Kirjoittaja Aihe: Mini Titanin kasaus  (Luettu 6894 kertaa)

Poissa Hulikupteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Mini Titanin kasaus
« : 29 Elokuu, 2008, 18:22:51 »
Tuossa nyt odottelisi Mini Titani paketissaan kasausta :) Se on siis se perussetti, muoviosineen. Heittäkääs nyt tässä ennen kasausta muutamat kuumat vinkit, jotka kannattaa ottaa huomioon jo kasaus vaiheessa, ettei tarvii sitten alkaa purkamaan jälkeenpäin. Ruuvilukitetta on näemmä mukana päkitsissä ja se lienee ihan kelpo tavaraa?
Muutama jo nyt herännyt kysymys pelkän manuaalin luvun pohjalta:
Pysyykö se pyrstöroottorihärdelli siinä akselissa tosiaan kiinni vain sillä yhdellä ruuvattavalla kiinnittimellä (mikähän sen virallinen nimi on) kera ruuvilukitteen?
Tarttisko siihen yksisuuntalaakeriin nakata heti jotain rasvaa?
Entäs muu rasvaustarve? Mitä rasvaa olette käyttäneet?

Kyselen lisää jahka pääsen kasaamaan ja kysyttävää tulee. Harmi kun tulee vieraita, niin kasauksen aloitus venähtää iltaan :(

HBK2:kin on vielä ehjänä, jolla alottelin tätä touhua. Muutamat silmukatkin on tullut sillä vetästyä, mutta eskyn vakio gyro on aika pelottava laite silmukoita vetäessä. Tuppaa perä vaeltelemaan...
Mini Titan E325
Honey Bee King 2
Futaba 7C 2.4GHz FAAST
Bantam BC8DX
Phoenix RC

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #1 : 30 Elokuu, 2008, 07:44:29 »
Itse käytin CRC:n sinistä lukitetta. Kyllä se varmaan kuitenkin on ihan käypää se kitin mukana tullutkin lukite. Tuo punainen lukite on vaan sellaista, että ei tahdo oikein osat lähteä kunnolla enää irti jos ja kun on tarvetta ottaa.

Tarkoitit varmaan pyrstöroottorihärdellill ä noita perälapoja ja lapojen pidikkeitä, että pysyykö peräroottorin akselissa? Kyllä pysyy, siinä akselissahan on se tasainen kohta, johon ruuvat sen lukitusruuvin kiinni ja ruuvilukitteen kanssa.

En laittanut kasausvaiheessa yksisuuntalaakeriin rasvaa.

Jos laitat Hitecin esim. HS-65:t  servot nuppiin niin joudut viilaamaan servojen pidikkeitä millin verran. Muista servoista en tiedä?

MT:ssä on hyvät kasausohjeet ja manuaalin sivulla on aina kirjain, missä pussissa osat on niin eipä se ole kuin muutaman tunnin ( ja kaljan ) homma niin alkaa olla kopteri kuosissaan.  ;D

JRu
« Viimeksi muokattu: 30 Elokuu, 2008, 07:53:03 kirjoittanut JRu »

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #2 : 31 Elokuu, 2008, 10:18:36 »
Ruuvilukite muoviosiin ei ole niin pakollista, muovi joustaa ja muodostaa "jännityksen" ruuvia vasten ja pitää ne kiinni ilman lukitteitakin. Mutta metalli-metalli liitokset aina lukitteella. Kopan kiinnitystapit kannattaa korvata hiilikuitutikulla.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Hulikupteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #3 : 31 Elokuu, 2008, 10:58:06 »
Alkaa kopukka olla kasassa. Kävin ostamassa Loctiten sinistä normaali lukitetta ja sitä olen käyttänyt siellä, missä ohjeet käskevät. Toivottavasti roinat pysyvät paikallaan. Servot pitäisi vielä kiinnittää ja kun mulla on noi Hs-65HB:t niin täytyy näemmä modauksia tehdä että saa ne istumaan paikoilleen. Eli hiontahommia tiedossa ja jotkut korokepalat pitäisi jostain repäistä. Kerkesin muuten jo juntata kiinni ne kopan kiinniketapit. Miksis suosittelet käyttämään siihen hiilikuituputkea? Pikaliimalla räppäsin alkuperäiset tapit kiinni ja jälkeenpäin mietin, että mites ne saa sitten irti / vaihdettua, jos ne hajoaa. Entäs miten olette laittaneet sen kopan "lasin" kiinni? Niillä muutamalla ruuvilla vai liimaamalla? Onneksi ei tarvinnut niitä aukkoja alkaa siihen koppaan itse leikkelemään, vaikka ohjeessa niin käskettiin. Ovat ilmeisesti kehittäneet pakettia kun olivat aukot valmiiksi leikeltynä :)  Mitäs päälapoja suosittelette tohon kopteriin. Noi boksissa mukana tulleet puulapaset ei ole kovin esteettiset :) Kannattaisko hommata hiilikuitulapaset ja jos niin mistä?
Mini Titan E325
Honey Bee King 2
Futaba 7C 2.4GHz FAAST
Bantam BC8DX
Phoenix RC

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #4 : 31 Elokuu, 2008, 13:57:34 »
Esim. SAB 320 lavat on hyvät. Saa Sabelta. http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=36864&grpid=5011

JRu

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #5 : 31 Elokuu, 2008, 21:42:33 »
Suosittelen Align 325 päälapoja, ovat lähes yhtä hyvät kuin Radixit.

http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=26_48&products_id=424

Radixit on kyllä melkein samanhintaiset.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #6 : 01 Syyskuu, 2008, 08:49:09 »
Kannattaisko hommata hiilikuitulapaset ja jos niin mistä?
Ei välttämättä, ne puiset pelastaa kaiken muun nupista, joten kannattaa tehdä ainakin ensileijut niillä. Hobby-JP:n 325mm hiililavat on ihan jees.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Hulikupteri

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #7 : 01 Syyskuu, 2008, 09:28:02 »
Mulla on peräservona S9257 ja siinä on kaikissa servohorneissa liian isot reiät pallolinkin kiinnittämistä varten. Kuinkas olette laittaneet sen linkkipallon kiinni tuohon S9257 servoon? Pitääkö porata uusi sopiva reikä?
Mini Titan E325
Honey Bee King 2
Futaba 7C 2.4GHz FAAST
Bantam BC8DX
Phoenix RC

jpheli

  • Vieras
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #8 : 01 Syyskuu, 2008, 10:03:37 »
Mulla on peräservona S9257 ja siinä on kaikissa servohorneissa liian isot reiät pallolinkin kiinnittämistä varten. Kuinkas olette laittaneet sen linkkipallon kiinni tuohon S9257 servoon? Pitääkö porata uusi sopiva reikä?

Itse ainakin porasin yhden extra reiän lisää, samalla sai nostettua gyron gainia kun laitto reijän lähemmäs keskustaa..

Ja omassa sama servo.

--jp

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #9 : 01 Syyskuu, 2008, 13:07:00 »
Lapasista,

Näilläkin lentää ihan hyvin: http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=26_48&products_id=287
tai puna-valkoinen versio samasta: http://trex-store.com/store/product_info.php?cPath=26_48&products_id=288

Jos noita -tai mitä tahansa muita kuin niitä TT:n alkuperäisia lapoja- meinaa käyttää niin tarvitaan sovite:
http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=33173&grpid=5009
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Syrjäniemi

  • Pro torppari
  • ****
  • Ei riitä että se lentää
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #10 : 01 Syyskuu, 2008, 16:17:29 »
Kyllä se mukana tuleva punainen ruuvilukite on ihan tehtävänsä hoitavaa ainetta.

Minä en ole vielä rasvannu mitään, joskin nyt on hankintalistalla teflonöljyä (kopteri ollut vuoden).

Minä kun olin ne kabiinin kiinnikkeet liimannu pikiksellä ja meni poikki, niin jouduin poraamaan ja katkaisemaan dremelin pienoislaikalla.  :P Ei lähteny muuten...      Ja sen ''lasin'' kiinnitin niillä ruuveilla, kyllä se niillä pysyy.

Mulla on SABin lavat ja kestäneet tosi hyvin. On hyvät lavat.
SAB Goblin 420 Sport
T-Rex 450L Dominator 6s
Futaba 10C Fasst                                                                       
 Lauri Syrjäniemi

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Mini Titanin kasaus
« Vastaus #11 : 30 Syyskuu, 2008, 18:54:57 »
Joo sabin lavat ja eikun lentoon!
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
4 Vastauksia
3132 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Maaliskuu, 2008, 20:13:55
kirjoittanut Teo Mähar
3 Vastauksia
4082 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Maaliskuu, 2008, 11:17:37
kirjoittanut Arctikdiver
122 Vastauksia
90841 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Elokuu, 2012, 18:56:12
kirjoittanut JuhoV
6 Vastauksia
4717 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Lokakuu, 2011, 20:32:11
kirjoittanut Luigi Cravatto
17 Vastauksia
19070 Lukukerrat
Uusin viesti 01 Elokuu, 2012, 14:07:23
kirjoittanut SJo1