Moi 550:n omistajat,
Aika alussa näissä jutuissa, muutama juttu askarruttaa/ muiden kokemukset kiinnostaa...
1. Ostaessani kopterin, esitin myyjälle toiveen, että lentoaika olisi hyvä olla pitkä, että harjoitusta syntyisi. ohjeen mukainen 2250mAh akkupari korvattiin extream 30C/3C 3800mAh akuilla. En osannut ajatella asiaa sen enempää. Kokeiltiin, että silmämääräisesti koppa mahtuu vielä päälle.
2. Kasatessani huomasin, ettei alempi akku mahdu paikalleen mitenkään. Lisäksi painopiste oli tolkuttoman edessä. Toisen akun sijoitin kopterin mahan alle, landareitten väliin. Näin painopiste asettui jotenkuten. En löytänyt lähipuodista BEC-systeemiä, joten laitoin keulaan alle 2100mAh Nimh vastariakun. Se viimeisteli painopisteen.
3. Lentopaino asettui 2400g:aan, kun ohjeen mukaan se olisi n. 2000g.
4. Luin jostain, ettei akkuja saisi purkaa yli 80%, joten käytössä olisi 3040 mAh. Mittasin 3,59mA / sek. Eli, lennätysaika on vähän reilu 14 min. Tämä sisältää 2/3 perusajelua taivaalla, ei varsinaista temppua, ja 1/3 leijuttelua. Paljonko olette saaneet ohjeen mukaisilla akuilla lentoaikaa...? Tämä 3,59mA / sek siis n. -10 asteen ulkolämmöillä. Tuntui, että plussakelillä vei enemmän virtaa....onko mahdollista?
5. Kopterin vauhtia hidastaessa taivaslennosta leijuntaan, lähtee se tulemaan "läpi" aika vauhdilla, jos ei tehoja lisää reippaasti. Onko normaalia? Onko lapakulma kierroksiin nähden liian suuri? Pitääkö hankkia kierroslukumittari?
Terveisin, nimimerkki epätietoinen