysyin :D

Mutta joo, ei tämä nyt oikein vastannut kysymykseen :) Eipä taida kuitenkaan mitään 100% luotettavaa merkkiä olla olemassakaan?
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #573 : 11 Lokakuu, 2014, 06:45:24 »
Maikko!
Tutki ne Genssit tarkkaan ja katso löytyykö kuolleista kennoista mekaanisia painaumia. Mulla kaikissa kuolleissa kennoissa on ollut pieni mekaaninen jälki. Siitä kenno on sitten pikkasen turvonnu, sitä rataa pussi puhki ja kaput.





Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Maikon kopteriblogi
« Vastaus #574 : 23 Kesäkuu, 2015, 17:25:41 »
Pohjanmaalla lomaillessa on tullut lennäteltyä paljon Logo 550:stä. Hienosäätelin myös Vbarin asetuksia niin että toimisi myös pienemmillä kierroksilla myös yhtä tasaisesti kuin isommilla kierroksilla. Tipautin flippinopeuksia, Lisäksi poistin paddle simulationin pois kaikilta lentotiloilta ja vastaavasti vähensin expoja. Nyt alkaa olla niin hyvä että pystyy huoletta repiä myös pienillä kierroksilla.

Ygen 90 nopari varoittelee hieman kohonneista lämmöistä kolmella piipillä. Voisi kokeilla vaihtaa 15:sen pinjonin jos se hieman viilentäisi.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
23 Vastauksia
10552 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Toukokuu, 2009, 06:38:20
kirjoittanut nik-92
Maikon Synergy N9

Aloittaja Maikko « 1 2 » Synergy

41 Vastauksia
30341 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Lokakuu, 2010, 23:41:28
kirjoittanut puisto_kemisti