Kirjoittaja Aihe: Noxin kopterit ja lentelyt  (Luettu 13749 kertaa)

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #25 : 29 Maaliskuu, 2012, 19:46:52 »
Paljos tässä xcopterossa on nyt moottorin akseleiden väli? Potkurit vishniinki 8x4 ? ja moottoreiden kv 1200?
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #26 : 29 Maaliskuu, 2012, 19:47:39 »
Päästään ottaan loppukeväästä kiihytys kisoja jahka mun Talon kotiutuu  8)
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #27 : 29 Maaliskuu, 2012, 20:27:24 »
Päästään ottaan loppukeväästä kiihytys kisoja jahka mun Talon kotiutuu  8)

Jesh!.. TÄYSILLÄ :P

Paljos tässä xcopterossa on nyt moottorin akseleiden väli? Potkurit vishniinki 8x4 ? ja moottoreiden kv 1200?

n. 480 mm ja gauin 8 tuumaset noususta en osaa sanoa. Moottorit on 1050kv.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Timo Huhtamäki

  • Seniori torppari
  • *****
  • BadAsss Compass
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #28 : 29 Maaliskuu, 2012, 20:43:48 »
Ookoo eli hyvinnii pitkälti saman kokonen ku Taloni, mulle tulee vaan 1270kv mosat ja rupelivaihtoehdoiksi 8x4 ja 9x5, sa nähä sitte kummilla aletaan pörräämään...

Entäs tuo KK boardi mikä versio? Mulle tullee v5.5 Blackboardi. Käytätkö acro lentomoodia vai UFO moodia?
Compass Knight 50 Sport / YS 50st - Zimmermann muffler - HeliArtist MD500E -  Mikado V-Bar 5.1Pro-governor + 3x Futaba 9255 + 9257 + BLS254 - 5x Rotortech 600 - 30%/23%

HK450 TT Pro / Scorpion 2221-8 v2 - Turnigy K-Force 40A - Futaba GY520 + 9257 - Edge mains KBDD tails and paddles - Zippy FlightMax 2200mAh

SJM400v2 / SJM 9pol outrunner 3950kv - Phoenix 25 - MKSpropo GY-293 - SJM GF 300mm - FlightPower EVO20 1800mAh  Futaba 12FG

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #29 : 30 Maaliskuu, 2012, 15:08:17 »
Juuri tuo v5.5 ja eikai tässä noita modeja oo?? softa on kapteinkuk 4.7. Tässä on erikseen P ja I gainit joten saa kivasti säädettyä. Vakio softaa en ees kokeillu :D oli + muodossa ja radiolla ois pitäny miksata eri asentoon.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #30 : 11 Huhtikuu, 2012, 20:41:28 »
Hommasin käytettynä tämmösen rajojen kokeilu kopterin, ja fbl touhuun tutustuminen samalla :)

Johdot meni aikalailla kaikki nätisti.. Servojen ja noparin piuhat on piilossa, nuo fbl mollukan johot joutu vetään kylkeen ku ei tuo vastari sopinu runkolevyjen väliin :)

Eikä tuo servojen irrottelukaan mitenkään kamalaa tässä ole.. akku/nopari telineen ruuvit irti ja taittaa sen alas kun johdot tulee kaikki siihen alhaalta. sitte vaan linkit palloista irti ja ruuvailee servot irti. Elevaattori servo on ulkopuolella kiinni nii lähtee kätevästi. Kaikkia linkkejäkin voi säätää mitään muuta irrottamatta. Linkkipihdit on suuri apu.





Mulla on tosiaan tuo paikallaan oleva CopterX 3X1000 ja Align 3GX boksit. CopterX:n asetuksiin nakkasin 3D soft josta lähdin kokeileen. Deadzone oli järkyttävän suuri vakiona. Sen puottaminen 40 -> 10 oli eka säätö. Sitten perä heilui flipissä joten col > tail vetäsin summassa 10 ja se poistikin sen lähes kokonaan :) nyt se on 9. Seuraava onkelma oli nyökkiminen vauhissa, siihen autto nupin I gainin puottaminen 100 -> 80. Sitten perän bounceback vaivasi ja siihen tuntuu vaikuttavan moni säätö. Perän D-gainin puottaminen auttoi siihen parhaiten. Perä ei vieläkään ole täydellinen ja tänään kovassa tuulessa heijasi ikävästi.

Pitch oli ensin myös järkyttävä, vaan mulla oli kulmia - + 14 astetta :P sitte luin että 11 pitäis olla.. autto hyytymiseen ja silti poistuu hätäseen. Laskeutuminen ja vaakakierre oli silti kauheeta, lapakulmakäyrän keskialuetta piti loiventaa huomattavasti nii alko rauhottuun.

Ei se vieläkään ihan oo näppeihin sopiva vaan ei vielä oo kaikkia juttuja kokeiltu ja sittehän on vielä tuo 3GX :) Sitä en taida laittaa ennen ku saan futten servot noiden DS410 tilalle. CopterX on siis analogitilassa ettei nuo niin helposti simahtas.. pöydällä ei kyllä huomannu liikkeessä eikä servojen äänessä mitään eroa vaikka vaihto digitaalitilaan.

Elikkä hyvin pelaa copterx. Perä vaivaa eniten.. tuntuu olevan servossa yhtä iso deadzone ku 500:sen nuppiservoissa.. haluttas vähän tuohonkin siis 9257 perälle kuten 500:ssa :) noita säätöjä on myös perälle paljon ja niistä voi apu löytyä ku tietäs mitä säätää. Lähtee siis nykäyksellä liikkeelle ja sitte tasottuu, accelerationia jo pienensin vaan pitää kokeilla puottaa lisää. Lisäksi se vähän elää muutenkin, joka tuntuu sotkevan fbl laitetta ikävästi.

Nupin agilityä kokeilin myös täysillä nii kyllä flippaa! vaan ei se hyvä ole sillain lentää ku on niin pirun herkkä/nopea kääntyyn. Tottumiskysymys tosin..

Yks torppiki on jo takana kun perälavanpitimen laakeri korkkasi ja tultii välillä pyörien tonttiin.. sain pidettyä oikeinpäin ja tupsahti hangen taakse nurmelle jalaksilleen. Meni pääakseli, pääratas ja peräputki.. hyvin vähän vaikka aika kovaa näytti tippuvan. Nyt siinä on beltin peräputki ja vanhan rexin pääakseli kun sattu oleen sellaset nii pääsi pääsiäs pyhinä uudestaan ilmaan :) Nyt 15 lentoa tällä ja kyllä tää alkaa tuntua hyvälle. Kovassa tuulessa ei ollu kyllä nautinto lentää näin pienellä, jännästi se silti taistelee tuulta vastaan tämä fbl :)
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #31 : 14 Huhtikuu, 2012, 09:15:27 »
Pistetääns omat asetukset näkösälle kun niitä irkissäkin kyselty :) Perän D-gainia laskin eilen edelleen ja huonommaksi meni, niin nostin sen takas ja puotin decelerationia. Nyt se vähän vägää pysäytyksessä, mutta muuten parempi. Bounce backia yritän siis poistaa. Mitäs nyt kannattas muuttaa? veikkaan D-gainia laskea hiukan? :) oisin jo kokeillu vaan vettä sataa ja taitaa jatkua kokopäivän :(




Tuolla nupin I-gainin pienentämisellä tosiaan sai kengurut loppuun näilläkin alignin lavoilla joista näitä on moitittu. Tiukassa kurvissa tuntuu haukkaavan jos pikkasen liikaa vetää tikusta, raja on terävä ja pitch on epämääräinen nolla kulmien tienoolla. Eli ei tapahu mitään ja sitte haukkaa ja lähetään ylös, vissiin juuri näiden ominaisuus(vika) niinkuin nuo haukkomiset. Onkohan se tosiaan vain painopiste vai lavan kiinnitysreiän paikka suhteessa johto/jättöreunaan? jos painopiste nii vois piruuttaan laittaa teipin näiden johtoreunaan jolloin sais painopistettä enemmän fbl-lapojen suuntaan.

Radiossa on ail ja ele expoa -10, rud expo -20
pitch 100 25 0 -25 -100,  25 ja -25 pisteet on siirretty 72 ja 28 (tällä on tasotettu tuota ärhäkkää pitchiä)
Kaasu tasanen 90%
gyro AVCS 23% tai +-100 arvona +27 aika matala?? 500:ssa kuitenki 45%
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #32 : 14 Huhtikuu, 2012, 13:57:59 »
Tuolla nupin I-gainin pienentämisellä tosiaan sai kengurut loppuun näilläkin alignin lavoilla joista näitä on moitittu. Tiukassa kurvissa tuntuu haukkaavan jos pikkasen liikaa vetää tikusta, raja on terävä ja pitch on epämääräinen nolla kulmien tienoolla. Eli ei tapahu mitään ja sitte haukkaa ja lähetään ylös, vissiin juuri näiden ominaisuus(vika) niinkuin nuo haukkomiset. Onkohan se tosiaan vain painopiste vai lavan kiinnitysreiän paikka suhteessa johto/jättöreunaan? jos painopiste nii vois piruuttaan laittaa teipin näiden johtoreunaan jolloin sais painopistettä enemmän fbl-lapojen suuntaan.

Joo huono idea tuo teippi... pistin parikin kerrosta sähköteippiä eikä tapahtunu vielä mitään, sitte teippasin 8g rautaa etureunaan nii roikku suorassa. Eli sellasen mcpx:n bulletti lavan tyylisen mökkylän tarttis tuon painopisteen korjaukseen :)
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #33 : 25 Toukokuu, 2013, 16:40:37 »
Noniin tässä keväällä 0-kelissä tuli 500:lla pari akkua lennettyä ja tänään samalla 6 akullista.. ei tuo lentotaito onneksi unohu vaikka väliä tullee :D tuli vejettyä  varmaan kaikki temput mitä osaan.  Tosin quadilla on sillon tällön tässä välissäki tullu lennettyä.

Muutettiin syksyllä omakotitaloon nii tommonen hehtaari vihreetä vieressä missä lennellä. Vielä ku ois omaa :D


Niii tulipas lapoihinkin vihreetä \o/
« Viimeksi muokattu: 25 Toukokuu, 2013, 16:43:11 kirjoittanut Noxi »
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

Poissa Noxi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Noxin kopterit ja lentelyt
« Vastaus #34 : 01 Marraskuu, 2019, 13:15:53 »
Huh, eipä oo hetkeen tullu täällä käytyä :) Koptereillaki on lennetty hyvin vähän. FPV quadilla jonku verran ja trex 500 tais 2016 käydä viimeksi ilmassa. Jotenki alko knight kaivertaa mieltä ja kaivelin sen osaset tallin hyllystä, jonka jälkeen ebayn maailmaan :)

Osia on jo saapunut ja joitain tehty itse/improvisoitu. Tankin kiinnityskumi oli hukassa, joten tampilla auton puslasta ja pora/dremel sorvilla sopivaksi :) Pystyevä leikkailtu jämä hiilareista. Peräpuomikaan ei ole kopterin osa :D Streevoille oikaisu ja pari uutta päätä autojen linkeistä. Niiden klamppi ei onnistunu vaan muovi oli liian riksraks matskua.. pitää etsiä parempaa.

3D:n ja sportin pääakselithan ei ollukkaan saman mittaiset.. onneksi orkkis on suora, nupin osia vain tarvinkin.

Alkaa isot vastari NIMH:tki olla olla kiven alla. Servot ei salli oikein lipoakaan ja painoja varmasti vaatii sitte. Jännitteen alennin tai sitte tilaan isoilla posteilla nimhiä.
| Flybar lentoa ja FPV rallia |
            T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2653 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
177259 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4082 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni
1 Vastauksia
1882 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Heinäkuu, 2012, 18:32:33
kirjoittanut Tomi.L
2 Vastauksia
1989 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Helmikuu, 2013, 21:04:40
kirjoittanut knot62